Projekta ID
24-TA-705Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
19.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Instrukcijas projekts
11. Atbildīgā iestāde izstrādā Ministru kabineta noteikumu 14.2. apakšpunktā minēto pozīciju, ja Eiropadomes vai Eiropas Savienības Padomes (turpmāk – Padome) sanāksmes darba kārtības sadaļā “Citi jautājumi” iekļautais jautājums būtiski skar Latvijas Republikas intereses un nav apstiprinātas pozīcijas vai politikas plānošanas dokumenti par šo jautājumu.
Iebildums
Lūdzam svītrot 11. punktu, jo noteikumu projekts nosaka jautājumus, par kuriem tiek izstrādātas pozīcijas, un nav pamatojuma Padomes darba kārtībās izcelt "Citus jautājumus".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Instrukcijas projekts
22. Instrukciju ESVIS sistēmā apstiprina atbildīgās iestādes kompetentā amatpersona. Kompetento amatpersonu norīko attiecīgā iestāde tās iekšējos normatīvajos aktos un informē par to koordinējošo iestādi. Ja iestādes kompetencē ir vairāki atšķirīgi jautājumi, tā var norīkot vairākas kompetentās amatpersonas, nosakot viņu atbildību un kompetenci.
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka 22. punkts attiecas uz obligātajām instrukcijām, kā arī svītrot kārtību, kā atbildīgā iestāde norīko vai nosaka savu kompetento amatpersonu.
Piedāvātā redakcija
22. Obligāto instrukciju sistēmā ESVIS apstiprina atbildīgās iestādes noteikta kompetentā amatpersona. Ja iestādes kompetencē ir vairāki atšķirīgi jautājumi, tā var noteikt vairākas kompetentās amatpersonas, nosakot viņu atbildību un kompetenci.
3.
Instrukcijas projekts
1.3. informācijas aprites kārtību starp Eiropas Savienības iestādēm un Latvijas Republikas pastāvīgo pārstāvniecību Eiropas Savienībā (turpmāk – pārstāvniecība), Ārlietu ministriju kā koordinējošo iestādi Eiropas Savienības jautājumos (turpmāk – koordinējošā iestāde) un pārējām pozīciju un instrukciju izstrādē iesaistītajām valsts pārvaldes un citām iestādēm.
Priekšlikums
Ierosinām svītrot no informācijas aprites subjektu uzskaitījuma Eiropas Savienības iestādes, jo saziņa ar Eiropas Savienības iestādēm zināmā mērā regulēta tikai jautājumā par Padomes rakstiskajām procedūrām, kuru piemērošanā informācijas aprite turklāt notiek saskaņā ar Padomes ģenerālsekretariāta norādījumiem.
Piedāvātā redakcija
1.3. informācijas aprites kārtību starp Ārlietu ministriju kā koordinējošo iestādi Eiropas Savienības jautājumos (turpmāk – koordinējošā iestāde), Latvijas Republikas pastāvīgo pārstāvniecību Eiropas Savienībā (turpmāk – pārstāvniecība) un pārējām pozīciju un instrukciju izstrādē iesaistītajām valsts pārvaldes un citām iestādēm.
4.
Instrukcijas projekts
4. Atbildīgā iestāde pozīciju ar līdzatbildīgajām iestādēm un koordinējošo iestādi saskaņo, izmantojot sistēmu ESVIS. Konsultācijām ar pašvaldību un sociālo partneru organizācijām, biedrībām un nodibinājumiem izmanto elektroniskās saziņas līdzekļus, klātienes sanāksmes vai to kombināciju. Ja pozīcijas izstrādes gaitā līdzatbildīgajām iestādēm, pašvaldību un sociālo partneru organizācijām, biedrībām un nodibinājumiem neizdodas vienoties par pozīciju, Ministru kabineta noteikumos paredzētajā kārtībā virzot pozīciju izskatīšanai un apstiprināšanai, atšķirīgie viedokļi norādāmi pozīcijā (1. pielikums).
Priekšlikums
Ierosinām svītrot pēdējo teikumu. Tas ir lieks, ņemot vērā, ka instrukcijas projektā netiek uzskaitīta visa cita informācija, kas tiek ietverta pozīcijā.
