Atzinums

Projekta ID
22-TA-846
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam rūpīgi izvērtēt ziņojuma 54.punktā noteikto īstenošanas termiņu, kurā noteikts ES fondu attiecināmības galējais termiņš, jo no ietvertā skaidrojuma, konstatējams, ka īstenošanas termiņš jau sākotnēji var tiks neievērots, kas nav juridiski korekti un atbilstoši pareizas finanšu pārvaldības principiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar informāciju par pienākumu uzkrāt un uzskaitīt nepieciešamos datus projekta rādītāju sasniegšanas progresa noteikšanai, pētījumu vajadzībām u.c. vajadzībām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar jaunu punktu pie projekta īstenošanas nosacījumiem,  ja radīsies sadārdzinājums, tad finansējuma saņēmējs (Labklājības ministrija) uzņemas to segt piešķirtā finansējuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvo ziņojumu un 24.punktu, ņemot vērā, ka Ministru kabineta (turpmāk - MK) noteikumos būs jānorāda gan pieejamais finansējums (bez elastības finansējuma), gan plānotais finansējums (kopā ar elastības finansējumu). Ja attiecīgo MK noteikumu ietvaros nav plānota elastības finansējuma izmantošana, tad anotācijā jābūt ietvertai informācijai, kura cita attiecīgās prioritātes un fonda SAM ietvaros tiks noteikts elastības finansējums, lai prioritātes un fonda līmenī būtu iespējams nodrošināt programmā noteikto elastības finansējuma apjomu. Vienlaikus informējam, ka nosacījumi par elastības finansējumu attiecināmi līdz brīdim, kamēr tiks saņemts Eiropas Komisijas lēmums par vidusposma ziņojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 52.5.punktu, norādot, ka atbilstoši ESF+ Regulas  (EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2021/1057 (2021. gada 24. jūnijs),ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013) 1.pielikumam informācija uzkrājama gan par kopējiem, gan par kopējiem tūlītējiem rezultātu rādītājiem, ja informācija par tiem nav pieejama reģistros un valsts informācijas sistēmās.

Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam sniegt papildus informāciju par informatīvā ziņojuma 47.3.punktā plānoto atbalstāmo darbību, detalizētāk skaidrojot, kādai mērķa auditorijai šī grāmata plānota, cik lielā mērā grāmatas izstrāde un izdošana būs saistīta ar to, ko māca/mācīs augstskolās, tās sasaisti ar pasākuma mērķa un rezultātu sasniegšanu. Papildus vēršam uzmanību, ka, iespējams, būtu jāapsver arī ar autortiesībām saistīti jautājumi.

 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot informatīvā ziņojuma 31.punkta apakšpunktos noteikto atbalstāmo darbību izmaksu indikatīvo apmēru pa blokiem. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka attiecināmo izmaksu pozīcijām jāizriet no atbalstāmajām darbībām un jāpamato to ieviešanu. Papildus aicinām pārliecināties, ka visas izmaksu pozīcijas ietver atsauci uz konkrētām atbalstāmajām darbībām.

Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 39.punkta redakciju, ka nepieciešamības gadījumā var pieaicināt vadošās iestādes pārstāvi.

Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot kā informatīvā ziņojuma 34.1.punktā veidojas 2 200 euro izmaksas, un kas tajā ietilpst.

Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt pie 31.1.3.apakšpunkta ietverto 7.zemsvītras atsauci, skaidrāk norādot, vai atbalstāmā darbība tiks īstenota tad, kad tiek pabeigts projekts Nr.9.2.1.1/15/I/001 “Profesionāla sociālā darba attīstība pašvaldībās” kopumā vai tieši konkrētā atbalstāmā darbība - supervīzijas. Vienlaikus lūdzam skaidrot, kā tiks novērsts dubultfinansējuma risks, t.i. kā tas tiks kontrolēts un fiksēts.

Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt  informatīvā ziņojuma 31.1.punktu, norādot, kurai mērķa grupai ir paredzēta profesionālās kompetences pilnveide.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot 27.3.10.apakšpunktā minēto par ilgtspējas nodrošināšanu, norādot, uz kurām atbalstāmajām darbībām attieksies nosacījums par ilgtspējas nodrošināšanu, kā arī, cik ilgā periodā un no kādiem finanšu resursiem to paredzēts nodrošināt.

 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar jaunu punktu par demarkāciju un sinerģiju, ievērojot, ka:
1) ātrāk uzsākamo SAM/ 4.3.5.4.pasākumu plānots uzsākt indikatīvi 2022. gada 3.ceturksnī, bet 9.2.1.1.pasākuma projekts Nr.9.2.1.1/15/I/001 "Profesionāla sociālā darba attīstība pašvaldībās"  tiks īstenots līdz 2023.gada 31.decembrim. (atbilstoši informatīvā ziņojuma 17.punktā minētajam);
2)  augstskolu mācībspēki un studiju programmu studenti pēc būtības ir Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk - IZM) mērķa grupa, tāpēc nepieciešams pārliecināties par atbalsta nepārklāšanos IZM atbildībā esošajos specifiskajos atbalsta mērķos  (skat. informatīvā ziņojuma 23.2. un 23.3.apakšpunkts).


Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 6.punktā un citur (piemēram, 31.1.2. apakšpunkts), kas tiek saprasts ar jēdzienu "stažēšanās", kādu atbalstāmo darbību ietvaros, kur (Latvijā vai ārvalstīs) tā tiek plānota, un kāds finansējuma apmērs šim tiek paredzēts.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam detalizētāk skaidrot informatīvajā ziņojuma 2.punktā vai citur mērķa grupas paplašināšanu (ņemot vērā  4.3.5.4.pasākumam plānoto finansējuma apjomu) attiecībā pret darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijās esošām personām" 9.2.1.1.pasākumā "Profesionāla sociālā darba attīstība pašvaldībās" (turpmāk - 9.2.1.1.pasākums) īstenoto, kur mērķis ir paaugstināt pašvaldību sociālo dienestu darba efektivitāti un pašvaldībās nodarbināto sociālā darba speciālistu profesionalitāti.
Vienlaikus lūdzam skaidrot, vai atbalsts paredzēts visiem Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā (https://vspmis.lm.gov.lv/Public/PublicetsPakalpojums) reģistrētajiem pakalpojuma sniedzējiem (kopumā 938 ieraksti), kuriem ir dažāds juridiskais statuss no pašvaldības iestādēm, valsts pārvaldes iestādes struktūrvienībām līdz biedrībām un sabiedrībām ar ierobežotu atbildību (SIA).  Tā piemēram, no 938 reģistrā esošajiem meklētājs atrod tikai 6 pakalpojumu sniedzējus, kas piedāvā ģimenes asistenta pakalpojumu. Līdz ar to lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar skaidru situācijas aprakstu, vienlaikus domājot par to, ka, iespējams, nepieciešams kāds specifiskais atlases kritērijs, vai MK noteikumu punkts, kas regulēs un noteiks, kuri sociālā pakalpojums sniedzēji varēs saņemt atbalstu šī pasākuma ietvaros.
Turklāt, 9.2.1.1. pasākuma ietvaros pilotprojektā tiek aprobēts jauns vienots ģimenes asistenta pakalpojums, līdz ar to, lūdzam sniegt skaidrojumu, kādēļ Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā neparādās informācija par  pašvaldībām, kuras piedalās pilotprojektā.


Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka projektā paredzēts attiecināt darba vietas aprīkojuma izmaksas (34.5.punkts) un pēc SI esošās informācijas VI plāno izstrādāt horizontālo SCO metodiku darba vietas aprīkošanai un noteikumu projekta 38.punkts paredz metodikas piemērošanu tikai attiecībā uz 33.1. apakšpunktā minētajām izmaksām, ierosinām koriģēt 38.punktu, nosakot, ka tiklīdz stājas spēkā vienkāršoto izmaksu horizontālā metodika par izmaksām, kuras ir paredzētas pasākumā, tā ir obligāti piemērojama.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka, realizējot un apgūstot ES fondu projekta finansējumu, pēc savas būtības tiek uzlaboti procesi iestādē, kam tādejādi vajadzētu veidot līdzekļu ietaupījumu LM pamatfunkciju darbības nodrošināšanai, lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 27.3.10.apakšpunktu, aiz vārda “izmantojot” norādot: “LM piešķirtos valsts budžeta līdzekļus vai nepieciešamības gadījumā pieprasot valsts budžeta finansējumu atbilstoši Ministru kabineta 2012.gada 11.decembra noteikumu Nr.867 “Kārtība, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam” 10.4.apakšpunktā noteiktajam.”
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Iebildums

Lūdzam 38.punktā precizēt atsauci uz 33.punktu (nevis 33.1.punktu), ņemot vērā, ka arī 33.3. apakšpunktā iekļautas izmaksas, kurām, iespējams, tiks izstrādāta horizontālā metodika.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Iebildums

Lūdzam papildināt 36.punktā, ka neparedzēto izmaksu izlietošanu pirms izdevumu veikšanas plānotais finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi.
Vienlaikus, izstrādājot SAM MK noteikumus, tā anotācijā lūdzam iekļaut pamatojumu, kāpēc konkrētajā SAM nosaka procentuālo neparedzēto izdevumu tieši tādā apmērā. Vēršam uzmanību, ka katrā SAM minētais procentuālais apmērs ir jāizvērtē individuāli, atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt 34.2. punktu, ņemot vērā vadlīniju Nr. 1.1. "Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros" 30.1. un 30.2 apakšpunktos noteikto, kur minēts, ka telpu nomas un kancelejas preču izmaksas projekta vadības un projekta īstenošanas personālam sedzamas no netiešajās attiecināmajās izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Informatīvais ziņojums
Iebildums

Lūdzam 34.1. punktā nodrošināt vienādu pieeju un ceļa izdevumu segšanai piemērot vadošās iestādes metodiku "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai", ja attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Informatīvais ziņojums
Iebildums

Lūdzam 33.3.2.1. punktā precizēt metodikas nosaukumu uz "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai".
Piedāvātā redakcija
-
23.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam 33.2.punktā papildināt, ka metodika tiks saskaņota ar vadošo iestādi. Kā arī aicinām norādīt, kad metodiku plānots izstrādāt un kā/ vai izmaksas attiecināmas līdz metodikas apstiprināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam 33.1.1. un 33.1.2. apakšpunktā izvērtēt iespēju izmantot Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, t.i.,  izmantot līdz 20% vienoto likmi (bez metodikas izstrādes) personāla atlīdzības izmaksām, ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem. Attiecīgās likmes piemērošanas gadījumā tā apmērs jāsaskaņo ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Informatīvais ziņojums
Iebildums

