Atzinums

Projekta ID
22-TA-438
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
20.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt ar apakšpunktu, kas nosaka investīcijas īstenošanā un uzraudzībā iesaistītās institūcijas un to pienākumus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārformulēt noteikumu projekta 3.punktu, lai būtu viennozīmīgi saprotams, ka investīcijas mērķis ir nevis palielināt ēku skaitu, kurā tiek sniegti pakalpojumi, bet atbilstoši Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – AF) plānā norādītājam – palielināt ēku skaitu, kurās ir nodrošināta vides pieejamība.
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projektu ar investīcijas sasaisti un ietekmi uz 3.1.2.r. reformas “Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam” vispārējo mērķu sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam punktu papildināt ar mērķi un tā kvantitatīvo rādītāju, atbilstoši Operational arangements 114. punktā noteiktajam, kā arī attiecīgi papildināt 7. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skatīt komentāru pie 6.punkta
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu par nodrošināmajiem minimālajiem vides piekļūstamības standartiem atbilstoši apstiprinātajai AF Darbības kārtībai: “nodrošināt piekļuvi telpām un informācijai personām ar funkcionāliem traucējumiem (redzes, dzirdes, mobilitātes un garīgiem traucējumiem), t. sk. vizuālās informācijas uzlabošanu, evakuācijas sistēmu pielāgošanu un nodrošināšanu personām ar invaliditāti, kā arī tādu palīglīdzekļu uzstādīšanu kā rampas, pandusi, lifti, viegli atveramas vai automātiskas durvis utt.”
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 7.1.2.apakšpunktu un anotāciju ar informāciju (saiti), kur atrodamas ministrijas izstrādātās vadlīnijas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot (un nepieciešamības gadījumā precizē noteikumu projektu), vai noteikumu projekta 7.3.3.apakšpunktā ietvertā prasība par vērtējumu “nav zemāks par astoņi” atbilst Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – AF) plānā ietvertajam solījumam, ka investīcijas ietvaros tiks panākta “vides pieejamības pašnovērtējuma rezultātu uzlabošana pret 2020.gadā veikto pašnovērtējumu, nodrošinot, ka valsts un pašvaldību iestādes un to sniegtie pakalpojumi 100% ir pieejami personām ar invaliditāti un personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem”, kā arī to, ka atbilstoši pašnovērtējuma skalai – maksimālais iespējamais novērtējums ir 10 punkti.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta 11.punkta izriet, ka projekta iesniedzējs ir ēkas īpašnieks vai tiesiskais valdītājs, kas var būt arī publiskas personas kapitālsabiedrība. Vēršam uzmanību, ka, piemēram, valsts ēkas ir valsts īpašums, kas tiek reģistrēts konkrētu institūciju valdījumā (piemēram, ēka ir reģistrēta valsts īpašumā Finanšu ministrijas personā un tā ir nodota VAS "Valsts nekustamie īpašumi" pārvaldīšanā), līdz ar to VAS "Valsts nekustamie īpašumi" nav tiesiskais valdītājs, bet gan pārvaldītājs.
Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 11.punkta redakciju, nosakot, ka projekta iesniedzējs var būt ēkas īpašnieks (tiesiskais valdītājs) vai pārvaldītājs (11.2., 11.3., 11.4.apakšpunktā minētie subjekti).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot (un atbilstoši papildināt noteikumu projektu), kas Latvijā var nodrošināt vides pieejamības ekspertu konsultācijas un lūdzam izvērtēt iespēju noteikt noteikumu projekta 14.punktā izmaksu ierobežojumu ekspertu konsultāciju pakalpojuma saņemšanai.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 13.1.apakšpunktu ar informāciju atbilstoši AF plāna 2.pielikumā minētajam, ka projektu ietvaros visi cilvēkresursu līgumi ir terminēti un pieņemti konkursa kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā neplānot neattiecināmās izmaksas, jo tās ir izmaksas, kas nav saskaņā ar reformas vai investīcijas īstenošanas nosacījumiem vai pārsniedz pieejamo attiecināmo finansējumu.
