Projekta ID
22-TA-2988Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
08.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" (turpmāk - RAKUS) stratēģisko mērķi tiek rosināts noteikt identisku ar sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca" (turpmāk - PSKUS) stratēģisko mērķi. Lūdzam ņemt vērā, ka valstij kā akcionāram viena stratēģiskā mērķa sasniegšanai nav nepieciešams īstenot līdzdalību vairākās kapitālsabiedrībās, jo vienota aktīvu pārvaldība nodrošinātu koordinētāku un mērķtiecīgāku šāda stratēģiskā mērķa sasniegšanu
Tiesību akta anotācijā norādīts, ka RAKUS palīdzība tiek sniegta tādos profilos, kas nav pieejama citās Latvijas stacionārās ārstniecības iestādēs, piemēram, mikroķirurģijas, plastiskās un rekonstruktīvās ķirurģijas, izgulējumu ārstēšana, toksikoloģijas un sepses, politraumas profilā, apdegumu un apsaldējumu ārstēšanā, bērnu surdoloģijā, cilmes šūnu transplantācijā, tuberkulozes, HIV/AIDS ārstēšanā un stereotaktiskā staru terapijā onkoloģiskiem pacientiem, turpretī PSKUS ir vadošā ārstniecības iestāde kardioloģijas jomā, kurā stacionārā palīdzība tiek sniegta tādos profilos, kas nav pieejami citās Latvijas stacionārās ārstniecības iestādēs, piemēram, sejas un žokļu rekonstrukcija, Černobiļas atomelektrostacijas (turpmāk – AES) avārijas seku likvidēšanas dalībnieku un Černobiļas AES avārijas rezultātā cietušo personu veselības stāvokļa novērošana un slimību, invaliditātes un personas nāves cēloņsakarību ar Černobiļas AES avāriju noteikšana, un minēto personu uzskaites veikšana, kā arī minētas citas atšķirības darbības profilā.
Līdz ar norādīto, lūdzam atkārtoti izvērtēt RAKUS un PSKUS darbības specifiku kontekstā ar kapitālsabiedrību stratēģisko uzdevumu, un vispārējā stratēģiskā mērķa aprakstā iekļaujot teritoriālās vai darbības nozaru (specializāciju) atšķirību.
Tiesību akta anotācijā norādīts, ka RAKUS palīdzība tiek sniegta tādos profilos, kas nav pieejama citās Latvijas stacionārās ārstniecības iestādēs, piemēram, mikroķirurģijas, plastiskās un rekonstruktīvās ķirurģijas, izgulējumu ārstēšana, toksikoloģijas un sepses, politraumas profilā, apdegumu un apsaldējumu ārstēšanā, bērnu surdoloģijā, cilmes šūnu transplantācijā, tuberkulozes, HIV/AIDS ārstēšanā un stereotaktiskā staru terapijā onkoloģiskiem pacientiem, turpretī PSKUS ir vadošā ārstniecības iestāde kardioloģijas jomā, kurā stacionārā palīdzība tiek sniegta tādos profilos, kas nav pieejami citās Latvijas stacionārās ārstniecības iestādēs, piemēram, sejas un žokļu rekonstrukcija, Černobiļas atomelektrostacijas (turpmāk – AES) avārijas seku likvidēšanas dalībnieku un Černobiļas AES avārijas rezultātā cietušo personu veselības stāvokļa novērošana un slimību, invaliditātes un personas nāves cēloņsakarību ar Černobiļas AES avāriju noteikšana, un minēto personu uzskaites veikšana, kā arī minētas citas atšķirības darbības profilā.
Līdz ar norādīto, lūdzam atkārtoti izvērtēt RAKUS un PSKUS darbības specifiku kontekstā ar kapitālsabiedrību stratēģisko uzdevumu, un vispārējā stratēģiskā mērķa aprakstā iekļaujot teritoriālās vai darbības nozaru (specializāciju) atšķirību.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Anotācijas pielikumā "Valsts līdzdalības kapitālsabiedrībās izvērtējums", ietverts pakalpojumu tirgus vērtējums attiecībā uz dažādām veselības pakalpojumu grupām un izteikti konkrēti apgalvojumi, bet tajā norādītās ziņas nav pamatotas ar konkrētiem datiem - ziņām par citu tirgus dalībnieku salīdzinošajiem rādītājiem. Vienlaikus dokumentu paketē nav ietverts arī dokuments, kas liecinātu par notikušām konsultācijām ar privātā sektora tirgus dalībnieku pārstāvjiem, līdz ar ko nav iespējams spriest nedz par izvērtējumā ietverto apgalvojumu atbilstību faktiskajai situācijai, ne par tirgus dalībnieku attieksmi attiecībā uz valsts kapitālsabiedrības piedāvāto pakalpojumu klāstu. Norādām, ka atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta otrās un septītās daļas noteikumiem, veicot izvērtējumu, publiskai personai ir pienākums konsultēties ar kompetentajām institūcijām konkurences aizsardzības jomā un komersantus pārstāvošām biedrībām vai nodibinājumiem, līdz ar ko sagaidāms, ka līdzdalības izvērtējumā tiks atspoguļoti šādu konsultāciju rezultāti. Lūdzam ņemt vērā, ka tieši konsultāciju gaitā iegūtie ieinteresēto pušu vērtējumi un iebildumi ir viens no svarīgākajiem instrumentiem akcionāra turpmākas rīcības plānošanai un akcionāra labāko interešu īstenošanai, un palīdz samērot valsts un tirgus dalībnieku intereses. Arī VADDA iesniegtais atzinums liecina, ka izvērtējumā ietvertā informācija un apgalvojumi nav ar pietiekamu detalizācijas pakāpi un veselības pakalpojumu tirgus dalībniekiem varētu būt ieteikumi, kas nozīmīgi turpmākās veselības aprūpes kapitālsabiedrību darbības plānošanā. Ņemot vērā norādīto, lūdzam pievienot dokumentu paketei dokumentus, kas apliecina konsultāciju ar ieinteresētajām pusēm rezultātus.
Piedāvātā redakcija
-
