Projekta ID
24-TA-807Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
30.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
6. Institūcijas pēc šo noteikumu 4.punktā minēto dokumentu saņemšanas:
Iebildums
Iebildums
Nepieciešams precizēt 6.2.punkta redakciju, norādot kāda fakta konstatēšana veicama
Piedāvātā redakcija:
Izteikt 6.2.punktu šādā redakcijā:
6.2. par nekustamā īpašuma pārņemšanu noformē nekustamā īpašuma pārņemšanas fakta konstatācijas aktu, kurā norāda:
6.2.1. īpašuma adresi, kadastra numuru;
6.2.2. īpašuma faktisko stāvokli nodošanas brīdī;
6.2.3. uz īpašumu pieteiktos zināmos prasījumus un saistības.
Nepieciešams precizēt 6.2.punkta redakciju, norādot kāda fakta konstatēšana veicama
Piedāvātā redakcija:
Izteikt 6.2.punktu šādā redakcijā:
6.2. par nekustamā īpašuma pārņemšanu noformē nekustamā īpašuma pārņemšanas fakta konstatācijas aktu, kurā norāda:
6.2.1. īpašuma adresi, kadastra numuru;
6.2.2. īpašuma faktisko stāvokli nodošanas brīdī;
6.2.3. uz īpašumu pieteiktos zināmos prasījumus un saistības.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
11. Valstij piekritīgā nekustamā īpašuma pārņēmēja pamatotu atteikumu pārņemt valstij piekritīgo nekustamo īpašumu nosūta Valsts ieņēmumu dienestam ne vēlāk kā 15 (piecpadsmit) darba dienu laikā no Valsts ieņēmumu dienesta uzaicinājuma nosūtīšanas dienas. Zemkopības ministrija attiecībā par meža zemi nevar atteikties pieņemt nekustamo īpašumu, ja nekustamajam īpašumam ir atsavināšanas ierobežojums.
Iebildums
Iebildums
Pašvaldībai nav iespējams ievērot 15 darba dienu termiņu, jo Pašvaldību likuma 10.panta pirmās daļas 16.punkts paredz ekskluzīvu pašvaldības domes tiesību lemt par nekustamā īpašuma iegūšanu, savukārt domes sēdes atbilstoši Pašvaldību likuma 28.panta pirmajai daļai sasauc ne retāk kā reizi mēnesī, līdz ar to 15 darba dienās ne vienmēr pašvaldības dome varēs pieņemt atbilstošu lēmumu. Turklāt nepieciešams paredzēt laiku arī nekustamā īpašuma pārņemšanas izvērtējuma veikšanai, kā arī domes lēmuma sagatavošanas un izskatīšanas procedūrai. Ierosinām attiecībā uz pašvaldībām lēmuma pieņemšanai noteikt termiņu ne mazāku kā 45 (četrdesmit piecas) dienas. Šādu termiņu nosaka arī citi normatīvie akti, piemēram Azartspēļu likumā noteiktās atļaujas saņemšanai pašvaldībā.
Piedāvātā redakcija:
Valstij piekritīgā nekustamā īpašuma pārņēmēja pamatotu atteikumu pārņemt valstij piekritīgo nekustamo īpašumu nosūta Valsts ieņēmumu dienestam ne vēlāk kā 45 (četrdesmit piecu) dienu laikā no Valsts ieņēmumu dienesta uzaicinājuma nosūtīšanas dienas. Zemkopības ministrija attiecībā par meža zemi nevar atteikties pieņemt nekustamo īpašumu, ja nekustamajam īpašumam ir atsavināšanas ierobežojums.
Pašvaldībai nav iespējams ievērot 15 darba dienu termiņu, jo Pašvaldību likuma 10.panta pirmās daļas 16.punkts paredz ekskluzīvu pašvaldības domes tiesību lemt par nekustamā īpašuma iegūšanu, savukārt domes sēdes atbilstoši Pašvaldību likuma 28.panta pirmajai daļai sasauc ne retāk kā reizi mēnesī, līdz ar to 15 darba dienās ne vienmēr pašvaldības dome varēs pieņemt atbilstošu lēmumu. Turklāt nepieciešams paredzēt laiku arī nekustamā īpašuma pārņemšanas izvērtējuma veikšanai, kā arī domes lēmuma sagatavošanas un izskatīšanas procedūrai. Ierosinām attiecībā uz pašvaldībām lēmuma pieņemšanai noteikt termiņu ne mazāku kā 45 (četrdesmit piecas) dienas. Šādu termiņu nosaka arī citi normatīvie akti, piemēram Azartspēļu likumā noteiktās atļaujas saņemšanai pašvaldībā.
Piedāvātā redakcija:
Valstij piekritīgā nekustamā īpašuma pārņēmēja pamatotu atteikumu pārņemt valstij piekritīgo nekustamo īpašumu nosūta Valsts ieņēmumu dienestam ne vēlāk kā 45 (četrdesmit piecu) dienu laikā no Valsts ieņēmumu dienesta uzaicinājuma nosūtīšanas dienas. Zemkopības ministrija attiecībā par meža zemi nevar atteikties pieņemt nekustamo īpašumu, ja nekustamajam īpašumam ir atsavināšanas ierobežojums.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
17. Valstij piekritīgo kustamo mantu un bezķermeniskas lietas institūcija realizē fiziskām un juridiskām personām par augstāko piedāvāto cenu, nodrošinot atklātumu, pieejamību un uzticamību.
Iebildums
Iebildums
Noteikumu pirmais punkts ietver norādi, ka noteikumos nosakāma kārtība “kādā veicama valstij piekritīgās mantas pārņemšana, glabāšana, uzskaite, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts un pašvaldību budžetā”, taču noteikumos netiek noteikta paredzētā kārtība. Noteikumu 5.1.sadaļu nepieciešams papildināt ar normu, kas nosaka pašvaldības tiesības iegūtos līdzekļus no pašvaldībai nodotās kustamās mantas realizācijas ieskaitīt pašvaldības budžetā.
Papildus lūdzam ņemt vērā, ka pašvaldību budžetos nav paredzēti līdzekļi šīs uzliekamās funkcijas īstenošanai, proti, pašvaldībai būs radīsies izdevumi, kas saistīti ar dzīvās kustamās mantas uzturēšanu dzīvnieku patversmē un gadījumos, kad dzīvās kustamās mantas realizācijas izmaksas nesedz tās uzturēšanu līdz atsavināšanai, valstij būtu jākompensē pašvaldībai radītie izdevumi atbilstoši Pašvaldību likuma 4.panta piektajai daļai.
Piedāvātā redakcija:
Papildināt noteikumu 17.punktu, izsakot šādā redakcijā:
17. Valstij piekritīgo kustamo mantu un bezķermeniskas lietas institūcija realizē fiziskām un juridiskām personām par augstāko piedāvāto cenu, nodrošinot atklātumu, pieejamību un uzticamību, saņemtos līdzekļus ieskaitot tās Institūcijas budžetā, kura veic realizāciju.
Papildināt noteikumu ar 17.1.punktu šādā redakcijā:
17.1. Gadījumā, ja ieņēmumi, ko pašvaldība ieguvusi no kustamās mantas atsavināšanas, nesedz kustamās mantas uzglabāšanas, uzturēšanas, iznīcināšanas izmaksas, tie tiek kompensēti pašvaldībai no valsts budžeta līdzekļiem.
Noteikumu pirmais punkts ietver norādi, ka noteikumos nosakāma kārtība “kādā veicama valstij piekritīgās mantas pārņemšana, glabāšana, uzskaite, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts un pašvaldību budžetā”, taču noteikumos netiek noteikta paredzētā kārtība. Noteikumu 5.1.sadaļu nepieciešams papildināt ar normu, kas nosaka pašvaldības tiesības iegūtos līdzekļus no pašvaldībai nodotās kustamās mantas realizācijas ieskaitīt pašvaldības budžetā.
Papildus lūdzam ņemt vērā, ka pašvaldību budžetos nav paredzēti līdzekļi šīs uzliekamās funkcijas īstenošanai, proti, pašvaldībai būs radīsies izdevumi, kas saistīti ar dzīvās kustamās mantas uzturēšanu dzīvnieku patversmē un gadījumos, kad dzīvās kustamās mantas realizācijas izmaksas nesedz tās uzturēšanu līdz atsavināšanai, valstij būtu jākompensē pašvaldībai radītie izdevumi atbilstoši Pašvaldību likuma 4.panta piektajai daļai.
