Atzinums

Projekta ID
23-TA-2091
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
04.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
25. Mājsaimniecības lietotājiem un lietotājiem, kuru gazificētajā objektā ir mājsaimniecības, piemēro maksas samazinājumu 110 euro apmērā rēķina summai par patērēto dabasgāzi, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, ja mājsaimniecības dabasgāzes patēriņš gazificētajā objektā atbilstoši dabasgāzes sadales sistēmas operatora sniegtajai informācijai atbalsta piemērošanas periodā ir vismaz 221 kilovatstunda kalendāra mēnesī. Mājsaimniecībās, kur patērētās dabasgāzes apjoms tiek noteikts balstoties uz aprēķinu par vidējo dabasgāzes patēriņu objektā, maksas samazinājuma piemērošanu pārskata ne vēlāk, kā 12 mēnešus pēc atbalsta piemērošanas perioda beigām, ievērojot dabasgāzes faktiskā patēriņa datus.
Iebildums
25.p. minētais pārrēķinu periods "[..] ne vēlāk kā 12 mēnešus pēc atbalsta piemērošanas perioda beigām. [..]" var nonākt pretrunā ar 55.p. paredzēto galīgo savstarpējo norēķinu periodu. Minētais brīdis (ne vēlāk kā 12 mēneši pēc atbalsta perioda beigām) var būt arī pēc 55.p. norādītā (ne vēlāk kā līdz nākamā kalendārā gada 31.janvārim ). Ja saglabā 25.p. minēto pārrēķinu periodu, jāgroza 55.p., paredzot, ka galīgo norēķinu veic ne vēlāk kā gada laikā pēc atbalsta perioda beigām.
Vienlaikus Birojs vērš uzmanību, ka jebkādu norēķinu veikšana pēc 31.janvāra ir saistīta ar budžetu, tādēļ var apgrūtināt vai ietekmēt šāda pienākuma izpildi. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
51. Valsts kompensāciju energoapgādes komersantiem izmaksā šādā kārtībā:
Iebildums
Atbilstoši EIKIS finkcionalitātei Birojs uzskata, ka šis punkts jāizsaka citā redakcijā.
EIKIS izstrādātā funkcionalitāte ir šāda: komersants pašapkalpošanās portālā izveido rēķina melnrakstu (poga izveidot jaunu rēķinu), norāda mēnesi un gadu (atbalsta mēnesis), pakalpojuma veidu (atbalsts dabasgāzei, elektroenerģijai vai siltumapgādei), summu bez PVN, PVN likmi, daudzumu MWh. Pēc tam saglabā melnrakstu un spiež pogu sagatavot rēķinu. Pēc pogas nospiešanas tiek uzrādīts rēķina priekšskatījums un lai to iesniegtu, jānospiež poga iesniegt. Pēc rēķina saņemšanas Birojs to apmaksā, iekļaujot arī PVN, kas atbilst norādītajai likmei.
Piedāvātā redakcija
51. Valsts kompensāciju energoapgādes komersantiem izmaksā šādā kārtībā:
51.1. Energoapgādes komersants līdz kārtējā kalendāra mēneša 25. datumam EIKIS iesniedz rēķinu par iepriekšējā mēnesī piemēroto atbalstu par patērēto elektroenerģiju, dabasgāzi vai centralizēto siltumenerģiju, norādot šādu informāciju:
51.1.1. atbalsta piemērošanas mēnesis;
51.1.2. pakalpojuma veids, norādot, vai atbalsts sniegts par patērēto elektroenerģiju, dabasgāzi vai siltumenerģiju;
51.1.3. piegādātās elektroenerģijas, dabasgāzes vai centralizētās siltumenerģijas daudzums megavatstundās, noapaļojot vērtību līdz četriem cipariem aiz komata;
51.1.4. pievienotās vērtības nodokļa procentu likme;
51.1.5.piemērotā atbalsta kopsumma euro bez pievienotās vērtības nodokļa.
51.2. Birojs 10 darba dienu laikā pēc šo noteikumu 51.1.apakšpunktā minētā rēķina saņemšanas to apmaksā, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli atbilstoši 51.1.4. apakšpunktā norādītājai likmei.
3.
