Atzinums

Projekta ID
22-TA-2609
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
20.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Projekta anotācijā norādīts, ka 25.1 punktā tiek aprakstīti nosacījumi attiecībā uz vakcinācijas sertifikāta iegūšanu, tādēļ šajā punktā nav nepieciešams minēt pārslimošanas sertifikātu. Norādām, ka 25.punkts paredz kārtību, kādā īstenojamas 12.3.apakšpunktā paredzētās darba devēja tiesības  noteikt tos darbus, kurus var veikt tikai personas ar vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu, Ievērojot minēto, un lai neradītu neskaidrību par darba devēja tiesībām prasīt vienīgi vakcinācijas sertifikātu, lūdzam no projekta svītrot 3.punktu un sagalabāt 25.punktu šobrīd spēkā esošajā redakcijā. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Anotācijā ir norādīts, ka projektā ir noteikts izņēmums, ka vakcinētas ūdeles drīkstēs ievest Latvijas teritorijā no citas valsts, kad tiks izpildītas noteiktas prasības, kas minētas 266.1, 266.2, 266.5 un 267. punktā. Taču grozījumi 244.punktā paredz divus atsevišķus izņēmuma gadījumus, kad ir atļauts ūdeles no citas valsts ievest Latvijas teritorijā. Viens no tiem ir, ja ūdeles ir vakcinētas, savukārt otrs - ja izpildītas 266.1, 266.2, 266.5 un 267. punktā noteiktās prasības, kas sevī neietver prasību ūdelēm būt vakcinētām. Līdz ar to nav saprotams, vai visos gadījumos, lai ievestu ūdeles no citas valsts, tām jābūt vakcinētām. 
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt noteikumu projektu un/vai anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam norādīt pieņemtā lēmuma apstrīdēšanas/pārsūdzēšanas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Projekta 2.pielikums paredz vairāku jaunu datu apstrādi, piemēram, attiecīgā gadījumā informācijas apstrādi, vai persona ir Ukrainas iedzīvotājs.
Anotācijā savukārt norādīts, ka “izmaiņas noteikumu Nr. 662 2. pielikumā ir izstrādājis NVD pēc darba grupas sabiedrības vakcinācijai pret Covid-19 iniciatīvas”.
Netiek apšaubīts, ka projektā minētā informācija ir nepieciešama attiecīgu funkciju veikšanai, taču, ņemot vērā personas datu apstrādes principus, cita starp, kas noteic, ka personas dati tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un datu subjektam pārredzamā veidā, kā arī tiek vākti konkrētos, skaidros un leģitīmos nolūkos, lūdzam anotācijā norādīt datu apstrādes tiesisko pamatu un kādam mērķim nepieciešams apstrādāt attiecīgās personas datu kategorijas (norādot tieši, kādam mērķim apstrādās pielikumā no jauna ietverto informāciju, lai datu subjektam ir nepārprotami skaidrs kādos apstākļos un kādam nolūkam tā tiek apstrādāta).
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām svītrot norādē arī atsauci uz Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 6.7  panta otro un trešo daļu un 10.4  panta trešo daļu, jo minētās normas no likuma ir izslēgtas, kā arī pārliecināties, ka no noteikumu teksta ir svītrotas uz šo deleģējumu pamata noteiktās tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā projektā ietvertos grozījumus 1.15.apakšpunktā un svītroto noteikumu 5.3. apakšnodaļu, kurā bija noteiktas prasības par pašizolāciju, aicinām svītrot norādē arī atsauci uz Epidemioloģiskās drošības likuma 19.panta 2.1daļu un  19.1  pantu. 
Papildus aicinām vērtēt, vai saistībā ar 3.1., 3.2., 3.3., 3.4.2, 3.8.2. un 4.3. apakšnodaļu svītrošanu, nav precizējama norāde uz noteikumu izdošanas pamatu vai noteikumu 1.punkta redakcija.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām šo punktu svītrot no noteikumiem vispār, jo atlikušās izolācijas un mājas karantīnas prasības ir Ministru kabineta noteiktas saskaņā ar noteikumu 1.3.apakšpunktā atspoguļoto pilnvarojumu Epidemioloģiskās drošības likuma 3.panto daļu, kas noteic, ka Ministru kabinets nosaka epidemioloģiskās drošības pasākumus atsevišķu infekcijas slimību izplatības ierobežošanai.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka regulējums par pašizolāciju ir precizējams arī noteikumu  307.3. (ievaddaļā), 307.4. (ievaddaļā), 307.4.3.3., 307.4.4., 308.1., 315., 318., 320., 336.2.punktā (apakšpunktā).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu tekstā netiek lietoti 2.7., 2.8., 2.9. un 2.10.apakšpunktā noteiktie termini un to noteikšanai nav juridiskās slodzes, tāpēc aicinām tos svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām precizēt termina skaidrojumu, jo noteikumu  5.3.2.apakšnodaļā noteiktās "Mājas karantīnas" prasības neparedz vietu, kur un kā uzraudzībā jāpavada nošķirtības periods. Iespējams, ka šis termins ir precizējams, jo vairs neatbilst saturam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Regulējums par šo sertifikātu no noteikumiem ir svītrots un termins noteikumos netiek lietots, aicinām vērtēt, vai arī termina skaidrojums nav svītrojams.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām vārdu Centrs rakstīt ar mazo sākumburtu, jo tāds saīsinājums ir atrunāts noteikumu 2.19.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-