Lūdzam 33.punktā izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespēju izmantošanu līdz informatīvā ziņojuma apstiprināšanai, proti, kuru izmaksu attiecināšanai varētu izmantot vienkāršotās izmaksas – piemēram, vienu vienību (papildus jau 33.2. punktā minētajam). Ja nav iespējams, lūdzam sniegt pamatojumu.
Attiecīgi pēc to izvērtēšanas ir nepieciešams atrunāt arī minētajā ziņojumā, ka vienkāršotās izmaksas tiks izmantotas saskaņā ar izstrādāto metodiku, vienlaikus arī atrunājot, kādā veidā izmaksas tiks attiecinātas līdz metodikas izstrādei.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas būs labuma guvējs 31.1. apakšpunktā minētajām darbībām, kā arī norādīt, vai attiecībā uz publisko līdzekļu piešķiršanu šiem subjektiem, tas ir vērtēts komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāpēc Valsts administrācijas skola ir izvēlēta kā sadarbības partneris un vai tikai šis subjekts ir tāds, kas var nodrošināt 31. punktā minētās darbības, proti, ja gadījumā šādas darbības var īstenot vēl kāds subjekts tirgū, tad Valsts administrācijas skola kā sadarbības partneris veic saimniecisko darbību un, tā kā tas nav izvēlēts atbilstošā procedūrā, kas varētu ļaut izslēgt ekonomiskās priekšrocības piešķiršanu, atbalstam jāpiemēro atbilstošs komercdarbības atbalsta regulējums. Attiecīgi lūdzam sadarbības partneri vērtēt komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā un ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 58.punktu, norādot, ka preču un pakalpojumu iegāde notiks konkurenci nodrošinošā, pārredzamā, nediskriminējošā un beznosacījumu konkursa procedūrā, kas atbilst publiskā iepirkuma principiem, un tādējādi tiks izslēgts komercdarbības atbalsts preču un pakalpojumu sniedzēju līmenī. Vēršam uzmanību, ka komercdarbības atbalsta esamību preču un pakalpojumu sniedzēju līmenī var izslēgt tikai tādā gadījumā, ja preču un pakalpojumu sniedzēji tiek izvēlēti, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru, neatkarīgi no līguma apjoma.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka komercdarbības atbalsta esamību preču un pakalpojumu sniedzēju līmenī var izslēgt tikai tādā gadījumā, ja preču un pakalpojumu sniedzēji tiek izvēlēti, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru, neatkarīgi no līguma apjoma. Lūdzam attiecīgi precizēt informatīvā ziņojuma 43.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam informatīvajā ziņojumā pievienot jaunu punktu, kas nosaka, ka plānotais projekts līdz atbilstošu normatīvo aktu izdošanai par ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodu uzkrāj informāciju par atbalstu saņēmušām šā ziņojuma 23.1. apakšpunktā minētajām personām atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2014.–2020. gada plānošanas periodā un pārskatā par projekta dalībniekiem noteiktajiem datiem. Plānotais finansējuma saņēmējs pēc vadošās iestādes pieprasījuma nodrošina šo datu pieejamību izvērtēšanas vajadzībām;
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka saskaņā ar informatīvā ziņojuma 27.1.2. apakšpunktu sadarbības iestāde saskaņo atbildīgās iestādes vērtējumu tikai par sākotnēji iesniegtās informācijas, bet ne precizētās informācijas atbilstību specifiskajiem atbilstības kritērijiem, lūdzam 27.2.1. apakšpunktu izteikt šādā redakcijā:
“vērtē plānotā finansējuma saņēmēja iesniegtās informācijas par plānotā projekta īstenošanu atbilstību vienotajiem kritērijiem, vērtē precizētās informācijas un atkārtoti precizētās informācijas atbilstību izvirzītajiem nosacījumiem un saskaņo atbildīgās iestādes vērtējumu par informācijas par plānotā projekta īstenošanu atbilstību specifiskajiem atbilstības kritērijem.”
Gadījumā, ja paredzēts, ka sadarbības iestādi saskaņo arī atbildīgās iestādes vērtējumu par precizēto un atkārtoti precizēto informāciju, lūdzam to nepārprotami atspoguļot 27.1.2. apakšpunktā, paredzot vērtējuma veikšanai un saskaņojuma sniegšanai 7 darbdienas.
 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt 27.1.2. apakšpunktu, nosakot, ka gadījumā, ja atkārtoti precizētās informācijas izvērtēšanā ir nepieciešama sadarbības iestādes iesaiste, sadarbības iestādei noteiktais termiņš precizētās informācijas par projekta īstenošanu izvērtēšanai nav īsāks par piecām darbdienām (vienlaikus skatīt iebildumu par 27.2.1. apakšpunktu).
Piedāvātā redakcija
-
33.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā sadarbības iestādei noteikto vērtējamās informācijas apjomu, kas paredz ne tikai izvērtēt informācijas par plānotā projekta īstenošanu atbilstību vienotajiem vērtēšanas kritērijiem, bet arī saskaņot atbildīgās iestādes vērtējumu atbilstoši specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem, lūdzam 27.1.2. apakšpunktā noteikt, ka sadarbības iestādei iesniegtās informācijas izvērtēšanai un saskaņošanai paredzētais termiņš nav īsāks par 10 darbdienām.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka 31.2. un 31.3. apakšpunktos minēto darbību īstenošanu nodrošina paklpojumu sniedzējs,un atbilstoši Finanšu ministrijas kā vadošās iestādes izstrādāto vadlīniju Nr.2.1. “Vadlīnijas attiecināmo un neattiecināmo izmaksu noteikšanai 2014.-2020.gada plānošanas periodā” 44.zemsvītras atsaucei, ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam, lūdzam pārskatīt 33.3.2.2. apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā 33.2. apakšpunktā norādīto kompensācijas izmaksu pašvaldībai, lūdzam skaidrot, uz kāda pamata pašvaldībai tiks kompensēti izdevumi? Nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt ziņojumu ar jaunu sadarbības partnera veidu un nodefinēt sadarbības nosacījumus. Kā arī papildināt ziņojuma pamatojuma daļu ar izvēlētā modeļa nepieciešamību. 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Informatīvais ziņojums
Iebildums

