Atzinums

Projekta ID
23-TA-1681
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
22.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka arī Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 20. oktobra Direktīvas (ES) Nr. 2021/1883 par trešo valstu valstspiederīgo ieceļošanas un uzturēšanās nosacījumiem augsti kvalificētas nodarbinātības nolūkā un ar ko atceļ Padomes Direktīvu 2009/50/EK (turpmāk - direktīva Nr. 2021/1883)  5. panta 4. un 5. punktā, 7. panta 2. punktā, 8. panta 2., 4. un 5. punktā, 10. panta 1. un 3. punktā, 11. panta 4. punktā, 12. panta pirmajā daļā, 13. panta 1., 3. un 4. punktā,15. panta 5., 7. un 8. punktā, 16. panta 2. punktā, 17. panta 7. punktā, 20. panta 2. punktā, 21. panta 2., 3., 8.-10. punktā, 22. panta 2. punkta otrajā daļā paredzēta rīcības brīvība, lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļu, papildinot aili (sniedzot pamatojumu) par dalībvalsts rīcības brīvības izmantošanu, norādot konkrētās direktīvas normas, kas paredz rīcības brīvību, kādā veidā minētā rīcības brīvība ir izmantota noteikumu projektā (citos tiesību aktos), un to, kādēļ ir vai nav izmantota direktīvā paredzētā rīcības brīvība. Papildus lūdzam skaidrot, kādēļ ir vai nav izmantota minētās direktīvas 15. panta 2. un 3. punktā paredzētā rīcības brīvība, tostarp 15. panta 2. punkta "a" apakšpunkts paredzētā rīcības brīvība, kura attiecas ne vien uz darba devēja maiņu, bet arī izmaiņām, kas var ietekmēt atbilstību šīs direktīvas 5. pantā izklāstītajiem uzņemšanas kritērijiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
 Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.19. apakšpunktu, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu ar skaidrojumu par direktīvas Nr. 2021/1883 15. panta 2. punkta "b" apakšpunktā ietvertās prasības pārņemšanu noteikumu projektā. Kā arī nolūkā nodrošināt pilnīgu minētās direktīvas prasību pārņemšanu, lūdzam likumprojekta anotācijā izvērsti skaidrot arī pārējo minētās direktīvas normu (arī 28. panta u.c.) pārņemšanu nacionālajā tiesību sistēmā. Norādām, ka, lai gan noteikumu projekta anotācijā vispārīgi minēts, ka pārējās attiecīgās direktīvas prasības pārņemtas Imigrācijas likumā un tam pakārtotajos Ministru kabineta noteikumos, tomēr izvērsts un detalizēts skaidrojums par visu šīs direktīvas prasību pārņemšanu nav ietverts ne attiecīgajā Imigrācijas likuma 2023. gada 8. jūnija grozījumu anotācijā (23-TA-152; pieejama: https://titania.saeima.lv/LIVS14/SaeimaLIVS14.nsf/0/293CA048DC703C5EC22589A4002A1216?OpenDocument), ne citu tiesību aktu projektu anotācijās.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 1. punktu vai papildināt noteikumu projekta anotāciju ar norādi uz likumu, kas noteic speciālo regulējumu attiecībā uz iesnieguma iesniegšanas formu, kā arī lūdzam noteikumu projekta anotācijā sniegt pamatojumu risinājumam ierobežot formas, kādās iespējams iesniegt iesniegumu. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Administratīvā procesa likuma 56. panta pirmajai daļai iesniegumu administratīvās lietas ierosināšanai var iesniegt mutvārdos vai rakstveidā, arī elektroniski bez droša elektroniskā paraksta, ja iestāde nodrošina, ka fiziskās personas identitāte ir pārbaudīta saskaņā ar Fizisko personu elektroniskās identifikācijas likumu (sk. arī Paziņošanas likuma 9. panta trešajā daļā ietverto ierobežojumu speciālo tiešsaistes formu piemērošanai).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka arī uz noteikumu projekta 1. punktā iekļauto elektronisko pakalpojumu attiecināmas Ministru kabineta 2005. gada 28. jūnija noteikumu Nr. 473 "Elektronisko dokumentu izstrādāšanas, noformēšanas, glabāšanas un aprites kārtība valsts un pašvaldību iestādēs un kārtība, kādā notiek elektronisko dokumentu aprite starp valsts un pašvaldību iestādēm vai starp šīm iestādēm un fiziskajām un juridiskajām personām" prasības, tādēļ lūdzam izvērtēt un elektronisko pakalpojumu minētajā punktā nenorādīt kā alternatīvu dokumentu iesniegšanai elektroniski saskaņā ar normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā izmaiņas Imigrācijas likumā attiecībā uz padziļinātās sadarbības programmām, uz kurām norādīts noteikumu projekta anotācijā, lūdzam svītrot arī Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumu Nr. 564 "Uzturēšanās atļauju noteikumi" 16.4.1  punkta pēdējo teikumu vai skaidrot, kādēļ tas nav nepieciešams noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projektā ietverto Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumu Nr. 564 "Uzturēšanās atļauju noteikumi" 2.4. apakšpunktu attiecināt arī uz ārzemnieka pilnvarotām personām vai ārzemnieka uzaicinātājiem, kuru rīcībā nav droša elektroniskā paraksta. Alternatīvi lūdzam sniegt skaidrojumu, kādēļ tas nav nepieciešams noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-