Attiecībā uz PVN, vēršam uzmanību, ka PVN nav attiecināms no Atveseļošanas fonda finansējuma, bet šādas izmaksas ir iekļaujamas Atveseļošanas fonda projekta ietvaros, līdz ar to nevar uzskatīt PVN par projekta neattiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar teikuma daļu  “,bet šādas izmaksas ir iekļaujamas Atveseļošanas fonda projekta ietvaros.” Paskaidrojam, ka lai pašvaldības varētu saņemt aizņēmumus PVN segšanai, PVN izmaksām ir jābūt iekļautām projekta ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka PVN var atgūt tikai tad, ja tiek veikta saimnieciskā darbība, kas atbilstoši MKN iekļautajiem nosacījumiem praktiski nav iespējama pilnā apmērā. Nepieciešamības gadījumā, ņemot vērā iepriekš minēto, precizēt MKN. 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot, jo pašvaldību aizņemšanās iespējas ES fondu līdzfinansēto projektu īstenošanai nosaka valsts budžeta likums kārtējam gadam. Vēlamies paskaidrot, ka, ja pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir iekļautas Atveseļošanas fonda projekta ietvaros,  pašvaldības, nepieciešamības gadījumā  šīm izmaksām varēs saņemt aizņēmumus atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktajiem nosacījumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu par to, vai investīcijas I kārtas ietvaros ir vācami dati par dalībniekiem, ņemot vērā, ka AF investīciju kopējo rādītāju tabulā, par kuru ir panākta vienošanās ar Eiropas Komisiju, ir atzīmēts, kas 3.1.2.1.i investīcijas ietvaros ir vācami dati par dalībniekiem.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot vai ar regulējumu plānots noteikt, ka ministrija un FS pēc KPVIS funkcionalitātes nodrošinošas KPVIS vada visu informāciju, ko līdz tam bija iesnieguši elektroniskā veidā?
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
   Ņemot vērā, ka Labklājības ministrija ir veikusi valsts un pašvaldības sociālo pakalpojumu sniedzēju ēku vides pieejamības izvērtējumu un sagatavojusi MK noteikumu pielikumu ar potenciālajiem finansējuma saņēmējiem, CFLA iebilst pret  19. un 20. punktā paredzēto un lūdz noteikt, ka nozares ministrija aicina finansējuma saņēmējus iesniegt projekta veidlapu, veic tā pārbaudi un informē CFLA, ka tā var uzsākt līguma slēgšanas procesu.  
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt noteikumu projektu vai anotāciju ar informāciju, ka tiks izvērtēta arī atbilstība Finanšu regulā (Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES, Euratom) 2018/1046) noteiktajiem izslēgšanas nosacījumiem, tik tālu cik tas attiecināms uz konkrēto investīciju.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 19.2.apakšpunktu atbilstoši iebildumam pie noteikumu projekta 11.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav viennozīmīgi skaidrs kā pārbaudi veic. Lūdzu papildināt ar atbilstošu kārtību. Papildus vēršam uzmanību, ka projekta iesniegumu vērtē nevis pārbauda.
Papildus aicinu svītrot vārdu “organizē”, jo no šī brīža redakcijas tiek tikai organizēta pārbaude nevis veikta.
Papildināt noteikumus ar aģentūras rīcību pēc precizējumu saņemšanas. Vai iespējama vairākkārtīga precizēšana?

Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot kāda būs rīcība, ja tiks saņemts iebildums par CFLA lēmumu?
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 20.punktu atbilstoši iebildumam pie noteikumu projekta 11.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skatīt iebildumu pie 19. punkta.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums papildināt, ka līgumā ir ietverti arī nosacījumi kādos CFLA var vienpusēji uzteikt līgumu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 22.1.apakšpunktā terminoloģiju atbilstoši MK 07.09.2021. noteikumos Nr.621 un lietotajai terminoloģijai “maksājuma pieprasījums”, kā arī papildināt ar informāciju, ka tas iesniedzams ne retāk kā divas reizes gadā.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot vai ir paredzēts viens avansa maksājums un pārējie būs starpposma maksājumi? Lūdzu norādīt procentuālo apmēru, kuru kopsummu nevar pasniegt attiecīgie maksājumi.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam:
- aiz vārda “apmēra” papildināt ar “un tas ir jāapgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros”,
- dzēst vārdus "kopējā attiecināmā".
