Projekta ID
24-TA-247Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda beigās konstatēto atšķirīgo izpratni par to, kas veido fonda kapitāla apguvi, lūdzu noteikumus papildināt ar definīcijām, kas ir "fonda kapitāls” un "fonda kapitāla apguve", papildinot noteikumu 2.punktu ar jauniem terminiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Joprojām uzturam izziņas 4.punktā ietverto Finanšu ministrijas iebildumu. Lai nostiprinātu š.g. martā panākto vienošanos starp Finanšu ministriju, Ekonomikas ministriju, Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un sabiedrību “Altum” par Regulas 2021/1060 68.panta 4.punktā noteiktiem vadības maksas snieguma kritērijiem, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar snieguma kritērijiem, kas ir noteikti Iespējkapitāla finanšu starpnieku līgumprojektos un kas ir attiecināmi uz pēcinvestīciju periodu (pēc ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda beigām), lai nodrošinātu regulā noteikto prasību caurspīdīgumu un izsekojamību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai nodrošinātu izsekojamu kārtību normu piemērošanā lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļā ietverto risinājuma apraksta 3.punktu, sniedzot skaidrojumu, ka , lai nodrošinātu caurspīdību un izsekojamību, kā arī labas pārvaldības prasību ievērošanu Altum kā līgumslēdzējam, tai skaitā balstoties uz līdzšinējo sadarbības pieredzi un praksi ar līgumslēdzējiem, nodrošina atbilstošāko veidu, kā praktiski informēt finanšu starpniekus par vadības maksas aprēķina kārtību saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem un ievērojot MK noteikumu līmenī Altum noteiktās prasības.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka minētie grozījumi skar sistēmas jautājumu kontekstā ar regulas 2021/1060 68.panta interpretāciju un tā faktisko piemērošanu, CFLA paļaujas uz to, ka EM un FM veiks juridisko analīzi un vērtēs piedāvātās finanšu starpnieku pārvaldības maksas attiecināšanas sistēmas atbilstību minētai regulai.
No izveidotās sistēmas uzraudzības viedokļa CFLA šo saskaņo, ja pēc FM un EM domām, sistēma ir atbilstoša regulai. Aicinām ar veikto analīzi papildināt anotācijā risinājuma apraksta 3.punktu.
No izveidotās sistēmas uzraudzības viedokļa CFLA šo saskaņo, ja pēc FM un EM domām, sistēma ir atbilstoša regulai. Aicinām ar veikto analīzi papildināt anotācijā risinājuma apraksta 3.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ievērojot to, ka noteikumu projekta ietvaros ir paredzēts sniegt atbalstu arī saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, tad tajā ir ietverami visi nosacījumi, kas attiecas uz šo komercdarbības atbalsta veidu un ir saistoši atbalsta saņēmējam, tai skaitā nosacījumi par nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanu. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 43. punktu, paredzot nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanu gadījumā, ja atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, kā arī, lai novērstu nekorektas interpretācijas risku, kā arī mazinātu liekvārdību normā, lūdzam noteikumu projekta 43. punktā svītrot vārdu "visu". Ņemot vērā iepriekš minēto, aicinām noteikumu projekta 43.punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 651/2014 vai Komisijas regulas Nr. 2023/2831 prasības, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt sabiedrībai Altum atbalsta projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.