Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 08.05.2025. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 15.maijā.
Projekta ID
24-TA-2661
Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
19.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Iebilstam pret 48. lpp. otrās rindkopas beigu daļā rakstīto par veselības veicināšanas jomas speciālista amata vietu katrā izglītības iestādē. Informējam, ka IZM šobrīd neplāno ieviest izglītības iestādēs veselības veicināšanas jomas speciālista amata vietas.

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums 39. lpp. - 40. lpp. skaidri nodalīt, kur tiek runāts par bērnu uzraudzības pakalpojumu, kur runāts par pirmsskolas izglītības programmas apguvi. Lūdzu ņemt vērā, ka pirmsskolas izglītības iestādēs bērnam tiek nodrošināta pirmsskolas izglītības programmas apguve, ko īsteno pedagogs. Ja pirmsskolas izglītības iestādēs (gan pašvaldību, gan privātās) dažas stundas dienā arī tiek sniegts bērnu uzraudzības pakalpojums, tad tas iepriekš ir reģistrēts Bērnu uzraudzības sniedzēju reģistrā. Bērnu uzraudzības pakalpojuma īstenošanai pedagoga iesaiste nav nepieciešama.
40. lpp. pirmajā rindkopā nav korekti norādīt, ka "...maza vecuma bērna pieskatīšanas pakalpojums prasa......atbilstošu pedagogu kvalifikāciju".
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums 40. lpp. otrajā rindkopā izvērtēt termina “aprūpes iestāde” lietojumu. Lūdzu ņemt vērā, ka izglītības iestāde nav aprūpes iestāde.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu informatīvajā ziņojumā ievērot vienotu terminoloģiju, runājot par pirmsskolas izglītības iestādi!  Lūgums mainīt dokumentā lietotos terminus: ”bērnudārzs”, “pirmskola”, “dārziņš”.
Piedāvātā redakcija
Lūdzu dokumentā lietot "pirmsskolas izglītības iestāde” vai “pirmsskola”, vadoties pēc tekstā nepieciešamā formulējuma.
 
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
4.2.3. pasākumā IZM lūdzam norādīt kā līdzatbildīgo institūciju, pamatojoties uz spēkā esošo tiesisko regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma "Par demogrāfiskās politikas attīstību" 50.lpp. lūdzam teikumu: "Viens no risinājumiem ir IZM sadarbībā ar izglītības iestāžu dibinātājiem ieviest pamatskolās uz pierādījumiem balstītu atkarību profilakses programmas.", izteikt citā, precīzākā redakcijā.
Vairākkārt darba sanāksmēs tika pārrunāts, ka IZM kompetencē nav ieviest atkarību profilakses programmas. Šāds pasākums īstenojams tika sadarbībā ar izglītības iestāžu dibinātājiem un pašvaldību izglītības pārvaldēmm, kā arī izglītības iestāžu direktoriem.

 
Piedāvātā redakcija
Minēto teikumu 50.lpp. formulēt šādā redakcijā: "Viens no iespējamiem risinājumiem, sadarbībā ar izglītības iestāžu dibinātājiem, izglītības pārvaldēm, izglītības iestāžu direktoriem, ieviest pamatskolās pierādījumos balstītas atkarību profilakses programmas."
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma "Par demogrāfiskās politikas attīstību" plānoto pasākumu 4.1.10. punktā, lūdzam IZM norādīt kā līdzatbildīgo institūciju, pamatojoties uz MK noteikumiem Nr. 614 "Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 614), kas nosaka kārtību, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus to izglītojamo ēdināšanai, kuri klātienē apgūst pamatizglītības programmas 1., 2., 3. un 4. klasē, valsts budžeta līdzekļu apmēru vienam izglītojamam dienā, atkarībā no izglītības iestādes dibinātāja (5.punkts).
MK noteikumu Nr. 614 8.punkts paredz, "ja izglītības iestādē ir neizmantoti valsts budžeta līdzekļi, izglītības iestādes direktors ir tiesīgs tos izlietot 5., 6., 7., 8. un 9. klašu izglītojamo ēdināšanai." 

Šobrīd spēkā esošais normatīvais regulējums neparedz IZM kā atbildīgo institūciju par bezmaksas ēdināšanu pirmsskolas izglītības iestādēs un pamatizglītības iestādēs (līdz 9.klasei), kā arī nav plānots, ka IZM varētu to īstenot esošā budžeta ietvaros, tāpēc IZM nevar tikt norādīta kā atbildīgā institūcija. Turklāt, izglītības iestāžu prioritārais uzdevums ir nodrošināt izglītības programmu īstenošanu un ēdināšanas pakalpojuma nodrošinājums ir sekundārs, kā arī dažādās izglītības iestādēs tas var būt daudzveidīgs un atšķirīgs, atkarībā no vietējām vajadzībām un iespējām, kā arī konkrētās pašvaldības un izglītības iestādes redzējumu par mācību darba organizāciju, utt. IZM nodrošina līdzfinansējumu, pamatojoties uz MK noteikumos Nr. 614 noteikto.
Piedāvātā redakcija
Lūdzam veikt izmaiņas plānoto pasākumu 4.1.10.punktā, IZM norādot kā līdzatbildīgo institūciju, nevis atbildīgo institūciju, atbilstoši spēkā esošajam tiesiskajam regulējumam.
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
IZM neatbalsta 4.1.8. plāna apakšpunktā minēto formulējumu “Turpināt sniegt atbalstu studējošiem vecākiem veiksmīgākai studiju un bērnu aprūpes nodrošināšanai”, tā vietā piedāvājot “Turpināt  īstenot un attīstīt sociālo stipendiju “Studētgods” veiksmīgākai izvēlēto studiju absolvēšanai, kā arī darba tirgum nepieciešamo prasmju un zināšanu iegūšanai.”. Atbildīgie: IZM, VIAA. 4.1.8. plāna apakšpunktu plānots īstenot esošā finansējuma ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
“Turpināt  īstenot un attīstīt sociālo stipendiju “Studētgods” veiksmīgākai izvēlēto studiju absolvēšanai, kā arī darba tirgum nepieciešamo prasmju un zināšanu iegūšanai.”. Atbildīgie: IZM, VIAA. 4.1.8. plāna apakšpunktu plānots īstenot esošā finansējuma ietvaros.
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
III daļas PLĀNOTIE PASĀKUMI 4.1.9. apakšpunktā "Palielināt valsts budžeta finansējumu profesionālās ievirzes izglītības programmu finansēšanai, sekmējot bērnu un jauniešu iekļaušanu profesionālās ievirzes izglītības programmās" papildināt ar Kultūras ministriju kā atbildīgo iestādi.
 
Piedāvātā redakcija
III daļas PLĀNOTIE PASĀKUMI 4.1.9. apakšpunktā "Palielināt valsts budžeta finansējumu profesionālās ievirzes izglītības programmu finansēšanai, sekmējot bērnu un jauniešu iekļaušanu profesionālās ievirzes izglītības programmās" atbildīgais - IZM, KM
10.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūgums mainīt 62. lpp. plānotā pasākuma Nr. 1.2.4. redakciju “Nodrošināti jauni e-pakalpojumi izglītojamo pieteikšanai…”.
Piedāvātā redakcija
Lūgums lietot redakciju:  ”Pilnveidoti e-pakalpojumi izglītojamo pieteikšanai…
11.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūgums 40. lpp. trešajā rindkopā norādīt atsauci uz datiem, runājot par situāciju Latvijā: “Latvijā ir līdzīga tendence, jo dati rāda, ka….”
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums

Lūgums 39. lpp. pirmās rindkopas 4. rindiņā izvērtēt pieturzīmes “punkts” lietojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūgums 37. lpp. otrās rindkopas beigu daļā izvērtēt redakciju: “Izkrišana no izglītības sistēmas mazotnē var palielināt risku, ka bērnam būs grūtības tikt līdzi mācību vielas apgūšanai skolā”. Lūdzu ņemt vērā, ka obligātā pirmsskolas izglītības programmas apguve bērnam sākas no 5 gadu vecuma, tostarp spēkā ir 2011. gada 1. februāra Ministru kabineta noteikumi Nr. 89 “Kārtība, kādā izglītības iestāde informē izglītojamo vecākus, pašvaldības vai valsts iestādes, ja izglītojamais bez attaisnojoša iemesla neapmeklē izglītības iestādi”, tādējādi redakcija “izkrišana no izglītības sistēmas mazotnē” nav korekta.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūgums 16. lpp. beigu daļā precizēt redakciju “ģimenes vērtību stiprināšana”.
Piedāvātā redakcija
Aicinām lietot - “ģimenes kā vērtības stiprināšana”.
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk