Projekta ID
21-TA-580Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
13.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 22.3. apakšpunkts un 23. punkts paredz, ka projektā minētā komisija ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas pieprasa Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistram (turpmāk – Reģistrs) ziņas, kas apliecina vai komersantam ir pasludināts maksātnespējas process vai komersants atrodas likvidācijas procesā, vai kura saimnieciskā darbība ir apturēta vai izbeigta un informāciju iestādes sniedz 15 dienu laikā pēc komisijas pieprasījuma saņemšanas.
48. punkts, savukārt, paredz, ka Reģistra vestajiem reģistriem, izmantojot datubāzu sasaistes tehniskos līdzekļus iekļauj reģistrā šādas ziņas: iestādes, komersanta (firma) vai organizācijas nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese.
Jau iepriekš Reģistrs norādīja, ka norādītās informācijas pieejamību Reģistrs nodrošina API. API tīmekļa pakalpes (servisus) iespējams saņemt, izmantojot VRAA pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu savietotāja koplietošans komponenti API pārvaldnieks, kā arī šāds datu apjoms atrodams arī Reģistra atvērtajos datos.
No saziņas ar projekta autoriem tiek secināts, ka Projekta ietvaros norādīto informāciju tostarp par pasludinātu maksātnespējas procesu vai likvidācijas procesu, vai saimnieciskās darbības apturēšanu vai izbeigšanu no Reģistra plānots saņemt, iesniedzot katrā gadījumā individuālu informācijas pieprasījumu un saņemot rakstveida atbildi. Reģistrs vērš uzmanību, ka šāds – rakstveida – informācijas apmaiņas veids nav ne ērts, ne efektīvs, turklāt nesniedz nepieciešamo informāciju par stāvokli lēmuma pieņemšanas brīdī, bet gan par stāvokli informācijas sagatavošanas brīdī. Jāņem vērā arī tas, ka šāda veida informācijas apstrādei ir nepieciešami papildu resursi abām iesaistītajām pusēm, tostarp, Reģistram.
Reģistrs vērš uzmanību, ka likuma “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru” 4.11 pants noteic, ka Reģistrs nodrošina, ka tā tīmekļvietnē par Reģistra vestajos reģistros reģistrētajiem tiesību subjektiem un juridiskajiem faktiem neidentificētam lietotājam publiski ir pieejama šāda jaunākā (aktuālā) informācija:
1) reģistru ieraksti;
2) citas reģistrētās ziņas.
Reģistrs nodrošina, ka neidentificētam lietotājam tīmekļvietnē bez maksas publiski ir pieejami šajā likumā noteiktie publisko personu un iestāžu saraksta ieraksti un visi Fiziskās personas atbrīvošanas no parādsaistībām likumā un Maksātnespējas likumā noteiktie maksātnespējas reģistra ieraksti, kā arī kreditoru sapulces darba kārtība un administratora paziņojums kreditoriem par kreditoru sapulci.
Ikvienam ir tiesības Reģistra tīmekļvietnē bez maksas iegūt informāciju par personas tiesībām pārstāvēt juridisko personu vai personas saistību ar Reģistra ierakstiem, pieprasījumā norādot šo personu identificējošu informāciju.
Informācija, ko Reģistrs tīmekļvietnē sniedz no tā vestajiem reģistriem, ir atbilstoša Reģistra vesto reģistru ierakstiem, citām reģistrētajām ziņām un reģistrācijas lietā esošajiem dokumentiem. Informācijas pieprasītājs var paļauties uz to, ka šāda informācija ir patiesa un ticama.
Ņemot vērā minēto, Projektā norādītā informācija ir ērti pieejama Reģistra tīmekļvietnē, turklāt tādējādi tiek nodrošināta arī informācijas aktualitāte. Līdz ar to rakstveida informācijas apmaiņa par Reģistra vesto reģistru ierakstiem nav atbalstāma.
Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot Projekta 22.3. apakšpunktu, jo veids, kādā iestādes veic tās darba organizāciju, nav normatīvā akta regulējuma jomā. Ja tomēr tiek paredzēts, ka Projektā norādīto informāciju no Reģistra vestajiem reģistriem nepieciešams saņemt savādākā veidā vai apjomā, nekā tas šobrīd jau no Reģistra puses tiek nodrošināts, minētā nodrošināšanai Reģistram būs nepieciešami papildu resursi.
