Atzinums

Projekta ID
25-TA-348
Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
30.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumos Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā"" (turpmāk - MK noteikumu grozījumu projekts) Ministru kabineta protokollēmumā iekļaut papildus punktu, kurš paredz, ka ar šo MK noteikumu grozījumu projekta spēkā stāšanos aktualitāti zaudē Ministru kabineta 13.07.2023. sēdes protokola Nr. 36 85. § 3.punkts, jo iepriekšminētais MK protokollēmuma punkts nosaka finanšu apjoma kritēriju (projekta kopējās izmaksas (ieskaitot PVN) pārsniedz 1 miljonu euro), kad atbildīgā iestāde, izstrādājot Ministru kabineta noteikumu projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, paredz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi Eiropas Savienības fondu projektiem. Ministru kabineta 13.07.2023. sēdes protokola Nr. 36 85. § 3.punkts ietver pēc būtības ierobežojošāku un stingrāku regulējumu kā MK noteikumu grozījumu projektā paredzēts, kura 4.punktā noteikts, ka izmaksu un ieguvumu analīze ir veicama: "Ja normatīvais akts par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu projekta iesniedzējam paredz veikt izmaksu un ieguvumu analīzi vai tās daļu...", tātad bez nosacījumiem par projekta kopējo izmaksu apjomu. Tāpat arī MK noteikumu grozījumu projekta anotācijā tiek skaidrots, ka: " [..] izmaksu un ieguvumu analīzi vai tās daļu (finanšu analīzi, ekonomisko analīzi vai jutīguma analīzi) veic, ja to paredz normatīvais akts par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu. Izmaksu un ieguvumu analīzes apjomu nosaka SAM MK noteikumu izstrādes laikā katra atbildīgā iestāde." Šāds papildinājums MK noteikumu grozījumu projekta protokollēmumā novērstu gan MK noteikumu grozījumu projekta regulējuma pretrunas ar Ministru kabineta 13.07.2023. sēdes protokola Nr. 36 85. § 3.punkta regulējumu, kā arī mazinātu administratīvo slogu atbildīgajām iestādēm un finansējuma saņēmējiem, pieņemot lēmumus par izmaksu un ieguvumu analīzes vai tās daļas (finanšu analīze, ekonomiskā analīze vai jutīguma analīze) piemērošanu attiecīgajos projektos neatkarīgi no projekta kopējo izmaksu apjoma.  
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Priekšlikums
Ja ar noteikumu projekta izmaiņām tiek mainīts informācijas sniegšanas pienākumu apjoms, lūdzu veikt aprēķinu, kā noteikts Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (turpmāk - vadlīnijas) (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē - https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).  
Vēršu uzmanību, ka vadlīniju 24. lpp. ir norādīts, kā jārīkojas gadījumos, kad objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams noteikt Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 17. punktā norādītās vērtības.
Administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma aprēķinu skaidrojumā ir norādīts, ka ietekme ir paredzēta juridiskām personām. Lūdzu precizēt norādīto, ņemot vērā to, ka anotācijas 7. sadaļā ir vērtējamas administratīvās izmaksas valsts un pašvaldību iestādēm, savukārt ietekme uz juridiskām personām ir norādāma anotācijas 2. sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-