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai neveidotu lieku administratīvo slogu CFLA konkrētā laika periodā, lūdzam izslēgt no MKN minēto nosacījumu, ka pirmais MP 2023 gadā iesniedzams līdz 2023.gada 10.janvārim, precizējot nosacījumu, ka līdz minētajam datumam ir jāinformē CFLA par 6.2. atskaites punkta sasniegšanu, konkrēti nenorādot atskaites formu.

Ņemot vērā, ka informatīvais ziņojums tiek gatavots  2 reizes gadā,  lūdzam otro teikumu izteikt šādā redakcijā: "Starpposma maksājuma pieprasījumu finansējuma saņēmējs iesniedz ne retāk kā reizi pusgadā."
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt, jo avansa maksājums un starpposma maksājums ir divi atšķirīgi maksājumu veidi.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tehniski precizēt pēdējo teikuma daļu, vārda “avansa” vietā norādot vārdu “starpposma”.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt, jo avansa maksājums un starpposma maksājums ir divi atšķirīgi maksājumu veidi.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdz papildināt, ka ziņo arī par korupcijas un interešu konflikta avi korupcijas pazīmēm.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai investīcijas ietvaros īstenojamie projekti būtu uzskatāmi par stratēģiskas nozīmes projektiem, par kuriem būtu nepieciešami pastiprināti komunikācijas pasākumi. Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt, ka informācijas un publicitātes pasākumi tiek īstenoti saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu aizstāt vārdu “Atveseļošanās” ar vārdu “Atveseļošanas”.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 25.4.apakšpunktu ar atsauci uz noteikumu projekta 15.1.apakšpunktā minētajiem nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Anotācijā ir minēts, ka, "lai nodrošinātu, ka pasākuma ietvaros nodrošinātā vides pieejamība netiktu izmantota saimnieciskās darbības veikšanai, kas klasificējama kā komercdarbības atbalsts, noteikumu 25.13. apakšpunktā noteikts nosacījums, ka projekta pārskata periodā (projekta dzīves cikla laikā), kas atbilstoši Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētās regulas (ES) Nr. 480/2014 I pielikumā “15. panta 2. punktā minētie pārskata periodi” noteiktajam 10-15 gadu periodam no būves pieņemšanas ekspluatācijā vai atbilstoši kārtībai par grāmatvedības uzskaites kārtību valsts iestādēs noteiktajam pielāgojumu amortizācijas laikam, ēkā netiek uzsākta saimnieciskā darbība vai palielināta saimnieciskās darbības jauda (platības, laika vai finanšu izteiksmē)."
Vienlaikus, noteikumu 38. punkts nosaka dokumentu glabāšanas termiņu komercdarbības atbalsta gadījumā (10 gadus no atbalsta piešķiršanas brīža). Līdz ar to:
1. ņemot vērā, ka dokumenti par atbalsta piešķiršanu ir jāglabā visu projekta pārskata periodu (projekta dzīves cikla laiku), ja tiek pieļauta papildinošā saimnieciskā darbība, lai varētu nodrošināt papildinošās saimnieciskās darbības uzraudzību, lūdzam precizēt noteikumu 25.13.punktu tā, lai dokumentu glabāšanas nosacījums uz projektiem, kas netiktu izmantota saimnieciskās darbības veikšanai, būtu jāglabā visu projekta pārskata periodu (projekta dzīves cikla laiku);
2. pieņemot, ka anotācijā ir vēlme skaidrot projekta dzīves cikla termiņu, lūdzam precizēt minētajā anotācijas skaidrojumā atsauci uz noteikumu 25.13.punktu, jo šajā punktā tiek runāts par dokumentu glabāšanu un tad tā nav pareiza.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saimnieciskās darbības īpatsvaru, kas klasificējas kā komercdarbības atbalsts, nevērtē jaudas - platības, laika vai finanšu izteiksmē, līdz ar to lūdzam pārskatīt terminoloģiju gan šajā, gan pārējos noteikumu punktos, kā arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka programmā ir paredzēta iespēja finansējuma saņēmējam saņemt de minimis atbalstu par atbilstošas infrastruktūras izveidi objektos (vai to daļās), kas tiek izmantoti saimnieciskās darbības veikšanai, lūdzam precizēt šo punktu tā, lai nevarētu šajā punktā noteikto interpretēt kā obligātu prasību jebkuram projektu iesniedzējam, bet tikai attiecībā uz tiem, kas piesakās neatbalsta pasākumam.
