Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
22-TA-3693
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Atbilstoši anotācijā norādītajam noteikumu projektā paredzēto normu īstenošanai Labklājības ministrijai nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums 2023.gadam un turpmāk ik gadu 788 011 euro apmērā, attiecīgi jautājums par papildu valsts budžeta finansējumu skatāms Ministru kabinetā likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām. Norādām, ka noteikumu projektā plānotie pasākumi, kam nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, virzāmi izskatīšanai Ministru kabinetā tikai pēc tam, kad Ministru kabinets ir atbalstījis priekšlikumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu minēto normu īstenošanai. Savukārt, ja minētās normas LM var nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros, nepieciešams papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu, norādot, kā LM plāno nodrošināt noteikumu projektā paredzēto normu īstenošanu LM piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros gadījumā, ja papildu valsts budžeta finansējums budžeta sagatavošanas un izskatīšanas procesā netiks piešķirts.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” punktā “Cita informācija” norādīto, ka jautājums par papildu nepieciešamā finansējuma piešķiršanu Labklājības ministrijai 2023.gadam (un turpmāk ik gadu) 788 011 euro apmērā izskatāms Ministru kabinetā likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām, nepieciešams papildināt anotāciju, norādot, kura LM iesniegtā prioritārā pasākuma pieteikuma ietvaros ir pieprasīts papildu nepieciešamais valsts budžeta finansējums noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektu plānots virzīt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē 2023.gadā, nepieciešams anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” tabulas ailēs precizēt norādītos periodus, attiecīgi precizējot anotācijas 3.sadaļas 6.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
MK noteikumu projekts paredz, ka aprūpes pakalpojuma nepilngadīgām personām ar invaliditāti minimālās vienas stundas izmaksas, iekļaujot visus nodokļus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu, sākot ar 2023. gada 1. janvāri, nevar būt mazākas par valstī noteikto minimālo stundas likmi. Ņemot vērā, ka no 2023.gada 1.janvāra plānotais minimālās stundas likmes apmērs (saskaņā ar anotācijā sniegto informāciju vidēji 4,59 euro/h) ir lielāks par šobrīd MK noteikumu Nr.316 45.punktā noteikto minimālo apmēru (4,50 euro/h), būs nepieciešami papildus līdzekļi no pašvaldību budžeta minētā pakalpojuma nodrošināšanai. Līdz ar to lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļu, norādot MK noteikumu projekta finansiālo ietekmi arī uz pašvaldību budžetiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Atbilstoši noteikumu projekta 3.punktam paredzēts, ka aprūpes pakalpojuma vienas stundas izmaksas nevar būt mazākas par valstī noteikto minimālo stundas likmi. Neatbalstām, ka minētais lielums tiek piesaistīts mainīgai vērtībai un uzskatām, ka tas noteikumu projektā nosakāms kā konstants apmērs, nepiesaistot to valstī noteiktajai minimālās stundas likmei. Līdz ar to precizējams noteikumu projekts un anotācija.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Ņemot vērā Darba likuma 61.panta pirmajā daļā noteikto, lūdzam precizēt anotācijas 1.2.sadaļas “Mērķis” punktu “Pamatojums”, aiz vārda “minimālā” iekļaujot vārdu “darba”.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 5., 7. un 8.ailes 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas pielikuma 1.tabulas 1.1.apakšpunkta “Asistenta/pavadoņa atlīdzība” un 2.tabulas 1.1.apakšpunkta “Asistenta atlīdzība” ailē “Aprēķins” norādīto darba devēja VSAOI likmi, skaitļa “22,59” vietā lietojot skaitli “23,59”.
Piedāvātā redakcija
-