Piedāvātā redakcija
4. Atbildīgā iestāde pozīciju ar līdzatbildīgajām iestādēm un koordinējošo iestādi saskaņo, izmantojot sistēmu ESVIS. Konsultācijām ar pašvaldību un sociālo partneru organizācijām, biedrībām un nodibinājumiem izmanto elektroniskās saziņas līdzekļus, klātienes sanāksmes vai to kombināciju.
5.
Instrukcijas projekts
6. Iesniedzot pozīciju apstiprināšanai Ministru kabinetā, ievēro Ministru kabineta kārtības rullī noteikto dokumentu projektu iesniegšanas kārtību Ministru kabinetā.
Priekšlikums
Ierosinām svītrot 6. punktu, jo tas ir pašsaprotams.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Instrukcijas projekts
13. Pēc Pastāvīgo pārstāvju komitejas (turpmāk – COREPER) darba kārtības saņemšanas atbildīgā iestāde formulē īsu Latvijas Republikas viedokli (ieraksts sistēmas ESVIS sadaļā “Pirmdienas piezīmes”) (turpmāk – saīsinātā instrukcija) par darba kārtībā iekļautajiem jautājumiem un koordinējošās iestādes noteiktā termiņā, bet ne vēlāk kā iepriekšējā darbdienā pirms COREPER sagatavošanas darba grupu sanāksmes (turpmāk – Antici un Mertens darba grupa) informē par to koordinējošo iestādi. Viedokļu sniegšanai par COREPER darba kārtības jautājumiem un to apkopošanai izmanto sistēmu ESVIS.
Priekšlikums
Aicinām 13. punktu sadalīt divos punktos, vispirms nosakot sistēmas ESVIS izmantošanu COREPER sagatavošanā un pēc tam turpinot ar "Pirmdienas piezīmēm". Savukārt atsevišķa Ārlietu ministrijas informēšana par "Pirmdienas piezīmēm" ir lieka, jo atbildīgās iestādes sniegto viedokli Ārlietu ministrija uzreiz redz sistēmā ESVIS.
Piedāvātā redakcija
13. Viedokļu sniegšanai un instrukciju izstrādei, saskaņošanai un apstiprināšanai par Pastāvīgo pārstāvju komitejas (turpmāk – COREPER) darba kārtības jautājumiem izmanto sistēmu ESVIS.
13.' Pēc COREPER darba kārtības saņemšanas atbildīgā iestāde sniedz īsu Latvijas Republikas viedokli (ieraksts sistēmas ESVIS sadaļā “Pirmdienas piezīmes”) (turpmāk – saīsinātā instrukcija) par darba kārtībā iekļautajiem jautājumiem koordinējošās iestādes noteiktā termiņā, bet ne vēlāk kā iepriekšējā darbdienā pirms COREPER sagatavošanas darba grupu sanāksmes (turpmāk – Antici un Mertens darba grupa).
13.' Pēc COREPER darba kārtības saņemšanas atbildīgā iestāde sniedz īsu Latvijas Republikas viedokli (ieraksts sistēmas ESVIS sadaļā “Pirmdienas piezīmes”) (turpmāk – saīsinātā instrukcija) par darba kārtībā iekļautajiem jautājumiem koordinējošās iestādes noteiktā termiņā, bet ne vēlāk kā iepriekšējā darbdienā pirms COREPER sagatavošanas darba grupu sanāksmes (turpmāk – Antici un Mertens darba grupa).
7.
Instrukcijas projekts
15. Instrukciju, kas paredzēta Latvijas Republikas pārstāvim COREPER sanāksmē, atbildīgā iestāde izstrādā un nosūta saskaņošanai līdzatbildīgajām iestādēm un koordinējošai iestādei ne vēlāk kā vienu darbdienu pirms COREPER sanāksmes (līdz plkst. 15.00). Ņemot vērā COREPER darba grafiku, atbildīgā iestāde var vienoties ar koordinējošo iestādi par citu termiņu. Pirms COREPER sanāksmes par darba kārtības jautājumu atbildīgās iestādes pārstāvis pārstāvniecībā iesniedz runas tēzes tajā valodā, kurā plānota izteikšanās.