Lūdzam 26.3. apakšpunktā rezultāta rādītājā ieskaitāmo personu loku salāgot ar pasākuma mērķa grupu, kas nodefinēta 23.1.apakšpunktā. 
Piedāvātā redakcija
26.3. specifiskais rezultāta rādītājs – sociālo pakalpojumu sniedzēju, tai skaitā sociālā darba speciālistu, iestāžu, nevalstisko organizāciju un to struktūrvienību vadītāju, aprūpes speciālistu un personas, kas nodrošina ģimenes asistenta pakalpojumu, skaits, kuri pilnveidojuši profesionālo kompetenci – 2 355 (projekta līmeņa rādītājs).

 
37.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam 26.1. apakšpunktā iznākuma rādītājā ieskaitāmo personu loku salāgot ar pasākuma mērķa grupu, kas nodefinēta 23.1.apakšpunktā. 
Piedāvātā redakcija
26.1. iznākuma rādītājs – nodarbināto, tostarp pašnodarbināto personu skaits – 3 099. Rādītāja ietvaros plānots uzskaitīt sociālo pakalpojumu sniedzējus, tai skaitā sociālā darba speciālistus, iestāžu, nevalstisko organizāciju un to struktūrvienību vadītājus, aprūpes speciālistus un personas, kas nodrošina ģimenes asistenta pakalpojumu, kuri uzsākuši profesionālās kompetences pilnveidi;


 
38.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK sēdes protokollēmuma projektu 5.7.apakšpunktā norādīto 2028.gada finansējumu, jo, matemātiski saskaitot ESF+ un valsts budžeta finansējumu, tas veidojas 619 198 euro nevis 619 199 euro.
 
Piedāvātā redakcija
5.7. 2028. gadā – 619 198 euro, tai skaitā ESF+ finansējums – 526 318 euro un valsts budžeta finansējums – 92 880 euro.
39.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 56.punktu, jo ziņojuma 36.punkts nenosaka attiecināmības sākuma datumu, bet gan ziņojuma 37.punkts.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam svītrot ziņojuma 50.punktā vārdus "un sadarbības partneris", jo minētais pienākums ir iekļaujams sadarbības līguma regulējumā.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām ievērot vienotu pieeju attiecībā uz plānotā projekta iesnieguma vienoto vērtēšanas kritēriju kopumu, kas tiek iekļauts Labklājības ministrijas atbildībā esošo ātrāk uzsākamo specifisko atbalsta mērķu (SAM) indikatīvo kritēriju komplektā (proti, paredzēt, ka plānotā projekta iesniegumu vērtē pēc tādiem pašiem indikatīvajiem vienotajiem kritērijiem līdzīgi kā kā tas jau darīts, piemēram, pie 4.3.1.2., 4.3.6.3.pasākuma). Tostarp aicinām izvērtēt, vai ir nepieciešams nepieciešamību šobrīd veikt plānotā projekta iesnieguma vērtēšanu atbilstoši vienotajam kritērijam Nr. 1 (skat. informatīvā ziņojuma projekta Pielikumu), jo īpaši ņemot vērā, ka plānotais finansējuma saņēmējs ir Labklājības ministrija, bet sadarbības partneris – Valsts administrācijas skola, kuriem iekļūt sankciju sarakstos ir neiespējami.
 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai  attiecīgās nozares/ jomas pārstāvošas biedrības, nodibinājumi, NVO tika iesaistīti šī informatīvā ziņojuma projekta izstrādē par 4.3.5.4.pasākuma “Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība” īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, no kādiem līdzekļiem tiks nodrošināta pasākuma rezultātu/ rādītāju ilgtspēja vai uzturēšana. Vēršam uzmanību, ka ilgtspējas nodrošināšana liecina par labu finanšu pārvaldību. 
Piedāvātā redakcija
-
44.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvajā ziņojumā aprakstīt nosacījumus, kad sadarbības iestāde vienpusēji var uzteikt līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums

