Projekta ID
21-TA-593Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
21.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2014.gada 7.janvāra noteikumos Nr. 16 “Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība” ir noteikti gadījumi, kad vides trokšņa robežlielumi ir uzskatāmi par mērķlielumiem, kā arī to,ka par trokšņa robežlielumu pārsniegšanu tiek paredzēti administratīvie sodi, lūdzam likumprojektā ietvert terminu “mērķlielums”. Šo terminu varētu definēt vai nu kā kopēju, attiecinot to kopumā uz gaisu, ūdeni, augsni un vides troksni (tādā gadījumā definīciju iekļaujot Vides aizsardzības likumā) vai arī to definēt konkrēti attiecībā uz vides troksni (tādā gadījumā definīciju ietverot attiecīgajos Ministru kabineta noteikumos).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Saskaņā ar vides trokšņa definīciju troksni rada transportlīdzekļi, ceļu satiksme, dzelzceļa satiksme, gaisa satiksme u.c. Tā kā ceļu, dzelzceļa un gaisa satiksmes troksni rada transportlīdzekļi, nav saprotams, kāpēc definīcijā kā trokšņa izraisītāji atsevišķi ir minēti transportlīdzekļi. Ja šie transportlīdzekļi ir domāti tie paši, kas piedalās ceļu, dzelzceļa un gaisa satiksmē, lūdzam tos izslēgt no likumprojekta 1.panta 24.1 punkta.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Ņemot vērā to, ka:
a) atbilstoši veiktajai valsts autoceļu trokšņa karšu izstrādei konstatēts, ka trokšņa robežlielumi valsts autoceļu tuvumā tiek pārsniegti plašās teritorijās;
b) trokšņa robežlielumi tiek pārsniegti arī tajos valsts autoceļu posmos, kur trokšņa karšu izstrāde nav veikta;
c) pieejamie finanšu līdzekļi nenodrošina iespēju valsts autoceļu infrastruktūras pārvaldītājam nodrošināt trokšņa robežlielumu nepārsniegšanu visā valsts autoceļu tīklā;
d) trokšņa samazināšanas pasākumu īstenošana gar valsts autoceļiem tiek plānota atbilstoši izstrādātajam rīcības plānam trokšņa samazināšanai un pieejamajam finansējumam;
lūdzam likumprojekta 14.pantā ietverto 43.pantu papildināt ar norādi, ka brīdinājumi vai naudas sodi netiek piemēroti attiecīgajiem transporta infrastruktūras objektu pārvaldītājiem un īpašniekiem.
a) atbilstoši veiktajai valsts autoceļu trokšņa karšu izstrādei konstatēts, ka trokšņa robežlielumi valsts autoceļu tuvumā tiek pārsniegti plašās teritorijās;
b) trokšņa robežlielumi tiek pārsniegti arī tajos valsts autoceļu posmos, kur trokšņa karšu izstrāde nav veikta;
c) pieejamie finanšu līdzekļi nenodrošina iespēju valsts autoceļu infrastruktūras pārvaldītājam nodrošināt trokšņa robežlielumu nepārsniegšanu visā valsts autoceļu tīklā;
d) trokšņa samazināšanas pasākumu īstenošana gar valsts autoceļiem tiek plānota atbilstoši izstrādātajam rīcības plānam trokšņa samazināšanai un pieejamajam finansējumam;
lūdzam likumprojekta 14.pantā ietverto 43.pantu papildināt ar norādi, ka brīdinājumi vai naudas sodi netiek piemēroti attiecīgajiem transporta infrastruktūras objektu pārvaldītājiem un īpašniekiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam likumprojekta 13. pantā ietvertos 35.12 panta pilnvarojumus Ministru kabinetam salāgot ar aprakstu likumprojekta anotācijas 4.1.6.apakšpunktā, precizējot likumprojekta anotācijas redakciju atbilstoši likumprojekta saturam un tajā lietotajai numerācijai.
Piedāvātā redakcija
-
