Atzinums

Projekta ID
24-TA-155
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lai novērstu nepamatotas interpretācijas riskus tiesību akta piemērotājam, aicinām precizēt anotācijas 1.3.sadaļas risinājuma apraksta 2.punktā sniegto skaidrojumu, jo noteikumu papildināšana ar III3 un III4 nodaļām, kurās tiek paredzēts atbalsts energoefektivitātes aizdevumiem nepārsniedzot  1.3.1.2. aktivitātē noteikto finansējumu, sniedz maldinošu priekšstatu. Proti, sniegtais risinājuma apraksts neatspoguļo to, ka noteikumi tiek papildināti ar jauniem piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma pantiem, proti, ka noteikumi ne tikai tiek papildināti ar jaunām nodaļām, bet arī ar iespēju piemērot Komisijas regulas Nr.651/2014 38., 38.a, 38.b un 41.pantu. Attiecīgi lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu ar korektu informāciju par grozījumu būtību. 

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Skaidras izpratnes nodrošināšanai par 3 gadu perioda skaitīšanu, lūdzam precizēt un papildināt anotācijas 2.1.un 2.2.4.punktā sniegto skaidrojumu par to, kā nosakāms trīs gadu laika posms ,piemēram, norādot, ka ar trīs gadu periodu saprotams laika periods no konkrēta datuma, kad piešķirts pēdējais atbalsts līdz konkrētam datumam, kas ir jaunā piešķiramā atbalsta datums, piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024.gada 18.jūnijs, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021.gada 18.jūnijam.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Lūdzam pievienot anotācijas pielikumu, kurā aktualizēti dati par esošo programmas īstenošanas gaitu, kā arī izvērtēta turpmāka programmas ietekme, riski un sagaidāmie zaudējumi, finansiālais rezultāts un programmas īstenošanas izmaksu noteikšanas principi, piemēram, atbilstība segtajam riskam, kredītriskam, izsniegšanas un ilgtermiņa darbības izdevumi, kā arī iekļauta informācija par zaudējumu segšanu, kas pārsniedz pirmo zaudējumu noteikto robežu, no piesaistītiem finanšu resursiem, kā arī informācija par maksas par Altum noslogoto kapitālu iecenošanu, maksas apmēru, kā arī pamatojumu par vadības izmaksas izmaiņām finanšu instrumentu griezumā, lai ievērotu Attīstības finanšu institūcijas likuma 12.panta trešajā un ceturtajā daļā noteikto, vai arī izvērtēt un anotācijā apliecināt, ka noteikumu projektā ietvertie grozījumi neietekmē apstiprināto programmas rādītāju novērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Noteikumi par aizdevumiem sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju un lauksaimniecības un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību attīstības veicināšanai
Iebildums
Lai izveidotu loģisku noteikumu struktūru, kā arī, ņemot vērā, ka noteikumu ietvaros atbalstu tiek paredzēts sniegt saskaņā ar vairākām Komisijas regulām, tostarp ar vairākiem Komisijas Regulas Nr.651/2014 pantiem, aicinām noteikumu izstrādātāju pārskatīt un precizēt noteikumus kopumā. Proti, aicinām iekļaut Komisijas Regulas Nr.651/2014 vispārīgos nosacījumus, kas piemērojami visiem atbalsta veidiem, kas šo noteikumu ietvaros paredzēti ar Komisijas regulu Nr.651/2014, vienā sadaļā, savukārt specifiskos nosacījumus, kas ievērojami konkrētu atbalsta veidu ietvaros, kas piešķirami ar Komisijas Regulas Nr.651/2014 14., 38., 38.a, 38.b un 41.pantu, iekļaujot katru pie attiecīgā atbalsta veida, un izdalot tos no gadījumiem, kad atbalstu plānots piešķirt saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831. Vienlaikus vēršam noteikumu izstrādātāja uzmanību uz to, ka noteikumos ir iekļaujami visi no Komisijas regulas Nr.651/2014 attiecīgajiem pantiem izrietošie nosacījumi.
Vienlaikus, lai nodrošinātu noteikumu atbilstību Komisijas Regulas Nr.651/2014 11.pantā noteiktajam, lūdzam papildināt anotācijas 5.sadaļu ar informāciju, ka Ekonomikas ministrija 20 darba dienu laikā pēc noteikumu spēkā stāšanās nosūtīs kopsavilkuma informāciju par plānoto pasākumu Eiropas Komisijai. Paziņojums Eiropas Komisijai nosūtāms, izmantojot SANI 2 sistēmu atbilstoši kārtībai, kas noteikta Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr.759 "Kārtība, kādā Eiropas Komisijā iesniedz atbalsta programmu un individuālo atbalsta projektu paziņojumus un kopsavilkuma informāciju, un kārtība, kādā piešķir un anulē elektroniskās sistēmas lietošanas tiesības".
Pēc noteikumu precizēšanas aicinām Ekonomikas ministriju organizēt diskusiju par precizētajiem dokumentiem, lai nodrošinātu iespējami efektīvu dokumentu saskaņošanas procesu TAP.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
12.7 Ja atbalstu sniedz saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 14., 38., 38.a vai 41. pantu, atbalstu nepiešķir:
Iebildums
Aicinām izvērtēt noteikumu 12.un 12.8punktā minēto nosacījumu apvienošanu vienā punktā, jo daļa no tajos ietvertajiem nosacījumiem dublējas. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka, ja noteikumos tiek atstāta atsauce uz piemērojamajiem Komisijas regulas Nr.651/2014 pantiem, aicinām atsauces papildināt ar 38.b pantu, jo, kā tas izriet no noteikumiem, arī ar šo regulas pantu šī pasākuma ietvaros tiek plānots piešķirt atbalstu. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
21.32. Komisijas regulas Nr. 651/2014 13. panta "b" punktā noteiktajām nozarēm atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 45. un 130. punktā noteiktajām definīcijām un platjoslas tīkla attīstīšanai.
Iebildums
Aicinām pārskatīt noteikumu 21.32.punktā iekļautā ierobežojuma attiecināmību uz noteikumu ietvaros paredzētajiem atbalsta pasākumiem, jo tas nonāk pretrunā ar noteikumu III4. sadaļu "III4. Atbalsts atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju ieviešanai", t.i., atstājot šādu redakciju atbalstu par neatbalstāmajām nozarēm, atbalstu noteikumu III4. sadaļā paredzētajiem mērķiem nevarēs sniegt. Attiecīgi aicinām precizēt noteikumus.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
29.1. šo noteikumu 7.1.7.2., 7.5. un 7.6. apakšpunktā minētajiem saimnieciskās darbības veicējiem de minimis kopējā summa viena vienota uzņēmuma līmenī nedrīkst pārsniegt Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto apjomu;
Iebildums
Skaidrojam, ka Komisijas regulas Nr. 2023/2831 ietvaros attiecībā uz katru jaunu de minimis atbalsta piešķiršanu jāņem vērā de minimis atbalsta kopsumma, kas piešķirta iepriekšējos trīs gados (ar trīs gadu periodu saprotams laika periods no konkrēta datuma, kad piešķirts pēdējais atbalsts līdz konkrētam datumam, kas ir jaunā piešķiramā atbalsta datums), līdz ar to lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu 29.1. apakšpunkta redakciju un izteikt to, piemēram, šādā redakcijā: 

 
Piedāvātā redakcija
šo noteikumu 7.1., 7.2., 7.5. un 7.6. apakšpunktā minētajiem saimnieciskās darbības veicējiem plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nedrīkst pārsniegt Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto apjomu;
8.
Noteikumu konsolidētā versija
30.91. šo noteikumu 7.1., 7.2., 7.5. un 7.6. apakšpunktā minētajiem saimnieciskās darbības veicējiem de minimis atbalsta kopējā summa viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto apmēru vai Komisijas regulas Nr. 651/2014 38.a panta 13. punkta noteikto atbalsta intensitātes ierobežojumu;
Iebildums
Lai izveidotu loģisku noteikumu struktūru, kā arī, ņemot vērā, ka noteikumu ietvaros atbalstu tiek paredzēts sniegt saskaņā ar vairākām Komisijas regulām, aicinām nosacījumus, kas izriet no Komisijas Regulas Nr.651/2014 atsevišķi izdalīt no nosacījumiem, kas izriet no Komisijas regulas Nr.2023/2831, iekļaujot katru nosacījumu atsevišķā punktā. Vienlaikus, ņemot vērā iebildumu pie noteikumu 29.1.apakšpunkta, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu 30.91. apakšpunkta redakciju un izteikt to, piemēram, šādā redakcijā: 


 
Piedāvātā redakcija
šo noteikumu 7.1., 7.2., 7.5. un 7.6. apakšpunktā minētajiem saimnieciskās darbības veicējiem plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto apmēru;
9.
Noteikumu konsolidētā versija
30.92. šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētajiem saimnieciskās darbības veicējiem de minimis atbalsta kopējā summa nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 3. punktā noteikto apmēru vai Komisijas regulas 2022/2472 14. panta 11. punktā noteikto atbalsta intensitātes ierobežojumu;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas regulas Nr. 2023/2831 robežvērtības ir noteiktas tās 3.panta 2.punktā, līdz ar to lūdzam precizēt atsauci uz Komisijas regulu Nr. 2023/2831.  
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
30.11 Aizdevumu, ko sniedz saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38.a pantu, Komisijas regulu Nr. 1408/2013, Komisijas regulu Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 2022/2472 14. pantu  izmanto šādām kopējam ieguldījumu izmaksām, kuras iekļauj projekta attiecināmajās izmaksās un veido projekta ietvaros radīto pamatlīdzekļu vērtību:
Iebildums
Aicinām pārskatīt noteikumu 30.11punktā noteikto, ievērojot to, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 38.a panta 5.punkts kā attiecināmas paredz tikai tās izmaksas, kas tieši saistītas ar augstāka energoefektivitātes līmeņa sasniegšanu ēkā. Ievērojot minēto, nav skaidrs, kā augstāku energoefektivitātes līmeni ēkā varētu nodrošināt būvlaukuma teritorijas sakārtošana, kā arī lūdzam sniegt skaidrojumu, kas konkrēti tiek saprasts ar citiem pasākumiem. Vienlaikus lūdzam kopumā pārskatīt šajā noteikumu punktā iekļautās izmaksu pozīcijas, jo atbalsts saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 38.a pantu ir vērsts tieši uz energoefektivitātes paaugstināšanu ēkā. Vienlaikus lūdzam anotācija skaidrot, kā autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksu attiecināšana nodrošina šī principa ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
30.114. iekšējo un ārējo individuālo un lokālo siltumtīklu un aukstumapgādes sistēmu pārbūve;
Iebildums
Ņemot vērā Komisijas regulas Nr.651/2014 38.a panta 9.punktā noteikto, lūdzam precizēt noteikumu 30.114.apakšpunktu, lai nodrošinātu korektu atbilstību Komisijas regulas Nr.651/2014 38.a panta 9.punkta nosacījumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
III2. Aizdevumi energoefektivitātes pakalpojuma sniedzēju naudas plūsmas iegādei
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un papildināt noteikumu III.2 sadaļu "Aizdevumi energoefektivitātes pakalpojuma sniedzēju naudas plūsmas iegādei" ar Komisijas regulas Nr.651/2014 38.b pantu, ietverot korekti visus no tā izrietošos nosacījumus, lai novērstu nepamatotas interpretācijas riskus.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
30.24 Aizdevums nepārsniedz 45 % no finanšu pakalpojuma izmaksām.
Iebildums
Lūdzam precizēt, ar kuru no Komisijas regulām - Nr.651/2014 vai Nr.2023/2831, sniedzot atbalstu, tiks piemērota 30.24punktā paredzētā atbalsta intensitāte. Ja plānots sniegt atbalstu ar Komisijas regulu Nr.651/2014, lūdzam nodrošināt, ka atbalsta apvienošanas gadījumā, tiek ievērotas Komisijas regulā Nr. 651/2014 noteiktās atbalsta intensitātes. 
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
30.25 Piešķirot aizdevumu saimnieciskās darbības veicējam, de minimis atbalsta kopējā summa viena vienota uzņēmuma līmenī nedrīkst pārsniegt Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto apmēru.
Iebildums
Atbilstoši iebildumam pie noteikumu 29.1. apakšpunkta, lūdzam precizēt noteikumu30.25 apakšpunkta redakciju un izteikt to, piemēram, šādā redakcijā: 
 
Piedāvātā redakcija
Piešķirot aizdevumu saimnieciskās darbības veicējam, plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nedrīkst pārsniegt Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto apmēru. 
15.