 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst šo punktu, jo tas dublē šo noteikumu 39.4.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt aģentūras pienākumu veikt uzraudzību attiecībā uz šo noteikumu 25.14.punktā noteikto nosacījumu ievērošanu. Gadījumā, ja aģentūra tomēr uzraudzību nenodrošinās (ņemot vērā aģentūras izteikto komentāru attiecībā uz noteikumu projekta 25.14.apakšpunktu), lūdzam norādīt institūciju, kas to veiks.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vai no IUB ir paredzēta kāda rīcība vai attiecīgā informācija ir tikai informācijai?
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 30.punktu tā, lai tajā ietvertās prasības pilnībā aprakstītu ministrijas pienākumos ietilpstošās darbības, lai nodrošinātu noteikumu projekta 6.1.apakšpunktā ietvertā rādītāja sasniegšanu. Vienlaikus lūdzam papildināt 30.3.apakšpunktu ar precizējumu atbilstoši AF plānā noteiktajam, ka sarakstā ir iekļautas ēkas, kurās sniedz sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā reģistrētus valsts un pašvaldību sociālos pakalpojumus.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 30.4.apakšpunktu, ka īpašumtiesībām jābūt nostiprinātām Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka valsts kapitālsabiedrību īpašumā esošie nekustamie īpašumi nav valsts īpašumi (tāpat arī pašvaldību kapitālsabiedrību īpašumā esošie nekustamie īpašumi nav pašvaldību īpašumi). No noteikumu projekta nosaukuma, noteikumu projekta  6.un 11.punkta secināms, ka pasākumā var tikt iesaistītas valsts un pašvaldību īpašumā esošas ēkas, savukārt no noteikumu projekta 30.4.apakšpunkta izriet, ka sarakstā iekļauj arī ēkas, kas ir valsts vai pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā, līdz ar to lūdzam izvērtēt noteikumu projektā ietverto regulējumu un skaidrot, vai pasākums tiks attiecināts tikai uz publiskas personas ēkām (valsts vai pašvaldību īpašumā esošām ēkām) vai arī tas tiks attiecināts arī uz publisku personu kapitālsabiedrību ēkām (valsts vai pašvaldības kapitālsabiedrību īpašumā esošas ēkas).
Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projektu un tā anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbalsts ar regulu 1407/2013 ir piemērojams visu nozaru uzņēmumiem piešķirtam atbalstam, izņemot regulas 1407/2013 1.panta 1.punktā minētās darbības jomas.  Savukārt, ja de minimis atbalsta saņēmējs vienlaikus darbojas regulas 1407/2013 1.panta 1.punkta a), b) vai c) apakšpunktā minētajās nozarēs un veic citas darbības, kas ietilpst regulas Nr. 1407/2013 darbības jomā, de minimis atbalsta saņēmējs nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu saskaņā ar regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktu. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt MK noteikumu projektu, nodrošinot atbilstību regulai 1407/2013.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šajā punktā minētie nosacījumi ir attiecināmi uz visu projektu, nevis tikai tā daļu, lūdzam precizēt šo punktu, dodot atsauci uz šo noteikumu 12.punktu, nevis šo noteikumu 12.4. un 12.6. apakšpunktiem. Attiecīgi lūdzam precizēt arī šo noteikumu citus punktus.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbalsta pasākumi pašvaldībai saskaņā ar likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" III1 nodaļu “Dzīvojamo telpu izīrēšana kvalificētiem speciālistiem” ir atbalsts saimnieciskās darbības veikšanai un jāpiemēro attiecīgais komercdarbības atbalsta regulējums, lūdzam šo punktu papildināt ar palīgteikumu "izņemot šā likuma III1 nodaļai “Dzīvojamo telpu izīrēšana kvalificētiem speciālistiem”".
