Projekta ID
22-TA-3201Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 11. punktā minēts pienākums finansējuma saņēmējam slēgt līgumu ar sadarbības partneri, bet noteikumu projektā nav iekļautas prasības, regulējums sadarbības partnerim.
Papildus norādām, ka no noteikumu projekta un tā anotācijas nav saprotamas, vai finansējuma saņēmēja sadarbības partneris var būt tikai Valsts administrācijas skola, vai finansējuma partneris var piesaistīt citu sadarbības partneri vai partnerus.
Pamatojoties uz minēto, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar precīzu un izsmeļošu regulējumu sadarbības partnerim.
Papildus norādām, ka no noteikumu projekta un tā anotācijas nav saprotamas, vai finansējuma saņēmēja sadarbības partneris var būt tikai Valsts administrācijas skola, vai finansējuma partneris var piesaistīt citu sadarbības partneri vai partnerus.
Pamatojoties uz minēto, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar precīzu un izsmeļošu regulējumu sadarbības partnerim.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai noteikumu projekta 22. punktā minētais pakalpojuma sniedzējs ir uzskatāms par noteikumu projekta 11. punktā minēto finansējuma saņēmēja sadarbības partneri, t.i., vai šie termini noteikumu projektā tiek lietoti kā sinonīmi vai tiem ir atšķirīgs tvērums.
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, normatīvajā aktā nelieto sinonīmus un vienu lietu konsekventi sauc vienā un tajā pašā vārdā. Tāpat atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, termins ir jālieto vienā nozīmē, un tas nav aizstājams ar sinonīmiem. Pamatojoties uz iepriekš minēto, lūdzam noteikumu projekta tekstā izmantot konsekventu terminoloģiju un atbilstoši precizēt noteikumu projektu (ja attiecināms).
Ja noteikumu projektā terminam “pakalpojuma sniedzējs” ir atšķirīgs tvērums, tad lūdzam papildināt noteikumu projektu ar precīzu regulējumu, prasībām pakalpojuma sniedzējam.
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, normatīvajā aktā nelieto sinonīmus un vienu lietu konsekventi sauc vienā un tajā pašā vārdā. Tāpat atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, termins ir jālieto vienā nozīmē, un tas nav aizstājams ar sinonīmiem. Pamatojoties uz iepriekš minēto, lūdzam noteikumu projekta tekstā izmantot konsekventu terminoloģiju un atbilstoši precizēt noteikumu projektu (ja attiecināms).
Ja noteikumu projektā terminam “pakalpojuma sniedzējs” ir atšķirīgs tvērums, tad lūdzam papildināt noteikumu projektu ar precīzu regulējumu, prasībām pakalpojuma sniedzējam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skatīt Tieslietu ministrijas iebildumu par noteikumu projekta 22. punktu un piemērot pēc analoģijas (ja attiecināms).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt 25.1. apakšpunktu ar iespēju finansējuma saņēmējam slēgt uzņēmuma līgumu ar pakalpojuma sniedzēju. Šajā gadījumā starp finansējuma saņēmēju un pakalpojuma sniedzēju (projekta īstenošanas personālu un vadības personālu) netiek nodibinātas civildienesta vai darba tiesiskās attiecības.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 25.4. apakšpunktā finansējuma saņēmējam noteikts pienākums uzkrāt informāciju par atbalstu saņēmušām noteikumu projekta 3.punktā minētajām personām. Lūdzam skaidrot, vai tiek plānots uzkrāt personas datus un īpašās kategorijas datus.
Kā izriet no 29. panta datu aizsardzības grupas[1] viedokļa[2] 00569/13/EN WP 203, dati tiek vākti noteiktiem mērķiem. Pirmkārt, mērķis ir precīzi jādefinē, lai varētu īstenot visus datu aizsardzības pasākumus un ierobežot datu apstrādes jomas. Otrkārt, mērķim jābūt pietiekami nepārprotamam un skaidri izteiktam. Treškārt, mērķim jābūt likumīgam. Līdzīgi nosacījumi ir iekļauti Regulas Nr. 2016/679 6. pantā (attiecībā uz tiesisko pamatu).
Ja projekta ietvaros tiek plānots uzkrāt personas datus un īpašās kategorijas datus, tad no noteikumu projekta anotācijas nav izsecināms, uz kāda tiesiska pamata, kādam mērķim un kādā apmērā tiks uzkrāti noteikumu projekta 25.4 punktā minētie personas dati. Ievērojot minēto, lūdzam attiecīgi papildināt noteikumu projekta anotāciju atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības prasībām (ja attiecināms).
Ja projekta ietvaros netiek plānots uzkrāt personas datus un īpašās kategorijas datus, tad lūdzam noteikumu projektā precizēt uzkrājamo datu apjomu.
Papildus lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikumu projektu papildināt ar pielikumu vai pielikumiem, kurā precīzi tiek norādīts uzkrājamo datu apjoms, rezultātu radītāji.
[1] Darba grupa personu aizsardzībai attiecībā uz personas datu apstrādi, kas izveidota ar Eiropas Parlamenta un Padomes 1995. gada 24. oktobra Direktīvu 95/46/EK1, ņemot vērā minētās direktīvas 29. pantu, 30. panta 1. punkta c) apakšpunktu un 30. panta 3. punktu.
[2] http://ec.europa.eu/justice/data-protection/article-29/documentation/opinion-recommendation/files/2013/wp203_en.pdf (11.-12.lpp.).
Kā izriet no 29. panta datu aizsardzības grupas[1] viedokļa[2] 00569/13/EN WP 203, dati tiek vākti noteiktiem mērķiem. Pirmkārt, mērķis ir precīzi jādefinē, lai varētu īstenot visus datu aizsardzības pasākumus un ierobežot datu apstrādes jomas. Otrkārt, mērķim jābūt pietiekami nepārprotamam un skaidri izteiktam. Treškārt, mērķim jābūt likumīgam. Līdzīgi nosacījumi ir iekļauti Regulas Nr. 2016/679 6. pantā (attiecībā uz tiesisko pamatu).
Ja projekta ietvaros tiek plānots uzkrāt personas datus un īpašās kategorijas datus, tad no noteikumu projekta anotācijas nav izsecināms, uz kāda tiesiska pamata, kādam mērķim un kādā apmērā tiks uzkrāti noteikumu projekta 25.4 punktā minētie personas dati. Ievērojot minēto, lūdzam attiecīgi papildināt noteikumu projekta anotāciju atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības prasībām (ja attiecināms).
Ja projekta ietvaros netiek plānots uzkrāt personas datus un īpašās kategorijas datus, tad lūdzam noteikumu projektā precizēt uzkrājamo datu apjomu.
Papildus lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikumu projektu papildināt ar pielikumu vai pielikumiem, kurā precīzi tiek norādīts uzkrājamo datu apjoms, rezultātu radītāji.
[1] Darba grupa personu aizsardzībai attiecībā uz personas datu apstrādi, kas izveidota ar Eiropas Parlamenta un Padomes 1995. gada 24. oktobra Direktīvu 95/46/EK1, ņemot vērā minētās direktīvas 29. pantu, 30. panta 1. punkta c) apakšpunktu un 30. panta 3. punktu.
[2] http://ec.europa.eu/justice/data-protection/article-29/documentation/opinion-recommendation/files/2013/wp203_en.pdf (11.-12.lpp.).
Piedāvātā redakcija
-