Atzinums

Projekta ID
24-TA-2782
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
27.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Finansēšanas modeļa 23.tabulā ir nekorekti veikti aprēķini, proti, 30% no 1648,51 ir 494,553 jeb 494,55 euro, nevis 494,56 kā tas ir norādīts tabulā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Finansēšanas modeļa 22.tabulas D rindā ir veikti nekorekti aprēķini, proti, ir konstatēti nekorekti aprēķini ar %, kā arī nekorekti veikta apaļošana, kas sarēķinot noradītos ciparus beigās dot nekorektu rezultātu pārrēķinot informāciju no tabulas (tabula ar precizētiem skaitļiem tiks nosūtīta projekta izstrādātajam uz e-pastu, jo šeit to nav iespējams pievienot).




 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Finansēšanas modeļa 21.tabulas C rindā laiks citiem pienākumiem aprēķināts kā proporcija 1:2 , lai gan klātienes programma paredz proporciju 1:1  (ņemot vērā, ka šī tabula izskatās ir domāta klātienes programmai, jo neklātienes programmai ir 22. tabulā).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Finansēšanas modeļa 4.2.punktā norādīts, ka pedagogu slodzes tiek aprēķinātas uz vispārējās izglītības programmu aprēķina bāzes, ar sekojošām korekcijām:
[..]
finansējums tiek piešķirts tieši proporcionāli skolēnu skaitam programmā ar pieņēmumu ka viens skolotājs nodrošina izglītību ieslodzījuma vietā 10 izglītojamiem.

No šādas redakcijas nav saprotams, vai vienam skolotājam 10 izglītojamie ieslodzījuma vietā vai vienā klasē ieslodzījuma vietā (proporcionāli skolēnu skaitam katrā programmā)? Papildus vēršam uzmanību, ka to, ka jau šobrīd ir gadījumi, kad ieslodzījuma vietās netiek īstenotas vispārējās izglītības programmas, kā piemēram, Liepājas cietumā, Valmieras cietumā, jo skolai esošā modelī neiedala finanses. Ieslodzījuma vietu pārvalde (turpmāk - Pārvalde) uzskata, ka jaunajā finansēšanas modelī šādu situāciju nav pieļaujams turpināt. Pārvaldes ieskatā, to iespējams risināt, attiecīgajā modeļa apraksta sadaļā precīzi norādot, ka gadījumā, ja skola nodrošina izglītību ieslodzījuma vietā, tad valsts papildus parastām lietām finansē, nevis ierobežo (jo labākajā gadījumā un ne vienmēr tikai lielajās ieslodzījuma vietās iespējams nodrošināt radītāju 10 izglītojamie vienā klasē, pieņemot šādu modeli lielāka daļa ieslodzījuma vietu paliks bez iespējas nodrošināt izglītību) .


 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Finansēšanas modeļa 4.2.punktā norādīts, ka pedagogu slodzes tiek aprēķinātas uz vispārējās izglītības programmu aprēķina bāzes, ar sekojošām korekcijām:
[..]
tiek paredzēts laiks citiem pienākumiem proporcijā 100% pret mācību stundu skaitu;
laiks citiem pienākumiem klātienes programmā tiek paredzēts proporcijā 1:1 pret mācību stundu skaitu, bet neklātienes programmā attiecībā 1:2 pret mācību stundu skaitu jeb 50% apmērā no mācību stundām paredzētā laika;
pedagogu slodžu aprēķinā netiek paredzēts papildu laiks citiem pienākumiem....

No šādas redakcijas nav saprotams, vai pedagogiem tiks vai netiks paredzēts laiks citiem pienākumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Finansēšanas modeļa 4.2.punktā minēts, ka finansējums vispārējās pamatizglītības un vidējās izglītības programmu nodrošināšanai ieslodzījuma vietās tiks aprēķināts kā viena izglītojamā izmaksas, balstoties uz vidēji mazas klases izmaksām. Lūdzu ietvert skaidrojumu, kas ir domāts ar vidēji mazo klasi. Ne finansēšanas modelī, ne informatīvajā ziņojumā šāda skaidrojuma nav.

 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Finansēšanas modeļa 4.2.punktā norādīts, ka ieslodzījumu vietās tiek īstenotas neklātienes programmas. Lūdzu ņemt vērā, ka pašvaldību izglītības iestādes ieslodzījuma vietās īsteno gan neklātienes izglītības programmas, gan klātienes izglītības programmas. Atbilstoši ieslodzījuma vietu 2024.gada I pusgada pārskatos sniegtajai informācijai ieslodzījuma vietās tika īstenotās 9 klātienes izglītības programmas un 11 neklātienes izglītības programmas.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
No Informatīvā ziņojuma 4 lpp. izriet, ka finansēšanas modelis "Programma skolā" nav attiecināms uz valsts dibinātām vispārējās izglītības iestādēm. Ievērojot minēto, nav skaidrs, vai šis finansēšanas modelis ir attiecināms uz Cēsu 2.vakara (maiņu) vidusskolu (turpmāk - Cēsu skola), kas ir Cēsu Audzināšanas iestādes nepilngadīgajiem struktūrvienība, ņemot vērā, ka Cēsu skolas reģistrācijas apliecībā kā izglītības iestādes dibinātāj ir minēts Latvijas Republikas Ministru kabinets? Tāpat nav skaidrs, vai iepriekš minētais modelis tiks attiecināms uz Vidzemes Tehnoloģijas un dizaina tehnikumu, ja tehnikums pārņems Cēsu skolas funkcijas?
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūgums papildināt informatīvo ziņojumu ar informāciju, kā tiks nodrošināta jaunā finansēšanas modeļa ieviešana, ja netiks piešķirts viss nepieciešamais valsts budžeta finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kāpēc darba samaksas finansēšanas modeli "Programma skolā" šobrīd netiek plānots attiecināt arī uz valsts dibinātām izglītības iestādēm un uz pirmsskolas, profesionālās ievirzes un interešu izglītības programmām. Vienlaikus būtu sniedzama informācija, cik ilgā laikā varētu tikt izstrādāti darba samaksas finansēšanas principi arī šīm izglītības programmām un izglītības iestādēm.
Piedāvātā redakcija
-