Projekta ID
24-TA-1855Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
21.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Pie vērtējuma par 5.3.uzdevuma (informatīvajā ziņojumā "Par Vienotās digitālās vārtejas regulas prasību ieviešanu 2021.-2022. gadā" iekļautajā plānā 6.3. uzdevuma) izpildi (15.lp.) lūdzam sniegt papildus informāciju, cik EK rīkotajās darba grupās tika nodrošināta dalība 2023.gadā, kā arī skaidrot, cik lielā mērā tika sasniegts plānotais rezultāts: "Atrisināti Regulas prasību implementācijas jautājumi. "
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 18.lp. minēts, ka "OOTS ieviešanai no iestāžu puses ir nepieciešami finansiālie ieguldījumi". Lūdzam sniegt papildus informāciju, vai ir apzināti katrai iestādei nepieciešamie finansiālie ieguldījumi OOTS ieviešanai, iespējamie finansējuma avoti un termiņi. Kā arī lūdzam precizēt, vai ir skaidri iespējamie riski un sekas, ja finansējums netiks rasts
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāds ir pamatojums 4.3.uzdevuma (informatīvajā ziņojumā "Par Vienotās digitālās vārtejas regulas prasību ieviešanu 2021.-2022. gadā" iekļautajā plānā 5.3. uzdevuma) vērtējumam "daļēji izpildīts". Ja Latvija nav piedalījusies EK informatīvajās kampaņās tad, pirmšķietami, plānotais rezultāts - nacionālā līmenī informēti iedzīvotāji par Vārtejas piedāvātajām iespējām - nav sasniegts. Lūdzam precizēt vērtējumu uz "nav izpildīts" vai arī sniegt papildus informāciju, lai vērtējuma apraksts nav pretrunīgs.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Pie 4.3.uzdevuma (informatīvajā ziņojumā "Par Vienotās digitālās vārtejas regulas prasību ieviešanu 2021.-2022. gadā" iekļautajā plānā 5.3. uzdevuma) vērtējuma lūdzam sniegt papildus informāciju par VARAM organizēto informatīvo pasākumu skaitu un to apmeklētāju skaitu 2023.gadā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Pie 4.2.uzdevuma (informatīvajā ziņojumā "Par Vienotās digitālās vārtejas regulas prasību ieviešanu 2021.-2022. gadā" iekļautajā plānā 5.2. uzdevuma) vērtējuma lūdzam sniegt papildus informāciju par izstrādātajiem rakstiem un materiāliem, kas ievietoti oficiālajās valsts saitēs, skaitu 2023.gadā, kā arī sniegt atsauces ( ja materiāli ir publiski pieejami).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lai būtu iespējams novērtēt 4.1.uzdevuma (informatīvajā ziņojumā "Par Vienotās digitālās vārtejas regulas prasību ieviešanu 2021.-2022. gadā" iekļautajā plānā 5.1. uzdevuma) izpildes pakāpi, lūdzam precizēt cik liels ir to iestāžu īpatsvars, kuras nav nodrošinājušas Vārtejas logo ar hipersaiti uz Vārteju portālu “Your Europe” publicēšanu savos domēnos. Tāpat arī lūdzam sniegt VARAM vērtējumu par iemesliem, kas ir izraisījuši šādu iestāžu rīcību.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav sniegta informācija par:
- 2.2. uzdevuma izpildes vērtējums (11.lp.);
- par 2.7 - 2.10. uzdevumu izpildi (12.lp.);
- par 7.11. uzdevumu "TAP izsludināt rīcības plānu SDG informācijas vienreizes sistēmas ieviešanai" (17.lp.)
Lūdzam papildināt ziņojumu.
- 2.2. uzdevuma izpildes vērtējums (11.lp.);
- par 2.7 - 2.10. uzdevumu izpildi (12.lp.);
- par 7.11. uzdevumu "TAP izsludināt rīcības plānu SDG informācijas vienreizes sistēmas ieviešanai" (17.lp.)
Lūdzam papildināt ziņojumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 12.lp. minēts, ka "2.6. uzdevums tiks pilnā apjomā izpildīts brīdī, kad visas Latvijas iestādes, kuras sniedz Regulas tvērumā esošos pakalpojumus, pieslēgs eIDAS identifikācijas risinājumu saviem procedūru portāliem".
Lūdzam papildināt šo ziņojumu, sniedzot informāciju, cik Latvijas iestādes šobrīd sniedz Regulas tvērumā esošus pakalpojumus un cik no tām ir pieslēgušas eIDAS identifikācijas risinājumu saviem procedūru portāliem. Papildus vēršam uzmanību, ka 2.6. uzdevma sasniedzamais rezultāts nebija eIDAS identifikācijas risinājumu pieslēgumu esamība visās iestādēs, bet gan "Izvērtēta uzdevuma aktualitāte" un "Izstrādāti priekšlikumi trešo valstu iedzīvotāju identifikācijas risinājuma izstrādei"
Lūdzam papildināt šo ziņojumu, sniedzot informāciju, cik Latvijas iestādes šobrīd sniedz Regulas tvērumā esošus pakalpojumus un cik no tām ir pieslēgušas eIDAS identifikācijas risinājumu saviem procedūru portāliem. Papildus vēršam uzmanību, ka 2.6. uzdevma sasniedzamais rezultāts nebija eIDAS identifikācijas risinājumu pieslēgumu esamība visās iestādēs, bet gan "Izvērtēta uzdevuma aktualitāte" un "Izstrādāti priekšlikumi trešo valstu iedzīvotāju identifikācijas risinājuma izstrādei"
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 11.lp. minēts, ka "2.3. uzdevums tika daļēji izpildīts nepietiekošas iestāžu iesaistes dēļ". Ja uzdevums tiek uzskatīts par daļēji izpildītu, lūdzam sniegt, piemēram, informāciju par pakalpojumu īpatsvaru (no kopējā pakalpojumu skaita), kuri tiek nodrošināti pārrobežu lietotājiem tiešsaistē. Vai sniegt (pēc VARAM ieskatiem) citus faktus, kas ir izmērāmi un sniedz pārliecību par uzdevuma izpildi, par kura veikšanu bija atbildīgas visas "Iestādes" (skat. saskaņā ar šī ziņojuma definīciju sadaļā "Lietotie saīssinājumi"). Papildus lūdzam skaidrot nepietiekošas iestāžu iesaistes iemeslus, kā arī iezīmēt aktivitātes, lai būtu skaidrs, ko tieši VARAM plāno darīt, "intensīvāk stradājot ar iestādēm".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 11.lp. minēts, ka 2.2.1. uzdevums tika izpildīts, jo ministrijas ir identificējušas un veikušas nepieciešamās izmaiņas normatīvajos aktos. Uzskatām, ka vērtējums nav korekts, jo plānā, kā atbildīgās par uzdevuma izpildi bija norādītas "Iestādes", nevis nosauktās 6 ministrijas. Savukārt sadaļā "Lietotie saīsinājumi" tiek precizēts, ka Iestādes ir "Tiešās pārvaldes iestādes, tai skaitā ministrijas, pašvaldības un tiešo pārvaldes iestāžu un pašvaldību padotības institūcijas", Vēršam uzmanību, ka Latvijā 2024.gada janvārī bija 146 tiešās pārvaldes ietādes, neskaitot pašvaldības (kas neietilpst tiešajā pārvaldē) un to institūcijas. Attiecīgi uzskatāms, ka sniegtais uzdevuma izpildes apraksts neliecina, ka ir sasniegts plānotais rezultāts/uzdevums ir izpildīts
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 10.lp. kā arī sadaļā "Rīcības plāns" ir iekļauta informācija par 1.6.uzdevumu. Vēršam uzmanību, ka, lai sasniegtu kādu mērķa/rezultātu sasniegšanu raksturojošo rādītāju (šajā gadījumā: “Annex I Coverage” sasniegts vidējais ES rādītājs 82%)), turklāt tik īsā laikā - 2024.gada 4.ceturksnī, tad ir jāplāno veikt konkrētas nozīmīgas darbības, ļoti skaidri aprakstot katru aktivitāti. Šobrīd uzdevuma formulējums ("Nodrošināt valsts iestāžu informācijas publicēšanu portālā “Your Europe") nesniedz nekādu priekšstatu par to, kas tiks izdarīts atlikušajos 2024.gada 4 mēnešos, lai iepriekš minēto rādītāju uzlabotu 2, 39 reizes (no 34,27% uz 82%). Lūdzam precizēt 1.6. uzdevuma formulējumu, skaidri norādot, kas jādara katrai iestādei un kas jādara VARAM, lai sasniegtu tik būtisku uzlabojumu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informāciju (9.lp.) par 1.5. uzdevuma izpildi, norādot tieši kurus MK noteikumus (kur ir noteiktas Regulai atbilstošas nacionālās kvalitātes prasības) iestādes neizpilda, kā arī atspoguļot šajā ziņojumā iestāžu sniegto skaidrojumu, kāpēc netiek izpildītas normatīvajos aktos noteiktās prasības.