Atzinums

Projekta ID
22-TA-662
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
03.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punkts noteic, ka Ministru kabineta noteikumu projekta pirmajā punktā norāda likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta "Primāri sniedzamais atbalsts Ukrainas iedzīvotājiem un tā nodrošināšanas kārtība" (turpmāk – projekts) 1.1. apakšpunktu atbilstoši likumprojekta "Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likums" (22-TA-639) (turpmāk - likumprojekts) 12. panta otrajā daļā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam.
Piedāvātā redakcija
1.1. personām primāri sniedzamajā atbalstā ietilpstošo pirmās nepieciešamības preču sarakstu un apjomu;
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunkts noteic, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu. Ievērojot minēto, kā arī to, ka likumprojekta 12. panta pirmajā daļā paredzēts skaidrojums par to, kas ir personām primāri sniedzamais atbalsts, lūdzam svītrot projekta 2. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 6.5. apakšpunktā ietverto atsauci uz projekta 7.4. apakšpunktu, jo tā ir neskaidra, proti, projekta 7.4. apakšpunktā nav minētas institūcijas, bet noteikta pašvaldības (civilās aizsardzības komisijas) norēķinu kārtība par izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 3. punkts noteic, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem izsniedzamās pirmās nepieciešamības preces un to mēneša normas noteiktas projekta pielikumā. Savukārt no projekta pielikuma izriet, ka ir noteiktas Ukrainas civiliedzīvotāju (pieaugušo) viena kalendārā mēneša normas. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta pielikumā vārdus "(vienam kalendāra mēnesim)".
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka Bērnu tiesību aizsardzības likuma 3. panta pirmā daļa noteic, ka bērns ir persona, kas nav sasniegusi 18 gadu vecumu, izņemot tās personas, kuras saskaņā ar likumu izsludinātas par pilngadīgām vai stājušās laulībā pirms 18 gadu vecuma sasniegšanas. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta pielikumu, jo bērni līdz pieciem gadiem nav uzskatāmi par pilngadīgām personām (t.i., pieaugušajiem). Vienlaikus lūdzam precizēt projekta pielikumā minēto vārdu "pieaugušie", aizstājot to ar citiem vārdiem, piemēram, "Ukrainas civiliedzīvotāji virs divu gadu vecuma" v.tml.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 90. punkts noteic, ka Ministru kabineta noteikumu projekta nosaukumu veido iespējami īsu un atbilstošu likumā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam un noteikumu saturam. Turklāt vēršam uzmanību uz to, ka likumprojektā ir minēti Ukrainas civiliedzīvotāji, nevis Ukrainas iedzīvotāji. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta nosaukumu atbilstoši likumprojekta 12. panta otrajā un trešajā daļā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.2. un 2.3. apakšpunkts noteic, ka normatīvā akta projekta tekstu raksta, ievērojot juridisko terminoloģiju un normatīvajiem aktiem atbilstošā vienotā stilistikā, izmantojot vienveidīgas un standartizētas vārdiskās izteiksmes. Ievērojot minēto, kā arī to, ka likumprojektā ir lietots termins "sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisija", lūdzam precizēt projekta 5. punktā, 6.2. apakšpunktā un 7. punkta ievaddaļā minēto terminu "civilās aizsardzības komisija" (attiecīgajā locījumā).
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka no likumprojekta 12. panta trešajā daļā noteiktā pilnvarojuma Ministru kabinetam izriet, ka Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā organizē personām primāri sniedzamā atbalsta nodrošināšanu, kā arī pirmās nepieciešamības preču glabāšanu un izsniegšanu, lūdzam precizēt projekta 6.1. apakšpunktā paredzēto regulējumu par attiecīgo preču uzglabāšanu. Vienlaikus lūdzam papildināt projektu ar regulējumu par to, kā tiks organizēta preču glabāšana, jo no projekta 6.1. apakšpunktā paredzētā regulējuma tas nav skaidrs.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka tiesību normas nepieciešams izstrādāt skaidras un nepārprotamas, lūdzam precizēt projekta 8. punkta otro teikumu, jo pašreizējā redakcijā tas ir neskaidrs.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Ievērojot, ka projekts ir sagatavots saskaņā ar likumprojekta 12. panta otrajā un trešajā daļā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam, lūdzam precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.1. apakšsadaļā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Ievērojot, ka likumprojekta 12. panta pirmā daļa noteic, ka valsts līdz 90 dienām nodrošina Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri sniedzamo atbalstu, tas ir, izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumus, kā arī pirmās nepieciešamības preces (proti, personām primāri sniedzamo atbalstu), lūdzam precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.2. apakšsadaļā ietverto informāciju.
Papildus lūdzam precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.2. apakšsadaļā ietverto informāciju par projekta spēkā stāšanās termiņu, jo pašreizējā redakcijā tā ir neskaidra.
Piedāvātā redakcija
-