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka investīcijas 3.1.2.1.i. ietvaros ir plānota ierobežota projektu iesniegumu atlase, aģentūra neveiks de minimis atbalsta piešķiršanu. Lūdzam atbilstošā redakcijā izteikt šo Ministru kabineta noteikuma punktus par de minimis atbalsta piešķiršanu un uzraudzīšanu. 
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo punktu, skaidri nosakot, ka lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu var pieņemt līdz regulas Nr. 1407/2013 7. panta 4. punktā un 8. pantā minētajam termiņam.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumos ir ietvertas arī komercdarbības atbalstu izslēdzošās normas, lūdzam šo punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
39.3. ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr.1407/2013, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu vai de minimis atbalstu kopā ar procentiem, kurus aprēķina no dienas, kad de minimis atbalsts tika izmaksāts finansējuma saņēmējam, līdz tā atgūšanas dienai, no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
 
52.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu “Nenodarīt būtisku kaitējumu” (NBK) ar informāciju, vai anotācijā minētie NBK piemērošanas nosacījumi paredz ievērot nacionālo normatīvo regulējumu (ja iespējams, norādot kurus normatīvos aktus), vai arī paredz papildus specifiskus nosacījumus. Gadījumā, ja tiek paredzēti papildus specifiski nosacījumi, lūdzam tos iekļaut noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijā informāciju par ministrijas rīcību gadījumā, ja tiks identificētas novirzes atskaites punktu sasniegšanā, ņemot vērā, ka AF Darbības kārtība neapraksta šo nacionālo procesu.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijā norādīto informāciju par atskaites punkta “to valsts un pašvaldību ēku izvēle, kurās jāveic vides pielāgojumi” sasniegšanas brīdi, norādot noteikumu projekta spēkā stāšanās brīdi.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā šo noteikumu 35.4.punktā minēto, ka pieļaujama ir papildinošas saimnieciskās darbības veikšana vai parasto papildpakalpojumu sniegšana noteiktā limitā, lūdzam anotācijas sadaļu Komercdarbības atbalsts precizēt un papildināt ar skaidrojumu, kas saprotams ar šīm darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz, ka projekta īstenotājas var būt arī pašvaldības, lūdzam anotācijas 3.sadaļas 2.3. un  3.3.apakšpunktā norādīt izdevumu apmēru, kas pašvaldībām radīsies saistībā ar PVN izmaksu segšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
57.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas III sadaļas 2. un 2.1. punktos būtu jānorāda Atveseļošanas fonda finansējums pasākuma īstenošanai sadalījumā pa gadiem kopā ar pievienotās vērtības nodokli (turpmāk – PVN) un attiecīgi punktos 3., 3.1., 5. un 5.1. jānorāda PVN summas sadalījumā pa gadiem. Ierosinām norādīt maksimāli iespējamo PVN apjomu, aprēķinot to no visas finansējuma summas, jo aprēķinos ietvertais pašvaldību īpašumā esošo ēku īpatsvars var mainīties, ņemot vērā Anotācijas I sadaļas 1.3. apakšpunktā sniegto informāciju (Pielikumā noteiktas 68 ēkas, nevis 63 ēkas, lai nepieciešamības gadījumā (piemēram, ja kādas ēkas īpašnieks atsakās no vides pieejamības nodrošināšanas) varētu nodrošināt citas ēkas vides pieejamību, negrozot šo noteikumu pielikumu).