Lūdzam redakcionāli pārskatīt  informatīvā ziņojuma 57.punkta teikuma ievaddaļu.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kā aprēķināta/ noteikta  informatīvā ziņojuma 42. un 43.punktā minētā supervīziju pakalpojuma paredzamā līgumcena indikatīvi 750 000 euro.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums

Lūdzam precizēt 37.punktu papildinot to ar vārdu "attiecināmās" pirms vārda "izmaksas". Vienlaikus vēršam uzmanību, ka visām plānotajām darbībām  2021.- 2027.gada plānošanas periodā 4.3.5.specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju” 4.3.5.4.pasākuma “Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība” ietvaros ir jābūt saskaņā ar “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam” (turpmāk – programma) projektā noteiktajām attiecināmajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 27.3.5.apakšounktā norādot, ka  4.3.5.4. ir pasākums nevis  specifiskais atbalsta mērķis (SAM). Vēršam uzmanību, ka 4.3.5.specifiskā atbalsta mērķis "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju"  saīsinot ir 4.3.5.SAM, savukārt 4.3.5.4.pasākums “Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība” saīsinot ir 4.3.5.pasākums.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums

Lūdzam precizēt 27.1.6.apakšpunktā un visā informatīvajā ziņojumā vārdu "šā" un vārdu "šī". Vēršam uzmanību, ka latviešu valodas gramatikā norādāmie vietniekvārdi ir šis, šī, tas, tā, un citi.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam sniegt informatīvā ziņojuma projektā papildus informāciju, par cik un kurām augstākās izglītības iestādēm šeit varētu būt runa, kontekstā ar 23.2. un 23.3.pakšpunktos minēto mērķa grupu, kā arī, cik personas indikatīvi plānots iesaistīt.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 5.punktu, sākotnēji atšifrējot pilnu 9.2.1.1.pasākuma nosaukumu, t.i. darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijās esošām personām" 9.2.1.1.pasākuma "Profesionāla sociālā darba attīstība pašvaldībās" (turpmāk - 9.2.1.1.pasākums).
Piedāvātā redakcija
-
52.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums

Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 3.zemsvītras atsauces ievaddaļu uz "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda darbības programmas ..."
Piedāvātā redakcija
-
53.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam pārliecināties, vai informatīvā ziņojuma 2.punktā neiztrūkst 23.2.punktā minētā mērķa grupa.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt un saīsināt 4.3.5.specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju” 4.3.5.4.pasākuma “Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība” uz "4.3.5.4.pasākums" nevis vienkārši "pasākums", jo informatīvais ziņojums satur informāciju arī par citu pasākumu, t.i. darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijās esošām personām" 9.2.1.1. pasākumu "Profesionāla sociālā darba attīstība pašvaldībās".
Piedāvātā redakcija
-
55.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta nosaukumu un 1.punktu, jo programmas 2021.-2027.gadam nosaukums ir "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam" (“kohēzijas politika” rakstot ar mazo “k”).
Piedāvātā redakcija
-
56.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli pārskatīt 33.2.punkta redakciju.

