Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
22-TA-1035
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
21.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Plāna projekta 13.1. apakšpunkts paredz pasākumu par lēmuma pieņemšanu par nepieciešamību pieprasīt starptautisko palīdzību un atbalstu. No minētā pasākuma nosaukuma nav saprotams, kāda rīcība izriet no šī pasākuma. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt plāna projekta 13.1. apakšpunktā ietvertā pasākuma nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Plāna projekta 12.1. apakšpunkts nosaka pasākumu, kas paredz grozījumu sagatavošanu Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā, par kura īstenošanu atbildīgas ir visas ministrijas. Vēršam uzmanību uz to, ka saskaņotas rīcības nodrošināšanas nolūkos nepieciešams, lai jebkuru grozījumu izstrādi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā koordinē viena institūcija, proti, Iekšlietu ministrija, tādējādi nodrošinot efektīvu valsts iestāžu darbību atbalsta nodrošināšanā Ukrainas civiliedzīvotājiem. Vienlaikus norādām, ka šāda pasākuma iekļaušana plāna projektā ir deklaratīva, jo šāds pasākums ir definēts pārāk vispārīgi. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot plāna projekta 12.1. apakšpunktu, jo, ja būs nepieciešams, grozījumi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā tiks veikti, vai norādīt, ka atbildīgā institūcija par pasākuma īstenošanu ir Iekšlietu ministrija un pārējās ministrijas ir līdzatbildīgas, kā arī precizēt pasākuma nosaukumu, paredzot, ka pasākums ir grozījumu izstrādes koordinēšana.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Pasākumu plāna par atbalsta sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā (turpmāk – plāna projekts) 7. punkts paredz atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 2022. gada 28. februāra rīkojumu Nr. 131 "Par Pasākumu plānu personu no Ukrainas masveida ierašanās gadījumā Latvijā". Vēršam uzmanību, ka plāna projekts tiks apstiprināts ar Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par Pasākumu plānu par atbalsta sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā" (turpmāk – rīkojuma projekts), tādējādi minēto Ministru kabineta rīkojumu jāatzīst par spēku zaudējušu ar rīkojuma projektu, nevis plāna projektu. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot plāna projekta 7. punktu un ar attiecīgu punktu papildināt rīkojuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Plāna projekta 5.1. apakšpunktā paredzētajam pasākumam bāriņtiesas ir noteiktas gan kā atbildīgās institūcijas, gan kā līdzatbildīgās institūcijas pasākuma īstenošanā. Lūdzam precizēt, vai attiecīgā pasākuma īstenošanā bāriņtiesas būs atbildīgās vai līdzatbildīgās institūcijas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Plāna projekta 4.7. apakšpunktā paredzētais pasākums paredz invalīdu stāvvietu izmantošanas kartes izsniegšanu. Vēršam uzmanību uz to, ka Invaliditātes likuma 1. panta 8. punkts paredz terminu "persona ar invaliditāti", nevis "invalīds". Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt plāna projekta 4.7. apakšpunktā ietvertā pasākuma nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Plāna projekta 1.7. apakšpunktā paredzētajam pasākumam pašvaldības ir noteiktas gan kā atbildīgās institūcijas, gan kā līdzatbildīgās institūcijas pasākuma īstenošanā. Lūdzam precizēt, vai attiecīgā pasākuma īstenošanā pašvaldības būs atbildīgās vai līdzatbildīgās institūcijas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Plāna projektā ir ietverti pasākumi, kuru īstenotāji ir valsts institūcijas, pašvaldības, komersanti un nevalstiskās organizācijas. Savukārt plāna projekta 1. punktā minēts, ka mērķis ir noteikt valsts institūciju, pašvaldību un komersantu īstenojamos pasākumus.
Vienlaikus plāna projekta 1. punktā noteikts, ka iespējamais Ukrainas civiliedzīvotāju skaits, ko vajadzētu varēt uzņemt, izmitināt un nodrošināt sociālo atbalstu, ir trīsdesmit, trīsdesmit pieci un četrdesmit tūkstoši, taču no plāna projekta neizriet, ka atbalstu var sniegt tikai šādam personu skaitam, jo plāna projektā nav minēts, cik personām atbalstu plānots sniegt. Tādējādi nav saprotama nepieciešamība šādu Ukrainas civiliedzīvotāju skaitu minēt.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt plāna projekta 1. punktu, kā arī precizēt rīkojuma projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (turpmāk – anotācija) I sadaļā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas III sadaļā ir uzskaitīts, kāda informācija iekļauta rīkojuma projektam pievienotajā Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā. Vēršam uzmanību, ka attiecīgā informācija iekļauta rīkojuma projektā, nevis Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt anotācijas III sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-