Noteikumu projekts
51.1.3. piegādātās elektroenerģijas, dabasgāzes vai centralizētās siltumenerģijas daudzums megavatstundās, noapaļojot vērtību līdz četriem cipariem aiz komata;
Iebildums
Šis punkts ir pretrunā anotācijai, kurā norādīts, ka daudzumu MWh nenorāda elektroenerģijai un dabasgāzei. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
51.3. energoapgādes komersants iesniedz birojam elektroniski šo noteikumu 51.2. apakšpunktā norādīto rēķinu, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli;
Iebildums
51.3. p.jāsvītro un jāprecizē 51.1.p., kur jānosaka, ka energoapgādes komersants iesniedz EIKIS informāciju, uz kuras pamata tiek ģenerēts rēķins, kuru komersants, izmantojot EIKIS, iesniedz Birojam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
53. Ja birojs konstatē neatbilstības elektroenerģijas tirgotāja, dabasgāzes tirgotāja un siltumapgādes sistēmas operatora rīcībā saistībā ar maksas samazinājuma piemērošanu, tas veic šādas darbības, nosūtot elektroenerģijas tirgotājam, dabasgāzes tirgotājam un siltumapgādes sistēmas operatoram rakstveida paziņojumu:
Iebildums
Birojs iesaka šādu punkta redakciju:
Piedāvātā redakcija
Ja birojs konstatē neatbilstības maksas samazinājuma piemērošanā, birojs rakstveidā informē par tām elektroenerģijas tirgotāju, dabasgāzes tirgotāju vai centralizētās siltumapgādes pakalpojuma sniedzēju, norādot termiņu neatbilstību novēršanai vai papildu informācijas iesniegšanai, un ir tiesīgs atlikt elektroenerģijas tirgotāja, dabasgāzes tirgotāja un centralizētās siltumapgādes pakalpojuma sniedzēja valsts kompensācijas rēķina apmaksu līdz konstatēto neatbilstību pilnīgai novēršanai.
6.
Noteikumu projekts
55. Ja energoapgādes komersants konstatē, ka nepieciešams veikt valsts kompensācijas maksājumu korekciju, energoapgādes komersants un birojs ne vēlāk, kā līdz nākamā kalendāra gada 31.janvārim pēc atbalsta piemērošanas perioda beigām veic galīgo savstarpējo norēķinu.
Iebildums
Skat.iebildumu pie 25.p.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
59. Birojam ir tiesības pieprasīt no lietotāja, kura  objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, informāciju par mājsaimniecības lietotāju elektroenerģijas, dabasgāzes un siltumapgādes patēriņu, mājsaimniecības lietotājiem piemēroto elektroenerģijas, dabasgāzes un siltumapgādes cenu un citu informāciju, kas saistīta ar maksas samazinājuma piemērošanu, lai pārliecinātos par šo noteikumu 23. un 31. punktā nosacījumu izpildi. Lietotājam, kura  objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, ir pienākums sniegt birojam minēto informāciju biroja norādītajā termiņā. Informācijas apmaiņa starp biroju un lietotāju, kura objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, tiek veikta, izmantojot distances saziņas līdzekļus vai rakstveidā.
Iebildums
Birojs aicina svītrot punkta pēdējo teikumu, jo valsts pārvaldes iestādes ar privātpersonām sazinās rakstveidā, kā arī labot redakcionāla rakstura kļūdas punktā.
Punkts jāpapilda ar atsauci arī uz 37.punktu.
Piedāvātā redakcija
Birojam ir tiesības pieprasīt no lietotāja, kura  objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, informāciju par mājsaimniecības lietotāju elektroenerģijas, dabasgāzes un siltumapgādes patēriņu, mājsaimniecības lietotājiem piemēroto elektroenerģijas, dabasgāzes un siltumapgādes cenu un citu informāciju, kas saistīta ar maksas samazinājuma piemērošanu, lai pārliecinātos par šo noteikumu 23., 31. un 37. punktā minēto nosacījumu izpildi. Lietotājam, kura  objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, ir pienākums sniegt birojam minēto informāciju biroja norādītajā termiņā.
8.
Noteikumu projekts
60. Ja birojs konstatē, ka lietotājs, kura objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, nav rīkojies atbilstoši šo noteikumu 23. un 31. punktā minētajiem nosacījumiem, tas nosaka termiņu, līdz kuram lietotājam, kura objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, ir jāveic šo noteikumu 23. un 31. punktā norādītās darbības, nosūtot lietotājam, kura objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, rakstveida paziņojumu.
