Atzinums

Projekta ID
21-TA-1522
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.12.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Lūdzam precizēt minētajā sadaļā iekļauto informāciju attiecībā uz SAM 13.1.6. rādītāju vērtību samazinājumu. Vēršam uzmanību, ka tiek samazinātas un aizvietotas virssaistību uzraudzības rādītāju vērtības.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai būs nepieciešami grozījumi noslēgtajos līgumos /vienošanās attiecībā uz īstenošanā esošajiem projektiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar React-EU finansējuma sadalījumu pa intervences kodiem. Ņemot vērā, ka atbalstāmās darbības netiek mainītas, tiek saglabāts jau esošais kods Nr.64. “Uzlaboti atbalsta pakalpojumi MVU un MVU grupām (tostarp vadības, tirgvedības,
dizaina pakalpojumi)”, tādējādi pie minētā koda jānorāda React-EU finansējuma (ERAF daļa) kopējais apjoms.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
1.2.2.3 pasākumā saskaņā ar spēkā esošajiem MK noteikumiem ir 2 finansēšanas avoti – publiskais finansējums (ERAF) un privātais finansējums. Atbalsta intensitāte ir vienāda gan virssaistību finansējumam, gan ERAF finansējumam. Ņemot vērā, ka ar šiem MK noteikumu grozījumiem projektā esošās ERAF virssaistības tiks aizstātas ar REACT-EU finansējumu, sadalījumā 85% ERAF un 15% valsts budžets (tāda finansējuma šobrīd nav projektā), CFLA nav saprotams, pēc kādiem principiem un proporcijām būtu nepieciešams precizēt esošā projekta ERAF atbalsta intensitāti un iekļaut jaunu finansēšanas avotu- valsts budžetu. Lūdzam EM sniegt CFLA detalizētāku informāciju un aprēķinus projekta finansējuma sadalījumam pēc MK noteikumu grozījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt 10. punktā iekļauto rādītāju nosaukumus atbilstoši darbības programmā "Izaugsmes un nodarbinātība" noteiktajam. Proti, "Atbalstīto komersantu skaits", "Atbalstīto komersantu skaits, kas saņem grantus", "Personu skaits, kuras saņem nefinansiālu atbalstu". Lūdzam katru rādītāju un tā vērtību izteikt atsevišķi. 
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt 10.1 punktu ar iznākuma rādītāju “Komersantu skaits, kuri saņem grantus”, kā arī norādīt tā vērtību.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka par 2021. gada piešķīrumu rādītāja vērtībai jāsasniedz 35%, savukārt par 2022.gada piešķīrumu vērtībai jābūt 40%. Lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot šo punktu, jo tas dublē 10.1 punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka šobrīd spēkā esošā noteikumu 62.5.apakšpunkta redakcija ir identiska, nav skaidrs, kādēļ tiek paredzēts grozīt 62.5.apakšpunktu. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai būtu skaidrs visām iesaistītajām institūcijām, kā arī atbalsta saņēmējam, un, lai izslēgtu jebkādas interpretācijas iespējas, aicinām noteikumu projektā paredzēt, no kura brīža ir jārēķina nelikumības  procenti. Vēršam uzmanību, ka procentu aprēķina periods atšķiras, atkarībā no tā, kas ir atbalsta saņēmējs.  Papildus norādām, ka ir jāprecizē saiklis “un” , jo nav iespējams vienlaikus piemērot Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV un V nodaļu.
Piedāvātā redakcija
64.1 Ja attiecībā uz šo noteikumu 13.1. vai 13.2. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam piešķirto atbalstu ir pārkāptas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 prasības, šo noteikumu 13.1. vai 13.2. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu. Atbalstu atmaksā kopā ar procentiem, kurus aprēķina no dienas, kad valsts atbalsts tika izmaksāts šo noteikumu 13.1. vai 13.2. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam, līdz tā atgūšanas dienai, no līdzekļiem, kas brīvi no valsts atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai būtu skaidrs visām iesaistītajām institūcijām, kā arī atbalsta saņēmējam, un, lai izslēgtu jebkādas interpretācijas iespējas, aicinām noteikumu projektā paredzēt, no kura brīža ir jārēķina nelikumības  procenti. Papildus norādām, ka ir jāprecizē saiklis “un”, jo nav iespējams vienlaikus piemērot Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV un V nodaļu.
Piedāvātā redakcija
64.2 Ja attiecībā uz gala labuma guvējam piešķirto atbalstu ir pārkāptas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 prasības, gala labuma guvējam ir pienākums atmaksāt šo noteikumu 13.3. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu. Atbalstu atmaksā kopā ar procentiem, kurus aprēķina no dienas, kad valsts atbalsts tika izmaksāts gala labuma guvējam, līdz tā atgūšanas dienai, no līdzekļiem, kas brīvi no valsts atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai būtu skaidrs visām iesaistītajām institūcijām, kā arī atbalsta saņēmējam, un, lai izslēgtu jebkādas interpretācijas iespējas, aicinām noteikumu projektā paredzēt, no kura brīža ir jārēķina nelikumības  procenti. Papildus norādām, ka ir jāprecizē saiklis “un” , jo nav iespējams vienlaikus piemērot Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV un V nodaļu.
Piedāvātā redakcija
64.3 Ja ir pārkāptas Komisijas regulas Nr. 651/2014 prasības, šo noteikumu 13.3. apakšpunktā minētais finansējuma saņēmējs gala labuma guvējam uzliek par pienākumu atmaksāt finansējuma saņēmējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo valsts atbalstu. Šo noteikumu 13.1. vai 13.2. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam ir tiesības no gala labuma guvēja saņemt projekta ietvaros saņemto nelikumīgo valsts atbalstu. Atbalstu atmaksā kopā ar procentiem, kurus aprēķina no dienas, kad valsts atbalsts tika izmaksāts gala labuma guvējam, līdz tā atgūšanas dienai, no līdzekļiem, kas brīvi no valsts atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam aizvietot vārdu "apguve" uz vārdu "investēšana" vai "ieguldīšana". 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 10.12.punktā iekļautā rādītāja nosaukumu, proti “Personu skaits, kuras saņem nefinansiālu atbalstu". 
 
Piedāvātā redakcija
-