".
Piedāvātā redakcija
-
57.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt informatīvā ziņojuma 53. punktu, ievērojot principu, ka normas teksts veidojams lakoniski un viennozīmīgi. Pienākums ietvert vispārīgas un specifiskas darbības izriet no norādes, ka pasākumam ir  tieša pozitīva ietekme uz HP. Aicinām pilnveidot punktu, norādot uz konkrētām HP darbībām, kuru īstenošana veicama projekta ietvaros, vai dzēst 53. punkta otro teikumu.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai ziņojuma 58.punkts nav japapildina ar informāciju par pašvaldībām, kurām projekta ietvaros plānots kompensēt izdevumus par supervīzijām, apmācībām.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam 56. punktā precizēt atsauci uz ziņojuma 37.punktu, kas nosaka izmaksu attiecināmības perioda sākumu.
 
Piedāvātā redakcija
56. Pēc pasākuma īstenošanas noteikumu apstiprināšanas (tiks izstrādāti un virzīti apstiprināšanai pēc 2021.–2027. gada plānošanas perioda Eiropas Savienības fondu vadības likuma un tam pakārtoto horizontālo tiesību aktu spēkā stāšanās) un Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā iesniegtā, izvērtētā un apstiprinātā projekta iesnieguma, tiek slēgta vienošanās ar sadarbības iestādi par projekta īstenošanu.  Divu mēnešu laikā pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas finansējuma saņēmējs  iesniedz sadarbības iestādē maksājumu pieprasījumu par plānotajā projektā veiktajiem izdevumiem, kas radušies laika posmā no šā ziņojuma 37. punktā minētā attiecināmības perioda sākuma līdz vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanai.


 
60.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 31.4. apakšpunktā minētās darbības nodrošināšanai ir paredzēts slēgt pakalpojuma līgumu, lūdzam izvērtēt, vai arī šī līguma ietvaros 52.2. apakšpunktā nav nepieciešams paredzēt avansa maksājumu? 
Piedāvātā redakcija
-
61.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai 48.2. apakšpunktā ir plānoti vairāki izvērtējumi, un, ja nepieciešams, svītrot no 48.2. apakšpunkta vārdu “katra”.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai 26.1.apakšpunkts nav jāpapildina ar līdz 2024.gadam sasniedzamo starpposma vērtību (935 personas).
Piedāvātā redakcija
-
63.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 27.3.3. apakšpunktā ir jau atrunāts, ka Labklājības ministrijas izveidotā Sociālā darba speciālistu sadarbības padome turpmāk tekstā ir “padome”, lūdzam precizēt 39. punktu.
 
Piedāvātā redakcija
39. Pasākuma efektīvas ieviešanas nodrošināšanai plānotais finansējuma saņēmējs sadarbojas ar Labklājības ministrijas izveidotu padomi, kas koordinē Sociālās aizsardzības un darba tirgus politikas pamatnostādņu 2021. – 2027. gadam ieviešanu. Padomes sastāvā ir valsts iestāžu, augstākās izglītības iestāžu, pašvaldību, biedrību un nodibinājumu pārstāvji. Finansējuma saņēmēja pārstāvji piedalās padomes darbībā, bet vadošās iestādes un atbildīgās iestādes pārstāvji padomes darbībā var piedalīties novērotāja statusā. Padomes personālsastāvu apstiprina labklājības ministrs un tā:



 
64.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam 27.2.4.apakšpunktu papildināt, norādot, ka sadarbības iestāde “veic plānotā projekta iepirkuma dokumentācijas norises pārbaudes”. 
Piedāvātā redakcija
27.2.4. veic plānotā projekta iepirkuma dokumentācijas norises pārbaudes;
65.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām informatīvā ziņojuma pielikumā pie vienotā 1.10. kritērija ietvert zemsvītras atsaucē pilno atsauci uz Kopīgo noteikumu regulu -
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai; https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/HTML/?uri=CELEX:32021R1060&qid=1625116684765&from=EN.
Piedāvātā redakcija
-