Piedāvātā redakcija:
Papildināt noteikumu 17.punktu, izsakot šādā redakcijā:
17. Valstij piekritīgo kustamo mantu un bezķermeniskas lietas institūcija realizē fiziskām un juridiskām personām par augstāko piedāvāto cenu, nodrošinot atklātumu, pieejamību un uzticamību, saņemtos līdzekļus ieskaitot tās Institūcijas budžetā, kura veic realizāciju.
Papildināt noteikumu ar 17.1.punktu šādā redakcijā:
17.1. Gadījumā, ja ieņēmumi, ko pašvaldība ieguvusi no kustamās mantas atsavināšanas, nesedz kustamās mantas uzglabāšanas, uzturēšanas, iznīcināšanas izmaksas, tie tiek kompensēti pašvaldībai no valsts budžeta līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļā “3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” norādīts, ka Noteikumu projektam nav ietekme uz pašvaldību budžetiem, kas neatbilst patiesībai - pašvaldībām līdz ar nekustamā īpašuma pārņemšanu būs jāsedz:
1. saskaņā ar Noteikumu projekta 13.punktā noteikto - izdevumi, kas veidojas no brīža, kad nekustamais īpašums piekrīt valstij, līdz brīdim, kad tas tiek nodots bez maksas;
2. nekustamā īpašuma turpmākā uzturēšana;
3. papildus izmaksas, lai ierakstītu īpašumu zemesgrāmatā;
4. ieguldījumi ēku īpašumu sakārtošanai;
5. pašvaldībām var rasties tiesu izdevumi – saskaņā ar Anotācijas 3. sadaļā norādīto, gadījumā, ja valstij piekritīgā nekustamā īpašuma pārņēmējs (t.sk. pašvaldības) konstatē, ka ar iegūtiem dokumentiem nepietiek, lai reģistrētu pārņemto nekustamo īpašumu zemesgrāmatā, tas ceļ prasību tiesā.
Anotācijā nav ņemts vērā, ka dzīvās kustamās mantas uzturēšana dzīvnieku patversmē ir saistīta ar būtiskiem izdevumiem, kuru segšanu, neparedzot un nepiešķirot pašvaldībai finansējumu, ir plānots uzlikt pašvaldībai, kas ir pretēji Pašvaldību likuma 4.panta piektajai daļai. Lai noteiktu pašvaldībām pienākumu pieņemt valsts dzīvo kustamo mantu un izvietot par pašvaldības līdzekļiem pašvaldības dzīvnieku patversmēs, valstij jāpiešķir šim nolūkam finansējums.
Lūdzam papildināt Anotāciju, norādot ietekmi uz pašvaldību budžetiem.
Anotācijas 3.sadaļā “3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” norādīts, ka Noteikumu projektam nav ietekme uz pašvaldību budžetiem, kas neatbilst patiesībai - pašvaldībām līdz ar nekustamā īpašuma pārņemšanu būs jāsedz:
1. saskaņā ar Noteikumu projekta 13.punktā noteikto - izdevumi, kas veidojas no brīža, kad nekustamais īpašums piekrīt valstij, līdz brīdim, kad tas tiek nodots bez maksas;
2. nekustamā īpašuma turpmākā uzturēšana;
3. papildus izmaksas, lai ierakstītu īpašumu zemesgrāmatā;
4. ieguldījumi ēku īpašumu sakārtošanai;
5. pašvaldībām var rasties tiesu izdevumi – saskaņā ar Anotācijas 3. sadaļā norādīto, gadījumā, ja valstij piekritīgā nekustamā īpašuma pārņēmējs (t.sk. pašvaldības) konstatē, ka ar iegūtiem dokumentiem nepietiek, lai reģistrētu pārņemto nekustamo īpašumu zemesgrāmatā, tas ceļ prasību tiesā.
Anotācijā nav ņemts vērā, ka dzīvās kustamās mantas uzturēšana dzīvnieku patversmē ir saistīta ar būtiskiem izdevumiem, kuru segšanu, neparedzot un nepiešķirot pašvaldībai finansējumu, ir plānots uzlikt pašvaldībai, kas ir pretēji Pašvaldību likuma 4.panta piektajai daļai. Lai noteiktu pašvaldībām pienākumu pieņemt valsts dzīvo kustamo mantu un izvietot par pašvaldības līdzekļiem pašvaldības dzīvnieku patversmēs, valstij jāpiešķir šim nolūkam finansējums.
Lūdzam papildināt Anotāciju, norādot ietekmi uz pašvaldību budžetiem.
Piedāvātā redakcija
-
