Atzinums

Projekta ID
22-TA-194
Atzinuma sniedzējs
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
02.02.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka 2020.gada 3.martā Ministru kabinetā izskatītais informatīvais ziņojums "Par cilvēkresursu nodrošināšanu valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju platformu uzturēšanai" 1.pielikumā pamatoja resursu nepieciešamību turpmākajai EIS e-katalogu papildināšanai, ir jāprecizē protokollēmuma 2.punkts paredzot uzdevumu izvērtēt centralizācijas procesu nodrošināšanai nepieciešamo resursu avotu definēšanu. 
 
Piedāvātā redakcija
Ierosinām informatīvā ziņojuma rindkopu “Vienlaikus pētījuma ietvaros VRAA norādījis, ka, katalogu uzturēšana un iepirkuma priekšmetu definēšana ir ļoti apjomīgs un sarežģīts darbs, kas prasa ļoti dziļas un priekšmetam specifiskas zināšanas, tāpēc VRAA redzējums ir pakāpeniski samazināt tās pārvaldīto katalogu apjomu un koncentrēt savu darbību uz platformas nodrošināšanu citām iestādēm to iepirkumu centralizācijas atbalstam un arī šobrīd notiek sekmīga sadarbība ar Nacionālo veselības dienestu, lai veidotu un administrētu medicīnas jomas preču iegādi, izmantojot EIS katalogu sistēmu.”  papildināt ar Tieslietu ministrijas  pieredzi, kurā jau vairāku secīgu vienošanos izpilde tiek nodrošināta caur EIS e-katalogiem, kā arī ar Izglītības un zinātnes ministrijas pieredzi, kura organizē iepirkumu “Par datortehnikas piegādi izglītības procesa nodrošināšanai” (Id.Nr. 2021/22/AK/ERAF), kurā rezultātā tiks atvērts attiecīgais EIS katalogs.
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvajā ziņojumā 1. un 2. tabulu nepieciešams papildināt ar 2021.gada datiem. Pretējā gadījumā Ministru kabinets 2022.gadā izskatīs informatīvo ziņojumu un pieņems lēmumu (protokollēmumā projektā paredzētajā apjomā) balstoties tikai uz 2018.-2020.gada datiem.
 
Piedāvātā redakcija
Informatīvajā ziņojumā 1. un 2. tabulu nepieciešams papildināt ar 2021.gada datiem. Pretējā gadījumā Ministru kabinets 2022.gadā izskatīs informatīvo ziņojumu un pieņems lēmumu (protokollēmumā projektā paredzētajā apjomā) balstoties tikai uz 2018.-2020.gada datiem.
 
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma "Par publisko iepirkumu centralizāciju" 18. lpp. ir norādīts, ka: "administratīvi teritoriālās reformas īstenošanas rezultātā pašvaldību skaits jau ir ticis samazināts no 119 uz 42 pašvaldībām". Informējam, ka administratīvi teritoriālās reformas īstenošanas rezultātā pašvaldību skaits ir samazināts līdz 43 nevis 42 pašvaldībām. Tādējādi aicinām izlabot neprecizitāti.
Piedāvātā redakcija
"administratīvi teritoriālās reformas īstenošanas rezultātā pašvaldību skaits jau ir ticis samazināts no 119 uz 43 pašvaldībām"
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma "Par publisko iepirkumu centralizāciju" secinājumu daļā, 2. rindkopā iekļauta neprecīza un maldinoša informācija par to, ka zaļais publiskais iepirkums (turpmāk-ZPI) ir aktivitāte, kas vērsta uz centralizētu iepirkumu veicināšanu. ZPI nav tieši vērsts uz iepirkumu centralizāciju un iepirkumu centralizācija nav ZPI mērķis. Tomēr varam piekrist, ka centralizēti iepirkumi apvienojumā ar ZPI dotu sinerģiskus, pozitīvus efektus abos virzienos. Lūdzam svītrot vai mainīt ziņojuma secinājumu 2. rindkopas redakciju, izņemot vai koriģējot maldinošo informāciju!
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt protokollēmumu ar uzdevumu “Valsts kancelejai sadarbībā ar Finanšu ministriju izvērtēt nepieciešamību grozīt 2010.gada 30.novembra Ministru kabineta noteikumus Nr.1075 "Valsts un pašvaldību institūciju amatu katalogs", papildinot 2. amatu saimi ar jaunu līmeni, kas noteiktu centralizāciju iepirkumos ne tikai vairāku iestāžu vajadzībām, bet arī centralizētus iepirkumus nacionālajā un starpvalstu līmeni, jo vairākkārt esam saskārtušies, ka daudzi amatu konkursu kandidāti (pieredzējuši iepirkumu specialisti) pie vienādiem atalgojuma līmeņiem izvēlas darbu, kas piedāvā mazāk komplicētus iepirkumus, kā rezultātā vairāki amatu konkursi nacionālo centralizēto iepirkumu speciālistu atlasei beidzas bez rezultātiem
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 2020.gada 3.martā Ministru kabinetā izskatītais informatīvais ziņojums "Par cilvēkresursu nodrošināšanu valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju platformu uzturēšanai" 1.pielikumā pamatoja resursu nepieciešamību turpmākajai EIS e-katalogu papildināšanai, ir jāprecizē protokollēmuma 2.punkts paredzot uzdevumu izvērtēt centralizācijas procesu nodrošināšanai nepieciešamo resursu avotu definēšanu. 
Piedāvātā redakcija
-
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūgums precizēt veidu, kā ministrijas iegūst informāciju cita no citas, lai varētu plānot kopīgus iepirkumus. Piemēram, tiek izveidota darba grupa ar visu ministriju atbildīgajām personām, kas periodiski sazinās par dažādu iepirkumu kopīgu organizēšanu. Vai arī izveidot kādu atsevišķu sadaļu EIS, kur ministrijas varētu atzīmēt plānotos iepirkumus, kuri varētu būt centralizējami un kuriem varētu būt interese pieslēgties citām ministrijām.
Piedāvātā redakcija
-