Iebildums
Punkts jāpapilda ar atsauci arī uz 37.punktu, kā arī vieglākas uztveramības nolūkā Birojs aicina punktu izteikt šādā precizētā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Ja birojs konstatē, ka lietotājs, kura objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, nav rīkojies atbilstoši šo noteikumu 23., 31. un 37.punktā minētajiem nosacījumiem, birojs rakstveidā informē par to lietotāju, norādot termiņu, līdz kuram lietotājam ir jāveic šo noteikumu 23., 31. un 37. punktā norādītās darbības.
9.
Noteikumu projekts
61. Ja lietotājs, kura objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, neveic šo noteikumu 60. punktā minētās darbības biroja noteiktajā termiņā, birojs atgūst no lietotāja, kura objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, šo noteikumu 23. un 31. punktā ​​​​​​​minēto finansējumu Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Iebildums
Punkts jāpapilda ar atsauci arī uz 37.punktu, kā arī gan noteikumu vienveidības dēļ, gan vieglākas uztveramības dēļ Birojs iesaka punktu izteikt šādā redakcijā:
Skat.arī iebildumu pie 54.p.

 
Piedāvātā redakcija
Ja lietotājs, kura objekts ir daudzdzīvokļu māja, kurā ir mājsaimniecības, neveic šo noteikumu 60. punktā minētās darbības biroja noteiktajā termiņā, birojs pieņem lēmumu par šo noteikumu 23., 31. un 37. punktā ​​​​​​​minētā atbalsta atmaksu.
10.
Noteikumu projekts
9. Atbalstu maksas samazinājumam par patērēto centralizēto siltumenerģiju piemēro, ja centralizētās siltumapgādes operatoriem vismaz piecās no desmit statistiski lielākajām pilsētām saskaņā ar likumā “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” noteikto kārtību apstiprinātie vai centralizētās siltumapgādes sistēmas operatoru saskaņā ar Regulatora izdoto tarifu aprēķināšanas metodiku noteiktie ražošanas tarifi secīgi trīs mēnešus pārsniedz 111 euro par megavatstundu.
Priekšlikums
Visā noteikumu tekstā termina "centralizētās siltumapgādes operators" vietā jālieto termins "centralizētās siltumapgādes pakalpojuma sniedzējs" atbilstošā locījumā, jo šāds termins lietots Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likumā, uz kura pamata jāizdod šie noteikumi.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
12. Par enerģētikas politiku atbildīgā ministrija monitorē un var pārskatīt šo noteikumu 6. punktā7. punktā8. punktā9. punktā un 10. punktā noteiktās energoresursu cenas.
Priekšlikums
Birojs atkārtoti norāda uz to, ka šajā punktā minētajos projekta punktos norādītas gan energoresursu cenas, gan to sliekšņi, kas piemērojami atbalsta sniegšanā, tādēļ jāprecizē, ka ministrija monitorē cenas un var pārskatīt cenu sliekšņus, nevis var pārskatīt energoresursu cenas (kā tas izriet no pašreizējās 12.punkta redakcijas), jo cenu pārskatīšana nav ministrijas kompetencē.
 
 
Piedāvātā redakcija

12. Par enerģētikas politiku atbildīgā ministrija monitorē šo noteikumu 6. punktā, 7. punktā, 8. punktā, 9. punktā un 10. punktā noteiktās energoresursu cenas un var pārskatīt minētajos punktos noteiktos energoresursu cenu sliekšņus.
12.
Noteikumu projekts
20. Maksas samazinājums norēķinu perioda (kalendāra mēneša) ietvaros nedrīkst pārsniegt faktisko rēķina summu par patērēto elektroenerģiju, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, kā arī nedrīkst segt mājsaimniecības lietotāja parādsaistības pret elektroenerģijas tirgotāju. Maksas samazinājumu nedrīkst piemērot patēriņa korekcijām par iepriekšējā perioda patēriņu, kura rezultātā mājsaimniecības lietotājam ir radušās parādsaistības pret elektroenerģijas tirgotāju vai izveidojusies maksājumu pārmaksa.