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informāciju (ziņojuma 9.lp.) norādot, kuri no MK 2024. gada 9. janvāra sēdē izskatītajā informatīvā ziņojuma (prot. Nr. 1. 78.§) “Par Vienotās digitālās vārtejas Regulas prasību ieviešanu 2021.-2022. gadā”) rīcības plānā 1.4. uzdevumam norādītajiem sasniedzamajiem rezultātiem tika sasniegti (Sasniedzamie rezultāti: Identificēts, kādam satura apjomam ir nepieciešama tulkošana angļu valodā un kāds tulkošanas apjoms tiek nodrošināts ar mašīntulkošanas palīdzību. Identificēts saturs, kas tiks tulkots, izmantojot mašīntulkošanas risinājumu un EK piedāvāto tulkošanas pakalpojumu. VARAM koordinē tulkojuma pieprasījumu EK.)
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Šī ziņojuma 8.lp. minēts "Ņemot vērā, ka Regulas prasības bija ieviešamas līdz 2023. gada 12. decembrim ir risks, ka pret Latviju tiks uzsākta pārkāpuma procedūra par ES tiesību aktu neievērošanu. Lai uzlabotu esošo situāciju, ir nepieciešama aktīvāka iestāžu iesaiste Regulas prasību izpildē."
Ņemot vērā, ka "VARAM nodrošina koordinētu, saskaņotu un uz iestāžu sadarbību balstītu Regulas ieviešanas procesu" (kā minēts šī ziņjuma 7 lp.), lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu un sniegt informāciju par VARAM veiktajām aktivitātēm 2023.gadā, lai organizētu aktīvāku iestāžu iesaisti Regulas prasību izpildē un novērstu pārkāpumu procedūras par ES tiesību aktu ievērošanu uzsākšanas risku.
Ņemot vērā, ka "VARAM nodrošina koordinētu, saskaņotu un uz iestāžu sadarbību balstītu Regulas ieviešanas procesu" (kā minēts šī ziņjuma 7 lp.), lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu un sniegt informāciju par VARAM veiktajām aktivitātēm 2023.gadā, lai organizētu aktīvāku iestāžu iesaisti Regulas prasību izpildē un novērstu pārkāpumu procedūras par ES tiesību aktu ievērošanu uzsākšanas risku.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka sākotnējais Rīcības plāna izstrādes pamatojums bija MK 2020.gada 19.maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 34 22.§) “Par Vienotās digitālās vārtejas Regulas prasību ieviešanu” 6. punkts, kas paredzēja: "VARAM ar 2021.gadu līdz 2024.gadam vienu reizi gadā līdz 30.aprīlim izstrādāt un noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvu ziņojumu par progresu Regulas 2018/1724 prasību ieviešanā iepriekšējā gadā. 2024.gadā kārtējā informatīvajā ziņojumā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai papildus izvērtēt šajā punktā minētā ikgadējā informatīvā ziņojuma iesniegšanas nepieciešamību turpmāk"
Lūdzam iekļaut šajā informatīvajā ziņojumā minēto izvērtējumu. Uzskatām, ka 2020.gada 19.maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 34 22.§) “Par Vienotās digitālās vārtejas Regulas prasību ieviešanu” 6. punkts nedod skaidru mandātu Rīcība plāna izstrādei un turpināšanai pēc 2024.gada 30.apriļa. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un pamatot, kāpēc VARAM turpina praksi iestāžu attīstības plānošanai lietot tādu dokumenta formu kā informatīvais ziņojums.
Papildus vēršam uzmanību, ka Regulas prasību ieviešanu sākotnēji tika plānots pabeigt 2023.gadā, kamēr šobrīd ir skaidrs, ka process noritēs vimaz līdz 2026.gadam (tātad faktiski - kopā vismaz 7 gadi). Uzskatām, ka tiešās pārvaldes institūciju attīstības plānošana īstermiņā (2024.-2026./vai 2027. gadam) būtu jāveic saskaņā ar Attīstības plānošanas sistēmas likumu un 2014.gada 2.decembra MK noteikumiem Nr.737 "Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi", nevis ar informatīvajiem ziņojumiem, kur netiek apzināti un vērtēti tādi būtiski riski, kā fiansējuma pieejamība un cita veida iestādēm nepieciešamā kapacitāte plānoto uzdevumu veikšanai (cita starpā secināms, ka arī VARAM kapacitāte netiek pienācīgi vērtēta, jo vairāku Rīcības plāna uzdevumu neizpildes pamatojumā minēts tieši VARAM cilvēkresursu trūkums).
Nēmot vērā iepriekš minēto, lūdzam šajā informatīvajā ziņojumā iekļauto rīcības plānu pārveidot par Plānu valsts attīstības plānošanas sistēmas izpratnē.
Lūdzam iekļaut šajā informatīvajā ziņojumā minēto izvērtējumu. Uzskatām, ka 2020.gada 19.maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 34 22.§) “Par Vienotās digitālās vārtejas Regulas prasību ieviešanu” 6. punkts nedod skaidru mandātu Rīcība plāna izstrādei un turpināšanai pēc 2024.gada 30.apriļa. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un pamatot, kāpēc VARAM turpina praksi iestāžu attīstības plānošanai lietot tādu dokumenta formu kā informatīvais ziņojums.
Papildus vēršam uzmanību, ka Regulas prasību ieviešanu sākotnēji tika plānots pabeigt 2023.gadā, kamēr šobrīd ir skaidrs, ka process noritēs vimaz līdz 2026.gadam (tātad faktiski - kopā vismaz 7 gadi). Uzskatām, ka tiešās pārvaldes institūciju attīstības plānošana īstermiņā (2024.-2026./vai 2027. gadam) būtu jāveic saskaņā ar Attīstības plānošanas sistēmas likumu un 2014.gada 2.decembra MK noteikumiem Nr.737 "Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi", nevis ar informatīvajiem ziņojumiem, kur netiek apzināti un vērtēti tādi būtiski riski, kā fiansējuma pieejamība un cita veida iestādēm nepieciešamā kapacitāte plānoto uzdevumu veikšanai (cita starpā secināms, ka arī VARAM kapacitāte netiek pienācīgi vērtēta, jo vairāku Rīcības plāna uzdevumu neizpildes pamatojumā minēts tieši VARAM cilvēkresursu trūkums).
Nēmot vērā iepriekš minēto, lūdzam šajā informatīvajā ziņojumā iekļauto rīcības plānu pārveidot par Plānu valsts attīstības plānošanas sistēmas izpratnē.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam sadaļā "Lietotie saīsinājumi" precizēt saīsisnājuma "2024. gada 9. janvāra informatīvais ziņojums"skaidrojumu, norādot pilnu informatīvā ziņojuma nosaukumu: "Par Vienotās digitālās vārtejas regulas prasību ieviešanu 2021.–2022. gadā"
Piedāvātā redakcija
Informatīvais ziņojums “Par Vienotās digitālās vārtejas regulas prasību ieviešanu 2021.–2022. gadā ” (izskatīts MK 2024. gada 9. janvāra sēdē Nr. 1; 22-TA-2145). Pieejams: https://tapportals.mk.gov.lv/meetings/cabinet_ministers/7127ef4d-6dda-41c5-9e62-20d42459cfb7
17.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma sadaļā "1. Par rīcības virziena “Informācijas pieejamības un kvalitātes nodrošināšana” izpildes gaitu" teksta uztveramības uzlabošanai lūdzam pie katra uzdevuma iekopēt iekavās uzdevuma saturu (kā tas ir izdarīts pie 1.1. uzdevuma izpildes apraksta)
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 9.lp. minēts, ka 1.1. uzdevums un 1.3. uzdevums netika izpildīti, kā arī pie abiem uzdevumiem ir norāde "uzdevuma neizpilde neatstāj būtisku ietekmi uz Regulas prasību ieviešanu". Lūdzam izvērtēt minēto uzdevumu turpināšanas nepieciešamību, tai skaitā ņemot vērā, ka:
1) viens no neizpildes iemesliem norādīts, ka VARAM nebija pietiekoši cilvēkresursu un nav skaidrs vai šī situācija būtiski mainīsies;
2) 1.3.uzdevuma ietvaros izstrādājamo kārtību bija paredzēts iekļaut 1.1.uzdevuma ietvaros izstrādājamajās vadīnijās, līdz ar to nav skaidrs, kāda ir nepieciešamība un/vai ieguvums šādu uzdevumu izdalīt atsevišķi (ja uzdevumi tomēr tiek turpināti nākamajā periodā).
1) viens no neizpildes iemesliem norādīts, ka VARAM nebija pietiekoši cilvēkresursu un nav skaidrs vai šī situācija būtiski mainīsies;
2) 1.3.uzdevuma ietvaros izstrādājamo kārtību bija paredzēts iekļaut 1.1.uzdevuma ietvaros izstrādājamajās vadīnijās, līdz ar to nav skaidrs, kāda ir nepieciešamība un/vai ieguvums šādu uzdevumu izdalīt atsevišķi (ja uzdevumi tomēr tiek turpināti nākamajā periodā).
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 11.lp. minēts, ka 2.1. uzdevuma ietvaros vadlīnijas esošo e-pakalpojumu novērtēšanai atbilstībai Regulas prasībām tiks izstrādātas līdz 2024. gada 3. ceturksnim. Vēršam uzmanību, ka šī ziņojuma saskaņošana jau notiek 3.ceturksnī. Lūdzam precizēt termiņu.
Papildus lūdzam izvērtēt atsevišķa uzdevuma izdalīšanas lietderību, ja tas (kā norādīts rīcības plānā) ir sasaistīts ar 1.1. uzdevumu, kā arī būtiski neietekmē Regulas ieviešanas gaitu.
