Projekta ID
23-TA-1285Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā minēts, ka "atbalsts plānots vienlīdzīgi pieejams visiem izglītojamajiem neatkarīgi no apmeklētās izglītības iestādes statusa (privāta, valsts vai pašvaldības).[..] Atbalsta ietvaros minētās izglītības iestādes negūs ekonomiskas priekšrocības, un atbalsts neietekmēs tirdzniecību un neizkropļos konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū, tādēļ Komercdarbības atbalsta kontroles likuma izpratnē atbalsts nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu (trīs no likumā noteiktajām pazīmēm neizpildās)."
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu attiecībā uz vērtējumu komercdarbības atbalsta kontekstā par sadarbības partneriem, proti, lūgumu anotāciju papildināt un precizēt, izdalot atsevišķi attiecībā uz katru no sadarbības partneru kategorijām.
Šobrīd no anotācijas izriet, ka valsts un pašvaldību (iespējams, arī augstskolu) dibinātās vispārējās un profesionālās izglītības iestādes (tai skaitā koledžas) pasākumu īsteno vispārējās izglītības sistēmas ietvaros un ieņēmumi no izglītojamajiem (vai to vecākiem) nesasniedz 50% no visiem izdevumiem jeb vispārējās izglītības pakalpojumu pārsvarā finansē valsts, attiecīgi ir secināms, ka tās neveic saimniecisko darbību. Līdz ar to ir jāprecizē anotācija, t.sk. uz šiem subjektiem izvērtējums pēc komercdarbības atbalsta pazīmēm nav jāveic.
Savukārt, attiecībā uz sadarbības partneriem, kas ir citas juridiskas personas, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, skaidri norādot, ka pasākuma ietvaros izmaksas tiek segtas atbilstoši vienotai izmaksu likmei atbilstoši audzēkņu skaitam, tāpat kā jebkurai citai izglītības iestādei, tādējādi nesniedzot ekonomisko priekšrocību tirgū. Attiecīgi tiek izslēgta viena no komercdarbības atbalsta pazīmēm, nevis trīs.
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu attiecībā uz vērtējumu komercdarbības atbalsta kontekstā par sadarbības partneriem, proti, lūgumu anotāciju papildināt un precizēt, izdalot atsevišķi attiecībā uz katru no sadarbības partneru kategorijām.
Šobrīd no anotācijas izriet, ka valsts un pašvaldību (iespējams, arī augstskolu) dibinātās vispārējās un profesionālās izglītības iestādes (tai skaitā koledžas) pasākumu īsteno vispārējās izglītības sistēmas ietvaros un ieņēmumi no izglītojamajiem (vai to vecākiem) nesasniedz 50% no visiem izdevumiem jeb vispārējās izglītības pakalpojumu pārsvarā finansē valsts, attiecīgi ir secināms, ka tās neveic saimniecisko darbību. Līdz ar to ir jāprecizē anotācija, t.sk. uz šiem subjektiem izvērtējums pēc komercdarbības atbalsta pazīmēm nav jāveic.
Savukārt, attiecībā uz sadarbības partneriem, kas ir citas juridiskas personas, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, skaidri norādot, ka pasākuma ietvaros izmaksas tiek segtas atbilstoši vienotai izmaksu likmei atbilstoši audzēkņu skaitam, tāpat kā jebkurai citai izglītības iestādei, tādējādi nesniedzot ekonomisko priekšrocību tirgū. Attiecīgi tiek izslēgta viena no komercdarbības atbalsta pazīmēm, nevis trīs.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Norādām, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 24.2. apakšpunktu, no 80.00.00. programmas līdzekļus izņēmuma kārtā pirms Eiropas Savienības fondu projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, ja Ministru kabinets, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi, ir pieņēmis lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2.punktā norādīto priekšfinansējuma apmēru atbilstoši e-pastā atsūtītajam aprēķinam, attiecīgi precizējot arī anotācijā iekļauto informāciju. Tāpat lūdzam pārskatīt un nepieciešamības gadījumā precizēt finansējuma apmēru atlīdzībai vecākajam grāmatvedim, juriskonsultam un vecākajiem ekspertiem, novēršot matemātiskas neprecizitātes.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2.punktā norādīto priekšfinansējuma apmēru atbilstoši e-pastā atsūtītajam aprēķinam, attiecīgi precizējot arī anotācijā iekļauto informāciju. Tāpat lūdzam pārskatīt un nepieciešamības gadījumā precizēt finansējuma apmēru atlīdzībai vecākajam grāmatvedim, juriskonsultam un vecākajiem ekspertiem, novēršot matemātiskas neprecizitātes.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 19.2.apakšpunktu ar vārdiem "sadarbības partnerim" pirms vārda "izmaksas", ņemot vēra, ka atbilstoši noteikumu projekta 14.punktā minētajam, šīs izmaksas attiecas uz sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai finansējuma saņēmējam ir skaidri saprotami nosacījumi, kādas ar projekta darbībām tieši saistīto komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu izmaksas var tikt attiecinātas no projekta tiešajiem izdevumiem, un lai izvairītos no neatbilstoši veiktajiem izdevumiem, lūdzam vārdu "baneri" aizstāt ar vārdiem "elektroniskie displeji", tādējādi ievērojot Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās noteiktos nosacījumus par komunikācijas pasākumiem - plāksnēm, informācijas stendiem un plakātiem vai elektroniskajiem displejiem. Attiecīgi lūdzam precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā izziņas 34.punktā sniegto informāciju, ka vienkāršoto izmaksu metodikas saskaņojumu plānots saņemt līdz noteikumu projekta apstiprināšanai, lūdzam informēt Finanšu ministriju kā Eiropas Savienības fondu vadošo iestādi (turpmāk - VI) par plānoto laika grafiku šī nosacījuma izpildei. Vēršam uzmanību, ka saskatām būtiskus riskus metodikas savlaicīgai izstrādei un saskaņošanai. Papildus, lūdzam izvērtēt nepieciešamību paredzēt noteikumu projektā nosacījumu, ka līdz metodikas apstiprināšanai, konkrētās izmaksu pozīcijas tiek attiecinātas kā faktiskās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai atbilstoši izziņas 38.punktā skaidrotajam būtu lietderīgāk uzreiz noteikt pienākumu sadarbības partnerim (nevis finansējuma saņēmējam) nodrošināt reālo norišu apmeklējumu, nevis piedāvājumu, noteikumu projekta 28.punktā minētajā proporcijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 37.1.apakšpunktu, ka finansējuma saņēmējs uzkrāj datus arī par noteikumu projekta 5.punktā minētajiem rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekts ir precizēts, tā 26. punktā nosakot, ka noteikumu projekta 13. punktā minētajiem sadarbības partneriem izmaksas ir attiecināmas no sadarbības līguma noslēgšanas dienas, bet ne agrāk kā no dienas, kad ar finansējuma saņēmēju noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, lūdzam salāgot šo informāciju un atbilstoši precizēt arī anotācijas 1.3. sadaļu "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi", kas pašlaik paredz, ka izmaksas sadarbības partneriem attiecināmas no sadarbības līgumu noslēgšanas dienas.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 8.1.13. apakšsadaļā par datu aizsardzību sniegto informāciju ar atbilstošu skaidrojumu par to, kā paredzēts pārliecināties par unikālo skolēnu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-