Priekšlikums
Biroja ieskatā visā noteikumu tekstā svītrojami vārdi iekavās "(kalendāra mēneša)", ja tie attiecināti uz norēķinu periodu - tāpat kā tie svītroti projekta 39.punktā, jo to, kas ir norēķinu periods, nosaka citi ārējie normatīvie akti:
1. Dabasgāzes tirdzniecības un lietošanas noteikumi: 2.20. norēķinu periods – laikposms, par kuru veic norēķinus. Norēķinu periods ir viens kalendāra mēnesis, ja puses nav vienojušās citādi.
2. Elektroenerģijas tirdzniecības un lietošanas noteikumi: 2.19. norēķinu periods – laikposms, par kuru veic norēķinus. Norēķinu periods ir viens kalendāra mēnesis, ja puses nav vienojušās citādi.
3. Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi: 2.4. norēķina periods – laikposms, par kuru uzskaita patērēto siltumenerģiju un par to samaksā.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
21. Ja maksas samazinājums norēķinu periodam (kalendāra mēnesim) pārsniedz rēķina summu par patērēto elektroenerģiju, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, elektroenerģijas tirgotājs vai lietotājs, kura elektrificētais objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja, kurā ir mājsaimniecības, rēķinam par patērēto elektroenerģiju piemēro tādu atbalsta apmēru, kas ir atbilstošs maksai par patērēto elektroenerģiju, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.
Priekšlikums
Skat.priekšlikumu pie 20.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
22. Lietotājs, kura elektrificētais objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja, kurā ir mājsaimniecības, uzkrāj daudzdzīvokļu mājai piemēroto atbalstu maksas samazinājumam par patērēto elektroenerģiju, kas norēķinu periodā (kalendāra mēnesī) pārsniedz rēķina summu par mājsaimniecības patērēto elektroenerģiju.
Priekšlikums
Skat.priekšlikumu pie 20.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
28. Maksas samazinājums norēķinu perioda (kalendāra mēneša) ietvaros nedrīkst pārsniegt faktisko rēķina summu par dabasgāzi, kā arī nedrīkst segt mājsaimniecības lietotāja parādsaistības pret dabasgāzes tirgotāju. Maksas samazinājumu nedrīkst piemērot patēriņa korekcijām par iepriekšējā norēķinu perioda patēriņu, kura rezultātā mājsaimniecības lietotājam ir radušās parādsaistības pret dabasgāzes tirgotāju vai izveidojusies maksājumu pārmaksa.
Priekšlikums
Skat.priekšlikumu pie 20.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
29. Ja maksas samazinājums norēķinu periodam (kalendāra mēnesim) pārsniedz rēķina summu par patērēto dabasgāzi, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, dabasgāzes tirgotājs vai lietotājs, kura gazificētais objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja, kurā ir mājsaimniecības, rēķinam par patērēto dabasgāzi piemēro tādu atbalsta apmēru, kas ir atbilstošs maksai par patērēto dabasgāzi, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, bet neiekļaujot tajā maksu par sistēmas pakalpojumiem.
Priekšlikums
Skat.priekšlikumu pie 20.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
30. Lietotājs, kura gazificētais objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja, kurā ir mājsaimniecības, uzkrāj daudzdzīvokļu mājai piemēroto atbalstu maksas samazinājumam par patērēto dabasgāzi, kas norēķinu periodā (kalendāra mēnesī) pārsniedz rēķina summu par mājsaimniecības patērēto dabasgāzi.
Priekšlikums
Skat.priekšlikumu pie 20.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
35. Maksas samazinājumu par centralizētās siltumapgādes pakalpojumu mājsaimniecības lietotājam un siltumenerģijas lietotājam, kura objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja, kurā ir mājsaimniecības, ja tas centralizētās siltumapgādes pakalpojumu saņem no siltumapgādes sistēmas operatora, kas šādu pakalpojumu sniedz saskaņā ar pašvaldības, kuras administratīvajā teritorijā atrodas siltumapgādes sistēmas operators, apstiprināto tarifu, nosaka 50 procentu apmērā no starpības starp apstiprināto siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu esošajā norēķinu periodā un Regulatora apstiprināto siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu mediānu, kas noteikta saskaņā ar šo noteikumu 36. punktā noteikto.
Priekšlikums
Skat.komentāru pie 9.punkta
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
51.2. birojs sagatavo rēķinu, pamatojoties uz energoapgādes komersanta elektroniski iesniegto, šo noteikumu 51.1. apakšpunktā norādīto iesniegumu;
Priekšlikums
Balstoties uz 51.1. punktā sniegto informāciju, EIKIS automātiski ģenerēs rēķinu. Šis jāsvītro vai jāprecizē.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
53. Ja birojs konstatē neatbilstības elektroenerģijas tirgotāja, dabasgāzes tirgotāja un siltumapgādes sistēmas operatora rīcībā saistībā ar maksas samazinājuma piemērošanu, tas veic šādas darbības, nosūtot elektroenerģijas tirgotājam, dabasgāzes tirgotājam un siltumapgādes sistēmas operatoram rakstveida paziņojumu:
Priekšlikums
Skat.komentāru pie 9.punkta
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
54. Ja birojs konstatē energoapgādes komersantam nepamatoti izmaksātu kompensāciju, tas pieņem lēmumu par nepamatoti izmaksātās kompensācijas atmaksu un informē par to energoapgādes komersantu.
Priekšlikums
Tā kā par atmaksu jāpieņem lēmums - administratīvais akts un Administratīvā procesa likums noteic, ka viena no tā obligātajām sastāvdaļām ir adresāts, proti, administratīvais akts, kurā nav norādīts adresāts un kurš likumā noteiktajā kārtībā netiek adresātam paziņots, nav spēkā, aicinām svītrot lieko teikuma daļu: "un informē par to energoapgādes komersantu".

Līdzīgs regulējums ir, piemēram, Dabasgāzes tirdzniecības un lietošanas noteikumu 168.9 prim punktā (ja Būvniecības valsts kontroles birojs konstatē nepamatoti pieprasītu un izmaksātu kompensāciju, tas pieņem lēmumu par nepamatoti izmaksātās kompensācijas atmaksāšanu).
Piedāvātā redakcija
Ja birojs konstatē energoapgādes komersantam nepamatoti izmaksātu kompensāciju, tas pieņem lēmumu par nepamatoti izmaksātās kompensācijas atmaksu.
22.
Noteikumu projekts
58. Siltumapgādes sistēmas operators nodrošina, ka neatkarīgi no lietotāja izvēlētā norēķinu veida lietotājs saņem šo noteikumu 34. un 35. punktā noteikto maksas samazinājumu katrā norēķinu periodā.
Priekšlikums
Skat.komentāru pie 9.punkta
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
83. Siltumapgādes sistēmas operatori katru mēnesi līdz mēneša sestajam datumam EIKIS sniedz šādus datus, kas fiksēti mēneša pirmajā datumā:
Priekšlikums
Skat.komentāru pie 9.punkta
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
84. Datu apmaiņa starp elektroenerģijas sadales sistēmas operatoru, dabasgāzes sadales sistēmas operatoru, siltumapgādes sistēmas operatoru, administrēšanas lietojumprogrammu un EIKIS notiek šādā kārtībā:
Priekšlikums
Skat.komentāru pie 9.punkta
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
84.3. elektroenerģijas sadales sistēmas operators, dabasgāzes sistēmas operators un siltumapgādes sistēmas operators, kurš saņēmis no EIKIS šo noteikumu 84.2. apakšpunktā minētos atgrieztos datus, atkārtoti līdz mēneša 18. datumam iesniedz EIKIS labotus, šo noteikumu 81., 82.​​​​​ un 83. punktā minētos datus;
Priekšlikums
Skat.komentāru pie 9.punkta
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
84.4. EIKIS līdz mēneša 25. datumam nosūta elektroenerģijas sadales sistēmas operatoram šo noteikumu 81. punktā minētos datus par objektiem, kuros ir identificētas mājsaimniecības, kas atbilst šo noteikumu 2. punktā minētajam nosacījumam;
Priekšlikums
Skat.komentāru pie 9.punkta
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
84.5. EIKIS līdz mēneša 25. datumam nosūta dabasgāzes sadales sistēmas operatoram šo noteikumu 82. punktā minētos datus par objektiem, kuros ir identificētas mājsaimniecības, kas atbilst šo noteikumu 2. punktā minētajam nosacījumam;
Priekšlikums
Skat.komentāru pie 9.punkta
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
84.6. EIKIS līdz mēneša 25. datumam nosūta siltumapgādes sistēmas operatoriem šo noteikumu 83. punktā minētos datus par objektiem, kuros ir identificētas mājsaimniecības, kas atbilst šo noteikumu 2. punktā minētajam nosacījumam.
