Atzinums

Projekta ID
21-TA-1779
Atzinuma sniedzējs
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs
Atzinums iesniegts
04.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ar noteikumu projektā iekļauto tiesisko regulējumu 26.punktā, tiek paredzēts, ka iestādes tiks gradētas atbilstoši tajās nodarbināto amatpersonu (darbinieku) skaitam. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs vērš uzmanību, ka šāda gradācija nav vērtējama viennozīmīgi. Vēršam uzmanību, ka patlaban Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amats, kas atbilst 15.1.apakšsaimes V A līmenim pēc tam noteiktajiem uzdevumiem, kas ietverti arī amata aprakstā, vairs nebūs ielasāms 15.1.apakšaimes V A līmenī, jo neizpildās papildus noteiktais kritērijs - ļoti liela iestāde. Attiecīgi lūdzam noteikt izņēmumu attiecībā uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju, 15.1. apakšsaimē V A līmenī, nepiemērojot papildus izvirzīto kritēriju - ļoti lielā iestādē.
Piedāvātā redakcija
V A līmenis (piemēram, finanšu direktors, pārvaldes (daļas) vadītājs) veic IV B līmenim noteiktos pienākumus ļoti lielā iestādē (izņemot Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju):
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja struktūru un salīdzinoši nelielo amata vietu skaitu, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā amatiem, kuru veicēji administrē un uztur IS un programmatūru, amatu aprakstos iekļauti arī tādi pienākumi kā iesaiste operatīvās darbības pasākumos un speciālās izmeklēšanas darbību veikšanā. Lai precizētu 21.5. apakšsaimes IV līmeņa veicamo pienākumu apjomu, lūdzam papildināt ar 72.4.punktu ar jauniem apakšpunktiem paredzot, ka šajā apakšlīmenī ietilpst arī tādi amatu veicēji, kas: 1)kriminālprocesa vai operatīvās darbības procesa virzītāja uzdevumā veic  informācijas meklēšanu un identificēšanu digitālajos datu nesējos ar mērķi saglabāt un nostiprināt pierādījumus; 2) nodrošina tehnisko atbalstu kriminālprocesuālo darbību veikšanai un sniedz palīdzību kriminālprocesu veicošajai amatpersonai, izmantojot savas speciālās zināšanas vai darba iemaņas noteiktā jomā, konsultē par informācijas jautājumiem un veic datorsistēmu un mobilo ierīču apskati; 3) Kriminālprocesa vai operatīvās darbības procesa virzītāja uzdevumā veic informācijas meklēšanu un identificēšanu digitālajos datu nesējos ar mērķi saglabāt un nostiprināt pierādījumus.

 
Piedāvātā redakcija
72.4.6. kriminālprocesa vai operatīvās darbības procesa virzītāja uzdevumā veic  informācijas meklēšanu un identificēšanu digitālajos datu nesējos ar mērķi saglabāt un nostiprināt pierādījumus;
72.4.7. nodrošina tehnisko atbalstu kriminālprocesuālo darbību veikšanai un sniedz palīdzību kriminālprocesu veicošajai amatpersonai, izmantojot savas speciālās zināšanas vai darba iemaņas noteiktā jomā, konsultē par informācijas jautājumiem un veic datorsistēmu un mobilo ierīču apskati;
72.4.8. Kriminālprocesa vai operatīvās darbības procesa virzītāja uzdevumā veic informācijas meklēšanu un identificēšanu digitālajos datu nesējos ar mērķi saglabāt un nostiprināt pierādījumus.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ar noteikumu projektā iekļauto tiesisko regulējumu 26.punktā, tiek paredzēts, ka iestādes tiks gradētas atbilstoši tajās nodarbināto amatpersonu (darbinieku) skaitam. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs vērš uzmanību, ka šāda gradācija nav vērtējama viennozīmīgi. Vēršam uzmanību, ka patlaban Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amats, kas atbilst 72.4.1.apakšsaimes IV līmenim pēc tam noteiktajiem uzdevumiem, kas ietverti arī amata aprakstā, vairs nebūs ielasāms 72.4.1.apakšaimes IV līmenī, jo neizpildās papildus noteiktais kritērijs - 501-1000 lietotāji. Attiecīgi lūdzam noteikt izņēmumu attiecībā uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju, 72.4.1. apakšsaimē IV līmenī, nepiemērojot papildus izvirzīto kritēriju - 501-1000 ietotāji.
Piedāvātā redakcija
72.4.1. vada vairākas sarežģītas datorsistēmas, operētājsistēmas un programmatūru 501–1000 lietotājiem (izņemot Korupcijas novēršanas un apkarošanas Biroju), iekļaujot regulārus sistēmu testus;
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka patlaban Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amats, kas atbilst 81.5.apakšsaimes V līmenim pēc  noteiktajiem uzdevumiem, kas ietverti arī amata aprakstā, vairs nebūs ielasāms 81.5.apakšaimes V līmenī, jo neizpildās papildus noteiktais kritērijs - kā arī pārrauga vairāku kontroles struktūrvienību (grupu) darbu. Attiecīgi lūdzam noteikt izņēmumu attiecībā uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju, 81.5. apakšsaimē V līmenī, nepiemērojot kritēriju - kā arī pārrauga vairāku kontroles struktūrvienību (grupu) darbu.
Piedāvātā redakcija
V līmenis (piemēram, nodaļas vai departamenta vadītājs, departamenta vadītāja vietnieks) veic IV līmenim noteiktos pienākumus, kā arī pārrauga vairāku kontroles struktūrvienību (grupu) darbu (izņemot Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju), tai skaitā tādu, kuras veic vairākas funkcijas amatpersonu kontrolē, piemēram, disciplinārlietu izskatīšanu un dienesta izmeklēšanu, dienesta pārbaužu veikšanu, administratīvo pārkāpumu lietvedību, kriminālprocesu un operatīvo procesu.
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Patlaban piedāvātā noteikumu projekta 32.1.apakšsaimē piedāvātie amatu līmeņi nepiedāvā iespēju noteikt 12.mēnešalgu grupu. Vēršam uzmanību, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja izmeklētāju lietvedībā esošie kriminālprocesi ir ar dažādu sarežģītības pakāpi, tādēļ katra izmeklētāja (izmeklēšanu veic arī  nodaļu un pārvaldes priekšnieki) noslodze ir  saistīta ar lietas/lietu sarežģītību, komplicētību. Turklāt esošie kriminālprocesi nav vienveidīgi, bet katra lieta ir individuāla un prasa atšķirīgu pieeju izmeklēšanai, it īpaši komplicētos gadījumos. Tāpat jāņem vērā, ka izmeklētāji papildus izpilda tiesiskās palīdzības lūgumus un Eiropas izmeklēšanas rīkojumus no ārvalstīm, veic rersoriskās pārbaudes, izskata iesniegumus, kā arī pārstāv Biroju starptautiskās organizācijās. Ņemot vērā minēto, lai Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs varētu precīzi noteikt amatu saimēm, līmeņiem atbilstošu un korektu mēnešalgu grupu, lūdzam veikt izmaiņas 32.1.apakšaimē veidojot starplīmeni, lai arī šajā saimē veidotos iespēja atbilstošiem amatu līmeņiem noteikt 12. mēnešalgu grupu.
Piedāvātā redakcija
-