Projekta ID
23-TA-1986Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
06.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
7.7.1. elektrotransportlīdzekļu uzlāde ir veikta publiski pieejamā uzlādes punktā, kas atbilst normatīvajos aktos par elektrotransportlīdzekļu uzlādes, dabasgāzes uzpildes, ūdeņraža uzpildes un krasta elektropadeves iekārtām noteiktajām prasībām, vai elektrotransportlīdzekļos uzlādētās elektroenerģijas uzskaite ir veikta ar verificētām mērierīcēm, ko apliecina elektroenerģijas uzskaites ierīču verificēšanas akts.
Iebildums
Ne visos gadījumos būs verificēšanas akts, bet sertifikāts. Līdz ar to, lai neradītu iesaistītajām pusēm problēmas, aicinām precizēt redakciju, ka verificētas mērierīces, ievērojot normatīvos aktus par mērījumu vienotību.
Piedāvātā redakcija
Lūdzu precizēt punkta beigas, ka "elektroenerģijas uzskaite ir veikta ar verificētām mērierīcēm, ievērojot normatīvajos aktos par mērījumu vienotību."
2.
Noteikumu projekts
22. Šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētā komersanta datu auditu veic no komersanta neatkarīgs auditors, kas ir akreditēts elektroenerģijas ražošanas vienības un augstas efektivitātes koģenerācijas datu apstiprināšanai vai no komersanta neatkarīgs uzņēmumu energoauditors, kas energoresursu informācijas sistēmā aptiprina reģistrētā apjoma atbilstību.
Iebildums
Valsts aģentūra "Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs" norāda, ka no minētā projekta punkta nav iespējams secināt atbilstoši kādam normatīvajam regulējumam tiek akreditēts punktā minētais auditors, proti, vai auditors akreditēts atbilstoši normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību vai arī audits var būt akreditēts citas citas Eiropas Savienības dalībvalsts nacionālajā akreditācijas institūcijā. Papildus lūdzam noteikumu projekta anotācijā sniegt informāciju par jomu, kurā noteikumu projekta punktā minētais auditors tiek akreditēts kā tas noteikts Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumu Nr.754 "Atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanas, akreditācijas un uzraudzības noteikumi" 2.punktā. Ņemot vērā minēto, lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta punktu un papildināt tā anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
23. Šo noteikumu 16.3., 16.4. un 16.5. apakšpunktā minētā komersanta šo noteikumu 21. punktā minēto auditu veic no uzņēmuma neatkarīga sertifikācijas institūcija, kas darbojas brīvprātīgās shēmas ietvaros vai no komersanta neatkarīgs uzņēmumu energoauditors, kas energoresursu informācijas sistēmā aptiprina reģistrētā apjoma atbilstību.
Iebildums
1) Valsts aģentūra "Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs" lūdz papildus sniegt skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā par tām sertifikācijas institūcijām, kas veic noteikumu projekta 21.punktā minēto auditu, proti, sniedzot skaidrojumu vai minētās sertifikācijas institūcijas ir vai nav pakļautas akreditācijas procesam. Ja minētās sertifikācijas institūcijas pakļautas akreditācijas procesam, lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta punktu.
2) Noteikumu projekta punkts paredz, ka 21.punktā minēto auditu var veikt no komersanta neatkarīgs uzņēmumu energoauditors, kas energoresursu informācijas sistēmā apstiprina reģistrētā apjoma atbilstību. Aģentūra norāda, ka no noteikumu projekta punkta nav secināms, vai noteiktās darbības veic tie uzņēmumu energoauditori, kas noteikti Ministru kabineta 2016. gada 26. jūlijā noteikumos Nr.487 "Uzņēmumu energoaudita noteikumi". Ja noteiktās darbības veic uzņēmumu energoauditori, kas noteikti noteikumos Nr.487, Aģentūra norāda, ka noteikumos Nr.487 ir noteikts uzņēmuma energoaudita apjoms un īstenošanas kārtība kā arī uzņēmuma energoaudita pārskatā iekļaujamās informācijas apjoms un minētais energoauditors ir akreditēts nacionālajā akreditācijas institūcijā. Ņemot vērā minēto, Aģentūra norāda, ka no minētā projekta un tā anotācijas nav secināms, vai 21.punktā noteiktais audits ir papildus uzņēmuma energoauditora kompetence un spējas, kas ir jānovērtē no Aģentūras puses, vai arī tās ir darbības, kas neskar noteikumos Nr.487 noteiktos uzņēmuma energoauditus un ir ārpus uzņēmuma energoauitora akreditācijas sfēras tvēruma. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta punktu vai sniegt papildus skaidrojumu projekta anotācijā.
