Atzinums

Projekta ID
21-TA-158
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
24.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Uzskatām, ka Ekonomikas ministrija (turpmāk - EM) protokollēmuma 3. punktā būtu nosakāma par atbildīgo institūciju papildinājumu iesniegšanai starptautiskās aģentūras Farance Inc. (ISO maintenance agency for ISO/IEC 6523-2:1998) uzturētajā ICD kodu reģistrā, jo Eiropas elektronisko rēķinu standarta ieviešanai pēc SIA “Standartizācijas, akreditācijas un metroloģijas centrs” (šobrīd SIA “Latvijas standarts”) (turpmāk – LVS) iniciatīvas tika izveidota LVS/STK 54 “Elektroniskie rēķini” standartizācijas tehniskā komiteja (turpmāk – tehniskā komiteja). Ņemot vērā, ka tieši pēc LVS iniciatīvas tika izveidota tehniskā komiteja, uzskatām, ka arī šobrīd iniciatīva papildinājumu veikšanai ICD kodu reģistrā ir jāuzņemas LVS, kuras kapitāldaļu turētājs ir EM. Papildus norādām, ka atbilstoši 2011. gada 29. marta noteikumu Nr. 233 “Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nolikums” 1.7.apakšpunktā noteiktajam Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - VARAM) ir vadošā valsts pārvaldes iestāde informācijas sabiedrības, elektroniskās pārvaldes un valsts informācijas un komunikācija tehnoloģiju pārvaldībā, un atbilstoši nolikuma 4.1.8. apakšpunktam VARAM izstrādā politiku šajā jomā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas iepriekš norādīto pozīciju par to, ka Finanšu ministrija  nav nosakāma par galveno atbildīgo protokollēmuma 3.punkta izpildei.  
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
No piedāvātās 6.1 punkta redakcijas neizriet tas, ka tiešās pārvaldes iestādes nevar izmantot Ministru kabineta 2019. gada 9. aprīļa noteikumu Nr. 154 "Piemērojamais elektroniskā rēķina standarts un tā pamatelementu izmantošanas specifikācija un aprites kārtība" 6. punktā norādītos elektronisko rēķinu piegādes kanālus un līdz ar to netiek izpildīts Ministru kabineta 2019.gada 9.aprīļa protokollēmuma (prot.Nr.18, 33.§) “Noteikumu projekts "Piemērojamais elektroniskā rēķina standarts un tā pamatelementu izmantošanas specifikācija un aprites kārtība" 3.punktā noteiktais, ka tiešās pārvaldes iestādes elektronisko rēķinu saņemšanai izmanto tikai projekta "Eiropas elektroniskais rēķins" (e-Invoices CEF Project) ietvaros radītos elektronisko rēķinu piegādes risinājumus. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Izvērtēt nepieciešamību labot sadaļas "Risinājuma apraksts" trešo rindkopu atbilstoši protokollēmuma projektā norādītajam. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Izvērtēt nepieciešamību svītrot sadaļas "Ietekmes apraksts" otro rindkopu, ņemot vērā, ka 12. oktobra Ministru kabineta noteikumu Nr. 687 “Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 21. februāra noteikumos Nr. 134 "Personu apliecinošu dokumentu noteikumi”” ir stājušies spēkā 2021. gada 16. oktobrī. 
Piedāvātā redakcija
-