Projekta ID
22-TA-3769Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
31.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atbilstoši Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 3.punkta “b” apakšpunktā noteiktajam saņemt Ministru kabineta atļauju ēku (būvju) īpašniekam, privatizējot nekustamo īpašumu Talsu šosejā 1, Jūrmalā, kopējā platība 0,8917 ha platībā, privatizēt arī tā sastāvā ietilpstošo meža zemi 0,4200 ha.
Saskaņā ar anotācijā norādīto informāciju zemesgabals nodots privatizācijai ar Ministru kabineta 1998.gada 21.oktobra rīkojumu Nr.507 "Par zemesgabalu nodošanu privatizācijai" (pielikuma 2.2.apakšpunkts) un zemesgabala privatizācijas ierosinājums iesniegts 2006.gada 31.augustā.
Anotācijas 1.3.apakšsadaļa “Problēmas apraksts” papildināta ar informāciju, ka saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma (turpmāk - Pabeigšanas likums) 14.panta pirmo daļu valsts īpašumu privatizāciju veicošā institūcija (Possessor) var pieņemt lēmumu par valsts īpašuma objekta privatizācijas izbeigšanu tikai atsevišķos gadījumos un ka attiecībā uz objektu neviens no iepriekš minētajiem apstākļiem nav iestājies, tas nav ticis piedāvāts privatizācijai, līdz ar to nekad nav iestājies tiesiskais pamats izbeigt objekta privatizācijas procesu un tas joprojām turpinās.
Saskaņā ar Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 3.punkta "b" apakšpunktu (redakcijā, kas bija spēkā līdz 2021.gada 19.maijam) zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju pilsētās ēku (būvju) īpašniekiem var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu privatizējot, kā arī atsavinot zemi, ko aizņem ēkas (būves) tādā platībā, kādā šī zeme ir ēku (būvju) īpašnieku likumīgā lietošanā (apbūvei), līdz 0,12 hektāru platībā.
Ņemot vērā, ka zemesgabala sastāvā ietilpstošās meža zemes platība ir 0,42 ha, minētais zemesgabals līdz grozījumiem Meža likumā, kas stājās spēkā 2021.gada 19.maijā, nevarēja tikt privatizēts.
Ņemot vērā minēto, neskatoties uz to, ka atbilstoši Pabeigšanas likuma 14.panta pirmajā daļā noteiktajam nav veicama privatizācijas izbeigšana, lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kādēļ konkrētajā gadījumā, pamatojoties uz Meža likuma ierobežojumiem, nav ticis virzīts lēmums izskatīšanai Ministru kabinetā par atteikumu meža zemi privatizēt.
Saskaņā ar anotācijā norādīto informāciju zemesgabals nodots privatizācijai ar Ministru kabineta 1998.gada 21.oktobra rīkojumu Nr.507 "Par zemesgabalu nodošanu privatizācijai" (pielikuma 2.2.apakšpunkts) un zemesgabala privatizācijas ierosinājums iesniegts 2006.gada 31.augustā.
Anotācijas 1.3.apakšsadaļa “Problēmas apraksts” papildināta ar informāciju, ka saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma (turpmāk - Pabeigšanas likums) 14.panta pirmo daļu valsts īpašumu privatizāciju veicošā institūcija (Possessor) var pieņemt lēmumu par valsts īpašuma objekta privatizācijas izbeigšanu tikai atsevišķos gadījumos un ka attiecībā uz objektu neviens no iepriekš minētajiem apstākļiem nav iestājies, tas nav ticis piedāvāts privatizācijai, līdz ar to nekad nav iestājies tiesiskais pamats izbeigt objekta privatizācijas procesu un tas joprojām turpinās.
Saskaņā ar Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 3.punkta "b" apakšpunktu (redakcijā, kas bija spēkā līdz 2021.gada 19.maijam) zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju pilsētās ēku (būvju) īpašniekiem var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu privatizējot, kā arī atsavinot zemi, ko aizņem ēkas (būves) tādā platībā, kādā šī zeme ir ēku (būvju) īpašnieku likumīgā lietošanā (apbūvei), līdz 0,12 hektāru platībā.
Ņemot vērā, ka zemesgabala sastāvā ietilpstošās meža zemes platība ir 0,42 ha, minētais zemesgabals līdz grozījumiem Meža likumā, kas stājās spēkā 2021.gada 19.maijā, nevarēja tikt privatizēts.
Ņemot vērā minēto, neskatoties uz to, ka atbilstoši Pabeigšanas likuma 14.panta pirmajā daļā noteiktajam nav veicama privatizācijas izbeigšana, lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kādēļ konkrētajā gadījumā, pamatojoties uz Meža likuma ierobežojumiem, nav ticis virzīts lēmums izskatīšanai Ministru kabinetā par atteikumu meža zemi privatizēt.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā izziņā norādīto informāciju, tiesiskās skaidrības nodrošināšanai lūdzam papildināt arī anotāciju ar informāciju, ka Meža likuma 44.panta ceturtajā daļā noteiktie platības ierobežojumi meža zemes privatizācijai tika noteikti ar grozījumiem, kas stājās spēkā 21.03.2006. un bija spēkā līdz grozījumiem (stājās spēkā 2021.gada 19.maijā), līdz ar to minētajā laika periodā rīkojuma projektā norādītā meža zeme 0,4200 ha nebija privatizējama.
Piedāvātā redakcija
-
