Projekta ID
25-TA-195Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
31.07.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka plānoto Ministru kabineta noteikumu ietvaros ir paredzēts noteikt datu pieprasīšanas un saņemšanas kārtību un datu apjomu no reģistriem, veidojot darba grupu šo noteikumu izstrādei, darba grupas sastāvā būtu nepieciešams iekļaut arī datu devējinstitūcijas, jo šo institūciju iesaiste ir būtiska, lai nodrošinātu atbilstošu normatīvā regulējuma izstrādi attiecībā uz datu pieprasīšanu, saņemšanu, kā arī lai savlaicīgi identificētu iespējamās juridiskās un tehniskās problēmas, kas saistītas ar šiem procesiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka daļa šā likuma subjektu saņem noteiktas ziņas no noteiktiem datu reģistriem par maksu, kā arī to, ka Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR) šobrīd nenodrošina maksas administrēšanas funkcionalitāti, lūdzam precizēt, vai DAGR paredzēts nodrošināt maksājumu administrēšanas funkcionalitāti.
Šāda precizēšana ir būtiska, jo likums nosaka konkrētus šā likuma subjektus un reģistrus, kuriem nav piemērojama maksa par datu saņemšanu, savukārt likumprojekta 5.pants 31 daļa paredz datu pieejamību DAGR visiem likuma 5¹ panta subjektiem. Attiecīgi nepieciešams skaidrojums, vai maksas piemērošanas kārtība tiks regulēta plānotajos Ministru kabineta noteikumos vai arī tiks piemēroti pašreiz spēkā esošie Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes maksas pakalpojumu un valsts nodevas noteikumi par ziņu saņemšanu no Fizisko personu reģistra.
Šāda precizēšana ir būtiska, jo likums nosaka konkrētus šā likuma subjektus un reģistrus, kuriem nav piemērojama maksa par datu saņemšanu, savukārt likumprojekta 5.pants 31 daļa paredz datu pieejamību DAGR visiem likuma 5¹ panta subjektiem. Attiecīgi nepieciešams skaidrojums, vai maksas piemērošanas kārtība tiks regulēta plānotajos Ministru kabineta noteikumos vai arī tiks piemēroti pašreiz spēkā esošie Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes maksas pakalpojumu un valsts nodevas noteikumi par ziņu saņemšanu no Fizisko personu reģistra.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka plānoti dažādi informācijas saņemšanas veidi likuma subjektiem – tiem, kuriem ir savas informācijas sistēmas, paredzot iespēju pieslēgties Datu izplatīšanas un pārvaldības platformai (DAGR) tiešsaistē, bet tiem, kuriem tādu nav – nodrošinot piekļuvi, izmantojot elektronisko pakalpojumu, nav skaidrs, kas konkrēti tiek saprasts ar minēto "elektronisko pakalpojumu". Tāpat norādām, ka saskaņā ar esošo kārtību piekļuve DAGR datiem tiek nodrošināta, slēdzot vienošanos Valsts informācijas resursu savietotājā (VIRSIS). Lūdzam skaidrot, vai arī šajā gadījumā paredzēts, ka likuma subjekti, kuriem nav savas informācijas sistēmas, datu saņemšanai slēdz vienošanos ar VIRSIS vai arī šī prasība uz viņiem neattiecas.
Lai nodrošinātu normatīvā regulējuma skaidrību un viennozīmīgu piemērošanu, būtu nepieciešams precizēt, kas konkrēti tiek saprasts ar jēdzienu “elektroniskais pakalpojums”. Pašlaik nav skaidrs, vai ar to tiek domāts valsts pārvaldes pakalpojums portālā Latvija.gov.lv, īpaši izstrādāts risinājums DAGR ietvaros, vai kāds cits piekļuves mehānisms.
Lai nodrošinātu normatīvā regulējuma skaidrību un viennozīmīgu piemērošanu, būtu nepieciešams precizēt, kas konkrēti tiek saprasts ar jēdzienu “elektroniskais pakalpojums”. Pašlaik nav skaidrs, vai ar to tiek domāts valsts pārvaldes pakalpojums portālā Latvija.gov.lv, īpaši izstrādāts risinājums DAGR ietvaros, vai kāds cits piekļuves mehānisms.
Piedāvātā redakcija
-
