Projekta ID
21-TA-1691Atzinuma sniedzējs
Latvijas Republikas Tiesībsarga birojs
Atzinums iesniegts
11.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Par 13.14.1. – 0,6 kvadrātmetrus liela sēdvietas platība uz vienu pārvedamo neatkarīgi no transportēšanas ilguma (k-FL lielais furgons) – ja grozījumu 13.14. punktā paredzētais slēdzamais nodalījums ir kā atsevišķa kabīne, tad saskaņā ar CPT standartiem 0,6 kvadrātmetrus var uzskatīt par pieņemamiem īsiem braucieniem/attālumiem nevis neatkarīgi no transportēšanas ilguma. Līdz ar to būtiski precizēt, vai persona tiks pārvadāta atsevišķā kabīnē (viena) vai atsevišķā nodalījumā kopā ar citām personām.
Par 13.14.2. – 0,65 kvadrātmetrus liela sēdvietas platība uz vienu pārvedamo neatkarīgi no transportēšanas ilguma (MD vidējais daudzfunkciju transportlīdzeklis) – skatīt augstāk minēto komentāru.
0,36 kvadrātmetrus liela sēdvietas platība uz vienu pārvedamo neatkarīgi no transportēšanas ilguma (MC kompaktais daudzfunkciju transportlīdzeklis) –– grozījumu projekta 13.14.3 punktā paredzētās prasības sēdvietas platībai neatbilst CPT standartiem, t.i., katrai personai transportlīdzeklī jāparedz vismaz 0,4 m2 (un, vēlams, vairāk) liela atsevišķa sēdvieta.
Par 13.14.3. - 0,36 kvadrātmetrus liela sēdvietas platība uz vienu pārvedamo neatkarīgi no transportēšanas ilguma (MC kompaktais daudzfunkciju transportlīdzeklis) –– grozījumu projekta 13.14.3 punktā paredzētās prasības sēdvietas platībai neatbilst CPT standartiem, t.i., katrai personai transportlīdzeklī jāparedz vismaz 0,4 m2 (un, vēlams, vairāk) liela atsevišķa sēdvieta.
Par 13.14.3. un 13.14.6. – minētajos punktos noteikts minimālais augstums nodalījumā no grīdas līdz griestiem atkarībā no transportlīdzekļu klases (lielais furgons, vidējs daudzfunkciju transportlīdzeklis un kompakts daudzfunkciju transportlīdzeklis). Tomēr anotācijā nav datu par vidējo ieslodzītā augumu, kas ir būtisks raksturlielums definējot ieslodzīto transportēšanai paredzētā nodalījuma izmērus. Proti, ja ieslodzīto personu vidējais augums ir 180 cm vai vairāk, transportlīdzekļos ar nodalījuma augstumu 120 cm viņi tiks pārvadāti nevien sēdus, bet arī visdrīzāk atduroties pret griestiem vai ar noliektu galvu. Ilgstoša personas atrašanās šādā stāvokli var tikt atzīta nevien par pazemojošu, bet arī sagādāt personai ciešanas.
Priekšlikums 4. un 5.punktam
CPT ir norādījusi, ka transportlīdzekļi ieslodzīto pārvadāšanai ir aprīkojami, tādejādi, lai notiekot ceļu satiksmes negadījumam nodalījuma durvis būtu atbloķējamas. Tāpat ir svarīgi, lai transportlīdzekļi būtu aprīkoti ar līdzekļiem, kas ļauj ieslodzītajiem sazināties ar personālu. Līdz ar to Noteikumu projekta 13.1 un 13.2. punkti būtu papildināmi ar šāda veida prasību.
Papildus komentārs - Noteikumu projektā nav informācijas par to spēkā stāšanos, proti, vai tas tiks attiecinātas uz esošajiem IeVP transportlīdzekļiem vai tiek paredzēts pārejas periods.
Par 13.14.2. – 0,65 kvadrātmetrus liela sēdvietas platība uz vienu pārvedamo neatkarīgi no transportēšanas ilguma (MD vidējais daudzfunkciju transportlīdzeklis) – skatīt augstāk minēto komentāru.