Attiecībā uz 48. punktā norādītās informācijas sniegšanu no Reģistra vestajiem reģistriem vēršam uzmanību, ka minētā informācija jau ir pieejama, izmantojot API un atvērtos datus. Reģistr neplāno izstrādāt citus informācijas nodošanas risinājumus, kas būtu piemēroti, katram individuālam informācijas pieprasījumam. Ņemot vērā minēto, lūdzam projekta 48. punktā noteikt, ka attiecīgās ziņas apsardzes darbības reģistrā iekļauj nevis Reģistrs, bet gan iestāde, kuras pārziņā ir apsardzes darbības reģistrs. Anotācijā attiecīgi norādāms, ka apsardzes darbības reģistra pārzinis attiecīgos datus tajā iekļauj, izmantojot informāciju, ko tas iegūst, izmantojot API pārvaldnieku vai Reģistra atvērtos datus.
48. punkts, savukārt, paredz, ka Reģistra vestajiem reģistriem, izmantojot datubāzu sasaistes tehniskos līdzekļus iekļauj reģistrā šādas ziņas: iestādes, komersanta (firma) vai organizācijas nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese.
Jau iepriekš Reģistrs norādīja, ka norādītās informācijas pieejamību Reģistrs nodrošina API. API tīmekļa pakalpes (servisus) iespējams saņemt, izmantojot VRAA pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu savietotāja koplietošans komponenti API pārvaldnieks, kā arī šāds datu apjoms atrodams arī Reģistra atvērtajos datos.
No saziņas ar projekta autoriem tiek secināts, ka Projekta ietvaros norādīto informāciju tostarp par pasludinātu maksātnespējas procesu vai likvidācijas procesu, vai saimnieciskās darbības apturēšanu vai izbeigšanu no Reģistra plānots saņemt, iesniedzot katrā gadījumā individuālu informācijas pieprasījumu un saņemot rakstveida atbildi. Reģistrs vērš uzmanību, ka šāds – rakstveida – informācijas apmaiņas veids nav ne ērts, ne efektīvs, turklāt nesniedz nepieciešamo informāciju par stāvokli lēmuma pieņemšanas brīdī, bet gan par stāvokli informācijas sagatavošanas brīdī. Jāņem vērā arī tas, ka šāda veida informācijas apstrādei ir nepieciešami papildu resursi abām iesaistītajām pusēm, tostarp, Reģistram.
Reģistrs vērš uzmanību, ka likuma “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru” 4.11 pants noteic, ka Reģistrs nodrošina, ka tā tīmekļvietnē par Reģistra vestajos reģistros reģistrētajiem tiesību subjektiem un juridiskajiem faktiem neidentificētam lietotājam publiski ir pieejama šāda jaunākā (aktuālā) informācija:
1) reģistru ieraksti;
2) citas reģistrētās ziņas.
Reģistrs nodrošina, ka neidentificētam lietotājam tīmekļvietnē bez maksas publiski ir pieejami šajā likumā noteiktie publisko personu un iestāžu saraksta ieraksti un visi Fiziskās personas atbrīvošanas no parādsaistībām likumā un Maksātnespējas likumā noteiktie maksātnespējas reģistra ieraksti, kā arī kreditoru sapulces darba kārtība un administratora paziņojums kreditoriem par kreditoru sapulci.
Ikvienam ir tiesības Reģistra tīmekļvietnē bez maksas iegūt informāciju par personas tiesībām pārstāvēt juridisko personu vai personas saistību ar Reģistra ierakstiem, pieprasījumā norādot šo personu identificējošu informāciju.
Informācija, ko Reģistrs tīmekļvietnē sniedz no tā vestajiem reģistriem, ir atbilstoša Reģistra vesto reģistru ierakstiem, citām reģistrētajām ziņām un reģistrācijas lietā esošajiem dokumentiem. Informācijas pieprasītājs var paļauties uz to, ka šāda informācija ir patiesa un ticama.
Ņemot vērā minēto, Projektā norādītā informācija ir ērti pieejama Reģistra tīmekļvietnē, turklāt tādējādi tiek nodrošināta arī informācijas aktualitāte. Līdz ar to rakstveida informācijas apmaiņa par Reģistra vesto reģistru ierakstiem nav atbalstāma.
Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot Projekta 22.3. apakšpunktu, jo veids, kādā iestādes veic tās darba organizāciju, nav normatīvā akta regulējuma jomā. Ja tomēr tiek paredzēts, ka Projektā norādīto informāciju no Reģistra vestajiem reģistriem nepieciešams saņemt savādākā veidā vai apjomā, nekā tas šobrīd jau no Reģistra puses tiek nodrošināts, minētā nodrošināšanai Reģistram būs nepieciešami papildu resursi.
Attiecībā uz 48. punktā norādītās informācijas sniegšanu no Reģistra vestajiem reģistriem vēršam uzmanību, ka minētā informācija jau ir pieejama, izmantojot API un atvērtos datus. Reģistr neplāno izstrādāt citus informācijas nodošanas risinājumus, kas būtu piemēroti, katram individuālam informācijas pieprasījumam. Ņemot vērā minēto, lūdzam projekta 48. punktā noteikt, ka attiecīgās ziņas apsardzes darbības reģistrā iekļauj nevis Reģistrs, bet gan iestāde, kuras pārziņā ir apsardzes darbības reģistrs. Anotācijā attiecīgi norādāms, ka apsardzes darbības reģistra pārzinis attiecīgos datus tajā iekļauj, izmantojot informāciju, ko tas iegūst, izmantojot API pārvaldnieku vai Reģistra atvērtos datus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 22.3. apakšpunkts un 23. punkts paredz, ka projektā minētā komisija ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas pieprasa Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistram (turpmāk – Reģistrs) ziņas, kas apliecina vai komersantam ir pasludināts maksātnespējas process vai komersants atrodas likvidācijas procesā, vai kura saimnieciskā darbība ir apturēta vai izbeigta un informāciju iestādes sniedz 15 dienu laikā pēc komisijas pieprasījuma saņemšanas.
48. punkts, savukārt, paredz, ka Reģistra vestajiem reģistriem, izmantojot datubāzu sasaistes tehniskos līdzekļus iekļauj reģistrā šādas ziņas: iestādes, komersanta (firma) vai organizācijas nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese.
Jau iepriekš Reģistrs norādīja, ka norādītās informācijas pieejamību Reģistrs nodrošina API. API tīmekļa pakalpes (servisus) iespējams saņemt, izmantojot VRAA pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu savietotāja koplietošans komponenti API pārvaldnieks, kā arī šāds datu apjoms atrodams arī Reģistra atvērtajos datos.
No saziņas ar projekta autoriem tiek secināts, ka Projekta ietvaros norādīto informāciju tostarp par pasludinātu maksātnespējas procesu vai likvidācijas procesu, vai saimnieciskās darbības apturēšanu vai izbeigšanu no Reģistra plānots saņemt, iesniedzot katrā gadījumā individuālu informācijas pieprasījumu un saņemot rakstveida atbildi. Reģistrs vērš uzmanību, ka šāds – rakstveida – informācijas apmaiņas veids nav ne ērts, ne efektīvs, turklāt nesniedz nepieciešamo informāciju par stāvokli lēmuma pieņemšanas brīdī, bet gan par stāvokli informācijas sagatavošanas brīdī. Jāņem vērā arī tas, ka šāda veida informācijas apstrādei ir nepieciešami papildu resursi abām iesaistītajām pusēm, tostarp, Reģistram.
Reģistrs vērš uzmanību, ka likuma “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru” 4.11 pants noteic, ka Reģistrs nodrošina, ka tā tīmekļvietnē par Reģistra vestajos reģistros reģistrētajiem tiesību subjektiem un juridiskajiem faktiem neidentificētam lietotājam publiski ir pieejama šāda jaunākā (aktuālā) informācija:
1) reģistru ieraksti;
2) citas reģistrētās ziņas.
Reģistrs nodrošina, ka neidentificētam lietotājam tīmekļvietnē bez maksas publiski ir pieejami šajā likumā noteiktie publisko personu un iestāžu saraksta ieraksti un visi Fiziskās personas atbrīvošanas no parādsaistībām likumā un Maksātnespējas likumā noteiktie maksātnespējas reģistra ieraksti, kā arī kreditoru sapulces darba kārtība un administratora paziņojums kreditoriem par kreditoru sapulci.
