Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
Projekta ID
22-TA-3540
Atzinuma sniedzējs
Kurzemes plānošanas reģions
Atzinums iesniegts
13.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
20. Projekta iesniedzējs vienā projekta iesniegumā var iekļaut investīcijas vienā pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē, kas ir reģistrēta Izglītības iestāžu reģistrā un īsteno licencētu pirmsskolas izglītības programmu.
 
Piedāvātā redakcija
Ja projekta iesniedzējs plāno īstenot darbību atbilstoši noteikumu projekta 26.1. apakšpunktā minētajam (26.1. jaunas pirmsskolas izglītības iestādes būvniecība), tad pirms būvniecības to nevar reģistrēt Izglītības iestāžu reģistrā, līdz ar to noteikumu projekta punkts nav izpildāms. Lūdzam precizēt noteikumu projekta 26.1. apakšpunkta formulējumu.
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
“Attiecībā uz sasniedzamo rezultāta rādītāju – personu skaits, kas lieto jaunas vai modernizētas PII mācību telpas – tika pieņemts, ka objektīvu apstākļu dēļ izbūvētā PII kapacitāte var netikt 100% izmantota, tāpēc, ņemot vērā pasākumam paredzēto finansējumu, rādītājs tika proporcionāli samazināts uz 1 016 personām,”
Piedāvātā redakcija
Pie šāda noteikuma, šī rādītāja samazināšana nevis atvieglo rādītāju sasniegšanu, bet ļoti ierobežo pieteikšanās iespējas pašvaldībām, kurās nav tik apjomīgas pirmsskolas izglītības iestādes.
Piemēram, Tukuma novada pašvaldībā ir liela pirmsskolas bērnu rinda, kuru plānots samazināt veicot esošā bērnu dārza paplašināšanu ar piebūvi, bet pat ar piebūvi plānotais bērnu skaits šajā iestādē nebūs lielāks par 300-320 bērniem.
Ņemot vērā anotācijā norādīto, ka PII kapacitāte var netikt 100% izmantota, ierosinu izskatīt iespēju sasniedzamos rādītājus noteikt procentuāli no ēkas kapacitātes nevis kā konkrētu lietotāju skaitu, piemēram, personu skaits kas lieto jaunās PII mācību telpas ir 85-90% no PII ēkas kapacitātes.
 
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums:
Lūdzam paredzēt papildināt noteikumu projektu, ka prognoze var tikt aprēķināta arī citā atsevišķā dokumentā, ņemot vērā, ka ir pašvaldības, kurās ir apstiprināta attīstības programma un tajā nav tieši veikta statistiska prognoze, izdalot konkrēti pirmsskolas vecuma bērnus, tajā pašā laikā, pašvaldība var izstrādāt papildus dokumentu, kurā šāda prognoze tiek aprēķināta.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam nosacījumu, ka uz atbalstu pirmsskolas izglītības iestāžu (PII) infrastruktūras attīstībai var pretendēt tikai tās pašvaldības, kurās ir izveidojošās rindas, nenoteikt kā izslēdzošu atbalsta nosacījumu.

Rosinām sniegt atbalstu arī pašvaldībām, kurās pašvaldību PII ir pieejamas, taču to tehniskais stāvoklis ir nepietiekams – nepieciešama telpu dzesēšanas, ventilācijas sistēmu izbūve vai pārbūve, teritorijas labiekārtojuma atjaunošana,  ēkas energoefektivitātes uzlabošana.

Ņemot vērā minēto, lūdzam Noteikumu projekta 24. punktā izvirzīto prasību, ka izglītojamo skaitam rindā uz pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādēm jābūt lielākam par 100, neizvirzīt kā projektu pieteikumu vērtēšanas izslēdzošo kritēriju, bet noteikt to kā prioritāti pieteikumu kvalitātes vērtēšanas procesā, tādējādi atbilstoši kohēzijas politikas programmas horizontālajiem principiem tiktu nodrošināta iespēja attīstīt pirmsskolas izglītības iestāžu infrastruktūru jaunu vietu izveidei arī tām pašvaldībām, kur rindas uz pirmsskolas izglītības iestādēm ir, bet kopumā nesasniedz 100 izglītojamos. Tāpat, paplašinot atbalstu saņēmēju loku, tiktu nodrošināta lielāka iespēja sasniegt Noteikumu projektā izvirzītos sasniedzamos rādītājus un efektīvāku pasākuma finansējuma apguvi.

Neatkarīgi no izglītojamo skaitu rindā, jebkurai pašvaldībai šobrīd ir izaicinājums risināt nepilnības pirmsskolas izglītības pieejamības jomā, kā arī veicināt pirmsskolas izglītības kvalitāti un atbilstību jaunajam mācību saturam un arvien pieaugošajām normatīvo aktu prasībām.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums:
Šī brīža noteikumu projekta redakcijā izdalīti divi punkti (24. un 25. punkts), kurā noteiktas prasības pašvaldību atbilstībai, lai pasākuma ietvaros saņemtu atbalstu.

Atkārtoti lūdzam skaidrot, vai 24. punkta un 25. punkta formulējumi neierobežo valstspilsētu (kurām pirmsskolas vecuma bērnu skaits rindā uz pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēm ir lielāks par 100) iespējas iesniegt projekta pieteikumu un saņemt līdzfinansējumu pasākuma ietvaros. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt Noteikumu projektu, iekļaujot atbalsta saņēmēju lokā valstspilsētu pašvaldības, tādējādi nodrošinot vienlīdzīgas pieejas principus pirmsskolas izglītības pieejamības veicināšanā un ģimenēm labvēlīgas vides veidošanā jebkurā Latvijas administratīvajā teritorijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projektā nav minēta būvniecības ieceres dokumentācijas gatavības stadija, turpretī projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos izvirzīta augsta tehniskās dokumentācijas gatavības pakāpe, iesniedzot projekta pieteikumu. Ņemot vērā pietiekamus laika resursus projektu īstenošanai (2029.gada 31. decembris), lūdzam nenoteikt būvniecības ieceres dokumentācijas gatavības pakāpi kā izslēdzošu nosacījumu.
Piedāvātā redakcija
-