Projekta ID
25-TA-185Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
18.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lai nodrošinātu vienotu pieeju un kritērijus visu nozaru valsts kapitālsabiedrībām, Finanšu ministrija uzskata, ka nepieciešama Valsts kancelejas un nozaru ministriju diskusija, kādos gadījumos būtu nosakāmi izņēmumi likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 82. pantā noteiktajam, ka valsts kapitālsabiedrības nodrošina, ka 2025. gadā kopējās personāla izmaksas kapitālsabiedrībā var tikt palielinātas ne vairāk kā par 2,6 procentiem salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojumā un protokollēmuma projektā pārskatīt norādīto informāciju, kas paredz, ka likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 82. pantā ierobežojums netiek piemērots, tā vietā nosakot konkrētas un saprotamas pazīmes izņēmuma noteikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojuma sadaļā attiecībā uz AS “Pasažieru vilciens” skaidrot, vai un kā nosacījums personāla izmaksu ierobežojuma neievērošanu ietekmēs zaudējumu apmēru sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, kas tiek nodrošināts no valsts budžeta. Vēršam uzmanību, ka šobrīd no ziņojumā sniegtās informācijas secināms, ka šis lēmums palielinās zaudējumu apmēru, ievērojot norādīto, ka 2025. gadā AS “Pasažieru vilciens” darba samaksas fondu nepieciešams palielināt par 13 % jeb par 4,05 milj. euro, savukārt AS “Pasažieru vilciens” plānotie ieņēmumi no pasažieru pārvadāšanas 2025. gadā, salīdzinot ar 2024. gadu, palielināsies par 12 % jeb 3,2 miljoniem euro, attiecīgi lūdzam skaidrot, vai attiecīgo zaudējumu segšana tiks nodrošināta Satiksmes ministrijas budžeta apakšprogrammā 31.06.00 “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem” pieejamo līdzekļu ietvaros vai arī tiks nodrošināti citi kompensējošie pasākumi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojuma sadaļā attiecībā uz VSIA “Autotransporta direkcija” detalizētāk paskaidrot norādīto informāciju par komercieņēmumiem kā avotu personāla izmaksu palielinājuma finansēšanai, norādot konkrēti, kādus pakalpojumus ATD sniegtu, lai iegūtu šos papildu ieņēmumus. Vienlaikus lūdzam precizēt norādīto informāciju par likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 81.pantu, jo tas attiecas uz valsts un pašvaldību institūcijās amata vietu skaitu nevis finansējumu tām.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojuma sadaļā attiecībā uz VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” norādīt informāciju, kādu līdzekļu ietvaros tiks nodrošināts personāla izmaksu pieauguma segšana, kā arī vai un kā izmaksu pieaugums ietekmē izmaksas valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanai, pašvaldību tranzītu ielu un citu autoceļu ikdienas uzturēšanai, kuru izpildi nodrošina VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” un par kurām samaksa tiek veikta no valsts un pašvaldību budžetiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojuma sadaļā attiecībā uz VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” norādīt informāciju, kādu līdzekļu ietvaros plānots nodrošināt personāla izmaksu pieauguma segšanu. Papildus attiecībā uz ziņojumā minētajām atsaucēm uz iepriekš pieņemtiem Ministru kabineta lēmumiem dažādu jautājumu virzībā vēršam uzmanību, ka izmaksām deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu izpildei pretī ir noteikts konkrēts pieejamā finansējuma apmērs, kas ir jāievēro uzdevumu izpildē.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka AS “Pasažieru vilciens”, VSIA “Autotransporta direkcija” un VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” ir vispārējās valdības sektorā iekļautās kapitālsabiedrības, kuras ar savu saimniecisko darbību ietekmē vispārējās valdības budžeta deficītu un parādu, lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar informāciju kādā apmērā konkrēto kapitālsabiedrību piedāvātais personāla izmaksu pieaugums tika ieplānots anketā par kapitālsabiedrību ietekmi uz vispārējās valdības sektora budžeta bilanci un parādu, kas iesniegta Valsts kases e-pakalpojumu sistēmā “ePārskati” un par ietekmi uz vispārējās valdības sektora budžeta bilanci un parādu, kāda būtu pieņemot personāla izmaksu pieaugumu atbilstoši budžeta likumam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 2.punktu, norādot konkrēti uz kurām valsts kapitālsabiedrībām, kurās valsts kapitāla daļu turētājs ir Satiksmes ministrija, būtu attiecināmi 2.punkta 2.1. un 2.2. apakšpunkti atbilstoši ziņojumā norādītajam. Vēršam uzmanību, ka ziņojumā nav aprakstīta situācija ar personāla izmaksām visās kapitālsabiedrībās, kurās valsts kapitāla daļu turētājs ir Satiksmes ministrija, tāpēc tas nevar attiekties uz visām kapitālsabiedrībām, kurās valsts kapitāla daļu turētājs ir Satiksmes ministrija.
Piedāvātā redakcija
-
9.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt 2.1.apakšpunktā noteikto formulējumu, jo no esošās redakcijas nav skaidrs, kādu palielinājumu attiecina uz pilnu gadu un uz kuru gadu.
Piedāvātā redakcija
-