0,36 kvadrātmetrus liela sēdvietas platība uz vienu pārvedamo neatkarīgi no transportēšanas ilguma (MC kompaktais daudzfunkciju transportlīdzeklis) –– grozījumu projekta 13.14.3 punktā paredzētās prasības sēdvietas platībai neatbilst CPT standartiem, t.i., katrai personai transportlīdzeklī jāparedz vismaz 0,4 m2 (un, vēlams, vairāk) liela atsevišķa sēdvieta.
Par 13.14.3. - 0,36 kvadrātmetrus liela sēdvietas platība uz vienu pārvedamo neatkarīgi no transportēšanas ilguma (MC kompaktais daudzfunkciju transportlīdzeklis) –– grozījumu projekta 13.14.3 punktā paredzētās prasības sēdvietas platībai neatbilst CPT standartiem, t.i., katrai personai transportlīdzeklī jāparedz vismaz 0,4 m2 (un, vēlams, vairāk) liela atsevišķa sēdvieta.
Par 13.14.3. un 13.14.6. – minētajos punktos noteikts minimālais augstums nodalījumā no grīdas līdz griestiem atkarībā no transportlīdzekļu klases (lielais furgons, vidējs daudzfunkciju transportlīdzeklis un kompakts daudzfunkciju transportlīdzeklis). Tomēr anotācijā nav datu par vidējo ieslodzītā augumu, kas ir būtisks raksturlielums definējot ieslodzīto transportēšanai paredzētā nodalījuma izmērus. Proti, ja ieslodzīto personu vidējais augums ir 180 cm vai vairāk, transportlīdzekļos ar nodalījuma augstumu 120 cm viņi tiks pārvadāti nevien sēdus, bet arī visdrīzāk atduroties pret griestiem vai ar noliektu galvu. Ilgstoša personas atrašanās šādā stāvokli var tikt atzīta nevien par pazemojošu, bet arī sagādāt personai ciešanas.
Priekšlikums 4. un 5.punktam
CPT ir norādījusi, ka transportlīdzekļi ieslodzīto pārvadāšanai ir aprīkojami, tādejādi, lai notiekot ceļu satiksmes negadījumam nodalījuma durvis būtu atbloķējamas. Tāpat ir svarīgi, lai transportlīdzekļi būtu aprīkoti ar līdzekļiem, kas ļauj ieslodzītajiem sazināties ar personālu. Līdz ar to Noteikumu projekta 13.1 un 13.2. punkti būtu papildināmi ar šāda veida prasību.
Papildus komentārs - Noteikumu projektā nav informācijas par to spēkā stāšanos, proti, vai tas tiks attiecinātas uz esošajiem IeVP transportlīdzekļiem vai tiek paredzēts pārejas periods.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Priekšlikums 4. un 5.punktam
CPT ir norādījusi, ka transportlīdzekļi ieslodzīto pārvadāšanai ir aprīkojami, tādejādi, lai notiekot ceļu satiksmes negadījumam nodalījuma durvis būtu atbloķējamas. Tāpat ir svarīgi, lai transportlīdzekļi būtu aprīkoti ar līdzekļiem, kas ļauj ieslodzītajiem sazināties ar personālu. Līdz ar to Noteikumu projekta 13.1 un 13.2. punkti būtu papildināmi ar šāda veida prasību.
Papildus komentārs - Noteikumu projektā nav informācijas par to spēkā stāšanos, proti, vai tas tiks attiecinātas uz esošajiem IeVP transportlīdzekļiem vai tiek paredzēts pārejas periods.
CPT ir norādījusi, ka transportlīdzekļi ieslodzīto pārvadāšanai ir aprīkojami, tādejādi, lai notiekot ceļu satiksmes negadījumam nodalījuma durvis būtu atbloķējamas. Tāpat ir svarīgi, lai transportlīdzekļi būtu aprīkoti ar līdzekļiem, kas ļauj ieslodzītajiem sazināties ar personālu. Līdz ar to Noteikumu projekta 13.1 un 13.2. punkti būtu papildināmi ar šāda veida prasību.
Papildus komentārs - Noteikumu projektā nav informācijas par to spēkā stāšanos, proti, vai tas tiks attiecinātas uz esošajiem IeVP transportlīdzekļiem vai tiek paredzēts pārejas periods.
Piedāvātā redakcija
-
