Projekta ID
23-TA-1763Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
21.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projektā cita starpā ir ietverts definīcijas "bezemisiju transportlīdzeklis" skaidrojums, tostarp atsaucoties uz Regulu 2018/858, kā arī, norādot, ka bezemisiju transportlīdzeklis darbojas ar elektrību. Jāņem vērā, ka šāds skaidrojums pieļauj attiecināt bezemisiju transportlīdzekļus arī tādus, kas tikai kā vienu no dzinējspēka avotiem izmanto elektrību (piemēram, hibrīdtransportlīdzeklis), bet tam pastāv arī citi dzinējspēka avoti. Ņemot vērā minēto, lūdzam ietvert precīzāku “bezemisiju transportlīdzekļa” skaidrojumu, iespējams, izmantojot Ceļu satiksmes likumā ietverto elektromobiļu definīciju - pēc savas konstrukcijas kā vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas vai dzinējspēka glabāšanas iekārtas.
Tomēr jāņem vērā, ka noteikumu projekts attiecas ne tikai uz elektromobiļiem, bet arī uz bezemisiju transportlīdzekļiem. Līdz ar to, lai nerastos neskaidrības par termina piemērošanu, lūdzam precizēt noteikumu projektā un anotācijā ietverto definīciju, vienlaikus, atstājot atsauci uz iepriekš minēto regulu, taču papildinot definīciju ar skaidrojumu, ka bezemisiju transportlīdzeklis ir transportlīdzeklis, kura galvenais mehāniskais dzinējspēks neizdala izplūdes gāzes vai citas piesārņojošas emisijas, kas atstāj negatīvo ietekmi uz vidi un/vai cilvēku veselību.
Tomēr jāņem vērā, ka noteikumu projekts attiecas ne tikai uz elektromobiļiem, bet arī uz bezemisiju transportlīdzekļiem. Līdz ar to, lai nerastos neskaidrības par termina piemērošanu, lūdzam precizēt noteikumu projektā un anotācijā ietverto definīciju, vienlaikus, atstājot atsauci uz iepriekš minēto regulu, taču papildinot definīciju ar skaidrojumu, ka bezemisiju transportlīdzeklis ir transportlīdzeklis, kura galvenais mehāniskais dzinējspēks neizdala izplūdes gāzes vai citas piesārņojošas emisijas, kas atstāj negatīvo ietekmi uz vidi un/vai cilvēku veselību.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu projekta anotācijā minēto projektam pieejamais maksimālais Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums ir 557 350 euro. Savukārt, 3 000 000 euro ir maksimālā summa, ko nedrīkst pārsniegt vienas valstspilsētas vai novada pašvaldības viena vai vairāku projektu iesniedzēju pasākuma ietvaros īstenoto projektu kopējais Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums.
Ņemot vērā noteikumu projekta anotācijā ietverto informāciju, lūdzam noteikumu projekta 22.punktu izteikt šādā redakcijā: "22. Projekta minimālais kopējais attiecināmo izmaksu apmērs nav mazāks par 200 000 euro (ieskaitot), un projektam pieejamais maksimālais Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums ir 557 350 euro." Papildus lūdzam noteikumu projektā ietvert atsevišķu punktu, norādot 3 000 000 euro kā maksimālo summu, ko nedrīkst pārsniegt vienas valstspilsētas vai novada pašvaldības viena vai vairāku projektu iesniedzēju pasākuma ietvaros īstenoto projektu kopējais Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums.
Ņemot vērā noteikumu projekta anotācijā ietverto informāciju, lūdzam noteikumu projekta 22.punktu izteikt šādā redakcijā: "22. Projekta minimālais kopējais attiecināmo izmaksu apmērs nav mazāks par 200 000 euro (ieskaitot), un projektam pieejamais maksimālais Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums ir 557 350 euro." Papildus lūdzam noteikumu projektā ietvert atsevišķu punktu, norādot 3 000 000 euro kā maksimālo summu, ko nedrīkst pārsniegt vienas valstspilsētas vai novada pašvaldības viena vai vairāku projektu iesniedzēju pasākuma ietvaros īstenoto projektu kopējais Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums.
Piedāvātā redakcija
22. Projekta minimālais kopējais attiecināmo izmaksu apmērs nav mazāks par 200 000 euro (ieskaitot), un projektam pieejamais maksimālais Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums ir 557 350 euro.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Satiksmes ministrija norāda, ka transportlīdzekļu pārbūvi parasti neveic ražotājs. Pārbūvētāji var būt juridiskas un arī fiziskas personas, kas pēc pārbūves veic transportlīdzekļu atbilstības novērtēšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par mehānisko transportlīdzekļu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanu. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt noteikumu projektu vai sniegt skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projektā un tā anotācijā nav sniegts plašāks skaidrojums, kā ir noteikts publiskā transporta lietotāju skaits gadā, turklāt nav skaidrs, kādēļ gala rezultatīvais rādītājs ir noapaļots, bet līdz 2025.gada 31.decembrim sasniedzamais rādītājs nav noapaļots.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar skaidrojumu, kā tiek noteikts plānotais publiskā transporta lietotāju skaits. Vienlaikus arī lūdzam papildināt noteikumu projektu ar skaidrojumu, kādas ir sekas, ja iepriekš minētie rādītāji netiek sasniegti.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar skaidrojumu, kā tiek noteikts plānotais publiskā transporta lietotāju skaits. Vienlaikus arī lūdzam papildināt noteikumu projektu ar skaidrojumu, kādas ir sekas, ja iepriekš minētie rādītāji netiek sasniegti.
Piedāvātā redakcija
-