2) Noteikumu projekta punkts paredz, ka 21.punktā minēto auditu var veikt no komersanta neatkarīgs uzņēmumu energoauditors, kas energoresursu informācijas sistēmā apstiprina reģistrētā apjoma atbilstību. Aģentūra norāda, ka no noteikumu projekta punkta nav secināms, vai noteiktās darbības veic tie uzņēmumu energoauditori, kas noteikti Ministru kabineta 2016. gada 26. jūlijā noteikumos Nr.487 "Uzņēmumu energoaudita noteikumi". Ja noteiktās darbības veic uzņēmumu energoauditori, kas noteikti noteikumos Nr.487, Aģentūra norāda, ka noteikumos Nr.487 ir noteikts uzņēmuma energoaudita apjoms un īstenošanas kārtība kā arī uzņēmuma energoaudita pārskatā iekļaujamās informācijas apjoms un minētais energoauditors ir akreditēts nacionālajā akreditācijas institūcijā. Ņemot vērā minēto, Aģentūra norāda, ka no minētā projekta un tā anotācijas nav secināms, vai 21.punktā noteiktais audits ir papildus uzņēmuma energoauditora kompetence un spējas, kas ir jānovērtē no Aģentūras puses, vai arī tās ir darbības, kas neskar noteikumos Nr.487 noteiktos uzņēmuma energoauditus un ir ārpus uzņēmuma energoauitora akreditācijas sfēras tvēruma. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta punktu vai sniegt papildus skaidrojumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
33. Degvielas piegādātājs sagatavoto vispārīgo ziņojumu energoresursu informācijas sistēmā nodod pārbaudei neatkarīgai inspicēšanas institūcijai, kas:
Iebildums
Valsts aģentūra "Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs" norāda, noteikumu projekta punktā tiek noteikts, ka degvielas piegādātāja sagatavoto vispārīgo ziņojumu energoresursu informācijas sistēmā nodod pārbaudei neatkarīgai inspicēšanas institūcijai, taču atbilstoši noteikumu projekta 34.punktā noteiktajam, minētās pārbaudes veic nevis inspicēšanas institūcija, bet gan verificēšanas institūcija. Ņemot vērā minēto, lūdzam projekta 33.punktā lietot institūcijas formulējumu atbilstoši noteikumu projekta 34.punktā noteiktajam formulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
7.7.2. publiski pieejamais uzlādes punkts ir iekļauts elektrotransportlīdzekļu uzlādes punktu izvietojuma sarakstā, sniedzot informāciju par publiski pieejamā uzlādes punkta ģeogrāfisko atrašanās vietu, un tam ir publiski pieejamā uzlādes punkta elektroenerģijas uzskaites ierīču verificēšanas akts;
Priekšlikums
Aizstāt vārdus "verificēšanas akts" ar vārdiem "pārbaudes apliecinājums".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
13. Mehānisma ietvaros konkrētā atjaunīgās transporta enerģijas veida megažouls ir uzskatāms par vienu vienību (turpmāk - transporta enerģijas vienība).
Priekšlikums
Izlabot kļūdu - megadžouls
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
22. Šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētā komersanta datu auditu veic no komersanta neatkarīgs auditors, kas ir akreditēts elektroenerģijas ražošanas vienības un augstas efektivitātes koģenerācijas datu apstiprināšanai vai no komersanta neatkarīgs uzņēmumu energoauditors, kas energoresursu informācijas sistēmā aptiprina reģistrētā apjoma atbilstību.
Priekšlikums
Lūdzu precizēt, ka uzņēmuma energoauditoram jābūt akreditētam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
23. Šo noteikumu 16.3., 16.4. un 16.5. apakšpunktā minētā komersanta šo noteikumu 21. punktā minēto auditu veic no uzņēmuma neatkarīga sertifikācijas institūcija, kas darbojas brīvprātīgās shēmas ietvaros vai no komersanta neatkarīgs uzņēmumu energoauditors, kas energoresursu informācijas sistēmā aptiprina reģistrētā apjoma atbilstību.
Priekšlikums
Lūdzu precizēt, ka uzņēmumu energoauditoram jābūt akreditētam.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
31. Degvielas piegādātājs, izmantojot energoresursu informācijas sistēmu, vispārīgajā ziņojumā ziņo iepriekšējā kalendāra gadā pašpatēriņam izmantoto un patēriņam transportā Latvijā realizēto transporta enerģijas apjomu dalījumā pa transporta enerģijas veidiem, biodegvielu izejvielu veidiem un emisiju intensitātes rādītājiem.
Priekšlikums
Lūdzu precizēt līdz kuram datumam jāievada dati ERIS. Vai šeit ir domāts, ka ne vēlāk kā līdz 31. maijam vai tomēr līdz 31. martam?
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam paredzēt, ka datus par degvielas piegādātājiem, kuri samaksājuši akcīzes nodokli, Birojam sniedz VID.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Birojs norāda, ka ERIS pielāgošanai šiem noteikumiem, ir nepieciešams paredzēt papildu finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