Noteikumu konsolidētā versija
30.312. sekundāro energoresursu atgūšana no ražošanas tehnoloģiskajiem procesiem vai cits skaidri nosakāms ieguldījums esošās ražošanas iekārtās, ražošanas procesus nodrošinošās blakusprocesu iekārtās vai ražošanas procesos, kura vienīgais mērķis ir uzlabot energoefektivitāti;
Iebildums
Lai novērstu nepamatotas interpretācijas riskus, lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā skaidrot, kas tiek saprasts ar noteikumu 30.312.apakšpunktā minēto izmaksu veidu - sekundāro energoresursu atgūšana no ražošanas tehnoloģiskajiem procesiem. Skaidrojumā lūdzam sniegt pamatojumu, kā šīs izmaksas ir saistāmas ar Komisijas regulas Nr.651/2014 38.pantā noteikto, ka attiecināmās izmaksas ir kopējās ieguldījumu izmaksas, kas ir tieši saistītas ar augstākas energoefektivitātes sasniegšanu, kā arī nodrošināt noteikumu punkta sasaisti ar konkrētu Komisijas regulas Nr.651/2014 38.panta punktu. Ja šādu pamatojumu sniegt nav iespējams, 30.31 2.apakšpunktu lūdzam dzēst.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
30.331. šo noteikumu 7.1., 7.2., 7.5. un 7.6. apakšpunktā minētajiem saimnieciskās darbības veicējiem de minimis atbalsta kopējā summa viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto apmēru vai Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. panta 8. punkta noteikto atbalsta intensitātes ierobežojumu;
Iebildums
Lai izveidotu loģisku noteikumu struktūru, kā arī, ņemot vērā, ka noteikumu ietvaros atbalstu tiek paredzēts sniegt saskaņā ar vairākām Komisijas regulām, aicinām nosacījumus, kas izriet no Komisijas Regulas Nr.651/2014 atsevišķi izdalīt no nosacījumiem, kas izriet no Komisijas regulas Nr.2023/2831, iekļaujot katru nosacījumu atsevišķā punktā. Vienlaikus, ņemot vērā iebildumu pie noteikumu 29.1.apakšpunkta, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu 30.331. punkta redakciju un izteikt to, piemēram, šādā redakcijā: 

 
Piedāvātā redakcija
šo noteikumu 7.1., 7.2., 7.5. un 7.6. apakšpunktā minētajiem saimnieciskās darbības veicējiem plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto apmēru;
 
17.
Noteikumu konsolidētā versija
30.44 Aizdevumu, ko sniedz saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38.a pantu, Komisijas regulu Nr. 1408/2013, Komisijas regulu Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 2022/2472 14. pantu, piešķir šādām izmaksām, kas nepieciešamas, lai veicinātu enerģijas ražošanu no atjaunojamiem resursiem:
Iebildums
Ņemot vērā, ka, sniedzot atbalstu ar Komisijas regulas Nr.651/2014 41.pantu, proti, lai veicinātu enerģijas ražošanu no atjaunojamiem resursiem, nepieciešams ievērot šī panta 1.a, 2., 3., 4., 4.a punktus, aicinām pārskatīt un precizēt 30.44punkta apakšpunktus un iekļaut tajos atsauces uz attiecīgajiem Komisijas regulas Nr.651/2014 38.a panta punktiem, tā novēršot nepamatotas interpretācijas riskus, lai būtu skaidrs, kurām izmaksām tiek piemērots Komisijas regulas Nr.651/2014 41.pants un kurām Komisijas regulas Nr.651/2014 38.a pantu. 
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu konsolidētā versija
30.442. biogāzes ražošanas tehnoloģiju iegāde un uzstādīšana, kas nodrošina biogāzes iegūšanu no izejvielām, kuras norādītas Ministru kabineta 2022. gada 2. novembra noteikumu Nr. 686 "Noteikumi par ilgtspējas un siltumnīcefekta gāzu emisiju ietaupījuma kritērijiem, no biomasas kurināmā ražotās elektroenerģijas kritērijiem un kārtību, kādā pamatojama, apliecināma un uzraugāma atbilstība minētajiem kritērijiem" 4. pielikumā, ja minēto izejvielu īpatsvars kopējā izejvielu apjomā ir vismaz 60 %;
Iebildums
Skaidrojam, ka izmaksas, kas saistītas ar biogāzes ražošanas tehnoloģiju iegādi un uzstādīšanu, atbilst Komisijas regulas Nr.651/2014 41.pantam, un nevar tikt attiecinātas ar Komisijas regulas Nr.651/2014 38.a pantu. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka no šobrīd spēkā esošās noteikumu projekta redakcijas izriet, ka noteikumu projekta virzītājs ir paredzējis noteikt stingrākas prasības, nekā to nosaka Komisijas regulas Nr.651/2014 41.panta 2. punkts. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt noteikumu projektu, kā arī sniegt skaidrojumu anotācijā, ka biogāzes ražošanas tehnoloģiju iegāde un uzstādīšana, kas nodrošina biogāzes iegūšanu no izejvielām, atbilst Komisijas regulas Nr.651/2014 41.panta 2.punktam.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu konsolidētā versija