Ikvienam ir tiesības Reģistra tīmekļvietnē bez maksas iegūt informāciju par personas tiesībām pārstāvēt juridisko personu vai personas saistību ar Reģistra ierakstiem, pieprasījumā norādot šo personu identificējošu informāciju.
Informācija, ko Reģistrs tīmekļvietnē sniedz no tā vestajiem reģistriem, ir atbilstoša Reģistra vesto reģistru ierakstiem, citām reģistrētajām ziņām un reģistrācijas lietā esošajiem dokumentiem. Informācijas pieprasītājs var paļauties uz to, ka šāda informācija ir patiesa un ticama.
Ņemot vērā minēto, Projektā norādītā informācija ir ērti pieejama Reģistra tīmekļvietnē, turklāt tādējādi tiek nodrošināta arī informācijas aktualitāte. Līdz ar to rakstveida informācijas apmaiņa par Reģistra vesto reģistru ierakstiem nav atbalstāma.
Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot Projekta 22.3. apakšpunktu, jo veids, kādā iestādes veic tās darba organizāciju, nav normatīvā akta regulējuma jomā. Ja tomēr tiek paredzēts, ka Projektā norādīto informāciju no Reģistra vestajiem reģistriem nepieciešams saņemt savādākā veidā vai apjomā, nekā tas šobrīd jau no Reģistra puses tiek nodrošināts, minētā nodrošināšanai Reģistram būs nepieciešami papildu resursi.
Attiecībā uz 48. punktā norādītās informācijas sniegšanu no Reģistra vestajiem reģistriem vēršam uzmanību, ka minētā informācija jau ir pieejama, izmantojot API un atvērtos datus. Reģistr neplāno izstrādāt citus informācijas nodošanas risinājumus, kas būtu piemēroti, katram individuālam informācijas pieprasījumam. Ņemot vērā minēto, lūdzam projekta 48. punktā noteikt, ka attiecīgās ziņas apsardzes darbības reģistrā iekļauj nevis Reģistrs, bet gan iestāde, kuras pārziņā ir apsardzes darbības reģistrs. Anotācijā attiecīgi norādāms, ka apsardzes darbības reģistra pārzinis attiecīgos datus tajā iekļauj, izmantojot informāciju, ko tas iegūst, izmantojot API pārvaldnieku vai Reģistra atvērtos datus.
48. punkts, savukārt, paredz, ka Reģistra vestajiem reģistriem, izmantojot datubāzu sasaistes tehniskos līdzekļus iekļauj reģistrā šādas ziņas: iestādes, komersanta (firma) vai organizācijas nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese.
Jau iepriekš Reģistrs norādīja, ka norādītās informācijas pieejamību Reģistrs nodrošina API. API tīmekļa pakalpes (servisus) iespējams saņemt, izmantojot VRAA pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu savietotāja koplietošans komponenti API pārvaldnieks, kā arī šāds datu apjoms atrodams arī Reģistra atvērtajos datos.
No saziņas ar projekta autoriem tiek secināts, ka Projekta ietvaros norādīto informāciju tostarp par pasludinātu maksātnespējas procesu vai likvidācijas procesu, vai saimnieciskās darbības apturēšanu vai izbeigšanu no Reģistra plānots saņemt, iesniedzot katrā gadījumā individuālu informācijas pieprasījumu un saņemot rakstveida atbildi. Reģistrs vērš uzmanību, ka šāds – rakstveida – informācijas apmaiņas veids nav ne ērts, ne efektīvs, turklāt nesniedz nepieciešamo informāciju par stāvokli lēmuma pieņemšanas brīdī, bet gan par stāvokli informācijas sagatavošanas brīdī. Jāņem vērā arī tas, ka šāda veida informācijas apstrādei ir nepieciešami papildu resursi abām iesaistītajām pusēm, tostarp, Reģistram.
Reģistrs vērš uzmanību, ka likuma “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru” 4.11 pants noteic, ka Reģistrs nodrošina, ka tā tīmekļvietnē par Reģistra vestajos reģistros reģistrētajiem tiesību subjektiem un juridiskajiem faktiem neidentificētam lietotājam publiski ir pieejama šāda jaunākā (aktuālā) informācija:
1) reģistru ieraksti;
2) citas reģistrētās ziņas.
