Projekta ID
24-TA-1210Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta 3.13.2. apakšpunkta izriet, ka transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā (turpmāk – reģistrs) tiks iekļauta šāda informācija par taksometru: ziņas par transportlīdzekļa turētāju (juridiskās personas nosaukums un reģistrācijas numurs). Vienlaikus arī noteikumu projekta 3.13.6. apakšpunktā paredzēts noteikt, ka reģistrā iekļauj informāciju par juridiskās personas reģistrācijas numuru, kura sniedz taksometra pakalpojumus.
Vēršam uzmanību, ka Autopārvadājumu likuma 29. panta otrajā daļā noteikts, ka pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru veic ar pārvadātāja īpašumā vai turējumā esošu M1 kategorijas vieglo automobili.
Savukārt pārvadātājs atbilstoši minētā likuma 1. panta 28. punktam ir komersants, kooperatīvā sabiedrība vai zemnieku vai zvejnieku saimniecība, kas pēc pasūtījuma vai līguma ar nosūtītāju, pasažieri vai uz cita tiesiska pamata uzņemas pārvadājuma saistību.
Saskaņā ar Komerclikuma 1. panta pirmo daļu komersants ir komercreģistrā ierakstīta fiziskā persona (individuālais komersants) vai komercsabiedrība (personālsabiedrība un kapitālsabiedrība). Komerclikuma 74. pantā norādīts, ka individuālais komersants ir fiziskā persona, kura kā komersants ierakstīta komercreģistrā.
Līdz ar to norādām, ka transportlīdzekļa, kurš tiek izmantots pasažieru pārvadājumos ar taksometru, turētājs var būt ne tikai juridiska persona, bet arī fiziska persona (individuālais komersants).
Ņemot vērā minēto, lūdzam noteikumu projekta 3.13.2. un 3.13.6. apakšpunktos vārdus “juridiskās personas” aizstāt ar vārdiem “pārvadātājs” vai “komersants” attiecīgajā locījumā, vai arī papildināt minētās tiesību normu redakcijas, paredzot, ka reģistrā tiek iekļautas ziņas arī par fiziskās personas vārdu, uzvārdu un personas kodu.
Vēršam uzmanību, ka Autopārvadājumu likuma 29. panta otrajā daļā noteikts, ka pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru veic ar pārvadātāja īpašumā vai turējumā esošu M1 kategorijas vieglo automobili.
Savukārt pārvadātājs atbilstoši minētā likuma 1. panta 28. punktam ir komersants, kooperatīvā sabiedrība vai zemnieku vai zvejnieku saimniecība, kas pēc pasūtījuma vai līguma ar nosūtītāju, pasažieri vai uz cita tiesiska pamata uzņemas pārvadājuma saistību.
Saskaņā ar Komerclikuma 1. panta pirmo daļu komersants ir komercreģistrā ierakstīta fiziskā persona (individuālais komersants) vai komercsabiedrība (personālsabiedrība un kapitālsabiedrība). Komerclikuma 74. pantā norādīts, ka individuālais komersants ir fiziskā persona, kura kā komersants ierakstīta komercreģistrā.
Līdz ar to norādām, ka transportlīdzekļa, kurš tiek izmantots pasažieru pārvadājumos ar taksometru, turētājs var būt ne tikai juridiska persona, bet arī fiziska persona (individuālais komersants).
Ņemot vērā minēto, lūdzam noteikumu projekta 3.13.2. un 3.13.6. apakšpunktos vārdus “juridiskās personas” aizstāt ar vārdiem “pārvadātājs” vai “komersants” attiecīgajā locījumā, vai arī papildināt minētās tiesību normu redakcijas, paredzot, ka reģistrā tiek iekļautas ziņas arī par fiziskās personas vārdu, uzvārdu un personas kodu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Esošo noteikumu anotācijā ir šāds teksts: "Noteikumu 13. un 14.punkts nosaka, ka fiziskās un juridiskās personas, valsts un pašvaldības iestādes, tiesībaizsardzības iestādes un citas normatīvajos aktos noteiktās personas noslēdz vienošanos ar CSDD par informācijas ievadīšanu un/vai nodošanu Reģistram. Savukārt Noteikumu 15.punkts nosaka, ka Reģistrs tiešsaistes režīmā nodod datus citām informācijas sistēmām tādā apjomā, kāds nepieciešams konkrētās informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai, pamatojoties uz normatīvajiem aktiem un rakstisku vienošanos ar konkrētās informācijas sistēmas pārzini. Uz Noteikumu izdošanas brīdi Reģistrs satur vairāk kā 631 informācijas vienību nosaukumu, 8000 informācijas vienības datu laukus, un 391 210 193 informācijas vienības. Reģistrā esošās informācijas apmaiņa notiek starp: Valsts policiju; Iekšlietu ministrijas Informācijas centru; Valsts robežsardzi; pašvaldībām; Latvijas Republikas Prokuratūru; apdrošināšanas sabiedrībām; Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju; Iedzīvotāju reģistru; Komercķīlu reģistru; maksātnespējas procesa administratoriem; zvērinātiem tiesu izpildītājiem; Valsts ieņēmumu dienestu; tiesām; Uzturlīdzekļu garantijas fonda administrāciju; fiziskām un juridiskām personas u.c. Iepriekš minētais Reģistra informācijas lietotāju saraksts ik pa brīdim tiek papildināts. Aktuālā informācija par valsts informācijas sistēmām, no kurām saņem un kurām nosūta informāciju no Reģistra, ir pieejama valsts informācijas sistēmu reģistrā, kas ir valsts reģistrs valsts informācijas sistēmu uzskaitei un to funkciju identificēšanai, un tas ir pieejams tīmekļa vietnē:
https://www.visr.eps.gov.lv/visr/ ." Hipersaiti atvērt nesanāk, lai pārbaudītu, kāda informācija ir sagaidāma tieši no Valsts ieņēmumu dienesta, arī MK Noteikumos nav norādes, kāda informācija no kuras valsts iestādes tiek saņemta. Lūdzam norādīt kāda informācija ir sagaidāma no Valsts ieņēmumu dienesta.
https://www.visr.eps.gov.lv/visr/ ." Hipersaiti atvērt nesanāk, lai pārbaudītu, kāda informācija ir sagaidāma tieši no Valsts ieņēmumu dienesta, arī MK Noteikumos nav norādes, kāda informācija no kuras valsts iestādes tiek saņemta. Lūdzam norādīt kāda informācija ir sagaidāma no Valsts ieņēmumu dienesta.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 4.4. un 5.5. apakšpunktos tiek paredzētas ziņu iegūšanas tiesības par personas dzimumu un funkcionālo traucējumu veidu, aicinām anotācijā norādīt informāciju par šādu ziņu iegūšanas un datu apstrādes nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-