Kopējo Atveseļošanas fonda finansējumu pasākuma īstenošanai un tā procentuālo sadalījumu iesakām atspoguļot 6.1. sadaļā.
Attiecīgi precizējama 6.2. sadaļa gan ņemot vērā 6.1. sadaļā norādīto, gan maksimāli pieļaujamo PVN apjomu.
Ņemot vērā, ka tiek aprēķināts maksimāli pieļaujamais PVN apjoms, iesakām sadaļu “Cita informācija” papildināt ar norādi, ka provizoriski tiek noteikts maksimāli pieļaujamais PVN apjoms, kas var tikt precizēts investīciju projektu noslēgto līgumu un veikto iepirkumu procedūru rezultātā.
 
Piedāvātā redakcija
-
58.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam papildināt šo anotācijas sadaļu ar noteikumu punktu izvērtējumu atbilstoši regulas Nr.1407/2014 nosacījumiem. Vienlaikus lūdzam pie šo noteikumu 37.3.punkta izvērtējuma norādīt, ka tiek ieviestas stingrākas prasības.
Piedāvātā redakcija
-
59.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt protokollēmuma 1.punktu, aizstājot vārdus “Pieņemt zināšanai iensiegto noteikumu projektu” ar vārdiem “Pieņemt iesniegto noteikumu projektu”.
Papildus lūdzu papildināt protokollēmuma projektu ar punktu, kas nosaka uzdevumu Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta nosaukumu ar 3.1. reformu un investīciju virzienu “Reģionālā politika”.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdu “pasākuma” pirms vārda “mērķi".
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt redakciju "piekļūstamība" ar vārdu “vides” vai kādu citu vārdu.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un, ja attiecināms, svītrot vārdus “šajos noteikumos noteiktais”, jo zemākajos apakšpunktos ir uzskaitīti attiecīgie dokumenti.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam tālāk noteikumu projektā atšifrēt, kāda būtu minimālā nepieciešamā informācija par noslēgto būvdarbu līgumu?
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai mazinātu administratīvo slogu finansējuma saņēmējam un CFLA, lūdzam 7.3.2. apakšpunktu papildināt ar "ja nav iesniegts maksājuma pieprasījums vai objekts nav nodots ekspluatācijā uz 23.2.1. apakšpunktā noteikto atskaites iesniegšanas laiku
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdu “ir” aiz vārda “finansējums”.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka jau šobrīd ir apzināti attīstāmie objekti, projekta ieviešana faktiski sastāvēs no divām darbībām, t.i. projektēšana un būvniecība, kā arī to, ka vienas ēkas vides pieejamības nodrošināšanai pieejamie līdzekļi var būt nepietiekoši būvniecības cenu iespējama pieauguma dēļ, lūdzu izvērtēt projekta vadību izslēgt no projekta darbībām un tai paredzēto finansējumu plānot pielāgojumu attīstībai.
Ja iepriekš minētais priekšlikums nav atbalstāms, lūdzam projekta vadības izmaksas plānot kā vienkāršotās izmaksas, lai mazinātu administratīvo slogu gan FS, gan CFLA.
 
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka šobrīd nav noteikta kārtība šādu ekspertu licencēšanai/sertificēšanai, kā arī nav šādu ekspertu saraksts, izvērtēt iespēju izslēgt no minētā MKN punkta vārdu “ekspertu”.
 
Piedāvātā redakcija
-
69.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un pārcelt vārdus “vadības informācijas sistēmā” pirms vārda “norādot”.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Skatīt komentāru pie MKN 12.5.punkta
 
Piedāvātā redakcija
-
71.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai  25.5.apakšpunkta redakcija nebūtu precizējuma, aptverot jebkuru potenciālo iepirkumu, nevis tikai pakalpojuma iepirkumu, kā tas paredzēts pašreizējā redakcijā.