Papildus lūdzam izvērtēt atsevišķa uzdevuma izdalīšanas lietderību, ja tas (kā norādīts rīcības plānā) ir sasaistīts ar 1.1. uzdevumu, kā arī būtiski neietekmē Regulas ieviešanas gaitu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 11.lp. pie skaidrojuma par 2.2.2. uzdevuma izpildi lūdzam precizēt, vai tika aicinātas visas iestādes (pēc iestādes definīcijas sadaļā "Lietotie saīsinājumi" - visas tiešās pārvaldes iestādes un pašvaldības), vai tikai uzskaitītie 10 resori.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 13.lp. sniegta izpildes informācija par 3.1. uzdevumu. Vēršam uzmanību, ka šādas numerācijas (3.1.) uzdevums nav iekļauts informatīvajā ziņojumā "Par Vienotās digitālās vārtejas regulas prasību ieviešanu 2021.- 2022. gadā" (22-TA-2145). Attiecīgi nav skaidrs, kas ar šo uzdevumu sākotnēji tika plānots, un cik lielā apjomā plānotais ir sasniegts. Lūdzam pecizēt informāciju, norādot korektu uzdevumu numerāciju un izpildīto darbu novērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam sniegt informāciju (16.lp.) par konkursa rezultātiem, ņemot vērā, ka 7.2. uzdevuma sasniedzamais rezultāts bija nevis tikai konkursa izsludināšana, bet gan: "Atrasts atbilstošs pakalpojuma sniedzējs [..]".
Piedāvātā redakcija
-
23.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 16.lp. norādīta informācija par rīcības virziena “6. Vienreizes principa tehniskās sistēmas ieviešana” izpildes gaitu. Vēršam uzmanību, ka informatīvajā ziņojumā "Par Vienotās digitālās vārtejas regulas prasību ieviešanu 2021.-2022. gadā" šāds nosaukums ir 7.rīcības virzienam, kuram attiecīgi ir pakārtoti 7.1.-7.11. uzdevumi. Lūdzam precizēt numerāciju.
Lūdzam precizēt 6.1. uzdevuma (16.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka OOTS izstrādi un testēšanu paredz 7.3.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā). Lūdzam papildināt šo ziņojumu ar informāciju par uzdevuma termiņa pagarināšanas iemesliem.
Lūdzam precizēt 6.2. uzdevuma (16.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka tiešsaistes pakalpojumu integrēšana izstrādātajā OOTS paredz 7.4.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā).
Lūdzam precizēt 6.3. uzdevuma (16.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka datu pieejamības nodrošināšanu OOTS paredz 7.5.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā).
Lūdzam precizēt 6.4. uzdevuma (16.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka normatīvā regulējuma izstrādi paredz 7.6.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā).
Lūdzam precizēt 6.5. uzdevuma (16.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka centralizētu tehnisko risinājumu izstrādi paredz 7.7.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā).
Lūdzam precizēt 6.6. uzdevuma (16.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka izvērtēt gatavību vienreizes risinājumu ieviešanai paredz 7.8.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā). Lūdzam mainīt formulējumu, jo uzdevuma termņš "pastāvīgi" nav pietiekams pamatojums uzdevuma nepildīšanai.
Lūdzam precizēt 6.7.1. uzdevuma (16.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka sagatavot piedāvājumu par OOTS integrāciju paredz 7.8.1.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā). Papildus lūdzam pamatot termiņa pagarinājumu.
Lūdzam precizēt 6.7.2. uzdevuma (17.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka izvērtēt pakalpojumu pieslēgšanas IT risinājumu pie OOTS paredz 7.8.2.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā). Papildus lūdzam pamatot termiņa pagarinājumu. Tā kā par uzdevuma izpildi bija atbildīgas "Iestādes", tad nav skaidrs kāpēc neizpilde tiek pamatota ar VARAM cilvēksresursu trūkumu.
Lūdzam precizēt 6.8. uzdevuma (17.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka iestāžu pašidentifikāciju un datu nodošanu DAGR paredz 7.9.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā). Papildus lūdzam pamatot termiņa pagarinājumu.
Lūdzam precizēt 6.9. uzdevuma (17.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka nodrošināt viereizes principu paredz 7.10.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā). Vēršam uzmanību, ka uzdevuma sākotnējais termiņš bija 2026.gada 4.ceturksnis, līdz ar to tam nebija jābūt izpildītam, kā minēts šī uzdevuma izpildes vērtējumā.
