Atzinums

Projekta ID
22-TA-1038
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 4.sadaļas 4.punkts paredz atbalstīt neizlietotā valsts budžeta finansējuma, kas piešķirts akciju sabiedrībai “Attīstības finanšu institūcija Altum” noteiktu finanšu instrumentu īstenošanai, pārdali no Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma,  lai nodrošinātu atbalsta ieviešanu Ukrainas karadarbības rezultātā esošo seku pārvarēšanai. Lūdzam svītrot minēto punktu no informatīvā ziņojuma, ievērojot, ka Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts neparedz šādas rīcības, turklāt Altum tiesības izlietot ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu piešķirto finansējumu tiek noteiktas likumprojektā “Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas un tirgus pārorientācijas atbalsta likums”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 3.sadaļas 4.priekšlikumā “Pašu kapitāla fonds”, norādīts, ka programmas ieviešanai tiek paredzēts pašu kapitāla fonda vēl neizlietotais finansējums no valsts budžeta līdzekļiem 32,1 milj. EUR apmērā. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 42.pantu un Ministru kabineta 2020.gada 15.jūlija rīkojumu Nr.389 “Par rezerves kapitāla palielināšanu” alternatīvo ieguldījumu fonda finansēšanai šobrīd ir piešķirts finansējums un attiecīgi palielināts akciju sabiedrībai "Attīstības finanšu institūcija Altum" rezerves kapitāls 25 milj. euro apmērā. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt sniegto informāciju un norādīt šobrīd kapitāla fondā ieskaitītā un neizlietotā finansējuma apmēru, ko plānots novirzīt jaunajam atbalstam. Kā arī atsevišķi norādīt finansējuma apmēru, kas vēl nav ieskaitīts kapitāla fondā un kam finansējums tiek pieprasīts likumprojektā “Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas un tirgus pārorientācijas atbalsta likums”.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 3.sadaļas 3.priekšlikumā “Eksporta kredīta garantijas” norādīts, ka programmas ieviešanai pieejams finansējums 1 milj. euro apmērā, kas  ir šobrīd pieejams saskaņā ar 2020. gada 19.marta Ministru kabineta noteikumiem Nr. 150 “Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība”, kā arī nepieciešams novirzīt vēl 7 milj. euro. Norādām, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumiem Nr. 866 “Īstermiņa eksporta kredīta garantiju izsniegšanas noteikumi komersantiem un atbilstošām lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībā” garantiju programmas īstenošanai tiek izmatots atmaksātais publiskais finansējums, līdz ar to lūdzam precizēt informatīvajā ziņojumā sniegto informāciju, jo no šobrīd sniegtās informācijas nav saprotams ne papildu nepieciešamā finansējuma apmērs, ne finansēšanas avots.   
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 3.sadaļas 2.priekšlikums “Likviditātes atbalsts garantiju veidā” paredz finansējumu 14 milj. euro apmērā , kas šobrīd ir pieejams saskaņā ar 2020. gada 19. marta Ministru kabineta noteikumiem Nr. 150 “Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība”. Ņemot vērā, ka jaunajam atbalstam tiek plānots novirzīt visu šobrīd pieejamo finansējumu, savukārt esošās Covid-19 garantiju atbalsta programmas darbība ir līdz 2022.gada 30.jūnijam, lūdzam skaidrot vai to varēs nodrošināt atlikušo 8,5 milj. euro ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Attiecībā uz informatīvā ziņojumā 2.sadaļu vēršam uzmanību, ka atbilstoši darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 3.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt augstas pievienotās vērtības produktu un pakalpojumu eksporta proporciju" plānoto investīciju atbalstāmajām darbībām, atbalsts lielajiem komersantiem 3.2.1.2. pasākuma “Starptautiskās konkurētspējas veicināšana” (turpmāk – 3.2.1.2. pasākums) ietvaros nav attiecināms. Tādējādi lūdzam izvērtēt citas iespējas lielo komersantu atbalsta nodrošināšanai.
 

 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvajā ziņojumā tiek rosināts turpināt pašu kapitāla fonda darbību, paplašinot šāda finansējuma sniegšanu lieliem un vidējiem komersantiem, īpaši gadījumos, kad uzņēmumu darbību ir ietekmējušas Krievijas militārās agresijas Ukrainā radītās sekas ekonomikā. Vēršam uzmanību uz to, ka alternatīvo ieguldījumu fonds izveidots un darbojas uz komerciāliem principiem, t.i. ieguldījumi tiek veikti uz pari passu nosacījumiem starp publisko ieguldītāju un privātajiem ieguldītājiem,  publiskajiem un privātajiem ieguldītājiem ir tādi paši riski, kā arī vienāds subordinācijas līmenis attiecībā uz to pašu riska kategoriju un par plānoto darījumu riskiem, samērīgas peļņas un zaudējumu sadales principiem starp Fonda dalībniekiem noslēgts komandītsabiedrības līgums.  Lai ievērotu Fonda pārvaldē labāko praksi, lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar informāciju, vai priekšlikums paplašināt fonda darbību, t.sk. ieguldījumu principus, ir noteikts, savstarpēji vienojoties publiskajam ieguldītājam ar privātajiem ieguldītājiem. Pēc informācijas papildināšanas lūdzam attiecīgi precizēt sadaļu “Turpmākā rīcība” un MK sēdes protokollēmumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 4.punktā norādītos Ministru kabineta noteikumu projektu iesniegšanas termiņus, ievērojot, ka tie virzāmi izskatīšanai Ministru kabinetā tikai pēc likumprojekta “Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas un tirgus pārorientācijas atbalsta likums” pieņemšanas, kas noteiks atbalsta pasākumu finansēšanas kārtību un apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 4.3.punkts paredz uzdevumu Ekonomikas ministrijai  līdz 2022. gada 1. augustam sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā grozījumus 2020. gada 14. jūlija Ministru kabineta noteikumos Nr.458 “Noteikumi par kapitāla ieguldījumiem komersantos, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība” vai izstrādāt jaunu tiesību aktu projektu. Uzskatām, ka pašu kapitāla fonda ietvaros paredzētajam jaunam atbalstam saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu radītās sekas ekonomikā, jāsagatavo jauns normatīvais regulējums, attiecīgi lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu, aizstājot vārdu “vai” ar vārdu “un”.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk