Atzinums

Projekta ID
22-TA-1319
Atzinuma sniedzējs
Ārlietu ministrija
Atzinums iesniegts
08.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Aicinām Anotācijā veikt šādus redakcionālus precizējumus:
Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2011.gada 7.jūnija noteikumos Nr.439 „Noteikumi par kuģu karoga valsts uzraudzības īstenošanu”” (turpmāk – Projekts) ir izstrādāts, lai pilnveidotu kuģu karoga valsts uzraudzības noteikumus atbilstoši starptautiskajiem normatīvajiem aktiem un praksē konstatētajām nepieciešamībām.

 
Piedāvātā redakcija
Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2011.gada 7.jūnija noteikumos Nr.439 „Noteikumi par kuģu karoga valsts uzraudzības īstenošanu”” (turpmāk – Projekts) ir izstrādāts, lai pilnveidotu kuģu karoga valsts uzraudzības noteikumus atbilstoši starptautiskajiem normatīvajiem aktiem un praksē konstatēto nepieciešamību.
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Problēmas apraksts
Pašreiz noteikumi nenosaka kārtību, ko darīt, ja tiek konstatēta patvaļīga kuģa pārbūve. Patvaļīgi pārbūvēti kuģi rada lielu apdraudējumu cilvēku dzīvībai, kā arī rada apdraudējumu kuģošanas drošībai un apkārtējai videi. Tāpēc MK 349 ir jāparedz darbības, kas ir veicamas gadījumā, kad kuģis ir ticis patvaļīgi pārbūvēts, tas ir, ja KDI konstatē patvaļīgu kuģa modernizāciju vai pārbūvi, kuģa īpašnieka pienākums ir atgriezt kuģi tādā sākotnējā stāvoklī, kāda tas bija pirms šīs kuģa modernizācijas vai pārbūves darbu uzsākšanas, darbus veicot tiešā KDI vai atzītās organizācijas uzraudzībā.
 
Piedāvātā redakcija
Problēmas apraksts
Pašreiz noteikumi nenosaka kārtību, ko darīt, ja tiek konstatēta patvaļīga kuģa pārbūve. Patvaļīgi pārbūvēti kuģi rada lielu apdraudējumu cilvēku dzīvībai, kā arī rada apdraudējumu kuģošanas drošībai un apkārtējai videi. Tāpēc MK 439 ir jāparedz darbības, kas ir veicamas gadījumā, kad kuģis ir ticis patvaļīgi pārbūvēts, tas ir, ja KDI konstatē patvaļīgu kuģa modernizāciju vai pārbūvi, kuģa īpašnieka pienākums ir atgriezt kuģi tādā sākotnējā stāvoklī, kāda tas bija pirms šīs kuģa modernizācijas vai pārbūves darbu uzsākšanas, darbus veicot tiešā KDI vai atzītās organizācijas uzraudzībā.
 
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz LR Uzņēmuma reģistra 2020. gada 23. decembra lēmumu “Par reorganizācijas ierakstīšanu komercreģistrā” Nr.6-12/128017, nepieciešams precizēt MK 439 minēto firmu no valsts akciju sabiedrība “Latvijas Jūras administrācija” uz valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Latvijas Jūras administrācija”.

- Saīsinājums "LR" apzīmē Libērijas Republiku,
- Uzņēmumu reģistrs,
- "firma" Komerclikuma izpratnē ir komersanta nosaukums, kas paliek "Latvijas Jūras administrācija", bet mainīts tiek kapiltālsabiedrības veids.
Piedāvātā redakcija
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra 2020. gada 23. decembra lēmumu “Par reorganizācijas ierakstīšanu komercreģistrā” Nr.6-12/128017, nepieciešams precizēt MK 439 minēto kapitālsabiedrības veidu no valsts akciju sabiedrība “Latvijas Jūras administrācija” uz valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Latvijas Jūras administrācija”.
4.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Priekšlikums
Lūdzam rast iespēju atsaukties uz starptautiskajiem tiesību aktiem, kas paredz karoga valsts tiesības noteikt kuģu tehniskā stāvokļa pārbaudes biežumu.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk