Atzinums

Projekta ID
23-TA-1327
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
04.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam protokollēmuma projekta 2.punktā svītrot atsauci uz Eiropas Komisijas skaidrojumu. Norādām, ka ne no protokollēmuma projekta, ne informatīvā ziņojuma minētais dokuments nav identificējams, nav secināms dokumenta saturs, kā arī noskaidrojams, kā minētais skaidrojums pamato konkrēta lēmuma pieņemšanu Ministru kabinetā. Norādām arī, ka saistošu Eiropas Savienības tiesību aktu interpretāciju var sniegt tikai Eiropas Savienības Tiesa. Institūciju sniegti skaidrojumi nerada tiesisku pamatojumu konceptuālu lēmumu pieņemšanai. 

Nepieciešamības gadījumā lūdzam protokollēmuma projektā atsaukties uz tiesību aktu, piemēram, Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma  un Eiropas Parlamenta un Padomes 2007. gada 23. oktobra Regulas (EK) Nr. 1370/2007 par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, un ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 1191/69 un Padomes Regulu (EEK) Nr. 1107/70 konkrētām normām, kas pamato attiecīgo Ministru kabineta lēmumu, tai skaitā, Autotransporta direkcijas tiesības noslēgt attiecīgu piešķīruma līgumu. Tāpat lūdzam šādu tiesisko pamatojumu skaidri norādīt informatīvajā ziņojumā, skaidrojot izvēlēto risinājumu un tā pamatojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precziēt informatīvā ziņojuma secinājumu sadaļu, skaidrāk identificējot apstiprināšanai virzītā lēmuma saturu un nosacījumus. Piemēram, vēršam uzmanību, ka informatīvā ziņojuma 6.nodaļā norādīts, ka identificēti divi pamata scenāriji pasažieru pārvadājumu pa dzelzceļu tirgus atvēršanai Latvijā. Tomēr no informatīvo ziņojuma un tā secinājumu sadaļas nav skaidrs, vai un kā minēto scenāriju apspriešanas sasaista ar ar protokollēmuma projekta 2.punktā minēto lēmumu. 
Tāpat vēršam uzmanību uz ziņojuma 6.nodaļā minēto, ka otrais scenārijs paredz "tiešā piešķīruma līguma ar AS “Pasažieru vilciens” pagarināšu uz diviem gadiem, proti, līdz 2026.gada 31.decembrim, atverot tirgu pēc šī pagarinājuma līguma noslēgšanās". No informatīvā ziņojuma secinājumu sadaļas un no protokollēmuma projekta nav secināms, vai tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus plānots piešķirt līdz 2026.gada 31.decembrim, vai uz citu termiņu.  
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma 2.nodaļā norādīts, ka "Satiksmes ministrijas uzdevumā Zvērinātu advokātu birojs “KPMG Baltic” (turpmāk - Konsultants) izstrādāja juridisko izvērtējumu  “AS “Pasažieru vilciens” reorganizācijas juridiskais izvērtējums saistībā ar iekšzemes pasažieru pārvadājumu tirgus atvēršanu””, lai noskaidrotu tiesiski atbilstošāko, ekonomiski pamatotāko un sabiedrības vajadzībām piemērotāko sabiedriskā transporta pārvadājumu pakalpojumu pa dzelzceļu sniegšanas modeli [..]". Vienlaikus no informatīvā ziņojuma nav viennozīmīgi saprotams, kāds ir piedāvātais tiesiski atbilstošākais, ekonomiski pamatotākais un sabiedrības vajadzībām piemērotākais sabiedriskā transporta pārvadājumu pakalpojumu pa dzelzceļu sniegšanas modelis. 
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt informatīvo ziņojumu, piemēram, norādot minētā juridiskā izvērtējuma būtiskos secinājumus, lai gala lēmuma pieņēmējam būtu skaidri saprotami izvērtēšanas gaitā analizētie risinājuma varianti un kā minētā izvērtējuma secinājumi ir saistīti vai pamato protokollēmuma projekta 2.punktā paredzēto Ministru kabineta lēmumu. 
Piedāvātā redakcija
-