Projekta ID
25-TA-1572Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
21.08.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka pārejas noteikumos izņēmuma gadījumā var paredzēt Ministru kabineta noteikumu izdošanas termiņu, kas ir vēlāks nekā likuma spēkā stāšanās diena. Tomēr likumprojektā jau izstrādes stadijā jāparedz saprātīga spēkā stāšanās kārtība deleģējošām likuma normām, ievērojot principu, ka likums var pilnvērtīgi darboties tikai vienlaikus ar tiesību aktiem, kuri likumā paredzēti. Ja tomēr izņēmuma gadījumā termiņu nosaka vēlāku par likuma spēkā stāšanās dienu, termiņš jānosaka saprātīgi un tam nevajadzētu būt ilgākam nekā seši mēneši no jaunā likuma spēkā stāšanās dienas. Konkrētajā gadījumā, ņemot vērā, ka Dzelzceļa likuma 18.1 pantā ietvertais regulējums ir vispārējs, proti, attiecas uz jebkuriem jaunas valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras objekta būvniecības (ierīkošanas) vai pārbūves gadījumiem, ja šai dzelzceļa infrastruktūrai un ar to saistītajiem objektiem ir noteikts nacionālo interešu objekta statuss (proti, ne tikai ar šobrīd aktuālo Rain Baltica projektu, bet potenciāli var nākotnē attiekties uz citiem, kad tiek noteikts jauns īpašuma lietošanas aprobežojums), aicinām izvērtēt iespēju Ministru kabineta noteikumu izdošanas termiņu noteikt īsāku un attiecīgā gadījumā precizēt likumprojekta 3. pantu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam salāgot ar likumprojektu, kas paredz, ka likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas, sniedzot pamatojumu attiecīgajai likuma spēkā stāšanās kārtībai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt likumprojekta anotācijas 4. sadaļu, skaidrojot likumprojekta 2. pantā ietvertā pilnvarojuma būtību (jauno Ministru kabineta noteikumu saturisko ietvaru) un nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2010. gada 14. septembra noteikumos Nr. 873 "Noteikumi par vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista) kvalifikācijas un vilces līdzekļa vadīšanas tiesību iegūšanu" šobrīd ir ietverts regulējums, kas dublē likumprojektā noteikto, lūdzam papildināt likumprojekta anotācijas 4. sadaļu ar attiecīgu informāciju par grozījumu minētajos noteikumos nepieciešamību un būtību.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt likumprojekta anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulu ar apsvērumiem, kādēļ izmantota Eiropas Parlamenta un Padomes 2007. gada 23. oktobra Direktīvs 2007/59/EK par to vilcienu vadītāju sertifikāciju, kuri vada lokomotīves un vilcienus Kopienas dzelzceļu sistēmā, 20. panta 2. punktā paredzētā rīcības brīvība.
Papildus lūdzam minētajā tabulā skaidrot arī minētās direktīvas II pielikuma 2.2. iedaļas pārņemšanu likumprojektā, kā arī gadījumos, kad direktīvas prasības netiek pilnībā pārņemtas, skaidrot, ar kādiem Ministru kabineta noteikumiem minētās prasības tiks pārņemtas, atbildīgo institūcija, kura ir atbildīgā par šo noteikumu izstrādi un termiņu, kādā noteikumi iesniedzami Ministru kabinetā.
Visbeidzot, lūdzam norādīt konkrētas Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 13. jūnija Regulas (ES) 2024/1679 par Savienības pamatnostādnēm Eiropas transporta tīkla attīstībai un ar ko groza Regulas (ES) 2021/1153 un (ES) Nr. 913/2010 un atceļ Regulu (ES) Nr. 1315/2013 (Dokuments attiecas uz EEZ) vienības, kuras tiek ieviestas ar likumprojektu, vai izslēgt tabulā atsauci uz minēto regulu.
Papildus lūdzam minētajā tabulā skaidrot arī minētās direktīvas II pielikuma 2.2. iedaļas pārņemšanu likumprojektā, kā arī gadījumos, kad direktīvas prasības netiek pilnībā pārņemtas, skaidrot, ar kādiem Ministru kabineta noteikumiem minētās prasības tiks pārņemtas, atbildīgo institūcija, kura ir atbildīgā par šo noteikumu izstrādi un termiņu, kādā noteikumi iesniedzami Ministru kabinetā.
Visbeidzot, lūdzam norādīt konkrētas Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 13. jūnija Regulas (ES) 2024/1679 par Savienības pamatnostādnēm Eiropas transporta tīkla attīstībai un ar ko groza Regulas (ES) 2021/1153 un (ES) Nr. 913/2010 un atceļ Regulu (ES) Nr. 1315/2013 (Dokuments attiecas uz EEZ) vienības, kuras tiek ieviestas ar likumprojektu, vai izslēgt tabulā atsauci uz minēto regulu.
Piedāvātā redakcija
-