Priekšlikums
Aicinām svītrot pēdējo teikumu, jo tēžu sniegšana ir jautājums par darba metodēm, kas risināms pārstāvniecībā, nevis instrukcijā. Ja šādu punktu ietver instrukcijā, būtu nepieciešams papildus noteikt, kādā veidā tēzes ir iesniedzamas (sistēmā ESVIS vai ārpus tās) un cik saistošas tās ir Latvijas Republikas pārstāvim.
Piedāvātā redakcija
15. Instrukciju, kas paredzēta Latvijas Republikas pārstāvim COREPER sanāksmē, atbildīgā iestāde izstrādā un nosūta saskaņošanai līdzatbildīgajām iestādēm un koordinējošai iestādei ne vēlāk kā vienu darbdienu pirms COREPER sanāksmes (līdz plkst. 15.00). Ņemot vērā COREPER darba grafiku, atbildīgā iestāde var vienoties ar koordinējošo iestādi par citu termiņu.
8.
Instrukcijas projekts
16. Ministru kabineta noteikumu 35. punktā minētās obligātās instrukcijas izstrādā saskaņā ar šīs instrukcijas 2. pielikumu, izņemot gadījumus, kad tiek izmantota saīsinātā instrukcija. Instrukcijas izstrādei, saskaņošanai, apstiprināšanai un izplatīšanai izmanto sistēmu ESVIS.
Priekšlikums
Aicinām svītrot pēdējo teikumu, jo tas ir lieks, ja nodaļas sākumā atrunā, ka visa viedokļu un instrukciju aprite notiek sistēmā ESVIS.
Piedāvātā redakcija
16. Ministru kabineta noteikumu 35. punktā minētās obligātās instrukcijas izstrādā saskaņā ar šīs instrukcijas 2. pielikumu, izņemot gadījumus, kad tiek izmantota saīsinātā instrukcija.
9.
Instrukcijas projekts
18. Šīs instrukcijas 17. punktā minētajos gadījumos saīsināto instrukcijas tekstu iekļauj šīs instrukcijas 13. punktā noteiktajā informācijas apmaiņā.
Priekšlikums
Aicinām svītrot 18. punktu, jo, ja pareizi saprotam, tas precizē, ka 13. un 17. punktā minēts viens un tas pats saīsinātās instrukcijas veids, kas izpaužas kā ieraksts sistēmas ESVIS sadaļā "Pirmdienas piezīmes", nevis jauns instrukcijas veids saskaņā ar 3. pielikumu, kurā ietverta saīsinātas instrukcijas veidlapa. Iespējams, to var precizēt 17. punktā, lai nerodas pārpratumi.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Instrukcijas projekts
19. Ja nepieciešams paust Latvijas Republikas viedokli, tai skaitā, par COREPER sanāksmes darba kārtības I daļas jautājumiem vai padomes sanāksmes darba kārtības A daļas jautājumiem, to dara mutvārdos pamatojoties uz šo instrukciju vai izplatot paziņojumu (deklarāciju). Šādā gadījumā attiecīgo dokumentu izstrādā atbildīgā iestāde un, izmantojot sistēmu ESVIS, to saskaņo ar līdzatbildīgajām iestādēm un nosūta koordinējošai iestādei un pārstāvniecībai koordinējošās iestādes noteiktajā termiņā atbilstoši attiecīgās prezidentūras (Padomē) noteiktajam darba grafikam.
Priekšlikums
Aicinām precizēt, kas ir otrajā teikumā minētais "attiecīgais dokuments" un kurā sistēmas ESVIS sadaļā tas atrodas, kā arī izvērtēt, vai nepieciešams to vēl atsevišķi ārpus sistēmas ESVIS nosūtīt koordinējošajai iestādei un pārstāvniecībai.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Instrukcijas projekts
28. Ziņojumu par Padomes sanāksmi, Padomes darba grupām un komitejām 48 stundu laikā, bet, ja sanāksmē izskatītais jautājums ir steidzams, – 24 stundu laikā pēc sanāksmes sagatavo Latvijas Republikas pārstāvis, kas piedalījies sanāksmē. Ja sanāksmē piedalās vairāki Latvijas Republikas pārstāvji, tie pēc savstarpējas vienošanās ziņojumā jautājumus atspoguļo atbilstoši kompetencei.
Priekšlikums
Ierosinām termiņus izteikt darbdienās.
Piedāvātā redakcija
28. Ziņojumu par Padomes sanāksmi, Padomes darba grupām un komitejām divu darbdienu laikā, bet, ja sanāksmē izskatītais jautājums ir steidzams, – vienas darbdienas laikā pēc sanāksmes sagatavo Latvijas Republikas pārstāvis, kas piedalījies sanāksmē. Ja sanāksmē piedalās vairāki Latvijas Republikas pārstāvji, tie pēc savstarpējas vienošanās ziņojumā jautājumus atspoguļo atbilstoši kompetencei.
12.
Instrukcijas projekts
35. Ministru kabineta noteikumu 14.2. punktā minētās pozīcijas netiek izstrādātas par Padomes A daļas jautājumiem, izņemot šīs instrukcijas 19. punktā minētos gadījumus.
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdus "izņemot šīs instrukcijas 19. punktā minētos gadījumus", jo, ja A daļas jautājumā plānots pievienot paziņojumu, tad tas notiek saskaņā ar viedokli, kas izstrādāts iepriekš, nevis pēdējā lēmuma pieņemšanas brīdī.
Piedāvātā redakcija
35. Ministru kabineta noteikumu 14.2. punktā minētās pozīcijas netiek izstrādātas par Padomes A daļas jautājumiem.
13.
Instrukcijas projekts
Pozīcijas veidlapa
Priekšlikums
1) Lūdzam svītrot pozīcijas veidlapā datumu, jo precīzais apstiprināšanas datums ir redzams sistēmas ESVIS datos.
2) Lūdzam izvērtēt, vai pozīcijas veidlapā ir atspoguļojami citu dalībvalstu viedokļi, ņemot vērā, ka tas var paildzināt ierobežotas pieejamības statusu.
3) Lūdzam svītrot pozīcijas veidlapas 8. sadaļu, jo atšķirīgie viedokļi tiek atspoguļoti pie saskaņošanas ar iestādēm un konsultācijām ar pašvaldību un sociālo partneru organizācijām, biedrībām un nodibinājumiem.
2) Lūdzam izvērtēt, vai pozīcijas veidlapā ir atspoguļojami citu dalībvalstu viedokļi, ņemot vērā, ka tas var paildzināt ierobežotas pieejamības statusu.
3) Lūdzam svītrot pozīcijas veidlapas 8. sadaļu, jo atšķirīgie viedokļi tiek atspoguļoti pie saskaņošanas ar iestādēm un konsultācijām ar pašvaldību un sociālo partneru organizācijām, biedrībām un nodibinājumiem.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Instrukcijas projekts
Instrukcijas veidlapa
Priekšlikums
Lūdzam svītrot instrukcijas veidlapā datumu, jo precīzais apstiprināšanas datums ir redzams sistēmas ESVIS datos.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Instrukcijas projekts
Saīsinātās instrukcijas veidlapa
Priekšlikums
1) Lūdzam labot veidlapā, ka šis ir 3. pielikums,
2) Lūdzam mainīt instrukcijas veida nosaukumu (piemēram, vienkāršota instrukcijas veidlapa), lai nav pārpratumu, ka tā varētu būt instrukcijā minētā saīsinātā instrukcija, kas ir ieraksts sistēmas ESVIS sadaļā "Pirmdienas piezīmes".
2) Lūdzam mainīt instrukcijas veida nosaukumu (piemēram, vienkāršota instrukcijas veidlapa), lai nav pārpratumu, ka tā varētu būt instrukcijā minētā saīsinātā instrukcija, kas ir ieraksts sistēmas ESVIS sadaļā "Pirmdienas piezīmes".
Piedāvātā redakcija
-
16.
Instrukcijas projekts
Ziņojuma veidlapa
Priekšlikums
Lūdzam labot veidlapā, ka šis ir 4. pielikums.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām papildināt informāciju par ietekmi uz valsts budžetu, ņemot vērā 1.6. apakšpunktā minēto par sistēmas ESVIS izmaiņām.
Piedāvātā redakcija
-
