Projekta ID
22-TA-2298Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
04.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
No Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumos Nr. 555 "Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība"" (turpmāk – projekts) sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (turpmāk – anotācija) 1.3. apakšsadaļā ietvertās informācijas izriet, ka projektā paredzēti vairāki grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumos Nr. 555 "Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība" (turpmāk – noteikumi) atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 24. marta noteikumos Nr. 268 "Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās medicīniskās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu" un Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 317 "Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra izveides, papildināšanas un uzturēšanas kārtība" noteiktajam. Tā, piemēram projekta 14. punkts paredz iekļaut māsu noteikumu 4. pielikuma 6.2. apakšpunktā, ņemot vērā tās profesionālo kompetenci, kas noteikta Ministru kabineta 2009. gada 24. marta noteikumu Nr. 268 "Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās medicīniskās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu" 497. punktā.
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 24. marta noteikumu Nr. 268 "Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās medicīniskās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu" 497. punktā ir minēta māsa (vispārējās aprūpes māsa). Tāpat arī Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumu Nr. 317 "Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra izveides, papildināšanas un uzturēšanas kārtība" 4.2. apakšpunktā ir minēta māsa (vispārējās aprūpes māsa). Līdz ar to nav skaidra termina "māsa" lietošana projektā.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projektā paredzētos noteikumu grozījumus, kuros tiek lietots termins "māsa", un nepieciešamības gadījumā attiecīgi precizēt tos, kā arī papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 24. marta noteikumu Nr. 268 "Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās medicīniskās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu" 497. punktā ir minēta māsa (vispārējās aprūpes māsa). Tāpat arī Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumu Nr. 317 "Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra izveides, papildināšanas un uzturēšanas kārtība" 4.2. apakšpunktā ir minēta māsa (vispārējās aprūpes māsa). Līdz ar to nav skaidra termina "māsa" lietošana projektā.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projektā paredzētos noteikumu grozījumus, kuros tiek lietots termins "māsa", un nepieciešamības gadījumā attiecīgi precizēt tos, kā arī papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka projekta 5. punktā paredzētajā noteikumu 14.3. apakšpunktā ietvertais regulējums par ārsta palīgu, kuri strādā Valsts robežsardzes aizturēto ārzemnieku izmitināšanas centra ārstniecības iestādē, tiesībām izrakstīt ambulatorajai ārstēšanai paredzētās no valsts budžeta līdzekļiem kompensējamās zāles un medicīniskās ierīces atbilstoši normatīvajos aktos par recepšu izrakstīšanu noteiktajai kārtībai ir neskaidrs. Proti, Ministru kabineta 2005. gada 8. marta noteikumu Nr. 175 "Recepšu veidlapu izgatavošanas un uzglabāšanas, kā arī recepšu izrakstīšanas un uzglabāšanas noteikumi" 33.1 punktā paredzēts regulējums par ārsta palīga (feldšera), kurš strādā Ieslodzījuma vietu pārvaldes ārstniecības iestādē, tiesībām izrakstīt zāles un medicīniskās ierīces, kuru iegādes izdevumus pacientam daļēji vai pilnībā sedz no zāļu iegādes izdevumu kompensācijai piešķirtajiem līdzekļiem atbilstoši kompensācijas kārtībai. Savukārt regulējums par ārsta palīgu, kuri strādā Valsts robežsardzes aizturēto ārzemnieku izmitināšanas centra ārstniecības iestādē, tiesībām izrakstīt ambulatorajai ārstēšanai paredzētās no valsts budžeta līdzekļiem kompensējamās zāles un medicīniskās ierīces Ministru kabineta 2005. gada 8. marta noteikumos Nr. 175 "Recepšu veidlapu izgatavošanas un uzglabāšanas, kā arī recepšu izrakstīšanas un uzglabāšanas noteikumi" nav paredzēts. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 5. punktā paredzētajā noteikumu 14.3. apakšpunktā ietverto regulējumu un anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot, ka Bērnu tiesību aizsardzības likuma 5. panta pirmās daļas 2. punkts cita starpā paredz, ka bērna tiesību aizsardzību valstī nodrošina veselības aprūpes iestādes, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot, ka Bērnu tiesību aizsardzības likuma 6. panta 2.1 daļas 3. un 13. punkts paredz, ka, nosakot bērna labākās intereses, nepieciešams tiekties uz bērna situācijas ilgtspējīgu risinājumu, atbilstoši situācijai ņemot vērā, cik lielā mērā veicamie pasākumi nodrošina bērna vajadzībām atbilstošu veselības aizsardzību, citus bērna attīstībai un labklājībai nozīmīgus apstākļus, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot, ka noteikumos ir regulējums par veselības aprūpes pakalpojumiem, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju par to, ka noteikumos ir paredzēti ārstniecības pakalpojumi.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam saskaņot projekta 4. punktā paredzētajā noteikumu 13.6. apakšpunktā vārdus "aizturēto ārzemnieku izmitināšanas centrā" un projekta 5. punktā paredzētajā noteikumu 14.3. apakšpunktā vārdus "Valsts robežsardzes aizturēto ārzemnieku izmitināšanas centra".
Vienlaikus lūdzam izvērtēt arī projekta 21. punktā paredzētajā noteikumu 16. pielikuma 4.1.3. apakšpunktā minēto vārdu "patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā nodarbināta ārsta, kā arī aizturēto ārzemnieku izmitināšanas centrā nodarbināta ārsta" lietošanu un attiecīgi precizēt tos.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt arī projekta 21. punktā paredzētajā noteikumu 16. pielikuma 4.1.3. apakšpunktā minēto vārdu "patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā nodarbināta ārsta, kā arī aizturēto ārzemnieku izmitināšanas centrā nodarbināta ārsta" lietošanu un attiecīgi precizēt tos.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ievērojot, ka noteikumu 4., 5., 11. un 15. pielikums tiek izteikts jaunā redakcijā, lūdzam precizēt projektā paredzēto noteikumu 4., 5., 11. un 15. pielikumu, nenorādot svītrotās un prim vienības. Vienlaikus lūdzam attiecīgi precizēt projektā paredzētā noteikumu pielikuma vienību numerāciju.
Piedāvātā redakcija
-