Projekta ID
23-TA-1262Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
01.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Projekta anotācijā attiecībā uz nekustamajiem īpašumiem norādīts, ka Jelgavas novada dome 2021. gada 10. decembrī pieņēmusi lēmumu (protokols Nr. 33, 26. §) “Par rezerves zemes fondā ieskaitītu zemes vienību atzīšanu par piekrītošām Jelgavas novada pašvaldībai un ierakstīšanu zemesgrāmatā uz pašvaldības vārda”, ar kuru nolemts, ka minētās zemes vienības ir piekrītošas Jelgavas novada pašvaldībai.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Jelgavas novada domes 2022. gada 27. aprīļa lēmumu Nr. 8 (pielikums protokolam Nr. 18/2022) "Par Jelgavas novada domes 2021.gada 10.decembra lēmuma (sēdes protokols Nr. 32, 26. §) atcelšanu" atcelts iepriekš minētais Jelgavas novada domes 2021. gada 10. decembra lēmums “Par rezerves zemes fondā ieskaitītu zemes vienību atzīšanu par piekrītošām Jelgavas novada pašvaldībai un ierakstīšanu zemesgrāmatā uz pašvaldības vārda” (sēdes protokols Nr. 32, 26.§). Līdz ar to projekta anotācijā nav norādīta aktuālā informācija.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt projekta anotācijā norādīto.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Jelgavas novada domes 2022. gada 27. aprīļa lēmumu Nr. 8 (pielikums protokolam Nr. 18/2022) "Par Jelgavas novada domes 2021.gada 10.decembra lēmuma (sēdes protokols Nr. 32, 26. §) atcelšanu" atcelts iepriekš minētais Jelgavas novada domes 2021. gada 10. decembra lēmums “Par rezerves zemes fondā ieskaitītu zemes vienību atzīšanu par piekrītošām Jelgavas novada pašvaldībai un ierakstīšanu zemesgrāmatā uz pašvaldības vārda” (sēdes protokols Nr. 32, 26.§). Līdz ar to projekta anotācijā nav norādīta aktuālā informācija.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt projekta anotācijā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Likuma "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju" 1. panta 11. punktu privatizācija ir darbību kopums, kuru rezultātā valsts vai pašvaldību daudzdzīvokļu mājās esošos dzīvokļus, neapdzīvojamās telpas, mākslinieku darbnīcas, viendzīvokļa un daudzdzīvokļu mājas iegūst īpašumā fiziskās un juridiskās persona. Līdz ar to ar privatizācija paredz attiecīgā nekustamā īpašuma īpašnieka maiņu.
Publiskas personas mantas atsavināšans likuma 1. panta pirmās daļas 1. punkts noteic, ka atsavināšana ir publiskas personas mantas pārdošana, mainīšana, ieguldīšana kapitālsabiedrībā un nodošana bez atlīdzības, kā rezultātā īpašuma tiesības no mantas atsavinātāja pāriet mantas ieguvējam. Minētā likuma 2. panta pirmā daļa noteic, ka šis likums nosaka publiskas personas mantas atsavināšanas kārtību. Likumā noteiktajā kārtībā atsavināma arī publiskas personas manta, kas nodota iestādes vai kapitālsabiedrības valdījumā vai turējumā. Arī šis likums paredz īpašnieka maiņu publiskās personas mantai.
Ņemot vērā minēto, lūdzam projekta anotācijā ietvert skaidrojumu, kāpēc ar projektu paredzēts nodot nekustamos īpašumus privatizācijai nevis atsavināšanai saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšans likuma prasībām.
Publiskas personas mantas atsavināšans likuma 1. panta pirmās daļas 1. punkts noteic, ka atsavināšana ir publiskas personas mantas pārdošana, mainīšana, ieguldīšana kapitālsabiedrībā un nodošana bez atlīdzības, kā rezultātā īpašuma tiesības no mantas atsavinātāja pāriet mantas ieguvējam. Minētā likuma 2. panta pirmā daļa noteic, ka šis likums nosaka publiskas personas mantas atsavināšanas kārtību. Likumā noteiktajā kārtībā atsavināma arī publiskas personas manta, kas nodota iestādes vai kapitālsabiedrības valdījumā vai turējumā. Arī šis likums paredz īpašnieka maiņu publiskās personas mantai.
Ņemot vērā minēto, lūdzam projekta anotācijā ietvert skaidrojumu, kāpēc ar projektu paredzēts nodot nekustamos īpašumus privatizācijai nevis atsavināšanai saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšans likuma prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.1. apakšpunks noteic, ka, izvērtējot sākotnējo ietekmi, vērtē projekta izstrādes mērķi un nepieciešamību, tai skaitā vērtējot iespējamās alternatīvas, kas paredz zemāka līmeņa vai cita veida tiesiskā regulējuma izstrādi vai neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, kā arī vērtējot tiesiskā regulējuma vienkāršošanas iespējas.
Konkrētajā gadījumā projekta anotācijā ir ietverta informācija par nekustamiem īpašumiem, kurus ir paredzēts nodot privatizācijai, un tiesību normu uzskaitījums, kas to pamato, tomēr nav nekādas paskaidrojošās informācijas par to, kādas darbības ir paredzēts veikt ar nekustamiem īpašumiem, kāpēc tas tiek atsavināts, kāpēc nekustamais īpašums nav nodots pašvaldībām utml.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar minēto informāciju, lai būtu skaidrs, kāda ir projekta nepieciešamība un mērķis.
Konkrētajā gadījumā projekta anotācijā ir ietverta informācija par nekustamiem īpašumiem, kurus ir paredzēts nodot privatizācijai, un tiesību normu uzskaitījums, kas to pamato, tomēr nav nekādas paskaidrojošās informācijas par to, kādas darbības ir paredzēts veikt ar nekustamiem īpašumiem, kāpēc tas tiek atsavināts, kāpēc nekustamais īpašums nav nodots pašvaldībām utml.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar minēto informāciju, lai būtu skaidrs, kāda ir projekta nepieciešamība un mērķis.
Piedāvātā redakcija
-