Piedāvātā redakcija

25.5. nepieciešamos iepirkumus veic atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātas, pārredzamas, nediskriminējošas un konkurenci nodrošinošas iepirkuma procedūras;
72.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam veikt redakcionālu precizējumu un vārdu savienojuma "zaļā iepirkuma" vietā lietot vārdu savienojumu "zaļā publiskā iepirkuma".
Piedāvātā redakcija
-
73.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju noteikt, ka dati informācijas vadības sistēmā tiek ievadīti atbilstoši līgumā par projekta īstenošanu noteiktajam termiņam, bet ne vēlāk kā līdz kārtēja gada 10. janvārim un 30. jūnijam
Piedāvātā redakcija
-
74.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nepieciešama paralēla informācijas aprite, šajā gadījumā, vienlaicīgi informējot gan CFLA, gan ministriju, jo līgums tiks slēgts starp finansējuma saņēmēju un CFLA.
Savukārt, CFLA informēs ministriju, ja tiks konstatētas problēmas/riski/trūkumi/pārkāpumi projekta īstenošanā, šādu nosacījumu iekļaujot starpresoru vienošanās.
Piedāvātā redakcija
-
75.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu norādīt regulas (ES) Nr. 480/2014 pilno nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
76.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka aģentūra investīcijas 3.1.2.1.i ietvaros nepiešķir un neuzrauga piešķirto komercdarbības atbalstu, nepieciešama papildus vienošanās ar Ministriju par 25.14.apakšpunktā noteiktā uzraudzību. 
Piedāvātā redakcija
-
77.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
MKN vai anotācijā nav atrunāts, kurš un kā nodrošinās uzraudzību projekta dzīves ciklā, lai papildinošās saimnieciskās darbības proporcija netiktu pārsniegta.
Piedāvātā redakcija
-
78.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai gadījumos, kad finansējuma saņēmējs būs plānojis ieguldījumus infrastruktūrā ēkā (vai tās daļā), kas netiks izmantota saimnieciskās darbības veikšanai, bet projekta pārskata periodā (projekta dzīves cikla laikā) situācija mainītos, t.sk. piemēram, tiktu pārsniegts papildinošās saimnieciskās darbības limits, finansējuma saņēmējam nebūtu iespējas atbalstu saņemt kā de minimis atbalstu, ņemot vērā, ka programmā ir paredzēta iespēja finansējuma saņēmējam saņemt de minimis atbalstu par atbilstošas infrastruktūras izveidi objektos (vai to daļās), kas tiek izmantoti saimnieciskās darbības veikšanai, un attiecībā uz de minimis atbalstu nav jāievēro atbalsta stimulējošās ietekmes nosacījums. Attiecīgi tad ir jāprecizē šis noteikumu punkts un skaidrojums anotācijā.
Lūdzam šo iebildumu skatīt kontekstā ar priekšlikumu pie šo noteikumu 39.4.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
79.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt atsauci uz šo noteikumu 17. punktu, proti, 17.1. punktu aizstāt ar 17.2.punktu, tā kā informāciju Iepirkumu uzraudzības birojam jānosūta gadījumā, ja nebūs nodrošināta vadības informācijas sistēmas funkcionalitāte.
Piedāvātā redakcija
-
80.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka minēto ēku saraksts jau tiks apstiprināts ar MKN kā arī noslēdzot līgumu ar FS visi attīstāmie objekti tiks norādīti VIS, līdz ar to nav saprotams kurā no sadaļām šis tiks iesniegts un kā. Izvērtēt iespēju precizēt konkrēto punktu.
Piedāvātā redakcija
-
81.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un ja nepieciešams papildināt ar norādi kādā tīmekļa vietnē.
Piedāvātā redakcija
[..] nosūta aģentūrai publicēšanai aģentūras tīmekļa vietnes sadaļā [..].
