Projekta ID
22-TA-3386Atzinuma sniedzējs
AS "Sadales tīkls"
Atzinums iesniegts
27.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
AS "Sadales tīkls" kā elektroenerģijas sadales sistēmas operatora un inženiertīklu turētāja, kura infrastruktūra izvietota visā Latvijas teritorijā (tostarp dzelzceļa zemes nodalījuma joslās gan gar dzelzceļa sliedēm, gan šķērsojot dzelzceļa sliedes), sekmīgai attīstībai un efektīvai resursu plānošanai ir vitāli svarīgi, lai Latvijas Republikas normatīvais regulējums būtu kvalitatīvs, izvērtēts, saskanīgs un piemērošanā efektīvs, neradot nevajadzīgu slogu (tostarp neplānotas un neprognozējamas izmaksas, kuras visticamāk gulsies uz Latvijas sabiedrību) un sarežģījumus (neskaidrības vai tiesību normu kolīzijas) tā piemērošanā.
Izskatot Satiksmes ministrijas precizēto Noteikumu projektu, kā arī izziņā norādīto pamatojumu, AS "Sadales tīkls" neatbalsta Noteikumu projekta tālāku virzību šādā redakcijā un uztur visus iepriekš paustos iebildumus attiecībā uz Noteikumu projekta 12.punktu, lūdzot to svītrot, proti:
1) Noteikumu projekta 12.punkts pārsniedz Ministru kabinetam Dzelzceļa likuma 15.panta otrajā daļā noteikto deleģējuma apjomu;
2) Noteikumu projekta 12.punkts ir pretrunā augstāka juridiskā spēka tiesību normām;
3) inženierbūvju pārvietošanas izmaksu segšanas kārtība jau noteikta augstāka juridiskā spēka normatīvajos aktos - Enerģētikas likumā vai Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā – un Dzelzceļa likumā likumdevējs nav paredzējis no vispārējās kārtības atšķirīgu regulējumu;
4) nav saskatāms un Noteikumu projekta anotācijā vai izziņā sniegts objektīvs pamatojums atšķirīgam tiesiskajam regulējumam attiecībā uz dzelzceļa zemes nodalījuma joslām un vispārējā pārvietošanas izmaksu segšanas principa - inženierbūvju pārvietošana tiek veikta par nekustamā īpašuma īpašnieka līdzekļiem – maiņai;
5) Noteikumu projekta 12.punkts neveicina efektīvu un lietderīgu valstij piederošo resursu izmantošanu, uzliekot citiem inženiertīklu turētājiem (tostarp Latvijas valstij tieši vai pastarpināti piederošiem) nesamērīgas vai neprognozējamas izmaksas.
Papildus darām zināmu, ka AS "Sadales tīkls" saskaņā ar 10 gadu attīstības plānu nosaka stratēģiskos mērķus attiecīgajam periodam un savus kapitālieguldījumus konkrētos projektos, pieejamos resursus un rīcību šo resursu izlietošanai plāno trīs gadu periodam. Enerģētikas likumā, kā arī Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā ietvertais princips veiksmīgi darbojas un, ja rodas nepieciešamība pārvietot kāda cita inženiertīklu turētājam piederošu objektu, AS "Sadales tīkls" līdzīgi kā citi inženiertīklu turētāji šādas izmaksas savlaicīgi plāno un iekļauj attiecīgā projekta budžetā. Ja tiek veiktas izmaiņas vispārējā infrastruktūras pārvietošanas izmaksu segšanas principā, AS "Sadales tīkls" kā regulēts sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kura elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu apstiprina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, būs spiests iekļaut šādas izmaksas tarifā, par ko maksās visa Latvijas sabiedrība.
Izskatot Satiksmes ministrijas precizēto Noteikumu projektu, kā arī izziņā norādīto pamatojumu, AS "Sadales tīkls" neatbalsta Noteikumu projekta tālāku virzību šādā redakcijā un uztur visus iepriekš paustos iebildumus attiecībā uz Noteikumu projekta 12.punktu, lūdzot to svītrot, proti:
1) Noteikumu projekta 12.punkts pārsniedz Ministru kabinetam Dzelzceļa likuma 15.panta otrajā daļā noteikto deleģējuma apjomu;
2) Noteikumu projekta 12.punkts ir pretrunā augstāka juridiskā spēka tiesību normām;
3) inženierbūvju pārvietošanas izmaksu segšanas kārtība jau noteikta augstāka juridiskā spēka normatīvajos aktos - Enerģētikas likumā vai Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā – un Dzelzceļa likumā likumdevējs nav paredzējis no vispārējās kārtības atšķirīgu regulējumu;
4) nav saskatāms un Noteikumu projekta anotācijā vai izziņā sniegts objektīvs pamatojums atšķirīgam tiesiskajam regulējumam attiecībā uz dzelzceļa zemes nodalījuma joslām un vispārējā pārvietošanas izmaksu segšanas principa - inženierbūvju pārvietošana tiek veikta par nekustamā īpašuma īpašnieka līdzekļiem – maiņai;
5) Noteikumu projekta 12.punkts neveicina efektīvu un lietderīgu valstij piederošo resursu izmantošanu, uzliekot citiem inženiertīklu turētājiem (tostarp Latvijas valstij tieši vai pastarpināti piederošiem) nesamērīgas vai neprognozējamas izmaksas.
Papildus darām zināmu, ka AS "Sadales tīkls" saskaņā ar 10 gadu attīstības plānu nosaka stratēģiskos mērķus attiecīgajam periodam un savus kapitālieguldījumus konkrētos projektos, pieejamos resursus un rīcību šo resursu izlietošanai plāno trīs gadu periodam. Enerģētikas likumā, kā arī Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā ietvertais princips veiksmīgi darbojas un, ja rodas nepieciešamība pārvietot kāda cita inženiertīklu turētājam piederošu objektu, AS "Sadales tīkls" līdzīgi kā citi inženiertīklu turētāji šādas izmaksas savlaicīgi plāno un iekļauj attiecīgā projekta budžetā. Ja tiek veiktas izmaiņas vispārējā infrastruktūras pārvietošanas izmaksu segšanas principā, AS "Sadales tīkls" kā regulēts sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kura elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu apstiprina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, būs spiests iekļaut šādas izmaksas tarifā, par ko maksās visa Latvijas sabiedrība.
Piedāvātā redakcija
-