Atzinums

Projekta ID
22-TA-2271
Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
24.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 27. punktu, norādot arī citas Atveseļošanas fonda investīcijas, kas vērstas uz digitālo prasmju apgūšanu vai pilnveidi, un ar kurām būtu jānodrošina 2.3.2.2.i. investīcijas projekta sinerģija un demarkācija.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam informatīvajā ziņojumā konsekventi lietot Izglītības likumā kā izglītības jomas jumta likuma terminoloģiju, aizstājot gan informatīvā ziņojuma 10.punktā, gan turpmāk tekstā lietoto terminu “apmācības” ar “mācības” vai “izglītības” attiecīgajā locījumā un skaitā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 8.punktu, norādot, ka digitālo prasmju līmeņu noteikšanai tiks izmantots  Eiropas Digitālo kompetenču pilsoņiem ietvars (turpmāk – DigComp) (The Digital Competence Framework for Citizens).
Vienlaikus lūdzam nenorādīt atsauci uz DigComp ietvara konkrētu versiju, jo tās nepārtraukti tiek aktualizētas. 
Attiecībā par citu sistēmu izmantošanu, lūdzam informatīvā ziņojumā iekļaut to aprakstu vai atsauci uz tām,  kā arī skaidri norādīt, kādām darbībām un mērķiem tās plānots izmantot.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 6.punkts. Informatīvā ziņojuma tekstā tiek izmantoti dažādi termini mērķa grupas apzīmēšanai, piemēram, informatīvā ziņojuma 4.punkts “… valsts tiešās pārvaldes un pašvaldību darbinieki”, 6.punkts “… publiskās pārvaldes darbinieku (tai skaitā pašvaldību, bibliotēku, izglītības iestāžu u.c.)…”,  8.1. apakšpunkts “valsts pārvaldes un pašvaldību iestāžu un kompetenču centru nodarbinātie….”, 8.2.apakšpunkts “… publiskās pārvaldes (valsts un pašvaldību)”, 8.3. apakšpunkts “publiskās pārvaldes nodarbinātajiem….”. Ņemot vērā minēto lūdzam informatīvā ziņojumā mērķa grupu definēt atbilstoši Latvijas Atveseļošanas fonda plāna, tai skaitā Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.pielikumam un turpmāk informatīvā ziņojuma tekstā konsekventi izmantot vienu mērķa grupas apzīmējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojuma vispārīgo jautājumu sadaļu papildināt ar informāciju par Digitālās dekādes politikas programmu, kas paredz, ka līdz 2030.gadam vismaz 80 % 16–74 gadus vecu iedzīvotāju ir vismaz pamata digitālās prasmes.



 
Piedāvātā redakcija
2022. gada 14. decembrī ir pieņemts Eiropas Parlamenta un Padomes lēmums (ES) 2022/2481, ar ko izveido politikas programmu “Digitālās desmitgades ceļš” 2030. gadam,  ar kuru ir izveidots uzraudzības un sadarbības mehānisms, lai sasniegtu Eiropas digitālās pārveides kopīgos mērķus un mērķrādītājus, tostarp, digitāli prasmīgi iedzīvotāji un augsti kvalificēti digitālās jomas speciālisti nolūkā panākt dzimumu līdzsvaru, kur: a) vismaz 80 % 16–74 gadus vecu iedzīvotāju ir vismaz pamata digitālās prasmes; b) Savienībā ir nodarbināti vismaz 20 miljoni IKT speciālistu, veicinot sieviešu piekļuvi šai jomai un palielinot IKT absolventu skaitu.
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Aicinām Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju sadarbībā ar Valsts administrācijas skolu organizēt sanāksmi, lai savstarpēji saskaņotu Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.2.2.i. investīcijas "Valsts un pašvaldību digitālās transformācijas prasmju un spēju attīstība" pielikumā ietverto saturu, tādējādi izpildot Ministru kabineta 2023.gada 21.februāra sēdē uzdoto uzdevumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma 16.punkts. Informatīvā ziņojuma 13.2.apakšpunktā, atbilstoši Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.pielikumam, ir norādīta atsauce uz “… vienotā publiskās pārvaldes mācību platforma…”. Savukārt informatīvā ziņojuma 16.punktā, 17.punktā un 40.punktā ir atsauce uz “… mācību pārvaldības sistēmu…”. Bez tam informatīvā ziņojuma 17.punktā ir minēta atsauce arī uz “… vienotās publiskās pārvaldes tālmācības platformu…” un 5.atsaucē (4.lp.) ir atsauce uz terminu “… publiskās pārvaldes pamatplatforma…” Ņemot vērā minēti, lūdzam informatīvajā ziņojumā izmantoto vienotu terminoloģiju un nepieciešamības gadījumā skaidrojot atšķirības izmantotajos terminos.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma 8.1.apkašpunktā lūdzam izvērtēt termina “… kompetenču centru” lietojumu. Patlaban nav skaidrs, kādas iestādes ir apzīmētas ar minēto terminu. Vēršam uzmanību, ka Izglītības likumā un Profesionālās izglītības likumā nav definēts izglītības iestāžu statuss ‘kompetenču centrs’. 
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma 5.punktā lūdzam aprakstīt, kas tiek saprasts ar terminu “… tiešie mācību pasākumi….”, kā arī aizvietot izmantoto terminu “pašmācības” ar atbilstošu izglītības ieguves formu, kas noteikta Izglītības likumā.



 
Piedāvātā redakcija
Informatīvā ziņojuma 5.punktā lietoto terminu "pašmācības" aicinām aizvietot ar terminu "pašizglītība"