Projekta ID
22-TA-2906Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Nav saprotams, kāpēc anotācijā ir palikusi prasība arī transporta enerģijas uzglabāšanas vietā novietot speciālo atļauju (licenci) vai tās kopiju, ja no noteikumu projekta šī prasība ir svītrota un šāda prasība attiecas tikai uz transporta enerģijas tirdzniecības vietām.
Tāpat no anotācijas nav saprotams, kuru nosacījumu izpilde tiks veikta Ministru kabineta 2005.gada 30.augusta noteikumos Nr.662 “Akcīzes preču aprites kārtība” noteiktajā kārtībā un kas to pildīs. Ministru kabineta 2005.gada 30.augusta noteikumi Nr.662 “Akcīzes preču aprites kārtība” nenosaka prasību uzrādīt speciālo atļauju (licenci) elektroniska dokumenta veidā un neregulē dabasgāzes apriti. (kā iepriekš minējām, dabasgāzes apriti regulē Ministru kabineta 2017.gada 4.aprīļa noteikumi Nr. 199 “Noteikumi par dabasgāzes apriti un akcīzes nodokļa piemērošanas kārtību”). Ņemot vērā minēto lūdzu saskaņot anotāciju ar projektā ietvertajām prasībā un atbilstoši normatīvajos aktos noteiktam.
Tāpat no anotācijas nav saprotams, kuru nosacījumu izpilde tiks veikta Ministru kabineta 2005.gada 30.augusta noteikumos Nr.662 “Akcīzes preču aprites kārtība” noteiktajā kārtībā un kas to pildīs. Ministru kabineta 2005.gada 30.augusta noteikumi Nr.662 “Akcīzes preču aprites kārtība” nenosaka prasību uzrādīt speciālo atļauju (licenci) elektroniska dokumenta veidā un neregulē dabasgāzes apriti. (kā iepriekš minējām, dabasgāzes apriti regulē Ministru kabineta 2017.gada 4.aprīļa noteikumi Nr. 199 “Noteikumi par dabasgāzes apriti un akcīzes nodokļa piemērošanas kārtību”). Ņemot vērā minēto lūdzu saskaņot anotāciju ar projektā ietvertajām prasībā un atbilstoši normatīvajos aktos noteiktam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam skaidrot, vai ir plānota apropriācijas pārdale uz Ekonomikas ministriju, ievērojot, ka ERIS aktualizāciju nodrošina Būvniecības valsts kontroles birojs, vai izdevumi tiks veikti no Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta. Turklāt lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija” ar informāciju, ka projekta izpildē iesaistītās institūcijas tām paredzēto funkciju un uzdevumu izpildi nodrošinās piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. Vienlaikus sadaļas tabulā kā kārtējo n gadu lūdzam norādīt 2024.gadu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” ir norādīts, ka nepieciešamais finansējuma ERIS pilnveidei tiks nodrošināts arī no Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta programmas 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana”, ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 12.oktobra rīkojuma Nr.673 “Kompleksi pasākumi obligātā iepirkuma komponentes problemātikas risināšanai un elektroenerģijas tirgus attīstībai” 5.1.2. punktu. Ievērojot, ka šī gada 10.oktobrī Ministru kabinetā ir pieņemts jauns informatīvais ziņojums "Pasākumi elektroenerģijas tirgus attīstībai" (prot.Nr.42 6. §), lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt minēto informāciju. Vienlaikus norādām, ka aprēķina pozīcijā “1.1.Degvielas mazumtirgotāji un elektroenerģijas tirgotāji iesniedz datus par transporta enerģijas cenu” finansējuma apmērs ar PVN veido 30 603,32 euro, nevis 30 361,32 euro, attiecīgi lūdzam veikt precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-