Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
22-TA-1819
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
06.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ministru kabineta 2006. gada 25. jūlija noteikumu Nr. 618 "Kārtība, kādā valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības ārvalstu valdību un starpvalstu organizāciju īpašumā" 6. punkts paredz, ka valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības, slēdzot rakstisku līgumu, ja atsavināmās valsts kustamās mantas kopējā vērtība saskaņā ar grāmatvedības uzskaites datiem pārsniedz 1000 euro. Ņemot vērā atsavināmās valsts kustamās mantas kopējo vērtību, lai tās nodošana noritētu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, ir slēdzams rakstisks līgums. Lūdzam attiecīgi precizēt rīkojuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 11.1 panta ceturtā daļa paredz, ka kapitālsabiedrība dāvināšanai (ziedošanai) vispārējam atbalstam Ukrainas sabiedrībai drīkst atvēlēt ne vairāk par 20 procentiem no iepriekšējā pārskata gada peļņas summas, kas samazināta par kapitālsabiedrības attiecīgajā pārskata gadā saņemto valsts budžeta dotāciju Covid-19 radītās krīzes seku mazināšanai. Dāvinājumi (ziedojumi) vispārējam atbalstam Ukrainas sabiedrībai, ieskaitot Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 10. panta otrās daļas 1. punktā minētos dāvinājumus (ziedojumus), nedrīkst pārsniegt Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 11. panta pirmajā daļā noteikto apmēru.
Uz SIA “Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca” kā kapitālsabiedrību ir attiecināmi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 11.1 panta ceturtajā daļā minētie ierobežojumi, proti, ņemot vērā publiski pieejamo informāciju par SIA “Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca” iepriekšējā pārskata gada peļņas summu un, salīdzinot to ar Ukrainai dāvināmo zāļu summu, redzams, ka dāvināmo zāļu summa būtiski pārsniedz to, ko pašlaik saskaņā ar spēkā esošiem normatīvajiem aktiem SIA Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca” ir tiesīga dāvināt. Līdz ar to vēršam uzmanību, ka rīkojuma projektā paredzētais regulējums ir pretrunā likumam.

 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam sniegt skaidrojumu Ministru kabineta rīkojuma projekta 1. punktā minētajam vārdam "Ziņojums".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt tiesību akta projekta "Par medicīnisko ierīču un zāļu ziedošanu Ukrainai." sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma 1.3. apakšadaļā atsauces uz normatīvo aktu vienībām, proti, korekti ir Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 11.1 panta ceturtā daļa un Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 43.1 pants.
Piedāvātā redakcija
-