Projekta ID
22-TA-983Atzinuma sniedzējs
Zemkopības ministrija
Atzinums iesniegts
28.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Zemkopības ministrijai nav iebildumu par informatīvajā ziņojumā minēto, taču ir nepieciešams rast vienotu pieeju attiecībā uz publisku pakalpojumu sniegšanu personām, kuras ir iekļautas sankciju subjektu sarakstā.
Proti, Pārtikas un veterinārais dienests veic uztura bagātinātāju, savukārt Valsts augu aizsardzības dienests mēslošanas līdzekļu un substrātu reģistrēšanu. Pēc reģistrācijas ir iespējams tos izplatīt Latvijā un turpmāk gūt ekonomisko labumu. Abas institūcijas ir saņēmušas pieteikumus no sankcionētiem subjektiem, taču normatīvajā regulējumā šobrīd nav atrunas, ka iestādes var atteikt pakalpojumu, ņemot vērā pieteicēja esamību sankcionēto subjektu sarakstā. Tāpat arī, vai ir nepieciešams apturēt jaut esošās reģistrācijas, pamatojoties uz to, ka sankcionētais subjekts turpina gūt ekonomisko labumu no preču izplatīšanas Latvijā. Tāpēc ir nepieciešams veikt pasākumus, lai ievērotu Sankciju likuma 2 .punktā noteikto.
Kā risinājums varētu būt, veikt grozījumu normatīvajos aktos, kuros tiek noteikta kārtība kādā notiek reģistrēšana (piemēram, 2015. gada 1. septembra Ministru kabineta noteikumi Nr.506 “Mēslošanas līdzekļu un substrātu identifikācijas, kvalitātes atbilstības novērtēšanas un tirdzniecības noteikumi”, 2015. gada 1.decembra Ministru kabineta noteikumi Nr. 685 “Prasības uztura bagātinātājiem”), vai, ņemot vērā kā arī citām valsts pārvaldes iestādēm ir līdzīgi konstatējumi, veikt attiecīgus grozījumu Sankciju likumā un 9.07.2019. MK noteikumos Nr.327, paplašinot institūciju sarakstu, kuras ir atbildīgas par publisko reģistru vešanu.
Lai nodrošinātu vienotu valsts politiku attiecībā uz publisku pakalpojumu sniegšanu sankcionētām personām, lūdzam ĀM papildināt esošo informatīvo materiālu (vadlīnijas) sankciju efektīvai ieviešanai Latvijā, izskaidrojot ciktāl sankcijas ir piemērojamas publisko pakalpojumu sniegšanā un vienotu rīcību sadarbībai ar sankcionētajiem subjektiem.
Proti, Pārtikas un veterinārais dienests veic uztura bagātinātāju, savukārt Valsts augu aizsardzības dienests mēslošanas līdzekļu un substrātu reģistrēšanu. Pēc reģistrācijas ir iespējams tos izplatīt Latvijā un turpmāk gūt ekonomisko labumu. Abas institūcijas ir saņēmušas pieteikumus no sankcionētiem subjektiem, taču normatīvajā regulējumā šobrīd nav atrunas, ka iestādes var atteikt pakalpojumu, ņemot vērā pieteicēja esamību sankcionēto subjektu sarakstā. Tāpat arī, vai ir nepieciešams apturēt jaut esošās reģistrācijas, pamatojoties uz to, ka sankcionētais subjekts turpina gūt ekonomisko labumu no preču izplatīšanas Latvijā. Tāpēc ir nepieciešams veikt pasākumus, lai ievērotu Sankciju likuma 2 .punktā noteikto.
Kā risinājums varētu būt, veikt grozījumu normatīvajos aktos, kuros tiek noteikta kārtība kādā notiek reģistrēšana (piemēram, 2015. gada 1. septembra Ministru kabineta noteikumi Nr.506 “Mēslošanas līdzekļu un substrātu identifikācijas, kvalitātes atbilstības novērtēšanas un tirdzniecības noteikumi”, 2015. gada 1.decembra Ministru kabineta noteikumi Nr. 685 “Prasības uztura bagātinātājiem”), vai, ņemot vērā kā arī citām valsts pārvaldes iestādēm ir līdzīgi konstatējumi, veikt attiecīgus grozījumu Sankciju likumā un 9.07.2019. MK noteikumos Nr.327, paplašinot institūciju sarakstu, kuras ir atbildīgas par publisko reģistru vešanu.
Lai nodrošinātu vienotu valsts politiku attiecībā uz publisku pakalpojumu sniegšanu sankcionētām personām, lūdzam ĀM papildināt esošo informatīvo materiālu (vadlīnijas) sankciju efektīvai ieviešanai Latvijā, izskaidrojot ciktāl sankcijas ir piemērojamas publisko pakalpojumu sniegšanā un vienotu rīcību sadarbībai ar sankcionētajiem subjektiem.
Piedāvātā redakcija
-