Priekšlikums
Skat.komentāru pie 9.punkta
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
86.3.4. elektroenerģijas lietotājs, kura objektā ir mājsaimniecības, atbalsta piemērošanas perioda ietvaros veikto norēķinu noslēguma perioda beigās ieskaita šo noteikumu 86.3.3. apakšpunktā minēto pārkompensāciju biroja kontā Valsts kasē.
Priekšlikums
Birojs vērš uzmanību, ka apakšpunktā noteiktais dublē projekta 23.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
88. Datu apmaiņa starp centralizētās siltumapgādes sistēmas operatoru un siltumenerģijas lietotāju, kura objektā ir mājsaimniecības, vai tā pilnvaroto personu un rēķinu izrakstīšana notiek šādā kārtībā:
Priekšlikums
Skat.komentāru pie 9.punkta
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
88. Datu apmaiņa starp centralizētās siltumapgādes sistēmas operatoru un siltumenerģijas lietotāju, kura objektā ir mājsaimniecības, vai tā pilnvaroto personu un rēķinu izrakstīšana notiek šādā kārtībā:
Priekšlikums
Birojs vērš uzmanību, ka nav pamata ietvert īpašu norādi par pilnvaroto personu, jo jebkuram atbilstoši regulējumā noteiktajai kārtībai ir tiesības pilnvarot citu personu veikt noteiktas darbības. Tādēļ aicinām svītrot vārdus "vai tā pilnvaroto personu".
Piedāvātā redakcija
Datu apmaiņa starp centralizētās siltumapgādes sistēmas operatoru un siltumenerģijas lietotāju, kura objektā ir mājsaimniecības, un rēķinu izrakstīšana notiek šādā kārtībā:
32.
Noteikumu projekts
88.1.2. siltumenerģijas lietotājs, kura objektā ir mājsaimniecības, vai tā pilnvarotā persona trīs darba dienu laikā no šo noteikumu 88.1.1. apakšpunktā minētās informācijas saņemšanas nodod siltumapgādes sistēmas operatoram informāciju par objektam piegādāto siltumenerģijas daudzumu megavatstundās, sadalot to divās daļās - objektam piegādātais siltumenerģijas daudzums megavatstundās, kam piemērojams šo noteikumu 34. un 35. punktā noteiktais atbalsts atbilstoši no centralizētā siltumapgādes sistēmas operatora saņemtajai, šo noteikumu 88.1.1. apakšpunktā minētajai informācijai, un objektam piegādātais siltumenerģijas daudzums megavatstundās, kam nav piemērojams šo noteikumu 34. un 35. punktā noteiktais atbalsts.
Priekšlikums
Birojs vērš uzmanību, ka nav pamata ietvert īpašu norādi par pilnvaroto personu, jo jebkuram atbilstoši regulējumā noteiktajai kārtībai ir tiesības pilnvarot citu personu veikt noteiktas darbības. Tādēļ aicinām svītrot vārdus "vai tā pilnvarotā persona".
Piedāvātā redakcija
siltumenerģijas lietotājs, kura objektā ir mājsaimniecības trīs darba dienu laikā no šo noteikumu 88.1.1. apakšpunktā minētās informācijas saņemšanas nodod siltumapgādes sistēmas operatoram informāciju par objektam piegādāto siltumenerģijas daudzumu megavatstundās, sadalot to divās daļās - objektam piegādātais siltumenerģijas daudzums megavatstundās, kam piemērojams šo noteikumu 34. un 35. punktā noteiktais atbalsts atbilstoši no centralizētā siltumapgādes sistēmas operatora saņemtajai, šo noteikumu 88.1.1. apakšpunktā minētajai informācijai, un objektam piegādātais siltumenerģijas daudzums megavatstundās, kam nav piemērojams šo noteikumu 34. un 35. punktā noteiktais atbalsts.
33.
Noteikumu projekts
88.1.4. siltumenerģijas lietotājs, kura objektā ir mājsaimniecības, vai tā pilnvarotā persona piecu darba dienu laikā no šo noteikumu 88.1.3. apakšpunktā minētās informācijas saņemšanas izraksta rēķinus par piegādāto siltumenerģiju, piemērojot apakšlietotājiem atbalstu atbilstoši no centralizētās siltumapgādes sistēmas operatora saņemtajai, šo noteikumu 88.1.3. apakšpunktā noteiktajai informācijai;
Priekšlikums
Birojs vērš uzmanību, ka nav pamata ietvert īpašu norādi par pilnvaroto personu, jo jebkuram atbilstoši regulējumā noteiktajai kārtībai ir tiesības pilnvarot citu personu veikt noteiktas darbības. Tādēļ aicinām svītrot vārdus "vai tā pilnvarotā persona".
