Atzinums

Projekta ID
22-TA-3230
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
30.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta noteikumu projektu (turpmāk - noteikumu projekts) sagatavo uz likumā ietverta pilnvarojuma pamata, noteikumu projekta pirmajā punktā ietverot likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Ņemot vērā minēto, lūdzam rūpīgi izvērtēt noteikumu projekta atbilstību Reģionālās attīstības likuma 14. panta 4. punktā ietvertajam pilnvarojumam, attiecīgi precizējot gan noteikumu projektu, gan tā anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 9. punkta apakšpunktos ietvertās normas veidot kā atsevišķus noteikumu projekta punktus, jo tās pēc būtības neveido uzskaitījumu un nes atšķirīgu juridisko slodzi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra (turpmāk - UR) datu bāzēs esošajai informācijai attiecībā uz UR sniedzamo informāciju atbilstoši projektā, tā pielikumā un projekta 6.7. punktā minētajās vadlīnijās noteiktajam norādāms, ka UR ATVK kodus tur tikai par mazāko teritoriālo iedalījumu, piemēram, ja komersants ir reģistrēts ar juridisko adresi Valkas novada Ērģemes pagastā, pēc esošās datu struktūras UR šis komersants būtu jāieskaita datu rindā kur Pasv_ATVK = 0053000 (Valkas novads) un Ter_ied_vien_ATVK = 0053400 (Ērģemes pagasts), taču UR ir pieejami dati par ATVK kodu 0053400 (mazākais iedalījums). Ņemot vērā minēto, UR nevar aizpildīt lauku Pasv_ATVK. Līdz ar to lūdzam pārskatīt norādīto obligāti nododamo lauku atbilstoši UR iespējām sniegt informāciju.
Papildus norādāms, šo problēmu jau šā projekta izstrādes laikā UR pieteica projekta autoriem. Diemžēl regulējums (vadlīnijas) nav atbilstoši labots. Atkārtoti lūdzam veikt precizējumus atbilstoši UR norādītajam.
Datus par 2022. gadu UR sagatavos atbilstoši šobrīd spēkā esošajai datu nodošanas procedūrai, proti, manuāli sagatavojot CSV datni ar atbilstošu datu apjomu, kas tiks nosūtīta, izmantojot e-pastu. UR 2023. gada otrajā ceturksnī ir plānots norādītās datu kopas publicēt atvērto datu portālā atbilstoši projekt 6.7. punktā norādītajām vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Starp Valsts zemes dienestu, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Valsts reģionālās attīstības aģentūru 2015. gada 22. decembrī noslēgtā starpresoru vienošanās paredz Valsts zemes dienesta pārziņā esošās Valsts adrešu reģistra informācijas sistēmas telpisko datu (administratīvo teritoriju un to teritoriālā iedalījuma vienību robežu datu) nodošanu no Valsts zemes dienesta infrastruktūras (SHP formātā, izmantojot FTP serveri), to izmantošanai Reģionālās attīstības indikatoru modulī (turpmāk – modulis). Tādējādi Valsts zemes dienests atzīstams par noteikumu projekta 13.3. apakšpunktā noteikto citu datu turētāju, ar kuru ir panākta vienošanās par datu nodošanu uz moduli, un attiecībā uz Administratīvo teritoriju un to teritoriālā iedalījuma vienību robežu datiem Valsts zemes dienestam būtu jānodrošina arī noteikumu projekta 14.2. apakšpunkta nosacījumi, kas paredz datus modulim iesniegt mašīnlasāmā formātā CSV. Tā kā administratīvo teritoriju un to teritoriālā iedalījuma vienību robežu dati ir telpiskie dati, to nodošanu nav iespējams nodrošināt CSV formātā.
Ņemot vērā minēto, noteikumu projekts ir precizējams, noteikumu projekta 14. un 15. punktu attiecinot tikai uz noteikumu projekta 13.1. un 13.2. apakšpunktā noteiktajām institūcijām, nevis visām noteikumu projekta 13. punktā minētajām institūcijām, t.sk. noteikumu projekta 13.3. apakšpunktā minētajām citām institūcijām, ar kurām ir panākta vienošanās par datu nodošanu uz moduli.
Atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 29. jūnija noteikumu Nr. 455 “Adresācijas noteikumi” 86. punktam Valsts zemes dienests var tupināt adrešu reģistra datus izsniegt bez maksas starpresoru vienošanās noteiktajā apjomā, veidā un kārtībā ne ilgāk kā līdz 2025. gada 1. janvārim, tāpēc aicinām jaunajā moduļa risinājumā izmantot nevis uz starpresoru vienošanās pamata saņemtos datus, bet Latvijas Atvērto datu portālā pieejamos Administratīvo teritoriju un to teritoriālā iedalījuma vienību robežu datus, kas publicēti SHP formātā, un par to informēt Valsts zemes dienestu attiecīgu grozījumu veikšanai noslēgtajā starpresoru vienošanās, no tās svītrojot minēto datu saņemšanu no Valsts zemes dienesta infrastruktūras.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām 1.punktu izteikt atbilstoši likuma pilnvarojumam zemāk piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
1. Noteikumi nosaka reģionālās attīstības uzraudzības un novērtēšanas kārtību.
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai noteikumu 1.punkts atbilstu likuma pilnvarojumam, lūdzam noteikumu 1.2. un 1.3.apakšpunktu no noteikumu 1.punkta svītrot un  noteikumu citos punktos noteikt jau konkrētas darbības un elementus reģionālās attīstības uzraudzības un novērtēšanas veikšanā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka gadījumā, ja noteikumu projekta punktā ir ietverts uzskaitījums, punktu var iedalīt apakšpunktos. Katru uzskaitījuma vienību rakstot atsevišķā apakšpunktā un veidojot to, kā punktā ietvertās normas loģisku turpinājumu. Ievērojot minēto, kā arī ar mērķi uzlabot noteikumu projektā iekļauto normu uztveramību un skaidrību, lūdzam precizēt noteikumu projekta 3. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām spēkā stāšanās regulējumu noteikt kā pēdējo noteikumu punktu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot "(Latvijas Vēstnesis, 2014, 143. nr.)", jo tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Aicinām informāciju par valsts un pašvaldību institūcijām ietvert anotācijas 7.sadaļā. Anotācijas 2. sadaļā atspoguļo ietekmi uz fiziskajām un juridiskajām personām.
Piedāvātā redakcija
-