Atzinums

Projekta ID
23-TA-1018
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
25.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumus ar punktu, kas paredz avansa un starpposma maksājumu saņemšanas iespējas projekta īstenotājiem – pašvaldībām. Vēršam uzmanību, ka pašvaldību aizņemšanās apjoma palielināšana projektu īstenošanai atstātu negatīvu ietekmi uz valdības sektora kopējo parāda apjomu, ietekmējot valsts kopējos finanšu stabilitātes rādītājus un ņemot vērā straujo % likmju kāpumu, palielinās finanšu slogu pašvaldību budžetiem.
 
Piedāvātā redakcija
Ņemot vērā minēto, ierosinām MK noteikumu projektu papildināt ar jaunu punktu šādā redakcijā:“Pasākuma ietvaros šo noteikumu 18. punktā minēto atbalstāmo darbību izmaksu veikšanai sadarbības iestāde finansējuma saņēmējam veic avansa un starpposma maksājumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtību Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027. gada plānošanas periodā, nodrošinot avansa un starpposma maksājumu kopsummu 90 procentu apmērā no projekta apstiprinātā kopējā attiecināmā finansējuma.”
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu interpretācijas iespējas, lūdzam MK noteikumu anotāciju papildināt ar skaidrojumu, vai projekta vadības un īstenošanas personālu projektam var piesaistīt uz darba līguma un pakalpojuma līguma pamata, kā arī vai ir ierobežojums personāla noslodzei projektā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
1. Lai novērstu interpretācijas iespējas, lūdzam savstarpēji salāgot MK noteikuma 20.punkta redakciju ar MK noteikumu anotācijas sadaļā “Specifiskā atbalsta plānotā ietekme” sniegto informāciju, t.i., vienas vienības izmaksas metodi izstrādā atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde;
2. Lai savlaicīgi un kvalitatīvi plānotu projekta tvērumu un saturu, un sasniedzamo rezultatīvo rādītāju, lūdzam sniegt informāciju par vienas vienības izmaksas metodes par pasākumiem prioritārajās jomās, kas tiek noteiktas pamatojoties uz Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 1. punkta b) apakšpunktu, spēkā stāšanos. Ņemot vērā minēto, lūdzam sniegt informāciju par potenciālo 4.1.2.2. pasākuma "Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošana vietējai sabiedrība" atlases norises laiku.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbalstu saņēmušo sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļauto personu skaitu katrā vienā pasākumā nebūs iespējams identificēt, jo, cerams, nav plānots, ka katrā pasākumā (tai skaitā 40 min nodarbībā skolā) dalībniekiem būs jāaizpilda ESF aptaujas anketas, ko līdz šim pildīja par pasākumiem, kas ilgst vairāk nekā 8h. Aicinām mainīt redakciju, nosakot, ka Finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par notikušajiem pasākumiem (rezultatīvais rādītājs būtu pasākumu skaits kā tas ir šobrīd), vai, ja no šī konkrētā horizontālā principa šeit nav iespējams atkāpties - papildināt 31.1.apakšpunktu ar tekstu aiz vārdiem personu skaits “ja pasākums ilgst vairāk nekā astoņas stundas”.
Kā norāda pašvaldības - pieredze no ES fondu 2014.-2021. gada plānošanas perioda 9.2.4.2. pasākuma “Pasākumi vietējās sabiedrības veselības  veicināšanai un slimību profilaksei” projekta īstenošanas rāda,  ka oficiālie dati par projektā iesaistītajiem dalībniekiem būtiski atšķīrās no reālās situācijas dzīvē. Liela daļa iedzīvotāju ir gatavi norādīt tikai savu vārdu, uzvārdu, nenorādot ne personas kodu, ne citu par sevi papildinošu informāciju (statusu darba tirgū, invaliditāti utt.). Projektā iesaistīto personu skaita uzkrāšana, kā viena no būtiskākajām problēmām organizatoriskajos jautājumos (kas arī rada lielu administratīvo slogu), tika norādīta gan Veselības ministrijai sniegtajos ik gada pārskatos par projekta īstenošanu, gan dažādos Centrālās finanšu un līgumu aģentūras vai Veselības ministrijas organizētajos pasākumos.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Labot tekstu “2.pielikumā” uz “1.pielikumā”, papildinot, ka arī šādus datus uzkrāj tikai par pasākumiem, kuri ilgst vairāk nekā astoņas stundas. Turklāt, attiecībā uz 4.1.2.2.projektiem nebūtu aizpildāmas visas tabulā norādītās ailes – 06, 07, 08, 1.6, 1.7, kā arī 5.1, 5,2, 5.3 un 5.4.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Kontekstā ar iepriekš izteiktajiem iebildumiem par MK noteikumu 31.1. un 31.3. punktu pašvaldības lūdz skaidrot šādus jautājumus, ja nepieciešams, attiecīgi papildinot noteikumu projekta anotāciju:
1)kā plānots uzkrāt Ministru kabineta noteikumu projekta 31.1. un 32.2. apakšpunktā minētos datus (t.sk. norādot vidi, kurā datus plānots uzkrāt, piemēram e-vide vai KPVIS sistēma, vai paredzētas VM izstrādātas papīra anketas?);
2)kāda metodika tiks piemērota vai uzdota finansējuma saņēmējam, lai ievāktu 31.1. un 31.2. apakšpunktā minētos datus;
3)vai dati jāuzkrāj par visiem pakalpojuma saņēmējiem jebkurā pakalpojuma apjomā (t.i., jāievāc dati par jebkuru pasākuma apmeklētāju vai tikai par tiem apmeklētājiem, kuri apmeklē pasākumus līdz 8 stundām) vai tikai pie noteikta pakalpojuma apjoma (piemēram, pārsniedzot 8 stundu pakalpojuma apjoma).
Papildus minētajam lūdzam sniegt skaidrojumu, vai pasākuma apmeklētības apliecināšanai būs nepieciešami tikai dalībnieku saraksti.
Piedāvātā redakcija
-