Piedāvātā redakcija
siltumenerģijas lietotājs, kura objektā ir mājsaimniecības, piecu darba dienu laikā no šo noteikumu 88.1.3. apakšpunktā minētās informācijas saņemšanas izraksta rēķinus par piegādāto siltumenerģiju, piemērojot apakšlietotājiem atbalstu atbilstoši no centralizētās siltumapgādes sistēmas operatora saņemtajai, šo noteikumu 88.1.3. apakšpunktā noteiktajai informācijai;
34.
Noteikumu projekts
89. Ja siltumenerģijas lietotājs, kura objektā ir mājsaimniecības, vai tā pilnvarotā persona neiesniedz centralizētās siltumapgādes sistēmas operatoram šo noteikumu 88.1.2. un 88.2.2. apakšpunktā norādīto informāciju 88.1.2. un 88.2.2. apakšpunktā noteiktajā termiņā, centralizētās siltumapgādes sistēmas operators nepiemēro šo noteikumu 34. un 35. punktā minēto atbalstu par objektam piegādāto siltumenerģiju.
Priekšlikums
Skat.komentāru pie 9.punkta
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
89. Ja siltumenerģijas lietotājs, kura objektā ir mājsaimniecības, vai tā pilnvarotā persona neiesniedz centralizētās siltumapgādes sistēmas operatoram šo noteikumu 88.1.2. un 88.2.2. apakšpunktā norādīto informāciju 88.1.2. un 88.2.2. apakšpunktā noteiktajā termiņā, centralizētās siltumapgādes sistēmas operators nepiemēro šo noteikumu 34. un 35. punktā minēto atbalstu par objektam piegādāto siltumenerģiju.
Priekšlikums
Birojs vērš uzmanību, ka nav pamata ietvert īpašu norādi par pilnvaroto personu, jo jebkuram atbilstoši regulējumā noteiktajai kārtībai ir tiesības pilnvarot citu personu veikt noteiktas darbības. Tādēļ aicinām svītrot vārdus "vai tā pilnvarotā persona".
Piedāvātā redakcija
Ja siltumenerģijas lietotājs, kura objektā ir mājsaimniecības, neiesniedz centralizētās siltumapgādes sistēmas operatoram šo noteikumu 88.1.2. un 88.2.2. apakšpunktā norādīto informāciju 88.1.2. un 88.2.2. apakšpunktā noteiktajā termiņā, centralizētās siltumapgādes sistēmas operators nepiemēro šo noteikumu 34. un 35. punktā minēto atbalstu par objektam piegādāto siltumenerģiju.
36.
Noteikumu projekts
91. Birojs uzglabā auditācijas pierakstus elektroniskā formātā un nosaka metodes un rīkus auditācijas pierakstu analizēšanai.
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas tiek saprasts ar metodēm un rīkiem auditācijas pierakstu analizēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
94. Elektroenerģijas sadales sistēmas operators, dabasgāzes sadales sistēmas operators, siltumapgādes sistēmas operatori, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra un Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde nodrošina datu apmaiņu ar EIKIS ne vēlāk, kā sešu mēnešu laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā.
Priekšlikums
Skat.komentāru pie 9.punkta
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
95. Izmaksas, kas elektroenerģijas sadales sistēmas operatoram, dabasgāzes sadales sistēmas operators un siltumapgādes sistēmas operatoriem ir radušās Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likumā un šo noteikumu ietvaros noteiktā pienākuma izpildei, ir uzskatāmas kā pamatotās izmaksas likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" izpratnē.
Priekšlikums
Skat.komentāru pie 9.punkta
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzu precizēt anotāciju atbilstoši biroja sniegtajiem priekšlikumiem un iebildumiem
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā "Maksas samazinājums par patērēto elektroenerģiju" ir norādīts, ka atbalsts ir 8EUR iekļaujot PVN, savukārt pie aprēķina formulā PVN ne kur neparādās un arī MWh cena 160 eur nav norādīta vai tā ir ar iekļautu PVN vai nav. Lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-