30.481. šo noteikumu 7.1., 7.2., 7.5. un 7.6. apakšpunktā minētajiem saimnieciskās darbības veicējiem de minimis atbalsta kopējā summa viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto apmēru vai Komisijas regulas Nr. 651/2014 41. panta 7. punkta noteikto atbalsta intensitātes ierobežojumu;
Iebildums
Lūdzam precizēt atsauci uz Komisijas regulas Nr.651/2014 7.punktu, norādot konkrētu tā apakšpunktu, saskaņā ar kuru tiek noteikta kopējā atbalsta intensitāte, piemēram, Komisijas regulas Nr.651/2014 41. panta 7.punkta b) apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu konsolidētā versija
34.1. var apvienot ar citu saņemto de minimis atbalstu, nepārsniedzot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktā noteikto maksimālo apmēru attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados – apmēru viena vienota uzņēmuma līmenī;
Iebildums
Lūdzam pārskatīt noteikumu 34.punkta ievaddaļu, nodrošinot, ka ir skaidrs uz kuru šo noteikumu ietvaros piešķirto atbalstu attiecas kuri apakšpunkti, jo šobrīd noteikumu 34.1. apakšpunkts attiecas uz Komisijas regulu Nr. 2023/2831, bet 34.2. apakšpunkts attiecas uz Komisijas regulu Nr.651/2014. Vienlaikus, lai nodrošinātu korektu kumulācijas prasību ievērošanu, aicinām precizēt 34.1. apakšpunktu, izsakot to, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
var apvienot ar citu saņemto de minimis atbalstu, tai skaitā, par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, nepārsniedzot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktā noteikto maksimālo apmēru, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%.
21.
Noteikumu konsolidētā versija
37.1 Ja saimnieciskās darbības veicējs vienlaikus darbojas arī Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b" vai "c" apakšpunktā noteiktajā jomā, tas saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu nodala nozaru darbības vai izmaksas.
Iebildums
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktā noteiktais nodalīšanas pienākums ir attiecināms arī uz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "d" apakšpunktu, līdz ar to lūdzam papildināt noteikumu 37.1  punktu ar atsauci arī uz minētas regulas 1. panta 1. punkta "d" apakšpunktu.  
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam sniegt skaidrojumu kā tiks nodrošināta demarkācija ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam noteikto atbalstu.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu ar īsu izvērtējumu par noteikumu projekta III.3 nodaļā “Atbalsts energoefektivitātes paaugstināšanai iekārtās un sekundāro energoresursu atgūšanai no ražošanas tehnoloģiskajiem procesiem” un III.4 nodaļā “Atbalsts atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju ieviešanai” paredzētā atbalsta nepieciešamības pamatojumu. Tāpat lūdzam sniegt atsauci uz ilgtermiņa plānošanas dokumentiem, saskaņā ar kuriem ir noteikts šis atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu konsolidētā versija
21.2 Ja šo noteikumu 7.1.7.2., 7.5. un 7.6. apakšpunktā minētajiem saimnieciskās darbības veicējiem atbalstu sniedz kā de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, atbalstu nepiešķir nozarēm un darbībām, kas noteiktas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. pantā.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr. 2023/2831 neatbalstāmās nozares un darbības ir noteiktas tās 1. panta 1.punktā, aicinām noteikumu 21.2  un 30.161.4. punktos precizēt atsauci.  
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu konsolidētā versija
37.8 Sabiedrība "Altum" izvērtē, vai saimnieciskās darbības veicējs ievēro korupcijas, krāpšanas un interešu konflikta novēršanas prasības.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt MK noteikumu 37.8 punkta svītrošanu. Ņemot vērā anotācijas 1.3.sadaļā sniegto informāciju, ka noteikumu 37.8 punkts tiek svītrots, jo 1.2.3.5. pasākumam piemērojamās interešu konflikta prasības jau tiek regulētas Ministru kabineta 2023. gada 5. septembra noteikumos Nr. 510 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. –2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi".
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumi Nr.1065 paredz ne tikai 1.2.3.5.pasākuma "Aizdevumi, produktivitātes kāpināšanai (investīcijas un apgrozāmie līdzekļi)" īstenošanu, bet arī citu atbalstu, kuru neregulē MK noteikumi Nr.510.
Piedāvātā redakcija
-