Atzinums

Projekta ID
23-TA-999
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta 2.pantā piedāvātā 365.1 panta septītā daļa paredz, ka Ministru kabinets nosaka arestēto kapitālsabiedrības vai kooperatīvās sabiedrības kapitāla daļu (akciju) vai paju pārvaldīšanas kārtību, pārvaldīšanas izdevumu aprēķināšanas un pieprasījuma iesniegšanas par līdzekļu piešķiršanu no valsts pamatbudžeta kārtību, arestēto kapitālsabiedrības vai kooperatīvās sabiedrības kapitāla daļu (akciju) vai paju pārvaldnieka atbildību un pārvaldīšanas izdevumu segšanas kārtību. Uzskatām, ka pieprasījuma iesniegšanas par līdzekļu piešķiršanu no valsts pamatbudžeta kārtība ir jāsvītro un jāparedz tikai pārvaldīšanas izdevumu aprēķināšanas un segšanas kārtība, ņemot vērā, ka pieprasījumi par līdzekļu piešķiršanu no valsts pamatbudžeta netiks sniegti, jo pārvaldīšanas izdevumi tiks segti Ekonomikas ministrijas budžetā minētajam mērķim paredzētā finansējuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
(7) Ministru kabinets nosaka arestēto kapitālsabiedrības vai kooperatīvās sabiedrības kapitāla daļu (akciju) vai paju pārvaldīšanas kārtību, pārvaldīšanas izdevumu aprēķināšanas un segšanas kārtību, kā arī arestēto kapitālsabiedrības vai kooperatīvās sabiedrības kapitāla daļu (akciju) vai paju pārvaldnieka atbildību.
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Norādām, ka anotācijas 3.sadaļā sniegtā informācija ir pretrunīga, jo atbilstoši 1.-5.punktam likumprojektam nav ietekmes uz valsts budžetu, bet vienlaikus punktā “Cita informācija” minēti SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” arestēto kapitālsabiedrības vai kooperatīvās sabiedrības kapitāla daļu (akciju) vai paju pārvaldīšanas izdevumi gadā 1 419 000 euro apmērā, ko paredzēts pieprasīt no valsts pamatbudžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".  Ņemot vērā, ka norādītais mērķis neatbilst Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 41.punktā paredzētajam, turklāt Ekonomikas ministrijai finansējums būs nepieciešams ik gadu, attiecīgi nav atbalstāms  Tieslietu ministrijas piedāvātais finansēšanas avots. Atkārtoti norādām, ka jautājums par Ekonomikas ministrijai papildu nepieciešamo finansējumu  skatāms Ministru kabinetā likumprojekta “Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam” sagatavošanas procesā un likumprojekts virzāms izskatīšanai Ministru kabinetā un arī Ekonomikas ministrija nosakāma par arestēto kapitālsabiedrības vai kooperatīvās sabiedrības kapitāla daļu (akciju) vai paju pārvaldīšanas funkcijas īstenotāju tika pēc tam, kad valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas procesā tiks atrisināts jautājums par finansējuma nodrošināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Izziņas par atzinumos sniegtajiem iebildumiem, kas pievienota pie papildu dokumentiem, 16. punktā norādīts, ka priekšlikums ņemts vērā, taču uzskatām, ka norādītā informācija nesniedz skaidrojumu.
Ņemot vērā, ka SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” atbilstoši Eiropas Savienības nacionālo un reģionālo kontu metodoloģijai (EKS) ir klasificēta vispārējās valdības sektorā un ar savu saimniecisko un finanšu darbību ietekmē vispārējās valdības budžeta bilanci un parādu, lūdzam papildināt anotācijas 3. sadaļu ar skaidru norādi kā bilancē tiks uzskaitīti arestēto kapitālsabiedrību vai kooperatīvo sabiedrību kapitāla daļu (akciju) vai paju aktīvi.
Ņemot vērā minēto, atkārtoti lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļu un Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu ar informāciju par indikatīvo likumprojekta ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci sadalījumā pa gadiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļā norādīto kārtējo gadu un turpmākos gadus, ņemot vērā, ka šobrīd ir 2024.gads.
 
Piedāvātā redakcija
-