Reģistrs nodrošina, ka neidentificētam lietotājam tīmekļvietnē bez maksas publiski ir pieejami šajā likumā noteiktie publisko personu un iestāžu saraksta ieraksti un visi Fiziskās personas atbrīvošanas no parādsaistībām likumā un Maksātnespējas likumā noteiktie maksātnespējas reģistra ieraksti, kā arī kreditoru sapulces darba kārtība un administratora paziņojums kreditoriem par kreditoru sapulci.
Ikvienam ir tiesības Reģistra tīmekļvietnē bez maksas iegūt informāciju par personas tiesībām pārstāvēt juridisko personu vai personas saistību ar Reģistra ierakstiem, pieprasījumā norādot šo personu identificējošu informāciju.
Informācija, ko Reģistrs tīmekļvietnē sniedz no tā vestajiem reģistriem, ir atbilstoša Reģistra vesto reģistru ierakstiem, citām reģistrētajām ziņām un reģistrācijas lietā esošajiem dokumentiem. Informācijas pieprasītājs var paļauties uz to, ka šāda informācija ir patiesa un ticama.
Ņemot vērā minēto, Projektā norādītā informācija ir ērti pieejama Reģistra tīmekļvietnē, turklāt tādējādi tiek nodrošināta arī informācijas aktualitāte. Līdz ar to rakstveida informācijas apmaiņa par Reģistra vesto reģistru ierakstiem nav atbalstāma.
Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot Projekta 22.3. apakšpunktu, jo veids, kādā iestādes veic tās darba organizāciju, nav normatīvā akta regulējuma jomā. Ja tomēr tiek paredzēts, ka Projektā norādīto informāciju no Reģistra vestajiem reģistriem nepieciešams saņemt savādākā veidā vai apjomā, nekā tas šobrīd jau no Reģistra puses tiek nodrošināts, minētā nodrošināšanai Reģistram būs nepieciešami papildu resursi.
Attiecībā uz 48. punktā norādītās informācijas sniegšanu no Reģistra vestajiem reģistriem vēršam uzmanību, ka minētā informācija jau ir pieejama, izmantojot API un atvērtos datus. Reģistr neplāno izstrādāt citus informācijas nodošanas risinājumus, kas būtu piemēroti, katram individuālam informācijas pieprasījumam. Ņemot vērā minēto, lūdzam projekta 48. punktā noteikt, ka attiecīgās ziņas apsardzes darbības reģistrā iekļauj nevis Reģistrs, bet gan iestāde, kuras pārziņā ir apsardzes darbības reģistrs. Anotācijā attiecīgi norādāms, ka apsardzes darbības reģistra pārzinis attiecīgos datus tajā iekļauj, izmantojot informāciju, ko tas iegūst, izmantojot API pārvaldnieku vai Reģistra atvērtos datus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmā daļa paredz, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš vai citā normatīvajā aktā — īsāks termiņš administratīvā akta izdošanai. Norādām, ka likumā noteiktais viena mēneša termiņš konkrētajā mēnesī var būt gan mazāks par 30 dienām, gan lielāks. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projektu, vienlaikus nedublējot augstāka juridiskā spēka normatīvajā aktā noteikto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Lūdzam precizēt tiesību akta projekta "Noteikumi par apsardzes darbības reģistru, apsardzes darbības reģistrāciju un prasībām apsardzes vadības centram" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) (turpmāk - anotācija) 8.1.13. apakšsadaļā "Apraksts" atsauci uz Apsardzes darbības likuma 5. panta otro un trešo daļu, iekļaujot informāciju, ka minētās normas stājas spēkā 2022. gada 1. jūlijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt projekta 17.2.apakšpunktā atsauci uz projekta 4.10.apakšpunktu un svītrot otrreizēju atsauci uz projekta 4.9.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 1.2.apakšsadaļā "Mērķa apraksts" nav iekļauta informācija par to, ka apsardzes komersanti par reģistrāciju Apsardzes darbības reģistrā maksā valsts nodevu. Vienlaikus lūdzam precizēt šajā apakšsadaļā terminoloģiju attiecībā uz "prasības, kas apsardzes komersantam iekšējas drošības dienestam jāpilda, atrodoties reģistrā", kā tas veikts tiesību akta projekta "Noteikumi par apsardzes darbības reģistru, apsardzes darbības reģistrāciju un prasībām apsardzes vadības centram" (turpmāk – projekts) 77. un 78. punktā.
Piedāvātā redakcija
-