Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-352
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
25.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Latvijas Darba devēju konfederācija (turpmāk - LDDK) ir izskatījusi Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sagatavoto Ministru kabineta noteikumu projektu “Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs” (22-TA-352) (turpmāk – noteikumu projekts) un konceptuāli atbalsta tā tālāku virzību.
LDDK uzsver, ka pozitīvi vērtējama valsts budžeta mērķdotācijas sadale, kas sekmē skolu tīkla sakārtošanu un skolotāju pilnu slodžu nodrošinājumu. Kopumā atbalstāma lēmumu pieņemšanas decentralizācija, kas dod papildus tiesības un iespējas pašvaldībām, veicot mērķdotācijas sadali izglītības iestādēm un Latvijas administratīvi teritoriālās reformas kontekstā pārskatot skolu tīklu pašvaldības teritorijā.
Vienlaikus LDDK uzsver, ka piedāvātās izmaiņas mērķdotācijas sadalē nedrīkst radīt situāciju, kuras rezultātā tiek samazināts pedagogu atalgojums. LDDK skaidro, ka jau šobrīd ir liels skolotāju skaita iztrūkums, tai skaitā STEM mācību priekšmetos, kā arī Latvijā ir augsts pedagogu vidējais vecums. Turklāt jaunie skolotāji zaudē motivāciju strādāt skolās cita starpā arī nepietiekamā atalgojuma dēļ. Būtiski nepasliktināt finansiālo situāciju pedagogiem laikā, kad sagaidāma augsta inflācija un nenoteiktība kopumā, lai nodrošinātu pedagogu pieejamību un nesamazinātu profesijas prestižu.
 
Piedāvātā redakcija
-