Lūdzam precizēt 6.1. uzdevuma (16.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka OOTS izstrādi un testēšanu paredz 7.3.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā). Lūdzam papildināt šo ziņojumu ar informāciju par uzdevuma termiņa pagarināšanas iemesliem.
Lūdzam precizēt 6.2. uzdevuma (16.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka tiešsaistes pakalpojumu integrēšana izstrādātajā OOTS paredz 7.4.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā).
Lūdzam precizēt 6.3. uzdevuma (16.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka datu pieejamības nodrošināšanu OOTS paredz 7.5.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā).
Lūdzam precizēt 6.4. uzdevuma (16.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka normatīvā regulējuma izstrādi paredz 7.6.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā).
Lūdzam precizēt 6.5. uzdevuma (16.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka centralizētu tehnisko risinājumu izstrādi paredz 7.7.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā).
Lūdzam precizēt 6.6. uzdevuma (16.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka izvērtēt gatavību vienreizes risinājumu ieviešanai paredz 7.8.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā). Lūdzam mainīt formulējumu, jo uzdevuma termņš "pastāvīgi" nav pietiekams pamatojums uzdevuma nepildīšanai.
Lūdzam precizēt 6.7.1. uzdevuma (16.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka sagatavot piedāvājumu par OOTS integrāciju paredz 7.8.1.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā). Papildus lūdzam pamatot termiņa pagarinājumu.
Lūdzam precizēt 6.7.2. uzdevuma (17.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka izvērtēt pakalpojumu pieslēgšanas IT risinājumu pie OOTS paredz 7.8.2.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā). Papildus lūdzam pamatot termiņa pagarinājumu. Tā kā par uzdevuma izpildi bija atbildīgas "Iestādes", tad nav skaidrs kāpēc neizpilde tiek pamatota ar VARAM cilvēksresursu trūkumu.
Lūdzam precizēt 6.8. uzdevuma (17.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka iestāžu pašidentifikāciju un datu nodošanu DAGR paredz 7.9.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā). Papildus lūdzam pamatot termiņa pagarinājumu.
Lūdzam precizēt 6.9. uzdevuma (17.lp.) numerāciju. Vēršam uzmanību, ka nodrošināt viereizes principu paredz 7.10.uzdevums (2024. gada 9. janvāra informatīvā ziņojuma Rīcības plānā). Vēršam uzmanību, ka uzdevuma sākotnējais termiņš bija 2026.gada 4.ceturksnis, līdz ar to tam nebija jābūt izpildītam, kā minēts šī uzdevuma izpildes vērtējumā.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam sniegt papildus informāciju, vai līdz 2024.gada 3.ceturkšņa beigām (30.09.2024.) tiks sasniegts 5.2.uzdevuma (informatīvajā ziņojumā "Par Vienotās digitālās vārtejas regulas prasību ieviešanu 2021.-2022. gadā" iekļautajā plānā 6.2. uzdevuma) rezultāts, proti, būs izstrādāta kārtība, kas nosaka informācijas nodrošināšanu Vārtejā pēc Regulas ieviešanas.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 15.lp. norādīta informācija par rīcības virziena "5. Regulas ieviešanas procesa koordinācija un kontrole” izpildes gaitu. Vēršam uzmanību, ka informatīvajā ziņojumā "Par Vienotās digitālās vārtejas regulas prasību ieviešanu 2021.-2022. gadā" šāds nosaukums ir 6.rīcības virzienam, kuram attiecīgi ir pakārtoti 6.1.-6.3. uzdevumi. Lūdzam precizēt numerāciju.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 14.lp. norādīts rīcības virziens "4. “Vārtejas popularizēšana”". Informatīvajā ziņojumā "Par Vienotās digitālās vārtejas regulas prasību ieviešanu 2021.-2022. gadā" šāds nosaukums ir 5.rīcības virzienam, kuram attiecīgi ir pakārtoti 5.1.-5.5. uzdevumi. Lūdzam precizēt numerāciju.
Piedāvātā redakcija
-