82.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 35.1.apakšpunktā sniegta atsauce uz normatīvajiem aktiem, kas regulē publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas likumīgu izmantošanu, savukārt noteikumu projekta 35.2.apakšpunktā sniegta atsauce uz normatīvajiem aktiem par publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu. Ņemot vērā, ka tā pēc būtības ir atsauce uz Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumu, lūdzam salāgot 35.1.apakšpunktā sniegto atsauci (izmantot tādu atsauci kā 35.2.apakšpunktā) vai arī skaidrot, kādi citi normatīvie akti ir domāti.
Tāpat lūdzam vārdus "nodošana lietošanā" aizstāt ar vārdiem "nodošana bezatlīdzības lietošanā" atbilstoši Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 5.pantam.
Piedāvātā redakcija
-
83.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam šo iebildumu skatīt kontekstā ar iebildumu pie šo noteikumu 25.14.punkta.
Proti, aicinām izvērtēt, vai gadījumos, kad finansējuma saņēmējs būs plānojis ieguldījumus infrastruktūrā ēkā (vai tās daļā), kas netiks izmantota saimnieciskās darbības veikšanai, bet projekta pārskata periodā (projekta dzīves cikla laikā) situācija mainītos, t.sk. piemēram, tiktu pārsniegts papildinošās saimnieciskās darbības limits, finansējuma saņēmējam nebūtu iespējas atbalstu saņemt kā de minimis atbalstu, ņemot vērā, ka programmā ir paredzēta iespēja finansējuma saņēmējam saņemt de minimis atbalstu par atbilstošas infrastruktūras izveidi objektos (vai to daļās), kas tiek izmantoti saimnieciskās darbības veikšanai, un attiecībā uz de minimis atbalstu nav jāievēro atbalsta stimulējošās ietekmes nosacījums. Šādā gadījumā nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanas normas attiecībā uz augstāk minēto situācijas maiņu nebūtu jāpiemēro, bet būtu jāpiemēro de minimis atbalsta nosacījumi. Vienlaikus lūdzam pārskatīt šo noteikumu 40.punktu šajā kontekstā, ja nepieciešams.
Attiecīgi tad ir jāprecizē skaidrojums anotācijā un šis noteikumu punkts, piemēram, šādā redakcijā:
 
Piedāvātā redakcija
39.4. ja tiek konstatēts, ka ir pārsniegts šo noteikumu 35.4. apakšpunktā noteiktais 20 procentu īpatsvars no ēkā veiktās saimnieciskās darbības kopējās gada jaudas vai no ēkas daļas, kurā netiek veikta saimnieciskā darbība, vai ēkā (vai tās daļā) tiek veikta saimnieciskā darbība, tad atbalstu finansējuma saņēmējs var saņemt kā de minimis atbalstu saskaņā ar šo noteikumu 34.punktu.
84.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar informāciju par pasākuma 3.1.2.1.i otro kārtu, ņemot vērā Darbības kārtības 1. pielikumā (115., 116. un 117. punts), AF plāna (838) ii. apakspunktā un (1059) punktā noteikto.

Ņemot vērā, ka šobrīd nav noteikta kārtība Vides pieejamības ekspertu licencēšanai/sertificēšanai, kā arī nav pieejami minēto ekspertu saraksti, lūdzam izvērtēt iespēju no sadaļas "Atbalstāmās darbības" izslēgt  atbalstāmo darbību "Vides  pieejamības ekspertu konsultācija".

Lūdzam sadaļu "Pasākuma īstenošanas kārtība atskaites punktu sasniegšanai" papildināt ar ar mērķi un tā skaitlisko vērtību, atbilstoši Darbības kārtības 1. pielikumā (114. punkts) un AF plānā (1059) noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
85.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļa "Pasākuma demarkācija un papildināmība ar citiem finanšu instrumentiem"

(1) Lūdzu papildināt ar vārdiem “Eiropas Savienības fondu” pirms skaitļiem “2021.-2027.”. Attiecīgi lūdzu precizēt visā tekstā.
(2) Lūdzu papildināt ar vārdiem “Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda” pirms skaitļiem “2014.-2020.”. Attiecīgi lūdzu precizēt visā tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk