Projekta ID
24-TA-2895Atzinuma sniedzējs
Dienvidkurzemes novada Izglītības pārvalde
Atzinums iesniegts
13.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
IZM savā izziņā 24-TA-2895 Noteikumu projektā Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 4. oktobra noteikumos Nr. 619 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1.1.5.i investīcijas "Izglītības iestāžu infrastruktūras pilnveide un aprīkošana" īstenošanas noteikumi" ir norādījusi, ka nesaskaņo Dienvidkurzemes novada Izglītības pārvaldes sniegto priekšlikumu un savu pozīciju argumentējusi pirmkārt, Izglītības un zinātnes ministrija izglītības pieejamības noteikšanā ir ņemta vērā OECD definīcija, kas cita starpā ietver laiku, kas tiek pavadīts ceļā līdz tuvākajai izglītības iestādei, kas piedāvā to pašu izglītības pakāpi (nākamā skola ir sasniedzama vien vairāk nekā 30 min. laikā). Nevienā no sarunām ar Dienvidkurzemes novada pašvaldību, IZM nav sniegusi OECD dokumentu kopumu, kurš starp citu nav publicēts. Vienlaikus atgādinām, ka joprojām neesam saņēmuši prezentāciju – par algoritmu kā tiek aprēķināts attālums līdz tuvākai izglītības iestādei.
Otrkārt, pretrunas rada investīciju mērķi, norādām, ka Ministru kabineta noteikumos Nr. 619 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1.1.5.i investīcijas "Izglītības iestāžu infrastruktūras pilnveide un aprīkošana" īstenošanas noteikumi" ir izstrādāti balstoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/241 (2021. gada 12. februāris), kas saistījās ar COVID-19 seku pārvarēšanu. Eiropas Parlaments pieņemot Padomes Regulu (ES) 2021/241 (2021. gada 12. februāris), preambulas 16.punktā ir norādījusi: “Reformas un investīcijas nākamajā paaudzē, kas vērstas uz bērniem un jauniešiem, ir ļoti svarīgas, lai veicinātu izglītību un prasmes, tostarp digitālās prasmes, aktīvā darbaspēka prasmju pilnveidošanu, jaunu prasmju apgūšanu un pārkvalifikāciju, integrācijas programmas bezdarbniekiem, investīciju politiku, kas bērniem un jauniešiem nodrošina pieejamību un iespējas izglītības, veselības, uztura, nodarbinātības un mājokļu jomā, kā arī politiku, kas ar garantiju bērniem un garantiju jauniešiem palīdzēs novērst plaisu starp paaudzēm. Ar minētajām darbībām būtu jānodrošina, ka Covid-19 krīze neatstāj paliekošu ietekmi uz nākamo eiropiešu paaudzi un ka plaisa starp paaudzēm nekļūst vēl dziļāka.”
Šīs regulas mērķis nav slēgt Latvijas vidusskolas. Sākotnēji IZM sarunās bija pieprasījums slēgt lauku vidusskolas zemo mācību rezultātu dēļ. Iepazīstoties ar datiem par Nīcas vidusskolu, OCE indekss ir augsts. Drīzāk otrādi, pat daudzu pilsētas vidusskolu rezultāti ir zemāki. Diemžēl, no 2022.gada nav iespējams salīdzināt vidusskolu rezultātus, jo OCE indeksu nav iespējams aprēķināt.
Bijušo Nīcas novadu ir braukuši aplūkot un apjūsmot daudzi Latvijas valsts prezidenti. Viens no būtiskākajiem aspektiem, ko ir atzīmējuši prezidenti, ir Nīcas kultūrtelpa, kura atrodas Nacionālā nemateriālā kultūras mantojuma saraksta vērtībā kopš 2022. gada. Līgums par Eiropas Savienības dibināšanu ir norādījis, ka ES nodrošina kultūras saglabāšanu. Šo kultūras telpu izdodas uzturēt, lielā mērā pateicoties, ka tajā aktīvi iesaistās Nīcas vidusskola, visvairāk vidusskolas posma audzēkņi.
Dienvidkurzemes novads ir teritoriāli lielākais novads. Nevar skatīties attālumu starp Dienvidkurzemes novada vidusskolām, Nīcas vidusskola nodrošina vidējās izglītības pieejamību Rucavas un Dunikas bērniem. No tālākajām apdzīvotajām vietām ir vairāk kā 50 km, un ņemto vērā ceļa tīkla kvalitāti, nepieciešamais laiks pārsniedz 1h.
