Projekta ID
23-TA-3015Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
15.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 5. sadaļu, ņemot vērā anotācijas 1.3. apakšsadaļā sniegto informāciju par to, ka grozījumi ir saistīti ar, piemēram, no Regulas 2017/625 4. panta 1. punkta izrietošo pienākumu dalībvalstij nozīmēt kompetento iestādi vai iestādes, kam tās uztic pienākumu organizēt vai veikt oficiālās kontroles un citas oficiālās darbības katrai jomai, ko reglamentē šīs regulas 1. panta 2. punktā minētie noteikumi.
Tāpat no anotācijas 1.3. apakšsadaļas skaidrojuma šķietami izriet arī Regulas 2017/625 4. panta 3. punktā paredzētās rīcības brīvības izmantošana kompetentajai iestādei, kuras pienākums ir pārbaudīt atbilstību Regulas 2017/625 1. panta 2. punkta i) apakšpunktā minētajiem noteikumiem un kura var uzticēt noteiktus ar oficiālo kontroli vai citām oficiālajām darbībām saistītus pienākumus vienai vai vairākām bioloģisko produktu kontroles iestādēm.
Attiecīgi redzams, ka noteikumu projektā tiek ieviestas Eiropas Savienības tiesību aktu normas, tāpēc lūdzam to atspoguļot anotācijas 5. sadaļā.
Tāpat no anotācijas 1.3. apakšsadaļas skaidrojuma šķietami izriet arī Regulas 2017/625 4. panta 3. punktā paredzētās rīcības brīvības izmantošana kompetentajai iestādei, kuras pienākums ir pārbaudīt atbilstību Regulas 2017/625 1. panta 2. punkta i) apakšpunktā minētajiem noteikumiem un kura var uzticēt noteiktus ar oficiālo kontroli vai citām oficiālajām darbībām saistītus pienākumus vienai vai vairākām bioloģisko produktu kontroles iestādēm.
Attiecīgi redzams, ka noteikumu projektā tiek ieviestas Eiropas Savienības tiesību aktu normas, tāpēc lūdzam to atspoguļot anotācijas 5. sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai nodrošinātu normatīvo aktu plūdu mazināšanu un lai, veicot grozījumus attiecīgajā tiesību aktā, tajā tiktu ietverti visi nepieciešamie grozījumi, iesakām izvērtēt, vai noteikumu projektā ir iespējams vienlaicīgi ieviest arī anotācijas 1.3. apakšsadaļā minēto regulu prasības. Nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt projektu un anotāciju.
Alternatīvi iesakām papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļā iekļauto skaidrojumu par to, ka pašlaik nav lietderīgi grozīt noteikumos Nr. 485 ietvertās atsauces uz Eiropas Savienības regulām ar konkrētiem argumentiem par to, tieši kāpēc tas šobrīd nav lietderīgi, kad, provizoriski, tiek plānota Bioloģiskās lauksaimniecības likuma pabeigšana un to vai periodā līdz šī likuma pieņemšanai nepastāv nekādi riski, potenciālas problēmas, kas iespējami var izrietēt no Eiropas Savienības tiesību normu prasību savlaicīgas neieviešanas.
Skaidrojums nepieciešams, jo:
1) atbilstoši Regulas (ES) 2018/848 56. pantam Regula Nr. 834/2007 tiek atcelta un ir piemērojama tikai, lai pabeigtu izskatīt vēl neizskatītus trešo valstu pieteikumus, kā paredzēts tās 58. pantā;
2) atbilstoši Deleģētās regulas (ES) 2021/2306 12. pantam Regula 1235/2008 tiek atcelta un ir piemērojama tikai, lai aizpildītu un vīzētu apstrādē esošus inspekcijas sertifikātus, kas izdoti pirms 2022. gada 1. janvāra, un apstrādē esošus inspekcijas sertifikātu izrakstus, kas iesniegti pirms 2022. gada 1. janvāra, kā arī, lai inspekcijas sertifikātā vai inspekcijas sertifikāta izrakstā deklarētu pirmo saņēmēju vai saņēmēju.
No kā saprotams, ka uz jaunajiem dokumentiem šķietami attiecināmas nevis Regulas 834/2007 un Regula 1235/2008, bet Regulas 2018/848 un Regulas 2021/2306 prasības. Rezultātā nav skaidrs, vai Regulas 2018/848 un Regulas 2021/2306 prasību savlaicīga neieviešana nerada kādus potenciālus riskus vai problēmas.
Alternatīvi iesakām papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļā iekļauto skaidrojumu par to, ka pašlaik nav lietderīgi grozīt noteikumos Nr. 485 ietvertās atsauces uz Eiropas Savienības regulām ar konkrētiem argumentiem par to, tieši kāpēc tas šobrīd nav lietderīgi, kad, provizoriski, tiek plānota Bioloģiskās lauksaimniecības likuma pabeigšana un to vai periodā līdz šī likuma pieņemšanai nepastāv nekādi riski, potenciālas problēmas, kas iespējami var izrietēt no Eiropas Savienības tiesību normu prasību savlaicīgas neieviešanas.
Skaidrojums nepieciešams, jo:
1) atbilstoši Regulas (ES) 2018/848 56. pantam Regula Nr. 834/2007 tiek atcelta un ir piemērojama tikai, lai pabeigtu izskatīt vēl neizskatītus trešo valstu pieteikumus, kā paredzēts tās 58. pantā;
2) atbilstoši Deleģētās regulas (ES) 2021/2306 12. pantam Regula 1235/2008 tiek atcelta un ir piemērojama tikai, lai aizpildītu un vīzētu apstrādē esošus inspekcijas sertifikātus, kas izdoti pirms 2022. gada 1. janvāra, un apstrādē esošus inspekcijas sertifikātu izrakstus, kas iesniegti pirms 2022. gada 1. janvāra, kā arī, lai inspekcijas sertifikātā vai inspekcijas sertifikāta izrakstā deklarētu pirmo saņēmēju vai saņēmēju.
No kā saprotams, ka uz jaunajiem dokumentiem šķietami attiecināmas nevis Regulas 834/2007 un Regula 1235/2008, bet Regulas 2018/848 un Regulas 2021/2306 prasības. Rezultātā nav skaidrs, vai Regulas 2018/848 un Regulas 2021/2306 prasību savlaicīga neieviešana nerada kādus potenciālus riskus vai problēmas.
Piedāvātā redakcija
-