Ministru kabinetu noteikumu Nr.606 “Ministru kabineta kārtības rullis” 63.punkts nosaka, ka gadījumos, ja iebildums kas nav ņemts vērā, atbildīgā ministrija novirza projektu atkārtotai saskaņošanai vai sasauc kopīgu starpinstitūciju sanāksmi informāciju par to norādot TAP portālā vai nosūtot uz atzinuma sniedzēja norādīto e-pasta adresi, ja atzinuma sniedzējs atzinumu sniedzis ārpus TAP portāla atbilstoši šo noteikumu 6 3. punktam. Izglītības un zinātnes ministrija nav aicinājusi uz starpinstitūciju sanāksmi, kaut arī bija norādīti visi kontakti.
Regula nekādā veidā nepieļauj diskrimināciju un nedod pamatu nesniegt un nepiešķirt līdzekļus reorganizētai Priekules vidusskolai un sodīt tos bērnus, ka pašvaldība kompleksi skatās uz teritorijas attīstību, kā arī ir argumenti Nīcas vidusskolas saglabāšanai, bet tos neparedz neviens no Eiropas tiesību normām.
Ministru kabineta mērķis nav sakārtot Latvijas izglītības skolu tīklu, bet slēgt skolas lauku apvidos, tādejādi tās parāda ATR negatīvās sekas.
Otrkārt, pretrunas rada investīciju mērķi, norādām, ka Ministru kabineta noteikumos Nr. 619 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1.1.5.i investīcijas "Izglītības iestāžu infrastruktūras pilnveide un aprīkošana" īstenošanas noteikumi" ir izstrādāti balstoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/241 (2021. gada 12. februāris), kas saistījās ar COVID-19 seku pārvarēšanu. Eiropas Parlaments pieņemot Padomes Regulu (ES) 2021/241 (2021. gada 12. februāris), preambulas 16.punktā ir norādījusi: “Reformas un investīcijas nākamajā paaudzē, kas vērstas uz bērniem un jauniešiem, ir ļoti svarīgas, lai veicinātu izglītību un prasmes, tostarp digitālās prasmes, aktīvā darbaspēka prasmju pilnveidošanu, jaunu prasmju apgūšanu un pārkvalifikāciju, integrācijas programmas bezdarbniekiem, investīciju politiku, kas bērniem un jauniešiem nodrošina pieejamību un iespējas izglītības, veselības, uztura, nodarbinātības un mājokļu jomā, kā arī politiku, kas ar garantiju bērniem un garantiju jauniešiem palīdzēs novērst plaisu starp paaudzēm. Ar minētajām darbībām būtu jānodrošina, ka Covid-19 krīze neatstāj paliekošu ietekmi uz nākamo eiropiešu paaudzi un ka plaisa starp paaudzēm nekļūst vēl dziļāka.”
Šīs regulas mērķis nav slēgt Latvijas vidusskolas. Sākotnēji IZM sarunās bija pieprasījums slēgt lauku vidusskolas zemo mācību rezultātu dēļ. Iepazīstoties ar datiem par Nīcas vidusskolu, OCE indekss ir augsts. Drīzāk otrādi, pat daudzu pilsētas vidusskolu rezultāti ir zemāki. Diemžēl, no 2022.gada nav iespējams salīdzināt vidusskolu rezultātus, jo OCE indeksu nav iespējams aprēķināt.
Bijušo Nīcas novadu ir braukuši aplūkot un apjūsmot daudzi Latvijas valsts prezidenti. Viens no būtiskākajiem aspektiem, ko ir atzīmējuši prezidenti, ir Nīcas kultūrtelpa, kura atrodas Nacionālā nemateriālā kultūras mantojuma saraksta vērtībā kopš 2022. gada. Līgums par Eiropas Savienības dibināšanu ir norādījis, ka ES nodrošina kultūras saglabāšanu. Šo kultūras telpu izdodas uzturēt, lielā mērā pateicoties, ka tajā aktīvi iesaistās Nīcas vidusskola, visvairāk vidusskolas posma audzēkņi.
Dienvidkurzemes novads ir teritoriāli lielākais novads. Nevar skatīties attālumu starp Dienvidkurzemes novada vidusskolām, Nīcas vidusskola nodrošina vidējās izglītības pieejamību Rucavas un Dunikas bērniem. No tālākajām apdzīvotajām vietām ir vairāk kā 50 km, un ņemto vērā ceļa tīkla kvalitāti, nepieciešamais laiks pārsniedz 1h.
Ministru kabinetu noteikumu Nr.606 “Ministru kabineta kārtības rullis” 63.punkts nosaka, ka gadījumos, ja iebildums kas nav ņemts vērā, atbildīgā ministrija novirza projektu atkārtotai saskaņošanai vai sasauc kopīgu starpinstitūciju sanāksmi informāciju par to norādot TAP portālā vai nosūtot uz atzinuma sniedzēja norādīto e-pasta adresi, ja atzinuma sniedzējs atzinumu sniedzis ārpus TAP portāla atbilstoši šo noteikumu 6 3. punktam. Izglītības un zinātnes ministrija nav aicinājusi uz starpinstitūciju sanāksmi, kaut arī bija norādīti visi kontakti.
Regula nekādā veidā nepieļauj diskrimināciju un nedod pamatu nesniegt un nepiešķirt līdzekļus reorganizētai Priekules vidusskolai un sodīt tos bērnus, ka pašvaldība kompleksi skatās uz teritorijas attīstību, kā arī ir argumenti Nīcas vidusskolas saglabāšanai, bet tos neparedz neviens no Eiropas tiesību normām.
Ministru kabineta mērķis nav sakārtot Latvijas izglītības skolu tīklu, bet slēgt skolas lauku apvidos, tādejādi tās parāda ATR negatīvās sekas.
Piedāvātā redakcija
Lēmumu par ārpus pašvaldības administratīvā centra esošas vispārējās vidējās izglītības iestādes reorganizāciju pašvaldība var nepieņemt, ja saskaņā ar Valsts izglītības informācijas sistēmas datiem uz 2024. gada 1. septembri vispārējās vidējās izglītības iestādē 10.–12. klašu grupā ir vismaz 60 izglītojamie. Aizputes vidusskolas, Auces vidusskolas, Dagdas vidusskolas, Dundagas vidusskolas, Engures vidusskolas, Jaunpiebalgas vidusskolas, Kārsavas vidusskolas, Kaunatas vidusskolas, Nīcas vidusskola, Rojas vidusskolas, Rūjienas vidusskolas, Salacgrīvas vidusskolas, Skaistkalnes vidusskolas, Vaiņodes vidusskolas vai Viesītes vidusskolas gadījumā saskaņā ar Valsts izglītības informācijas sistēmas datiem uz 2024. gada 1. septembri vispārējās vidējās izglītības iestādē 10.–12. klašu grupā ir vismaz 30 izglītojamie;
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Izglītības un zinātnes ministrija savā izziņā 24-TA-2895 Noteikumu projektā Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 4. oktobra noteikumos Nr. 619 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1.1.5.i investīcijas "Izglītības iestāžu infrastruktūras pilnveide un aprīkošana" īstenošanas noteikumi" ir norādījusi, ka nesaskaņo Dienvidkurzemes novada Izglītības pārvaldes sniegto priekšlikumu un savu pozīciju argumentējusi pirmkārt, Izglītības un zinātnes ministrija izglītības pieejamības noteikšanā ir ņemta vērā OECD definīcija, kas cita starpā ietver laiku, kas tiek pavadīts ceļā līdz tuvākajai izglītības iestādei, kas piedāvā to pašu izglītības pakāpi (nākamā skola ir sasniedzama vien vairāk nekā 30 min. laikā). Nevienā no sarunām ar Dienvidkurzemes novada pašvaldību, IZM nav sniegusi OECD dokumentu kopumu, kurš starp citu nav publicēts. Vienlaikus atgādinām, ka joprojām neesam saņēmuši prezentāciju – par algoritmu kā tiek aprēķināts attālums līdz tuvākai izglītības iestādei.
Otrkārt, pretrunas rada investīciju mērķi, norādām, ka Ministru kabineta noteikumos Nr. 619 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1.1.5.i investīcijas "Izglītības iestāžu infrastruktūras pilnveide un aprīkošana" īstenošanas noteikumi" ir izstrādāti balstoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/241 (2021. gada 12. februāris), kas saistījās ar COVID-19 seku pārvarēšanu. Eiropas Parlaments pieņemot Padomes Regulu (ES) 2021/241 (2021. gada 12. februāris), preambulas 16.punktā ir norādījusi: “Reformas un investīcijas nākamajā paaudzē, kas vērstas uz bērniem un jauniešiem, ir ļoti svarīgas, lai veicinātu izglītību un prasmes, tostarp digitālās prasmes, aktīvā darbaspēka prasmju pilnveidošanu, jaunu prasmju apgūšanu un pārkvalifikāciju, integrācijas programmas bezdarbniekiem, investīciju politiku, kas bērniem un jauniešiem nodrošina pieejamību un iespējas izglītības, veselības, uztura, nodarbinātības un mājokļu jomā, kā arī politiku, kas ar garantiju bērniem un garantiju jauniešiem palīdzēs novērst plaisu starp paaudzēm. Ar minētajām darbībām būtu jānodrošina, ka Covid-19 krīze neatstāj paliekošu ietekmi uz nākamo eiropiešu paaudzi un ka plaisa starp paaudzēm nekļūst vēl dziļāka.”
Šīs regulas mērķis nav slēgt Latvijas vidusskolas. Sākotnēji IZM sarunās bija pieprasījums slēgt lauku vidusskolas zemo mācību rezultātu dēļ. Iepazīstoties ar datiem par Nīcas vidusskolu, OCE indekss ir augsts. Drīzāk otrādi, pat daudzu pilsētas vidusskolu rezultāti ir zemāki. Diemžēl, kopš 2022.gada nav iespējams salīdzināt vidusskolu rezultātus, jo OCE indeksu nav iespējams aprēķināt.
Bijušo Nīcas novadu ir braukuši aplūkot un apjūsmot daudzi Latvijas valsts prezidenti. Viens no būtiskākajiem aspektiem, ko ir atzīmējuši prezidenti, ir Nīcas kultūrtelpa, kura atrodas Nacionālā nemateriālā kultūras mantojuma saraksta vērtībā kopš 2022. gada. Līgums par Eiropas Savienības dibināšanu ir norādījis, ka ES nodrošina kultūras saglabāšanu. Šo kultūras telpu izdodas uzturēt, lielā mērā pateicoties, ka tajā aktīvi iesaistās Nīcas vidusskola, visvairāk vidusskolas posma audzēkņi.
Dienvidkurzemes novads ir teritoriāli lielākais novads. Nevar skatīties attālumu starp Dienvidkurzemes novada vidusskolām, Nīcas vidusskola nodrošina vidējās izglītības pieejamību Rucavas un Dunikas bērniem. No tālākajām apdzīvotajām vietām ir vairāk kā 50 km, un ņemto vērā ceļa tīkla kvalitāti, nepieciešamais laiks pārsniedz 1h.
Ministru kabinetu noteikumu Nr.606 “Ministru kabineta kārtības rullis” 63.punkts nosaka, ka gadījumos, ja iebildums kas nav ņemts vērā, atbildīgā ministrija novirza projektu atkārtotai saskaņošanai vai sasauc kopīgu starpinstitūciju sanāksmi informāciju par to norādot TAP portālā vai nosūtot uz atzinuma sniedzēja norādīto e-pasta adresi, ja atzinuma sniedzējs atzinumu sniedzis ārpus TAP portāla atbilstoši šo noteikumu 6 3. punktam. Izglītības un zinātnes ministrija nav aicinājusi uz starpinstitūciju sanāksmi, kaut arī bija norādīti visi kontakti.
Regula nekādā veidā nepieļauj diskrimināciju un nedod pamatu nesniegt un nepiešķirt līdzekļus reorganizētai Priekules vidusskolai un sodīt tos bērnus, ka pašvaldība kompleksi skatās uz teritorijas attīstību, kā arī ir argumenti Nīcas vidusskolas saglabāšanai, bet tos neparedz neviens no Eiropas tiesību normām.
Ministru kabineta mērķis nav sakārtot Latvijas izglītības skolu tīklu, bet slēgt skolas lauku apvidos, tādejādi tās parāda ATR negatīvās sekas.
Otrkārt, pretrunas rada investīciju mērķi, norādām, ka Ministru kabineta noteikumos Nr. 619 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1.1.5.i investīcijas "Izglītības iestāžu infrastruktūras pilnveide un aprīkošana" īstenošanas noteikumi" ir izstrādāti balstoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/241 (2021. gada 12. februāris), kas saistījās ar COVID-19 seku pārvarēšanu. Eiropas Parlaments pieņemot Padomes Regulu (ES) 2021/241 (2021. gada 12. februāris), preambulas 16.punktā ir norādījusi: “Reformas un investīcijas nākamajā paaudzē, kas vērstas uz bērniem un jauniešiem, ir ļoti svarīgas, lai veicinātu izglītību un prasmes, tostarp digitālās prasmes, aktīvā darbaspēka prasmju pilnveidošanu, jaunu prasmju apgūšanu un pārkvalifikāciju, integrācijas programmas bezdarbniekiem, investīciju politiku, kas bērniem un jauniešiem nodrošina pieejamību un iespējas izglītības, veselības, uztura, nodarbinātības un mājokļu jomā, kā arī politiku, kas ar garantiju bērniem un garantiju jauniešiem palīdzēs novērst plaisu starp paaudzēm. Ar minētajām darbībām būtu jānodrošina, ka Covid-19 krīze neatstāj paliekošu ietekmi uz nākamo eiropiešu paaudzi un ka plaisa starp paaudzēm nekļūst vēl dziļāka.”
Šīs regulas mērķis nav slēgt Latvijas vidusskolas. Sākotnēji IZM sarunās bija pieprasījums slēgt lauku vidusskolas zemo mācību rezultātu dēļ. Iepazīstoties ar datiem par Nīcas vidusskolu, OCE indekss ir augsts. Drīzāk otrādi, pat daudzu pilsētas vidusskolu rezultāti ir zemāki. Diemžēl, kopš 2022.gada nav iespējams salīdzināt vidusskolu rezultātus, jo OCE indeksu nav iespējams aprēķināt.
Bijušo Nīcas novadu ir braukuši aplūkot un apjūsmot daudzi Latvijas valsts prezidenti. Viens no būtiskākajiem aspektiem, ko ir atzīmējuši prezidenti, ir Nīcas kultūrtelpa, kura atrodas Nacionālā nemateriālā kultūras mantojuma saraksta vērtībā kopš 2022. gada. Līgums par Eiropas Savienības dibināšanu ir norādījis, ka ES nodrošina kultūras saglabāšanu. Šo kultūras telpu izdodas uzturēt, lielā mērā pateicoties, ka tajā aktīvi iesaistās Nīcas vidusskola, visvairāk vidusskolas posma audzēkņi.
Dienvidkurzemes novads ir teritoriāli lielākais novads. Nevar skatīties attālumu starp Dienvidkurzemes novada vidusskolām, Nīcas vidusskola nodrošina vidējās izglītības pieejamību Rucavas un Dunikas bērniem. No tālākajām apdzīvotajām vietām ir vairāk kā 50 km, un ņemto vērā ceļa tīkla kvalitāti, nepieciešamais laiks pārsniedz 1h.
Ministru kabinetu noteikumu Nr.606 “Ministru kabineta kārtības rullis” 63.punkts nosaka, ka gadījumos, ja iebildums kas nav ņemts vērā, atbildīgā ministrija novirza projektu atkārtotai saskaņošanai vai sasauc kopīgu starpinstitūciju sanāksmi informāciju par to norādot TAP portālā vai nosūtot uz atzinuma sniedzēja norādīto e-pasta adresi, ja atzinuma sniedzējs atzinumu sniedzis ārpus TAP portāla atbilstoši šo noteikumu 6 3. punktam. Izglītības un zinātnes ministrija nav aicinājusi uz starpinstitūciju sanāksmi, kaut arī bija norādīti visi kontakti.
Regula nekādā veidā nepieļauj diskrimināciju un nedod pamatu nesniegt un nepiešķirt līdzekļus reorganizētai Priekules vidusskolai un sodīt tos bērnus, ka pašvaldība kompleksi skatās uz teritorijas attīstību, kā arī ir argumenti Nīcas vidusskolas saglabāšanai, bet tos neparedz neviens no Eiropas tiesību normām.
Ministru kabineta mērķis nav sakārtot Latvijas izglītības skolu tīklu, bet slēgt skolas lauku apvidos, tādejādi tās parāda ATR negatīvās sekas.
Piedāvātā redakcija
Lēmumu par ārpus pašvaldības administratīvā centra esošas vispārējās vidējās izglītības iestādes reorganizāciju pašvaldība var nepieņemt, ja saskaņā ar Valsts izglītības informācijas sistēmas datiem uz 2024. gada 1. septembri vispārējās vidējās izglītības iestādē 10.–12. klašu grupā ir vismaz 60 izglītojamie. Aizputes vidusskolas, Auces vidusskolas, Dagdas vidusskolas, Dundagas vidusskolas, Engures vidusskolas, Jaunpiebalgas vidusskolas, Kārsavas vidusskolas, Kaunatas vidusskolas, Nīcas vidusskola, Rojas vidusskolas, Rūjienas vidusskolas, Salacgrīvas vidusskolas, Skaistkalnes vidusskolas, Vaiņodes vidusskolas vai Viesītes vidusskolas gadījumā saskaņā ar Valsts izglītības informācijas sistēmas datiem uz 2024. gada 1. septembri vispārējās vidējās izglītības iestādē 10.–12. klašu grupā ir vismaz 30 izglītojamie;